Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 1, Myllypuro GP

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Harjoitukset:

Etsin ensinnäkin sopivaa ajopukua varmaan puoli tuntia, kunnes sopiva sattui kohdalle ja viimeinkin pääsin istumaan normaalisti. Harjoitukset itsessään menivät nappiin, huomasin että sain auton 7 alle, jonka nopeus kyllä tiedettiin mutta huolta aiheutti myös auton pienipenkkisyys. Loppujen lopuksi mahduin siihen autoon juuri ja juuri, ja lähdin radalle.

Heti aluksi olin yllättynyt, miten hyvin auto istuu käteen ja ohittelin muita tiuhaan tahtiin. Harkat menivät suhteellisen puhtaasti aina vimeiselle kierrokselle asti, huomasin ruutulipun heilahtavan joten päätin etten nosta ensimmäiseen mutkaan yhtään. En sitä muutenkaan harkoissa hirveästi tehnyt, mutta aina ihan pieni nosto varmuuden vuoksi. Käänsin toki tarpeeksi aikaisin sisään, mutta liian myöhään huomasin sen miten auto tulee osumaan sisäkurvan seinään hieman... Loppu olikin sitten menoa.

Auto kimposi sisäkurvasta nokka edellä varikon jälkeiseen pehmustettuun seinään. Hetken taisin olla kuutamolla, mutta huomasin nopeasti ettei mitään pahempaa ole käynyt joten nousin autosta. Siinä noustessani tosin tunsin kipua oikeassa jalassa, joka tuntui suhteellisen pahalta, mutta laantui kuitenkin yllättävän nopeasti kun otin kengän hetkeksi pois.

Harjoitusten paras aika: 30,960, ajettu tuolla viimeisellä kierroksella, eli harakiri lähes kannatti.

Aika-ajot:

Seiskalla liikkeelle ja C-ryhmässä jälleen, joten ohittelua oli tiedossa. Lähdin hieman hermostuneena mutta kuitenkin keskittyneenä radalle, ja sainkin edessä ajaneet autot nopeasti kiinni ja päästivät myös kiitettävästi ohi. Hieman kärsin ruuhkasta, mutta en ehkä niin pahasti kuin harjoituksissa - muutkin olivat parantaneet ajoaan.

Itse olin jopa hieman pettynyt aikaani, koska se ei liiemmin harjoituksista parantunut - 30.939.

Kilpailu:

Seurasin ensin C-finaalin pois alta ja toki katselin myös hieman tiimikaverin ja muidenkin edesottamuksia. Myös nousija kiinnosti, mutta nopeasti selvisi että Totkehan sieltä varmaankin nousee, ja näin myös kävi.

Jännitti hieman autotuuri, ja kun kuulin että autot arvotaan uudestaan, mietin että nyt tulee varmasti finaalin viimeinen sija ja joku hirveä miina alle. Eipä tullut, vaan seiska. Tuuletukset asian ratkettua, ja radalle. Kuudennesta ruudusta lähdin kilpailuun odottavin mielin, mutta päätavoite oli pitää oma sijoitus ja bonuksena oli jos pääsisin jostakusta ohikin.

Alku ajeltiinkin kiltisti jonossa, kunnes Andy jätti pienen raon sisäkurvaan toisessa tai kolmannessa neulansilmässä ja pääsin puikahtamaan suhteellisen puhtaasti ohi. Seuraavaksi huomasin, että lfb ja F0110K olivat vieläkin lähellä, joten lähdin tottakai jahtaamaan folloa joka kävi kovaa kisaa loréalin kanssa. Tietenkin oli myös pieni kiilto silmissä josko pääsisin vaikka kavereista ohi heidän taistellessaan, ja saisin kolmannen sijan. Kerran olikin follosta ohitus lähellä päästessäni toisessa neulansilmässä rinnalle, mutta en aivan päässyt sulkemaan ovea ja follo kokeneena pelimiehenä nappasi sisälinjan seuraavaan vasuriin ja jäin jälleen taakse.

Loppukisa meni aika lailla körötellessä, follo meni tasaisesti karkuun ja takana ei tainnut olla uhkaajia joten ajelin siinä maaliin. Lopussa huomasin, että follo saavutti loréalin ja toivoin toki, että tulee tiukkaa kisaa heillä joten ehkä saattaisin saada kaverit kiinni, mutta turha toivohan tuo oli ja tulin maaliin sijalla 13 (B-finaalin 5.)

En muuten jarruttanut neulansilmiin, ehkä olisi pitänyt :eek:

Plussat:

- Jacques eli Trikoo. Oli erittäin nopea tänään, ja ansaitsi loistosijoituksensa. #3 ei ole mikään planeetan nopein auto, mutta silti onnistui ohittamaan Dominicin finaalissa ja pitämään pbBMW:n takanaan.
- Dominic. Vaikka autotuuri olikin puolellaan, silti ajoi hyvin aika-ajot ja A-finaalin neljäs ruutu oli selvästi yli odotusten. Ajoi myös mukiinmenevän kilpailun hieman kehnommalla autolla.
- Williams-. Päihitti kolme äijää hyvällä ja rennolla ajolla, harjoittelu ilmeisesti kannatti.

Miinukset:

- Autotuurin merkitys. Autoissa karmeat erot, ja kuskien erot huomasi vasta ääritapauksissa, esimerkiksi B-finaalissa itseni ja follon välillä.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1968
Sijainti
Suomi
Salaperäisen Mr. X:n henkilöllisyys paljastui, kun päätin vihdoin vastata aneluihin ja tulla tutustumaan KKWCS:n toimintaan. Kävin "salaa" harjoittelemassa Myllypurossa viikolla, jotten nolaisi itseäni aivan täydellisesti. Formula Centerin päällysteen tarjoama pito ei ollut samanlainen kuin mihin olin tottunut VM:ssä tai KiCissä ja tuntui, ettei tästä sladittelusta tulee yhtään mitään.

Kisapäivän harjoituksissa opin kuitenkin radan ja auton vaatiman ajotyylin paremmin, ja pian torstainen 34,5 kierrosaika oli pudonnut 32,1 tasolle. Jes! Harjoituksissa jäin hieman Jaskan taakse ja aika-ajoissa tavoite oli päästä edelle. Ajoinkin pari hyvää kierrosta Jaskan imussa ja tavoite toteutui!

Sain hyvän startin nelosruudusta, mutta #vitosesta #seiskaksi vaihtunut auto olikin erilainen ja ensimmäiset kierrokset menivät liukasteluksi. Tai sitten kisa-adrenaliini aiheutti turhaa hätäilyä. Pääsin jonkun ohi (JNF?), mutta Jaska kuittasi, joten putosin takaisin neljänneksi. Takakani ilmeisesti törmäiltiin, joten sain ajaa koko kisan "rauhassa" maaliin. Jaska oli näköetäisyydellä, mutta en saanut kiinni - ainakaan tällä kerralla.

Kenties Mr. X nähdään myös tulevissa kauden kisoissa :D
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kisarapsaa puskee täältäkin suunnalta:

Olin tosiaan testannut vähän vähemmän kuin alunperin oli suunnitelma, joten hieman epävarmana kisaan lähdettiin.

Tavoitteena Hämeet Korville-tiimin peseminen ja pienen eron tekeminen. Tavoitteena myös jatkaa A-finaalisarjaa, eli pysyä taas A-finaalissa.

Harjoitukset:

Autoksi osui #8. Kuvittelin sen alkuun olevan ihan hyvä, sillä renkaat purivat hyvin ja auto kääntyili mutkiin ihan mukavasti. Syy selvisi kuitenkin pian, sillä jarrutuksien jälkeen auto ei kiihtynyt mihinkään. Harjoituksissa yritin vielä taistella ja ajaa normaalin ajotyylini mukaan, mutta eipä siitä tullut oikein mitään. Aika oli jossain 30.5+ ja B-finaali alkoi häämöttämään jo hieman mielessä.

Aika-ajot:

Kovat nimet Wopea myöten olivat joutuneet huonojen autojen uhriksi, eli #8 ei kuitenkaan se pahin pommi ollut noin yksin ajaessa. Aika-ajoihin yritin muuttaa tyyliä, sillä mitä vähemmän jarrutti, sit paremmin auto jaksoi liikkua. Jarrutuksien jälkeen ongelmia tosiaan oli, joten pyöreät linjat kutsuivat.

Pyöreät linjat eivät itselle Myllypuroon sovi, ja aika 30.3 siitä todisteena. Useasti ollaan menty kuitenkin reippaasti 30:n alle, joten selkeä pettymys. Tuloksena kuitenkin tuurilla A-finaalin viimeinen lähtöruutu.

A-Finaali:

Kisana tarkoituksena oli yrittää nousta mahdollisimman monta sijaa, ja hyvää taistelua alkuun olikin. Pääsin Nipsuhuulen virheen seurauksena yllättäen kuittaamaan ja yritin sen jälkeen päästä Dompparista ohi. Dominic oli selkeästi hitaampi mutkaisella osuudella, ja jarrutuksiin tuli aina puskettua perään. Tästä johtuen jouduin varomaan, ja kun yritin pysyä mahdollisimman lähellä, osuin Dompparin perään, ja Nipsu tuli pitkän vasemman jälkeisessä neulansilmässä kiihdytyksessä ULKOKAUTTA ohi. #8 ei vaan kiihtynyt mihinkään, joten jalkoihin oltiin jäämässä.

Tätä aiemmin oli Nipsu kuitannut edellisen ohituksen kun pääsuoran päässä oli joukkokolari johon jäin jumiin, ja taisin olla kovin tilanteen kovin häviäjä.

Loppukisan ajelin Dompparin ja Nipsuhuulen perässä autolla, joka jäi suorilla heti kaksikosta 3-5 metriä. Ohitus ei sitten enää oikein ollut mahdollinen, vaikka hitaissa mutkissa perään pääsikin.

Loppuun tulin vielä kierroksella ohitetuksi, ja yritin keskittyä siihen, ettei minusta olisi haittaa.

Summa summarum:

Auto ei varmasti ollut se kaikista huonoin, mutta ei sillä tänään pystynyt kunnolla taistelemaan juuri huonon kiihtyvyyden takia. Dompparista olisi pitänyt pystyä pääsemään ohi kun siihen oli mahdollisuus, mutta nyt kävi näin.

Eihän tälläisestä kisasta hyvä fiilis voi millään jäädä, pakko vaan yrittää nollailla ja suunnata katse seuraaviin kisoihin.

Onnittelut kärkikolmikolle ja myös Jacquesille hienosta ajosta. Onneksi joku pitää tiimin värejä korkealla.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
ENNAKKO
Hirveästi en tehnyt kisaa edeltävällä viikolla harjotteita. En käynyt edes Tursu Kartingissa ajamassa tyypillistä 0,5-0,6 sekunnin positiivista cappia Mattiin ja Teppoon. Kisa oli kyllä läpi viikon mielessä ja viimeistään automatkan aikana kisapaikalle aloin käydä mielikuvaharjotteita läpi radasta. Pohjois-Haagan mutkaiset tiet antoivat myös lisävauhtia, koska Corollan ajo-ominaisuudet niinkin mutkaisella kaupunkinosuudella tuntuivat pelkääjänkin paikalle suhteellisen hyvin, mutta ei tästä enempää, koska minulle kerrottiin, että henkeni on vaarassa mikäli tästä kukaan puhuu mitään.

Itselleni olin asettanut tavoitteet niin, että A-finaaliin pääsy olisi super-onnistuminen, B-finaalin kärki odotettua tasoa ja siitä alaspäin oltaisiin pettyneitä.

Mielenkiinnolla seurasin A-finaalissa pakan sekoittumista, Nastyn vauhtia ja WoPen ilmeistä epäonnea, joskaan en noviisina ollut aivan varma heti, että olisiko WoPella vaan ongelmia erilaisella radalla. viisaammat tiesi kertoa, että ei ole. Auto on vaan paska. Uskoin.

HARJOITUS
Riemu räjähti kun sain kuulla, että ajelen sekä harjoitukset että aika-ajon autolla #7. Tällä oli Nasty kepittänyt muut mennen tullen ja myös kauden tulokas NotJiiPee piti C-finaalin porukkaa täysin heittopussina. Auton siis täytyi olla todella loistava ja loistavahan se olikin. Tasapainoinen junamainen pito ja lähti mutkista kuin kissa jolle sinappia perseeseen hierottiin.

Ajofiilikset oli hyvät, vaikkakin henkilökunta äityi heiluttelemaan sinisiään vähän liian aktiivisesti minullekin. Pystyin ajamaan aikalailla omaa hyvää aggressiivista ajoani heti alusta alkaen, siis heti kun olin päästänyt sinisillä KAIKKI muut ohi. Oli miellyttävä nakuttaa keskittyneenä omia kierroksia. Ensimmäiseen mutkaan en harjoituksissa tehnyt kertaakaan muiden harrastamaa "itsemurhaa".

Varikolle saavuttuani kuvittelin pessimistisesti, että oisin ehkä sijoilla 2-4, mutta kun näin että olen 1 ja vielä muihin ryhmiin verrattuna erittäin kilpailukykyisellä kierrosajalla, olin erittäin tyytyväinen. Huolestuin kyllä siitä, että Jarkko oli selvästi huonommalla autolla vain kymmenyksen päässä, mutta tätä selitti myöhemmin se fakta, että jarkko oli "tappanut" itsensä eka mutkaan saadakseen hyvän kierrosajan.

AIKA-AJO
Tunnelmat kohosi ja alkoi jännittää, koska tiesin, että nyt on käynyt auton kanssa sellainen tuuri, etten tätä onnea saa ryssiä ajamalla päin persettä. Tästä revin voimaa AA:han. AA:ssakin muistaakseni sinisiä taas heilui MINULLEKIN. Ajo tuntui hyvältä ja opin radasta lisää koko ajan. Rauhallista omien kierrosten paukutteluja. Välillä annoin mennä ensimmäiseen mutkaan hieman ylikovaa seuraavan kierroksen kustannuksella, jos huomaisin että kierroksesta oli tulossa hyvä. Pienimuotoista kahvilaannajoa suoritin siis myös.

AA:n jälkeen ajo oli tuntunut niin hyvältä ja perästäkään ei kukaan kolkutellut, joten olin aika luottavainen, että ykköspaikka ryhmästä olisi taas minun ja sitähän se oli, mutta oli se saatanan Jarkko (Jacques) taas siinä reilun kymmenyksen päässä. Eikö siitä paskakärpäsestä pääse millään eroon! No ykköspaikka kuitenkin. Tässä vaiheessa en tiennyt, kuinka korkealle A-finaaliin tämä riittäisi - kuvittelin jotain sijoja 6-8, mutta "siimen" (aka Cmoney) tuli kyrpiksen (aka DickW) kanssa siihen malliin taputtelemaan selkään, että oli vissii menny aika nappiin. Nimittäins 4. ruutu heti heidän perässään, huh, huh! Oli aika hankala uskoa, että näin mahtava tulos oli tullut. Aikalailla paineet katosi myös tuossa hetkessä harteilta, koska tavoitteet oli selkeästi saavutettu ja reilusti vielä ylitetty.

KISA
Kisaan tuli auto #2, jonka olin kuullut heikoksi, mutta myös Jarkko joutui vaihtamaan autoa, mikä oli hyvä uutinen. Uusi auto on aina uusi auto ja ainakin mulla auton oppiminen kestää aina tovin, yleensä yhden session. No niinhän tässä kisassa sitten kävi, mun #7:sta opittu ajotekniikka ei oikein toiminut numerolla #2 ja lisäksi tein selkeitä ajolinjavirheitä, ottaen huomioon että perässä oli nopeampia kavereita. Jätin liikaa tilaa, joten sekä Jarkko että PbBMW pääsivät musta täysin yllättäen ohi. Yritin aina katsella missä he ovat, mutta sitten kun hetken yritin keskittyä omaan ajoon, niin Jarkko olikin jo ohi (ensimmäisessä neulansilmässä). Siististi meni ei siinä mitään. Samalla kierroksella PbBMW meni ohi ekassa mutkassa hieman aggressivisemmin, en uskonut että hän yritti siinä. Kaverilla on selkeesti kiveksiä, meinaan mä säikähdin kovin, eikä ollut kovin kaukana, että auto ois livennyt seinään. :D Onneks sain pidettyä itseni kasassa tästä shokkialusta huolimatta ja pystyin keskittymään siihen, että jumalauta yksikään jätkä (pois lukien kierroksella ohittavat) eivät musta mene ohi, muuten kuin koiruuksilla, niinpä muutin ajolinjojani niin, etten jättänyt sisäkurvaan juuri yhtään tilaa ja vaikka vedin (tarvittaessa) kaikki vauhdit neulasilmien apekseihin pois, tästä taktiikasta johtuen jotain peräkolisteluja tuli, mutta niitä odotinkin tulevan. Nipsuhuuli ja Peepee yrittivät kummatkin ohi, milloin puolelta jos toiselta, mutta kykenin aina peittämään ohitusyritykset onnistuneesti. Huom. peittäminen tapahtui vain yhdellä ajolinjanmuutoksella, en peipannut kenenkään edessä. ;)

No kaverit eivät sitten ohi päässeet ja jälkikäteen oli mielenkiintoista kuulla, että Peepeellä oli loppukisassa vaikeuksia pysyä Nipsihuulen ja mun vauhdissa. Tämä yllätti, koska kuvittelin että olin täysin liikkuva shikaani, mutta ilmeisesti kisan loppuakohden rupesin tajuamaan, miten sillä kakkosella tulee ajaa.

Kisa loppui aika nopeasti, vähän liian lyhyt jopa mun makuun, mutta tilanteen huomioon ottaen mä toivoin joka sekunti ruutulippua. :D

JÄLKITUNNELMAT
Maalissa siis kuudes AA-sijoituksesta pakkia 2 pykälää. Olo oli sellainen niinkuin olisi pelannut ittsensä playoffien kautta olympialätkän finaaliin ja sitten hävinnyt sen 4-2 varsinaisella peliajalla. Fiilis ei heti ollut ihan paras, ja siihen vaikutti se, että perkelee Jarkko oli edellä. Minen tiedä miksi se Jarkko minua niin ärsyttää, mutta minun edellä se ei saa olla! :D

Mutta niinkuin ne lätkänkin pelaajat sanoo, niin kyllä se hopea alkaa ajanmyötä ihan hyvältä maistua. Lisäksi pohdiskelin, että juuri tällaisissa kisoissa, missä ns. maksimimäärä osallistujia on tärkeää saada hyvä sijoitus. Täällä voi hävitä paljon enemmän, kuin niissä kisoissa missä ajavia ryhmiä on vain kaksi. Sen vuoksi tuloshan on aivan loistava. Autotuuri oli mun kohdalla mitä mainioin, koska Myllypurossa AA on todella tärkeä. Kisaan tuli se heikohko kakkonen, mutta mielyymmin näin päin, kuin niin, miten WoPe:lle kävi.

Palo ja ajohalut ovat äärimmäisen kovat, pelkään vaan pahoin että ulkoradoilla tottumattomana olen siellä jo painonikin puolesta heittopussi, mutta täytyy yrittää ajaa simulaatiota koneellta ja silleensä. :ahem:

Ruokailut jäi väliin, kun autollisia ei enää paikalla ollut, enkä oikein jaksanut julkisiin lähteä aika tuhlaamaan, joten menin ryyppäämään Turkuun ja vedin hahmoa tmoi turpaan Snookerissa 2-0, vaikka promilleissa hän olikin mua edellä.

Video tarttis saada levitykseen ennen torstaita, jolloin mulla alkaa loma ja katoan maanpäältä puoleksitoista viikoksi lähettelemään Ebola-kirjeitä pahimmille kilpakumppaneille. Terveisiä Tampereelle RacerX:n toimistoon! One down, several to go!
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla

Kisa


Kisa oli tosi hauska ja pääsin käymään hyvää taistelua läpi kisan.
Sellainen vinkki sulle, että kannattaa jatkossa katsella vähemmän taakse ja enemmän eteen. Kun seurailin sun ajoa perästä, meinas sulla monta kertaa lähtee pahasti ulos ajolinjalta kun kattelit joka toisessa mutkassa missä mä tulin perässä. Sain monta kertaa sua selvästi kiinni näissä tilanteissa.

Pystyt paremmin ajamaan omaa ajoasi kun pidät silmät eteenpäin, kyllä takaatuleva ilmoittaa olemassaolostaan.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Sellainen vinkki sulle, että kannattaa jatkossa katsella vähemmän taakse ja enemmän eteen. Kun seurailin sun ajoa perästä, meinas sulla monta kertaa lähtee pahasti ulos ajolinjalta kun kattelit joka toisessa mutkassa missä mä tulin perässä. Sain monta kertaa sua selvästi kiinni näissä tilanteissa.

Pystyt paremmin ajamaan omaa ajoasi kun pidät silmät eteenpäin, kyllä takaatuleva ilmoittaa olemassaolostaan.
Joo, samaa sanoin Nipsulle jo ennen kisaa kun hän asiasta sattui mainitsemaan. Tosiaan keskity siihen omaan tekemiseen vain äläkä murehdi muista lain'. :wink:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sellainen vinkki sulle, että kannattaa jatkossa katsella vähemmän taakse ja enemmän eteen. Kun seurailin sun ajoa perästä, meinas sulla monta kertaa lähtee pahasti ulos ajolinjalta kun kattelit joka toisessa mutkassa missä mä tulin perässä. Sain monta kertaa sua selvästi kiinni näissä tilanteissa.

Pystyt paremmin ajamaan omaa ajoasi kun pidät silmät eteenpäin, kyllä takaatuleva ilmoittaa olemassaolostaan.
Juu, nimittäin ohittamalla. Nimim. kokemusta on! Mutta juu siis taaksepäin vilkuiluakaan ei kannata ylisuorittaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
KISA
Kisaan tuli auto #2, jonka olin kuullut heikoksi, mutta myös Jarkko joutui vaihtamaan autoa, mikä oli hyvä uutinen. Uusi auto on aina uusi auto ja ainakin mulla auton oppiminen kestää aina tovin, yleensä yhden session. No niinhän tässä kisassa sitten kävi, mun #7:sta opittu ajotekniikka ei oikein toiminut numerolla #2 ja lisäksi tein selkeitä ajolinjavirheitä
Tästä puheenollen.. Luultavasti yksi syy hyvään ajooni #3:lla oli nimenomaan se, että se tuntui ajettavuudeltaan samankaltaiselta kuin #6. Siinä ei ehkä ollut yhtälailla potkua, mutta se toimi parhaiten just samanlaisella ajotyylillä kuin kutonenkin.. Näinollen mulla ei ollut samanlaista autoon tottumisongelmaa kuin sulla, mikä taas edesauttoi siihen että pystyin "hyökkäämään" heti alkuvaiheessa..

Samalla kierroksella PbBMW meni ohi ekassa mutkassa hieman aggressivisemmin, en uskonut että hän yritti siinä. Kaverilla on selkeesti kiveksiä, meinaan mä säikähdin kovin, eikä ollut kovin kaukana, että auto ois livennyt seinään. :D
Itse ohitin Andyn jossain harjoituskisassa juuri siinä paikassa, ja totesin silloin sen olevan yksi parhaista ohituspaikoista jos saa takashikaanin ulostulon paremmaksi. Senhän saa silloin jos edellä ajava menee selvästi hitaammin (esim. auton, ajolinjojen tai ajovirheen takia). Bemari tosiaan yritti mustakin ohi siinä ja oli tosi lähellä, mutta ei onneksi onnistunut. Oli kyllä hienoa vääntöä. :)

Fiilis ei heti ollut ihan paras, ja siihen vaikutti se, että perkelee Jarkko oli edellä. Minen tiedä miksi se Jarkko minua niin ärsyttää, mutta minun edellä se ei saa olla! :D
Tilanne on 2-0. Suck that motherfucker! kyl muaki vituttais jos ois toisinpäin.. :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Sellainen vinkki sulle, että kannattaa jatkossa katsella vähemmän taakse ja enemmän eteen. Kun seurailin sun ajoa perästä, meinas sulla monta kertaa lähtee pahasti ulos ajolinjalta kun kattelit joka toisessa mutkassa missä mä tulin perässä. Sain monta kertaa sua selvästi kiinni näissä tilanteissa.

Pystyt paremmin ajamaan omaa ajoasi kun pidät silmät eteenpäin, kyllä takaatuleva ilmoittaa olemassaolostaan.
Pitää jatkossa koittaa katsella vähemmän taaksepäin. Toisaalta tuosta on ollut monesti apuakin paljon, koska olen näin pystynyt torjumaan monet ohitusyritykset. Itse asiassa jo viime kaudella mietiskelin juuri tätä, että pitäisi katsella vähemmän taakse.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
paskasti meni. enemmän odotin. jos vitutus tästä laskee niin pidempää rapoa tulee kenties sitten...
lyhyt tiivistys: se tehtiin mihin paskalla autolla pystyi.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
paskasti meni. enemmän odotin. jos vitutus tästä laskee niin pidempää rapoa tulee kenties sitten...
lyhyt tiivistys: se tehtiin mihin paskalla autolla pystyi.
Minulla ihan samat sanat. Lauantain paras suoritus minulta oli, että ajoin vain kaksi kymmenystä hitaamman ajan, kuin mitä Wope ajoi seuraavassa erässä. Yleensä olen Myllikässä kauempana
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lauantain paras suoritus minulta oli, että ajoin vain kaksi kymmenystä hitaamman ajan, kuin mitä Wope ajoi seuraavassa erässä.
Ihan prikulleen sama mulla, tosin B-finaalissa kävi näin josta olen tyytyväinen koska kummallakaan ei ollut siinä finaalissa parasta autoa, vaan ees suht tasaset...
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kisaraporttia kauden avauskilpailusta.. Hieno tulos, sanoisinpa että ei olisi voinut kausi paremmin alkaa.

Harjoitukset (#6)
Siinä A-ryhmän harjoituksia seuratessa kiinnitin huomiota siihen, että rata ei tainnut aluksi olla pidoltaan kovinkaan hyvä mitä nyt ajoista pystyi päättelemään. Sitten olikin vuorossa oman ryhmän harjoitukset ja autoksi arvottiin #6. Se tuntui ihan ok:lta ja ilmeisesti olikin toiseksi paras eli hyvä tuuri autoarvonnan suhteen kun ajoin kaikki sessiot #6lla. Rata oli (kiitos talvitestien) tuttu, joten harkat meni lähinnä linjojen hakemisessa aika-ajoja varten. Lisäksi yritin kiinnittää huomiota pariin-kolmeen kohtaan Nastyn palautteen perusteella. Tiedä sitten menikö ne kohdat yhtään paremmin kuin ennen..

Aikaan 34,1** en ollut oikein tyytyväinen mutta ilokseni se riitti siihen, että kouvotsvoni ja Joni jäi taakse. Harjoitushan tämä vasta tosin oli, mutta lämmitti siltikin mieltä. :) Mahdollisuudet oli siis olemassa tehdä jotain ennennäkemätöntä..

Aika-ajot (#6)
Aika-ajoihin lähdettiin samalla autolla kuin harjoituksissa ja olinkin asettanut tavoitteeksi että A-A:ssa olisi onnistuttava. Heti ekalla kierroksella huomasin sen, että rata vaikutti paremmalta. Ajoon pystyi keskittymään aika hyvin, mikä oli positiivinen huomio. En juuri muuttanut ajamistani harjoituksista, koska varmasti osittain harjoitusten vaisu aika johtui radan pitotasosta. Pian aika-ajot olivat ohitse ja nähdessäni varikolla tulokset oli ilo ylimmillään: aika 32,670 riitti C-finaalin 6. lähtöruutuun eli taakse jäi jälleen pari muuta ja se miellytti erittäin paljon. :)

Totkelle vielä pahoittelut siitä, että ajoin kylkeen kun olit jumissa ekan mutkan sisäpuolella. Se oli täysin oma virhe, mun olisi pitänyt reagoida siihen tilanteeseen aikaisemmin/paremmin.

C-finaali (#6)
Sain kisaan saman auton kuin harjoituksissa ja aika-ajoissa ja olin tietty tyytyväinen kun myös kisaan tuli ihan hyvä auto alle.. Ennen kisaa hiukan hermostutti kun takaata lähtisi pari kaveria, se kun oli vähän uusi tilanne. Startti sujui kaiketi ihan hyvin ja sain pidettyä ohituskiellon loputtua paikkani sijalla 6. Kierroksella x edellä ajaneella JNF:llä oli ekassa neulansilmässä vissiin jotakin kahinointia jonkun muun kanssa ja sen seurauksena pääsin helposti kuittaamaan ohitse nousten sijalla 5. Loppuaika kisasta menikin sitten siinä, että keskityin pitämään kouvotsvonin takanani ja yritin ajaa mahd. virheettömästi.. Kouvo oli koko kisan ajan ihan perässä eikä virheisiin ollut juuri varaa. Yksikin pahempi virhe, niin kouvo olisi mennyt ohi.. Mr X pysyi ihan näköetäisyydellä edessä (maalissa ero oli n. 4,5s) mutta keskityin enemmän oman sijani pitämiseen. Se oli sellaista mutka kerrallaan eteenpäin -ajoa..

Välillä pääsuoralle tullessa tuntui siltä että "eikö tää kisa voisi jo päättyä" :D Lopulta se hetki kuitenkin koitti ja lähtöviivan ylitettyäni fiilis oli todella upea, olin onnessani. Se oli lopultakin tehty - 5.sija (lopputuloksissa 20.) eli kolme kaveria jäi taakse. :thumbup: Oli kiva palata varikolle & kahvioon hyvän tuloksen tehneenä ja sattumoisin muuten NB oli ensimmäisenä onnittelemassa. :) Tavoitteena oli yrittää pitää oma paikka, yksi sija ylöspäin oli mukava bonus. Hyvin sujuneen kisan kruunasi vielä se, että kisan nopein aikani (32,392) tuli muistaakseni viimeisellä kierroksella.. Täytyy myöntää että taisin tosin syyllistyä samaan virheeseen kuin Nipsuhuuli eli ehkä mäkin katselin liian usein taaksepäin..

5.sija C-finaalissa oli enemmän kuin mitä uskalsin odottaa. Ylivoimaisesti paras kisa sekä sijoitus KKWCS-urani aikana. Ikuisuusprojekti on vihdoinkin saatu päätökseen ja se jos mikä tuntuu käsittämättömän sanoinkuvaamattoman hienolta. Välillä oikeasti tuntui siltä, että tavoittelenko mä ihan mahdottomia.. Tätä on odotettu pitkään! :ahem:

Nastylle vielä kerran kiitokset. Ja perinteiseen tapaan kiitos järjestäjälle kilpailusta!

Kiitos kaikille, nähdään reilun kuukauden päästä Forssassa. Mukavaa päästä talven jälkeen taas ulkoradoille. :)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pitää jatkossa koittaa katsella vähemmän taaksepäin. Toisaalta tuosta on ollut monesti apuakin paljon, koska olen näin pystynyt torjumaan monet ohitusyritykset. Itse asiassa jo viime kaudella mietiskelin juuri tätä, että pitäisi katsella vähemmän taakse.
Mulla on tuohon vinkki.. Itsekin katson usein taakse, mutta mä en käännä päätä vaan pelkästään silmiä.. Esim. käännöksissä pystyy näkemään taakseen vilauksen pelkällä nopealla silmäyksellä. Tällöin päähuomio pysyy edessä, mutta tietää suurinpiirtein mitä takana tapahtuu.. Siis taaksen pystyy katsomaan kääntämättä päätä kovinkaan paljoa.

Siinä on myös se efekti, että taakseen paljon vilkuileva antaa uhri-vaikutelma, jolloin takaa tulevasta tulee saalistaja.. Eli tulee lisää tsemppiä kilpakumppanille, joka voi herkemmin painostaa sut virheeseen.

Toisaalta.. kuten domppari sanoi raportissaan niin heti kun hän yritti keskittyä vain omaan ajoonsa, niin mä painelin ohitse. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mulla on tuohon vinkki.. Itsekin katson usein taakse, mutta mä en käännä päätä vaan pelkästään silmiä.. Esim. käännöksissä pystyy näkemään taakseen vilauksen pelkällä nopealla silmäyksellä. Tällöin päähuomio pysyy edessä, mutta tietää suurinpiirtein mitä takana tapahtuu.. Siis taaksen pystyy katsomaan kääntämättä päätä kovinkaan paljoa.
Jeps.. Itsekin pyrin soveltamaan tätä esim. neulansilmissä..

Toivottavasti noista Nastyn ohjeista olisi pidemmälläkin tähtäimellä apua, josko se nyt tästä lähtisi... :)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kenties siitä että toi on ns. mikkihiiri rata, jossa jarrua kannattaa painaa mutkissa. ;) Siis jos pelkästään hiljentää painamatta jarrua, niin menettää enemmän aikaa kuin nopealla jarrutuksella, minkä jälkeen aloittaa heti kaasutuksen.
Minä mitään höllännyt missään, lämä auki vaan:mad:
 
Ylös