Puhis
Banned
Harjoitukset:
Etsin ensinnäkin sopivaa ajopukua varmaan puoli tuntia, kunnes sopiva sattui kohdalle ja viimeinkin pääsin istumaan normaalisti. Harjoitukset itsessään menivät nappiin, huomasin että sain auton 7 alle, jonka nopeus kyllä tiedettiin mutta huolta aiheutti myös auton pienipenkkisyys. Loppujen lopuksi mahduin siihen autoon juuri ja juuri, ja lähdin radalle.
Heti aluksi olin yllättynyt, miten hyvin auto istuu käteen ja ohittelin muita tiuhaan tahtiin. Harkat menivät suhteellisen puhtaasti aina vimeiselle kierrokselle asti, huomasin ruutulipun heilahtavan joten päätin etten nosta ensimmäiseen mutkaan yhtään. En sitä muutenkaan harkoissa hirveästi tehnyt, mutta aina ihan pieni nosto varmuuden vuoksi. Käänsin toki tarpeeksi aikaisin sisään, mutta liian myöhään huomasin sen miten auto tulee osumaan sisäkurvan seinään hieman... Loppu olikin sitten menoa.
Auto kimposi sisäkurvasta nokka edellä varikon jälkeiseen pehmustettuun seinään. Hetken taisin olla kuutamolla, mutta huomasin nopeasti ettei mitään pahempaa ole käynyt joten nousin autosta. Siinä noustessani tosin tunsin kipua oikeassa jalassa, joka tuntui suhteellisen pahalta, mutta laantui kuitenkin yllättävän nopeasti kun otin kengän hetkeksi pois.
Harjoitusten paras aika: 30,960, ajettu tuolla viimeisellä kierroksella, eli harakiri lähes kannatti.
Aika-ajot:
Seiskalla liikkeelle ja C-ryhmässä jälleen, joten ohittelua oli tiedossa. Lähdin hieman hermostuneena mutta kuitenkin keskittyneenä radalle, ja sainkin edessä ajaneet autot nopeasti kiinni ja päästivät myös kiitettävästi ohi. Hieman kärsin ruuhkasta, mutta en ehkä niin pahasti kuin harjoituksissa - muutkin olivat parantaneet ajoaan.
Itse olin jopa hieman pettynyt aikaani, koska se ei liiemmin harjoituksista parantunut - 30.939.
Kilpailu:
Seurasin ensin C-finaalin pois alta ja toki katselin myös hieman tiimikaverin ja muidenkin edesottamuksia. Myös nousija kiinnosti, mutta nopeasti selvisi että Totkehan sieltä varmaankin nousee, ja näin myös kävi.
Jännitti hieman autotuuri, ja kun kuulin että autot arvotaan uudestaan, mietin että nyt tulee varmasti finaalin viimeinen sija ja joku hirveä miina alle. Eipä tullut, vaan seiska. Tuuletukset asian ratkettua, ja radalle. Kuudennesta ruudusta lähdin kilpailuun odottavin mielin, mutta päätavoite oli pitää oma sijoitus ja bonuksena oli jos pääsisin jostakusta ohikin.
Alku ajeltiinkin kiltisti jonossa, kunnes Andy jätti pienen raon sisäkurvaan toisessa tai kolmannessa neulansilmässä ja pääsin puikahtamaan suhteellisen puhtaasti ohi. Seuraavaksi huomasin, että lfb ja F0110K olivat vieläkin lähellä, joten lähdin tottakai jahtaamaan folloa joka kävi kovaa kisaa loréalin kanssa. Tietenkin oli myös pieni kiilto silmissä josko pääsisin vaikka kavereista ohi heidän taistellessaan, ja saisin kolmannen sijan. Kerran olikin follosta ohitus lähellä päästessäni toisessa neulansilmässä rinnalle, mutta en aivan päässyt sulkemaan ovea ja follo kokeneena pelimiehenä nappasi sisälinjan seuraavaan vasuriin ja jäin jälleen taakse.
Loppukisa meni aika lailla körötellessä, follo meni tasaisesti karkuun ja takana ei tainnut olla uhkaajia joten ajelin siinä maaliin. Lopussa huomasin, että follo saavutti loréalin ja toivoin toki, että tulee tiukkaa kisaa heillä joten ehkä saattaisin saada kaverit kiinni, mutta turha toivohan tuo oli ja tulin maaliin sijalla 13 (B-finaalin 5.)
En muuten jarruttanut neulansilmiin, ehkä olisi pitänyt
Plussat:
- Jacques eli Trikoo. Oli erittäin nopea tänään, ja ansaitsi loistosijoituksensa. #3 ei ole mikään planeetan nopein auto, mutta silti onnistui ohittamaan Dominicin finaalissa ja pitämään pbBMW:n takanaan.
- Dominic. Vaikka autotuuri olikin puolellaan, silti ajoi hyvin aika-ajot ja A-finaalin neljäs ruutu oli selvästi yli odotusten. Ajoi myös mukiinmenevän kilpailun hieman kehnommalla autolla.
- Williams-. Päihitti kolme äijää hyvällä ja rennolla ajolla, harjoittelu ilmeisesti kannatti.
Miinukset:
- Autotuurin merkitys. Autoissa karmeat erot, ja kuskien erot huomasi vasta ääritapauksissa, esimerkiksi B-finaalissa itseni ja follon välillä.
Etsin ensinnäkin sopivaa ajopukua varmaan puoli tuntia, kunnes sopiva sattui kohdalle ja viimeinkin pääsin istumaan normaalisti. Harjoitukset itsessään menivät nappiin, huomasin että sain auton 7 alle, jonka nopeus kyllä tiedettiin mutta huolta aiheutti myös auton pienipenkkisyys. Loppujen lopuksi mahduin siihen autoon juuri ja juuri, ja lähdin radalle.
Heti aluksi olin yllättynyt, miten hyvin auto istuu käteen ja ohittelin muita tiuhaan tahtiin. Harkat menivät suhteellisen puhtaasti aina vimeiselle kierrokselle asti, huomasin ruutulipun heilahtavan joten päätin etten nosta ensimmäiseen mutkaan yhtään. En sitä muutenkaan harkoissa hirveästi tehnyt, mutta aina ihan pieni nosto varmuuden vuoksi. Käänsin toki tarpeeksi aikaisin sisään, mutta liian myöhään huomasin sen miten auto tulee osumaan sisäkurvan seinään hieman... Loppu olikin sitten menoa.
Auto kimposi sisäkurvasta nokka edellä varikon jälkeiseen pehmustettuun seinään. Hetken taisin olla kuutamolla, mutta huomasin nopeasti ettei mitään pahempaa ole käynyt joten nousin autosta. Siinä noustessani tosin tunsin kipua oikeassa jalassa, joka tuntui suhteellisen pahalta, mutta laantui kuitenkin yllättävän nopeasti kun otin kengän hetkeksi pois.
Harjoitusten paras aika: 30,960, ajettu tuolla viimeisellä kierroksella, eli harakiri lähes kannatti.
Aika-ajot:
Seiskalla liikkeelle ja C-ryhmässä jälleen, joten ohittelua oli tiedossa. Lähdin hieman hermostuneena mutta kuitenkin keskittyneenä radalle, ja sainkin edessä ajaneet autot nopeasti kiinni ja päästivät myös kiitettävästi ohi. Hieman kärsin ruuhkasta, mutta en ehkä niin pahasti kuin harjoituksissa - muutkin olivat parantaneet ajoaan.
Itse olin jopa hieman pettynyt aikaani, koska se ei liiemmin harjoituksista parantunut - 30.939.
Kilpailu:
Seurasin ensin C-finaalin pois alta ja toki katselin myös hieman tiimikaverin ja muidenkin edesottamuksia. Myös nousija kiinnosti, mutta nopeasti selvisi että Totkehan sieltä varmaankin nousee, ja näin myös kävi.
Jännitti hieman autotuuri, ja kun kuulin että autot arvotaan uudestaan, mietin että nyt tulee varmasti finaalin viimeinen sija ja joku hirveä miina alle. Eipä tullut, vaan seiska. Tuuletukset asian ratkettua, ja radalle. Kuudennesta ruudusta lähdin kilpailuun odottavin mielin, mutta päätavoite oli pitää oma sijoitus ja bonuksena oli jos pääsisin jostakusta ohikin.
Alku ajeltiinkin kiltisti jonossa, kunnes Andy jätti pienen raon sisäkurvaan toisessa tai kolmannessa neulansilmässä ja pääsin puikahtamaan suhteellisen puhtaasti ohi. Seuraavaksi huomasin, että lfb ja F0110K olivat vieläkin lähellä, joten lähdin tottakai jahtaamaan folloa joka kävi kovaa kisaa loréalin kanssa. Tietenkin oli myös pieni kiilto silmissä josko pääsisin vaikka kavereista ohi heidän taistellessaan, ja saisin kolmannen sijan. Kerran olikin follosta ohitus lähellä päästessäni toisessa neulansilmässä rinnalle, mutta en aivan päässyt sulkemaan ovea ja follo kokeneena pelimiehenä nappasi sisälinjan seuraavaan vasuriin ja jäin jälleen taakse.
Loppukisa meni aika lailla körötellessä, follo meni tasaisesti karkuun ja takana ei tainnut olla uhkaajia joten ajelin siinä maaliin. Lopussa huomasin, että follo saavutti loréalin ja toivoin toki, että tulee tiukkaa kisaa heillä joten ehkä saattaisin saada kaverit kiinni, mutta turha toivohan tuo oli ja tulin maaliin sijalla 13 (B-finaalin 5.)
En muuten jarruttanut neulansilmiin, ehkä olisi pitänyt
Plussat:
- Jacques eli Trikoo. Oli erittäin nopea tänään, ja ansaitsi loistosijoituksensa. #3 ei ole mikään planeetan nopein auto, mutta silti onnistui ohittamaan Dominicin finaalissa ja pitämään pbBMW:n takanaan.
- Dominic. Vaikka autotuuri olikin puolellaan, silti ajoi hyvin aika-ajot ja A-finaalin neljäs ruutu oli selvästi yli odotusten. Ajoi myös mukiinmenevän kilpailun hieman kehnommalla autolla.
- Williams-. Päihitti kolme äijää hyvällä ja rennolla ajolla, harjoittelu ilmeisesti kannatti.
Miinukset:
- Autotuurin merkitys. Autoissa karmeat erot, ja kuskien erot huomasi vasta ääritapauksissa, esimerkiksi B-finaalissa itseni ja follon välillä.