Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 4. kisa, Toijala

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Plussat siitä ratayrittäjälle, ettei tapahtumaa vedetty kiireellä läpi vaan tauot oli normaalia pidemmät.
Mä taas meinasin samasta asiasta antaa miinusta. Ajamaan sinne on tultu eikä piereskelemään. Toki jos lullia pitää huoltaa niin se on eri asia. Mutta pitikö niitä noin pitkään?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mä taas meinasin samasta asiasta antaa miinusta. Ajamaan sinne on tultu eikä piereskelemään. Toki jos lullia pitää huoltaa niin se on eri asia. Mutta pitikö niitä noin pitkään?
Mulla on tapana tulla radalle viimetipassa, kun eihän teitä ornareita jaksa katella, varsinkaan Jjusbania.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei se jakoavainpoika sitten vaan uskonut, mikä on porukan taso. Tarttee säätää ja vääntää. Se meidän jälkeen tullut porukka ei päässy edes radalle silloinkaan, kun viimeisten poistujien joukossa varikolle vielä vilkaisin.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Niin, pääsköhän se porukka edes 50 alle enään ku meidän autot oli ruuvattu 1-2sek hitaammiks?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Lisämainintana myös, että sain Cmoneyn kiinni vikan kierroksen puolivälissä ja hyvin antoi tilaa. :)
Itse olin samallalailla pikkuhiljaa saanut Totkea kiinni, ja siinä kohtaa jouduin jo väistämään häntä jarrutuksessa. Edeltävät sekunnit olin ajatellut että ehkä pääsen hyvin imuun viimeisestä vasurista kiihdytettäessä kohti pisimmän suoran ajanottolinjaa. Hieman liian lähellä olin sitten kumminkin.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Itse olin samallalailla pikkuhiljaa saanut Totkea kiinni, ja siinä kohtaa jouduin jo väistämään häntä jarrutuksessa. Edeltävät sekunnit olin ajatellut että ehkä pääsen hyvin imuun viimeisestä vasurista kiihdytettäessä kohti pisimmän suoran ajanottolinjaa. Hieman liian lähellä olin sitten kumminkin.
Niinhän tuo taisikin mennä.. Ei vaan aina tallennu jokainen yksityiskohta mieleen, raporttia muokattu vastaamaan todellisuutta.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Itse olin samallalailla pikkuhiljaa saanut Totkea kiinni, ja siinä kohtaa jouduin jo väistämään häntä jarrutuksessa. Edeltävät sekunnit olin ajatellut että ehkä pääsen hyvin imuun viimeisestä vasurista kiihdytettäessä kohti pisimmän suoran ajanottolinjaa. Hieman liian lähellä olin sitten kumminkin.
Mua kiinni? Oonko mä sitten kilkannut sut huomaamattani radalta, kun tuloksissa oot kuitenkin aika yllättävästi hännillä? Meni kyllä kaikki keskittyminen edellä ajaneeseen mieheen ja kädet heilui kabiinissa välillä kuin Italialaisessa elokuvassa.


Omasta kisastani voin lyhyesti kommentoida, että harkat ja aika-ajot meni heikoilla autoilla ja kisassa en kohtuuhyvällä autolla päässyt peippailevasta Raaserista ohi, ennen kuin kaasuvaijerin lukko sanoi tokavikalla kiekalla naks ja auto alkoi lentämään suorilla. Maaliviivalla olin sitten herraa n. 30 cm edellä.


Mun muistikuvani parin vuoden takaisista testeistä oli, että autot oli silloin huomattavasti ärhäkämmän tuntuisia. Mitäköhän ne noissa nelareissa rajusti rajoitetuilla vaijerilukoilla säästelee? Sodit oli kyllä muutenkin ihan vastaantulijoita Interpidejä vastaan ja ainakin meikäläiselle todella epämiellyttäviä ajaa. Vääränmerkkisiä toki molemmat :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mua kiinni? Oonko mä sitten kilkannut sut huomaamattani radalta, kun tuloksissa oot kuitenkin aika yllättävästi hännillä? Meni kyllä kaikki keskittyminen edellä ajaneeseen mieheen ja kädet heilui kabiinissa välillä kuin Italialaisessa elokuvassa.
Aika-ajosta kyse. Ihan ajolinjaa menit, enkä ollut mitenkään rinnalla, jarrutin vaan vähän myöhemmin. Siksi tein väistöliikkeen ulkokaarteeseen, radalla kumminkin pysyin. Siinä (a-a) meillä kummallakin lie ollut joku keskikastin auto. Ei läheskään paras eikä liioin huonoin.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
KISARAPO

Harkat:
#1 oli melkoisen hyvä peli, sovittiin stroken kanssa että ajan edessä muutaman kierroksen kun hän radalla ensimmäistä kertaa niin näkee vähän linjoja mutta siitä ei tullut oikein mitään sillä vaikka himmailin niin stroke jäi silti suorilla, ei tainnu hällä olla mikään paras auto. 2 sija rainierin jälkeen, tästä oli hyvä jatkaa.

Aika-ajot:
Nyt tuli Sodi #13 ja kävi selväksi että intrepidit onkin reilusti parempia, kummasti ei yllättäny. Metka oli tämä ajaa kun puskee ihan sikana, sitten kun lopulta kääntyy niin takapää on heti irti, silti tää oli varmaankin sodeista yksi parhaita. Intrepidiin verrattuna tällä joutui opettelemaan aivan eri linjat ja jarrupaikat. Sen verran painoero tasoitti että pääsin kolmanteen ruutuun Wopen ja Wilpen jälkeen.

Kisa:
nyt tuli taas Intrepid #5 joten hyvät saumat kisaan. Startissa pääsi heti Wilpen Sodista ohi ja toiseen mutkaan pääsin jo yrittämään Wopesta ohi kun huomasin ettei Wopen #6 ole suorilla yhtä nopea. Wope iski vastapalloon takaisin, siitä seuraavat mutkat väännettiin rinnakkain viimeiseen mutkaan josta pääsin kärkeen. Loppukisan seurailin missä Stroke menee ja olikin kiva huomata että tässähän tulee kaksoisvoitto. Dw olis kyllä antanu vauhdin puolesta tosi kovan vastuksen jos ois päässy starttaamaan lähempänä kärkeä, mutta suurin yllättäjä oli kyllä Wilsku, tasaista ja tarkkaa ajoa :thumbup:
Autotuuri oli meikäläisellä kohdallaan ja tärkeä avausvoitto, menee jännäksi pisteissä tämä kausi. Kiitokset järjestäjille ja ratahenkilökunnalle, ja ehkä joo tosiaan ei tarttis säätää niitä tehoja noin rankalla kädellä alaspäin ensi kerralla.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
En olisi voitosta sen kummemmin ajanut mistään ruudusta. Toiseksi nopein krs. oli 46.2jotain. Tiedä sit, mikä sillä yhdellä kierroksella kilahti. Stroken olisin voinut voittaa, jos ilman tunnontuskia olisin antanut Wopen liukua varikkomutkassa lailla saippuapalan. Onhan näistä tarinoita miten käy, kun menet heti tämmöisen poimimaan.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Harjoitukset #2
Rataa opettelemaan. Enpä pysynyt Haikin vauhdissa, vaikka hän yritti hidastella. Ei ollu kulkua tässä autossa. No ajolinjat sentään ehti oppia ennen aika-ajoja, jarrupaikat joka tapauksessa uusiksi aika-ajoihin. Olipahan muuten pomppua siinä varikkomutkassa.

Aika-ajot #12
Interpid vaihtu sodiin. Nyt oli kulkua paremmin harkkoihin verrattuna mutta muuten en tykännyt. No enpä ole ennenkään sodeilla osannut ajaa joten ei sen puoleen :rolleyes: Ensin puskee ja sitten kun antaa kaasua on heti perä irti kuin hätääntyneellä mäyrällä. Ehkä olis pitäny laittaa penkkiä taaksepäin, nyt oli vissiin maksimit edessä. Kohtuullinen 6.sija kuitenkin joten ei nyt ihan katastrofi, vaikka huonosti ajoinkin.

Kisa #7
Nyt tuli taas Interpid alle ja vielä nopeakin, joten tällä hyvä lähteä kisaan. Startissa Cmoney jää heti paikalleen "säädetyllä" autollaan, joten heti nousen yhden sijan. Muistaakseni tultiin ekaan mutkaan rinnakkain Wiltskun kanssa, mutta hän onnistuu ulkokautta pitämään paikkansa. Pari kierrosta siinä taisi mennä, kunnes pääsin hänestä ohi toisessa mutkassa. Kieltämättä Wiltskun vauhti oli yllätys ja ihan tosissaan sai yrittää, ennen kuin pääsin ohi. Seuraavaksi ohi Wilpestä ja Wopesta. Wopen ohituksessa meni muutama kierros ja helpolla se ei onnistunut mutta suoravauhdin avittamana aukesi paikka takasuoran jälkeisessä tiukassa oikeassa -> sisäkautta ohi. Haikki oli päässyt kärkeen ja näköyhteys häneen oli, mutta vauhtia alkoi rajoittamaan se, että #7 oli melko rankka ajettava, ainakin #2 verrattuna.
Oli pakko yrittää säästellä sen verran, että pääsisin maaliin asti. Kisan lopussa huomasin, että joku alkoi saavuttamaan hiljalleen. Luulin Wopeksi, mutta olikin DW. Pääsi jo aika lähelle, ennen kuin ruutulippu pelasti. Kova skaba olisi kyllä tullu kisa olisi jatkunu vielä pari kierrosta.

Kiitokset järjestäjille! Hauska oli ajella itselle kokonaan uudella radalla. Pomppuisuus ja radan fyysisyys hieman yllätti vaikka Haikki olikin
näistä varoittanut. Tosin sodilla rata+auto oli päinvastoin todella kevyt ajettava, liekö siksi kun oli niin liukasta meno :confused:
 
Ylös