Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

Örfil

Guest
Sarja kasvaa tasaisesti ja tuo uusia haasteita meille kaikille, hienoa silti huomata että rehti kisailu on pitänyt paikkansa kuskien välillä, hyvä huumori kukkii kisailijoiden kesken ja yrittäjät osaavat arvostaa kun vehkeitä ei rikota :)

Tästä on hyvä jatkaa, myös meidän järkkäreiden!
Nimenomaan - meistä on ilo pyöritellä sarjaa, sillä hyvää palautetta on tullut monelta radalta. Kaikki ohitukset tapahtuvat sellaiseen malliin että Mr Jean Todt voisi tulla katsomaan mallia että kuinka ajetaan kisaa rehdisti. Meidän jäljiltä ratayrittäjällä on päivän palkka taskussa ja kalusto edelleen kunnossa. Ja joku 24 asiakkaan pläjäys on kaiketi ihan hyvä tili sille päivälle radalle kuin radalle :)

Folloa lainaten: oli eilen varmaan pitkä päivä Forssan pojilla. Ennen kisasessiota autot oli vimosen päälle puunattu, haalarit pesty ja silitetty.
Ei ollut kisan jälkeen enää :D

Pieni palaute omalta taholta
Pitäkää huoli kisan aikana että palautatte ajovarusteet (kypärät jne) paikalleen. Katselin eilen että (märkiä) kypäriä jäi varikolle jokunen kappale ja ymmärrettävää että kisahuumassa näin käy mutta kun se "äiti" ei ole kisoissa mukana jälkiä siivoamassa, muistetaan seuraavissa kisoissa että a) palautetaan kamat paikoilleen b) märät kamat ripustellaan niin että ne kuivuvat c) märät hanskat jne toimitetaan muualle kuin samaan nippuun kuivien kanssa

Muuten homma toimi kuin ajatus. Vietin ennen kisaa pari unetonta yötä miettien että jos järjestelyt kusee, A-finaali jää ajamatta kun loppuu aika kesken. Mutta kaikki hoitui nopeammin kuin piti eli joka kuski oli nopea myös muualla kuin radalla.
Mahti homma!
 

Örfil

Guest
Q:

Muutaman kerran pystyin haastamaan mutta sijoitukset eivät vaihtuneet. Koska Haikki pääsi karkuun niin oli yirtettävä enenmmän mikä johti kolmeen spinnaukseen. Pysyin kuitenkin radalla eikä noihin mennyt järkyttävästi aikaa. Saman määrän teki spinnejä Haikkikin joten tasoissa oltiin. En tiedä oisko himmamalla tänään päässyt Haikin ohi. Ehkä..
Taisi olla paras vastaanpyristely eilen, seurattiin mielenkiinnolla teidän kamppailua. Wope tietenkin lopuksi näytti närhen munat ;) mutta tuon finaalin alussa pistit hyvin kampoihin Haikille. Pahus sitä sun spinniä!
Ei ole hyvää mainosta että rookie tulee ja pesee koko porukan näin pahasti. Toivottavasti muut nostavat tasoaan ja Haikki ei kyllästy vastuksen puutteeseen :D Sarjan taso nousi taas pykälän kun saatiin noin hyvä kuski mukaan. Kuivat kisat näyttävät että mikä on äijän vauhti noin muuten. Mutta tuskin se tuosta hidastuu ;)
 

Örfil

Guest
Cmoney: numeroisitko noi mutkat sun postaukseen? En ihan ollut perillä niistä.

Omat kommentit lopuksi: koska keli oli märkä ja viileä, ajoin jarrulla liki joka mutkaan (myös "mutkan" 2). Aluksi renkaat linkkuun, ja jos pitoa ei tule siltikään ajoissa niin näpäytys jarrua ja auto kääntyi mutkaan. Joskus tämä jopa toimi ;)

Koska keli oli viileä niin luotin että jarrut eivät kuumene liikaa, mutta normiolosuhteissa tämä ei tietenkään ole suositeltavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo :D Huutelin sille jo sätissä, mutta ei tainnut huomata. Jari5:lla oli #4 ja Nipsuhuulella #5, ellen ihan väärin muista.
Jos näin oli niin teimpä muuten selkeesti nopeimman kierroksen #4:llä finaaleissa :D
Laiha lohtu, mutta lohtu kuitenkin :D
Korjattu.. :)

Lievästi sanottuna kyllä. Montakohan kertaa pyörin radalla, ei pysyny laskuissa mukana.. :D

No, onneks jo viikon päästä pääsee ottamaan revanssin Kaanaassa.. Tosin viime vuotinen suoritus siellä oli niin floppi että petrattavaa on ja PALJON. Saa nähdä miten käy..
Nooh, sateella on kyllä sekin totta että jos ei auto istu käteen, niin se ei sitten istu.
Eli jos #1 oli sulle huono, ei kannata murehtia liikaa (look whos talkin :D)
Mutta joo, pettymystä ilmassa vaikka huonoa osas odottaakin...
Liikaa lottoamista nää sadekelit olleet :dunno:
Kyllä se oli kaikille huono se ykkönen. Varmasti huonoin kaikista. Siis se ei yksinkertaisesti kääntynyt oikealle muuten kuin jarrulla. :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos vertailee Jakkuesin kierrosaikalistauksesta mitä minä, sinä ja Haikki ajettiin peräkkäisissä erissä, niin ei niissä ole kamalasti eroja (Nipsu ei siis ajanut haamuaikaansa kutosella vaikka taulukossa niin lukee). Mun mielestä #6 veti huonosti ja juteltiin varikolla että auto yli- ja aliohjaili yhtäkkiä ihmeellisesti. Saunassa tuossa äsken äkkäsin: Auto on viime vuoden kolmonen, johon on varmaankin vaihdettu viime vuoden kutosen kone kun veti niin huonosti pienillä kierroksilla! Varmistukseksi, viime vuoden kolmosauton ratissa oli oikealla puolella sisällä siinä kohtaa jossa käsiä (paitsi DickW) pidetään, kolo. Mietin kun kokeilin istu autoon, miksi se kolo tuntuu tutulta ja miksi sen olemassaolo ketutti jo valmiiksi...
Tämän allekirjoitan omalta kohdalta. Liian pistävät jarrut, tuntui käyttäytyvän ihan miten sattui välillä.
Meni luotto kutoseen tosi nopsaan parin spinnin jälkeen, sitten oli ihan hakemista se loppuaika aika-ajossa.
Silti, lopussa kun seurasin Haikkia ja BMW:tä ja Andya, niin pakko sanoa että ei tuolla autolla olis edes luoton kanssa pysynyt perässä,
niin nätisti Andykin kaarsi "lusikkamutkasta" ulos että itse jäin vain ihmettelemään siinä takana...

Mutta juu, ei tuntunut sopivan oikein mun ajotyyliin...
Jos vertaa autoja #1 ja #6, niin auto #6 oli ylivertainen. Siksi ajoni jälkeen sanoinkin että se oli ihan hyvä, kun vertasiin toiseen autoon jolla ajoin. Se kiihtyi mielestäni hyvin (vertasin Folloon joka ajoi toisella ruoskalla eli nelosella). Mutkissa se tietty puski, mutta se johtui sateesta ja siitä etten osaa ajaa sateella.
En osaa haukkua kutosta, koska se oli niin paljon ykköstä parempi.. Kutosella ajettiin myös A-finaalin kakkoseksi, joten sekin puoltaa väitettäni siitä ettei se nyt NIIN huono ollut. Ainoa tunnistamani vika siinä oli se, että kaasuvaijeri jäi jotenkin jumiin, mutta ilmoitin siitä mekaanikolle ja hän sai sen vissiin hyvin korjattua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos vertaa autoja #1 ja #6, niin auto #6 oli ylivertainen. Siksi ajoni jälkeen sanoinkin että se oli ihan hyvä, kun vertasiin toiseen autoon jolla ajoin. Se kiihtyi mielestäni hyvin (vertasin Folloon joka ajoi toisella ruoskalla eli nelosella). Mutkissa se tietty puski, mutta se johtui sateesta ja siitä etten osaa ajaa sateella.
En osaa haukkua kutosta, koska se oli niin paljon ykköstä parempi.. Kutosella ajettiin myös A-finaalin kakkoseksi, joten sekin puoltaa väitettäni siitä ettei se nyt NIIN huono ollut. Ainoa tunnistamani vika siinä oli se, että kaasuvaijeri jäi jotenkin jumiin, mutta ilmoitin siitä mekaanikolle ja hän sai sen vissiin hyvin korjattua.
Juu ihan samaa mieltä, tosin sillä varauksella etten itse #1:llä ajanut.
Varikolta katsottuna se #6 oli ykköseen verrattuna reilusti parempi,
mutta hidas sekin oli verrattuna esim vitoseen.
Eroja ykköseen en osaa kommentoida kun en saanut verrattua kutosen kanssa radalla,
nelosen ja ykkösen välit taas näkyi mulle päin D-finaalissa paremmin kun siinä peräkkäin mentiin pidempään...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja sitten raporttia

Aika-ajo:
Ekan ryhmän ajaessa jo tajuttiin mitä tuleman pitää. Rata huononee kokoajan vauhdilla ja kisaryhmät tulevat olemaan pitkälti samat kuin aika-ajoryhmät..

Senpä takia en viitsinyt turhia murehtia.. Hengailin varikkoalueella ja katselin muiden ajoa. Tiesin, että ajan D-finaalissa joten mikäpäs siinä sitten murehtimaan.

Noh.. Autoon mennessäni sitten hoksasin vielä kuitenkin kysäistä Nastylta millainen auto se #1 on, johon hän vastasi jotain tyyliin "Ei kai siinä mitään, se ei vaan käänny oikealle". :D Hetkeä myöhemmin myös Jari5 tuli toivottamaan onnea yritykseen ja totesi "se auto ei muuten käänny".

Tähän oli helppo ottaa leppoisa asenne "tästä tulee hauskaa". Kehoitinkin porukkaa ottamaan videokamerat esille, koska viihdettä olisi luvassa. Eipä siinä muu oikein auttanutkaan kun suhtautua asiaan huumorilla. Keli huonontui kokoajan urakalla ja tiesi jo etukäteen, että autokin oli mitä luultavimmin se kaikkein pahin ruoska, kuten follo ehti jo ennen kisaa lupaillakin. :D Mulla kun ei ole taipumusta samanlaiseen jatkuvaan tuuriin kuten nähtävästi Puhiksella, niin tiesin toki kohtaloni. :D Etenkin Forssa on tuntunut olevan mulle aina vaikea.

Aika-ajot alkoivat ja siitähän se sitten lähti. Felipen ennustustusten mukaan "spinwheel joka kierros" tyylillä ajoin hyvinkin pitkälti. Ainoastaan kolme kierrosta sain ajettua ilman spinnejä. Auto oli todella vaikea ajettava, koska se ei tosiaan kääntynyt. Jopa kakkosmutkassa mun oli pakko hiljentää koska tuntui, että kaasulla se menee suoraan kohti pöpelikköä. No, se valituksista. Olin kuitenkin kaikesta huolimatta omaan ajooni ihan tyytyväinen. Tein paljon spinnejä, mutta ne olivat kaikki sellaisia, että auto kääntyi vain ~90 astetta. Eli vauhti pois ja jatkamaan. Kertaakaan en ajautunut nurmikolle enkä joutunut työntöpuuhiin. Voi olla, että riskimpi ajotapa olisi tuonut parempaa tulosta, mutta toisaalta uskon, että mulle olisi vaan tullut vähemmän kierroksia sillä tavalla. Kuitenkin yritin kokoajan vaan hakea sitä tuntumaa sateella ajoon. Tiesin, että viimeinen lähtöruutu tästä tulee, koska ryhmässäni kaikki muut olivat niin hyviä kuljettajia. Otin siis tämän vain hyvänä kokemuksena.

Kisa

Aika-ajojen jälkeen menin sitten kirjaamaan lähtölistoja ja meinasin unohtaa itseni sinne lämpimään ja mukavaan Huyndaihin. Sieltä mua tultiinkin hoputtamaan jo kisaan mukaan.. Istahdin autoon numero #6 ja totesinkin sen heti samantien paljon paremmaksi kuin se ykkönen.. Tiesin siis, että siellä on varmaan pari huonompaa autoa, jotka mulla on mahdollisuus napsia, ja siinä se sitten olikin.. Wilzkulle osui autoksi #1, mikä oli todella sääli, koska hän kuitenkin ajoi ihan hyvät aika-ajot. Olisi toivonut hänelle parempaa autotuuria.

Niin sitten kävikin, että Wilzkun lisäksi FO110K oli toinen, jolle sattui ruoska käteen, ja heidät sitten pystyin kisassa ohittamaan.. Alku oli kyllä mielenkiintoinen. Wilzku keräsi jonon hyvin pakettiin hitaamman auton ansiosta ja ohituskiellon jälkeen alkoi todelliset karnevaalit. Alussa oli vääntöä minun, Mike Milkin ja Follon kanssa. Taisin päästä hetkeksi molemmista ohi, mutta sitten spinnasin ja menetin sijoitukseni. Mike pääsi karkuun, mutta follo oli koko ajan näköetäisyydellä. Spinnasin joka kierroksella pikkaisen (siis edelleen vain sellaisia ~90 asteen nopeita spinnejä), mutta siitä huolimatta saavutin folloa kokoajan. Jossain vaiheessa pääsin sitten ohi ja jopa tekemään hiukan kaulaakin.

Loppuvaiheessa kuitenkin autosta hirtti kaasu kiinni siten että vaikka hölläsin mutkiin, niin kaasu oli silti päällä ja spinnasin.. Olin jopa aikeissa mennä varikolle, mutta huomasin vian hetkelliseksi, joten jatkoin loppuun asti.. Tämän takia follo pääsi lopussa uudestaan ohitseni, mutta ohitin sitten taas kun sain autoa paremmin hanskaan ja opin elämään uuden vian kanssa. Viimeinen kierros oli melkoista taistelua, koska silloin kaasu oli yksin kertaisesti kokoajan päällä ja Follo tuli takaa kokoajan lähemmäksi ja lähemmäksi. Katselin kokoajan taakseni ja otin vaan varmanpäälle etten vaan missään nimessä aja pihalle. Se onnistui ja pääsin maaliin UPEASTI sijalla 22! :D

Kisan jälkeen multa kysyttiin fiiliksiä toimittajamaisesti, ja mikäs siinä vastatessa.. Paskaaks tässä.. :D Hetkellisen rupattelun jälkeen menin sitten vaihtamaan haalareita pois, ja katselin samalla C-finaalia pukukopin ikkunasta.. Viivyin siis kopissa jonkin aikaa. Fiilis oli kokoajan jotenkin poikkeuksellisen hyvä johtuen varmaan positiivisesta asenteestani. En jaksanut turhista murehtia, enkä liiemmin valitellut autotuureista tai edes kelistäkään. Tämä kuuluu lajiin ja näin tällä kertaa. Kyllähän kuitenkin Haikki osoitti upealla suorituksellaan sen, että oli keli mikä tahansa ja oli tuuri mikä tahansa, niin kyllä hyvä kuljettaja silti pärjäämään pystyy. Huikea suoritus kyllä Haikilta, ja mies näytti A-finaalin jälkeen maratonin juosseelta. :D

Lopuksi vielä kiitokset kisan järkkärille, Racer X:lle, ja kehut myös Forssan henkilökunnan toiminnasta jälleen kerran. Autojen tasoerot nyt kuuluu tähän ja ymmärrän sen, että näin ekana ajoporukkana joudummekin vähän testailemaan.. Toivottavasti he saavat meiltä hyvää infoa autojen käyttäytymisestä, jotta voivat sitten kehittää niitä vielä parempaan suuntaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Kisaraportti:
Odotukset olivat kovat vaikka vuosi olikin vierähtäny edellisestä tutustumisesta forssan rataan.
mutta mitä hel...!!

Aika-ajo
Olin ilmottautunu siihen aikasempaan ajoryhmään ja siinä sitten kävikin päivän aino hyvä tuuri.
Keli oli vielä aika-ajoissa meidän ryhmällä kuiva muutamaa vesitippaa visiirissä lukuunottamatta.
Mutta sitten osu arpa sain ensinmäisenä käsiini tuon maagisen auton nro.1.....Se vaan ei kääntyny kuivallakaan kelillä oikealle edes kouluarvosanoin välttävästi ja sen myotä meni kyllä luotto koko ajamiseen ei siitä tullu kyllä lasta eikä pas...!!
Heti varikolta lähtiessä siinä alamän kurvissa jossa, seiso joku hyväntahtonen kuvaaja jonka yli meinasin karauttaa kun se auto ei vaan kääntyny et, SORI jos tunnisttit tästä kuvauksesta itsesi,,sydän pomppas ainakin mulla:eek!:
Heti seuraava mutka ja taas ympäri,,,ratti lukossa oikealle ei etupyorät pitäny mutta sitten ennen nurmikoa lopulta pitikin ja tuloksena hieno piruletti....
Loppu aika-ajo olikin pelkäämistä joka mutkassa että, ottaako eturenkaat pito ennen nurmikolle menoa vai ei:D:D

B-finaali
SÄÄTUURILLA B-finaaliin

Kelihän oli loistava mä olin jo litimärkä ainakin perseestä:frank: istahdettuani märkään "kuppi-istuimeen"!!
Eikä kisan aikanakaan kuivumaan päässy...
Eikä siinä vielä kaikki tämän loistavan tarjouksen otettuani huomasin istuvani takapuoli märkänä autossa nro.4 ja se kisa tommosessa seurassa oli kyllä taputelltu ennen kun lähtö oli edes tapahtunu.
Päästin suosiolla lähdön jälkeen koko muun porukan ohitse ja aloin ajelemaan keräämään kokemusta noin märästä radasta kun, ei ole tullu ikkinä ajettua noin märällä radalla noin tehokkaalla kalustolla...Hauskaahan se oli kun autoa sai vietyä kunnon kahvassa pitkänmatkaa mutta,kun siihen leikkiin lähti niin tuloksen oli että, melkein joka kierroksella jossain mutkassa tappisladi ei taittunukkaan:D:D.No hauskaa oli tossakin kelissä tolla autolla lukuunottamatta yhtä loivaa oikeata minkä oletin että sateellakin olisi voinut ajaa täysiä mutta,ei kun ei keula karkas alta ainakin tolla nelosella ja se aiheutti muutaman rytmihäiriön kyllä,, kun sai pelätä että meneekö tämä auto läheiseen metsikköön asti jos ei noi eturenkaat kohta nappase pitoo:)

Mutta,mutta ,,,kiitoksia Racer X:lle ja FO110K:lle järjestelyistä hienosti vedetty ja tietysti muillekkin kilpakumppaneille oli rehti ja siistiä ajoa ja vielä kovia vääntöjäkin vaikka niitä itse en päässy kokemaan mutta silti KIITOKSIA kovasti ja nähdään kaannaassa:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Aika-ajo: ryhmä C, auto #6

Otin alussa varovaisesti ja "Buttonoin" renkaisiin lämpöä, koska B-ryhmässä #6 oli ollut syrjässä. Kolmannesta kierroksesta eteenpäin aloin nostaa vauhtia. Ainakin tuollaisissa puolikosteissa oloissa #6 istui hanskaan todella hyvin, mutkaan vauhdilla, kaikki sisään ja apexin jälkeen hanaa. Sillä pystyi hienosti ajamaan pyöreää linjaa.

A-a:n alkupuolella oli sellainen olo, että kulku on nyt odotuksiin nähden kohtuullisella mallilla, koska enemmän tuli porukkaa vastaan selkä edellä kuin päinvastoin.

Kuuden-seitsemän kierroksen jälkeen alkoi meno muuttua turhankin liukkaaksi, mutta kypärän sisältä ei nähnyt sateen lisääntymistä, joten yliyrittämiseksi se tietenkin meni.

Kuitenkin oman ryhmän kakkosaika on odotuksiini nähden hyvin. Aika-ajon jälkeen olinkin varma, että kutonen on autoista parhaita.

Kisa, C-finaali, auto #2

Kysäisin Haikilta D:n jälkeen, millainen #2 oli. Vastaus: aivan hirveä, ei käänny. Jepjep. Meinasin ajaa ensimmäisellä kierroksella Dompparin perään takasuoralla, kun skootterimies tuskaili #1:n kanssa.

Seuraavalla kierroksella paukautinkin sitten takasuoran kinkistä vauhdilla pihalle. Jääräpää kun olen en uskonut, että ei se perkele käänny. Kerkesin jo miettimään, että meneekö lepikkoon saakka, mutta pysäsihän se. Puoli kierrosta meni autoa takaisin repiessä ja vahinkoja ihmetellessä, joten kisa oli hyvin pitkälti siinä.

Alonso varmaan tykkäisi ajaa #2:lla, mutta minä en osaa ajaa noin aliohjautuvaa autoa sitten pätkääkään. Radan viimeiseen mutkaan kaartuva vasuri tuli kaasu pohjassa, pyörät linkussa vasemmalle ja auto vaan jatkoi suoraan.

A:n jälkeen sanoinkin öö ruzille, että sen ajo näytti samalta kun mun ajo tuntui. Auto tuntui tahtovan joka kierroksella tulla suoraan varikolle.

Selittelyähän tämä on, Haikki voitti #2:lla D:n ja Nasty oli B:ssä 3:s. Ne tekevät, jotka osaavat.

Yhteenvedon tynkää

Hyvin mennyt a-a peittää kyllä alleen kisan pettymyksen. Spurgu Ricon velliperseet eivät saaneet C-finaalin kärkiruutuja hyödynnettyä. Nyt tulee huutoa tallin johdolta. (Huuda sää Domppari itelles, ni mää huudan itelleni.)
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ei ole hyvää mainosta että rookie tulee ja pesee koko porukan näin pahasti. Toivottavasti muut nostavat tasoaan ja Haikki ei kyllästy vastuksen puutteeseen :D Sarjan taso nousi taas pykälän kun saatiin noin hyvä kuski mukaan. Kuivat kisat näyttävät että mikä on äijän vauhti noin muuten. Mutta tuskin se tuosta hidastuu ;)
Mihin ihmeen vastuksen puutteeseen? Minä kuitenkin päihitin aika-ajossa kaverin puolella sekunnilla ja BMW tosiaan oli ihan samassa vauhdissa ennen spinniään. Nämä ehtii mennä tosiaan vielä toisin päin monta kertaa. Haikki oli eilen parempi C-finaalissa, mutta en minä ainakaan aio luovuttaa tässä vaiheessa
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Hajanaisia havaintoja muiden tekemisistä:

Hattua päästä Totken suoritukselle. Huima suoritus nousta Forssa kolmosen C-finaalin jälkijoukosta podiumille. Ei sitä kokonaan selitetä sade- ja autotuurilla .

Wilzkulla kävi kyllä huono tuuri auton kanssa, jos sanoo #1 näyttäneen vaikealta ajaa, vähättelee.

Haikin ajo oli kyllä ihailtavan varman näköistä, vaikka loppua kohti on täytynyt olla pirun kylmä.

Bemari vastasi D:n alkupuolella hyvin Haikin vauhtiin, sääli että hyvän näköinen vääntö päättyi edellämainitun spinnaukseen.

WoPe latasi jo lämppärikierroksella ykkösmutkaan sellaista vauhtia, että itse en päässyt niin lujaa edes aika-ajossa (tämä siis varikolta havainnoituna). Kuskeissa on eroja...
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Aika-ajo (Ryhmä 1, Auto 6):

Kiitos vaan järjestelytoimikunnalle, joka oli minut ensimmäiseen aika-ajoryhmään laittanut.

Ensimmäiset kierrokset tuntuivat kuin olisi jäällä ajanut (vaikka siis rata oli kuiva) ja meinasi hieman jo usko loppua. Muutaman kierroksen jälkeen vauhtia alkoi kuitenkin löytyä, ja muut ryhmäläiset alkoivat vuoron perään tulla perä edellä vastaan.

Tavoitteena oli ehtiä ajaa kierrokset ennen sadetta, ja niin lopulta kävikin. Ajon lopussa alkoi vähän ripsimään, mutta se ei meidän ryhmää vielä haitannut ollenkaan.

Tuloksena ryhmän kärkiaika, 0,7 öö ruziin ja vähän yli 2 sekuntia muihin sankareihin. Tuloksena paaluaika, kun sade alkoi kesken toisen ryhmän, eivätkä kuuman ryhmän kuskit saaneet kovia aikoja ajettua.

Kutonen oli ihan ok kuivalla kelillä, vaikka nyt ei mitään vertailupohjaa oikein saanutkaan. Oli kiva, että pääsi itse edes yhen ajon ilman sadetta ajamaan.

A-finaali (Auto 1):

A-finaalin koettaessa oli hyvin selvää millainen auto ykkönen oli. DickW sai sen B-finaalissa jonkinlaiseen iskuun, mutta muuten arvasin että finaalista tulisi taas pitkä ja kivinen.

Lähdin lämmittelykierrokselle viimeisenä, ja hehheh kun meinasi alkaa naurattaa. En meinannut päästä kavereista ohi, vaikka ne yrittivät päästää mut ohi! Kädet kävivät että tule nyt ohi, mutta millä sitä tulee kun auto ei käänny.

Noh, tuli tilastoihin kaksi mutkaa johdettua KKWCS-kilpailua, mutta syynä oli vain ohituskielto. Pääsuoran jälkeisen mutkan jälkeinen loiva oikea ja olin melkein nurmikolla, auto ei siis kääntynyt lainkaan.

Autot tulivat ohi oikealta ja vasemmalta, ja meinasin jo ajella varikolle, mutta sisu ei antanut sitten kuitenkaan periksi. Öö ruz taisteli ilmeisesti yhtä huonolla kakkosella jossain puolen kierroksen päässä, ja Puhis seiskalla jossain parin kierroksen takana. Ilmeisesti seiska ei sopinut Puhikselle, näytti kuitenkin Haikin käsissä lähes maagiselta.

DickW:lle korjaus, että pyörin kyllä semmoisen kolme kertaa, kun ei vaan kiinnostanut estää spinniä. :D

Ruutulipun koittaessa ei oikein taas ollut päässä mitään, kuin pettymys.

Kisaan mahtui tuuria, että sai ajaa ensimmäisessä setissä aika-ajon, mutta toisaalta mahdollisuudet menivät umpisurkeaan autoon. Tuntuu tyhmältä valittaa, kun tuuri kuitenkin kävi, mutta...

ps. Ja vauhdillisesti DickW ajoi B-finaalissa neljä sekuntia kovempaa.

Kiitos osanottajille ja järkkäreille. Toivotaan että Kaanaassa sais jo kisaakin ajettua.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo (auto #4)

Alussa ajoin varman päälle ja yritin välttää spinnauksia, joten aloin heti jäämään jälkeen muusta joukosta. Muutamien kierrosten jälkeen vauhtia alkoi kuitenkin löytymään lisää ja taisin jopa pitää ihan kilpailukykyistä vauhtia muihin nähden.

Päästin Wopen suunnilleen aika-ajon puolivälissä ohitse ja koitin ottaa mallia ajolinjoista. Wope käytti hyödyksi mutkien ulkoreunoja, jotka olivat selkeästi kuivempia ja itsekin löysin tällä tavalla heti lisää vauhtia. Aika-ajon lopussa rata oli selkeästi kuivempi, mutta mun olisi varmaan täytynyt yrittää enemmän, koska jäin muista noin 3-4 sekuntia nopeimmissa kierrosajoissa. Auto veti omasta mielestä tosi huonosti matalilla kierroksilla ja Askon mukaan kääntyi mutkiin huonosti, joten ne selittänee myös surkeaa aikaa.

B-finaali (auto #5)

Multa oli mennyt ohi, että kisa aloitetaan lentävällä lähdöllä, joten en ollut aivan Jarin kannassa lähdössä. Pääsin kuitenkin heti Jarin ohi, koska tämä ilmeisesti laski kaikki tarkoituksella ohi. Alku oli totuttelua muuttuneisiin olosuhteisiin enkä aivan pysynyt edellä olevien perässä. Ekalla kierroksella Haikki tuli heittämällä ohi.

Sain kuitenkin aika nopeasti edellä olevien junan kiinni ja aloin kyttäämään ohituspaikkaa Nastysta ja Dickistä, jotka kävivät kovaa taistelua edellä. Ohituspaikat tulivat kuitenkin tarjottimella, kun Nasty ajoi pellolle huonosti kääntyvällä kakkosella ja Dick spinnasi ykkösellä, joka oli huonoin auto. Muutama kierrosta myöhemmin Jussi oli radan varressa ja nousin kakkoseksi.

Haikki oli tässä vaiheessa ylivoimaisessa johdossa ja päätin yrittää ottaa eron kiinni. Aloitin armottoman takaa-ajon ja ero alkoi kaventua tasaisesti. Muutama kertaa ero oli myös yhtäkkiä kaventunut niin reilusti, että Haikki oli luultavasti tehnyt muutamia virheitä. Viimeisellä kierroksella ero oli enää muutama sekuntia. Ei olisi tarvittu kuin pari kierrosta niin olisin saattanut olla jo Haikin kannassa kiinni. Vaikka ei A-finaalipaikkaa nyt herunutkaan, niin tuli kuitenkin ajettua B-finaalin nopein kierros.

Ajatuksia

Auto #4: Auto veti omasta mielestä tosi huonosti matalilla kierroksilla ja Askon mukaan kääntyi mutkiin huonosti, joten ne selittänee myös surkeaa aikaa aika-ajossa. Siitä huolimatta olisi täytynyt päästä aika-ajossa lähemmäs muiden samassa ryhmässä ajaneiden aikoja.

Auto #5: Tuntui muuten hyvältä autolta, mutta se ei kääntynyt kunnolla vasemmalle. Onneksi radalla on vain kaksi vasemmalle kääntyvää mutkaa, joten tästä ongelmasta ei ollut liikaa haittaa. Auto oli joka tapauksessa yksi parhaista.

Omaan suoritukseen kisassa olen tyytyväinen, vaikka toinen sija tulikin myös autotuurin avittamana. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että B-finaalissa taakse jäi kovia nimiä. Onnistuin välttämään suuremmat virheet kisassa enkä käynyt kisan aikana kertaakaan radan ulkopuolella. Aika-ajossa tosin viimeisessä mutkassa lipesin kerran varikon sisääntulotien puolella ja jouduin oikaisemaan nurmikon kautta radalle.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ennakko
En asettanut itselle juuri mitään odotuksia, koska luotto ulkorata-ajotaitoihin oli heikko.

Aika-ajo #5
Aika-ajoon lähtö jännitti aika paljon, koska oli ensimmäinen kerta taas pitkään aikaan ulkona, eikä ollut mitään hajua kuinka vaarallista liukkaalla kostealla radalla on ajaa.

Ajoin 3. ryhmässä ja rata oli jo kostea sessioon lähdettäessä. Ajo tuntui hyvältä, mutta varsinkin setin alussa vilkuilin taakse koko ajan, että milloin joku spesialisti tulee ohi. No ohittajaa ei koskaan näkynyt, päättelin, että vauhtini oli ihan hyvää. Sit kun rupesin keskittymään omaan ajoon, niin ensiksi piti ymmärtää painaa jarrua riittävän kevyesti, ettei auto muutu kelkaksi. Rataprofiili oli myös mieleen ja oli ilo ajella. Rata huononi session loppua kohden, joten täytyy olla tyytyväinen, että täysin tuntemattomalla radalla, täysin tuntemattomalla autolla ja vielä kostealla kelillä ajoin jo 3. kierroksellani ajan joka riitti ryhmän ykkössijaan 51.xx. Kuudennella kierroksella tiputin vielä sekunnin siitä ajasta pois. Tyytyväisyys oli ilmeinen ja olin intoa täynnä kisaa silmällä pitäen. En myöskään jäänyt Cmoneyn B-finaaliajasta kuin 1,5 sekuntia, mutta Cmoneylla oli ilmeisesti auto #7 pettänyt radalle ennen sessionsa päättymistä.

Kisa #1
Peepeelta sain kuulla, että ykkönen on autona kuulemma aivan kelkka. Muutenkin jännitin kisaa paljon, koska rata oli litimärkä lätäköineen. Kun ykkösellä lähdin varikolta liikkeelle ja lähdin kääntymään mäkeen alas radalle päin, niin eihän se rakkine mihinkään kääntynyt. Tästä alkoikin melkoinen opintokaari. Kaasu+jarru+kaasu+jarru+rattiheiluu+kaasu+jarru+KÄÄNNY NYT SAATANA!

Kisan startissa Haikki oli jäänyt jonnekin, enkä ensin huomannut tätä. Olin jo kiihdyttää pääsuoralle, kun huomasin että muut venas Haikkia. Kisa oli sitten enemmän sitä, että nopeissa mutkissa mentiin joka puolelta ohi ja hitaita mutkia ajelin yhdellä kädellä kun toista nostelin pystyyn, kun auto ei kahden kympin vauhdissa käänny mihinkään. Kaasu+jarru+kaasu+vittuperkelesaatana+rättikääntyilee+kaasu+jarru -kombolla yritin jotain aivan naurettavaa rallityylipelleilyä, mutta lopulta totesin, että autossa täytyy olla jotain vikaa. Eihän tämä nyt voi näin toimia ja ajoin varikolle auton suhteellisen KIIHTYNEESSÄ tilassa. Huusin varikkokaverille auton viat ja painelin purkamaan paineita muualle.

Jäin siis C-finaalin viimeiseksi usean kierroksen kärkeä perässä, koska keskeytin.

Jälkipyykki
Näin jälkikäteen sanottakoon, että se ykkönen ei ollut (kuten eilenkin jo ehdin toteamaan) keskeyttämisen arvoinen auto. Oli myös ratahenkilökuntaa kohtaan vähän dramaqueenia tulla varikolle huutamaan auton vioista. Kyllähän sillä osaavammat kaverit pystyivät jonkinlaista ajoa tekemään. Ei ole kysymys siitä, etteikö auto olisi ollut huono. Huono se oli, mutta jos osaa, niin huonostakin autosta pystyy ottamaan maksimit irti. Mä en pystynyt ja luovuttaminen on varsin säälittävää.

Pahoitteluni kaikille, jotka käyttäytymistäni joutuivat seuraamaan. Ensi kerralla paremmalla motivaatiolla mukana, satoi tai paistoi.

Mutta jottei lopeteta paskan makuun, niin meillähän oli siellä kaikilla todella MUKAVAA ja muutenkin kun oppii tuntemaan tyyppejä paremmin, niin hyvää juttuakin lentää. Loistava porukka, hieno laji ja sade tuo mukavaa vipinää ja jännitystä kisoihin. Nautin LÄHES joka hetkestä paikan päällä koleasta säästä huolimatta.

Kiitokset siis kaikille läsnäolleille ja Kaanaassa katotaan taas mistä se skootteripoika pissii!
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Haikki oli tässä vaiheessa ylivoimaisessa johdossa ja päätin yrittää ottaa eron kiinni. Aloitin armottoman takaa-ajon ja ero alkoi kaventua tasaisesti. Muutama kertaa ero oli myös yhtäkkiä kaventunut niin reilusti, että Haikki oli luultavasti tehnyt muutamia virheitä. Viimeisellä kierroksella ero oli enää muutama sekuntia. Ei olisi tarvittu kuin pari kierrosta niin olisin saattanut olla jo Haikin kannassa kiinni. Vaikka ei A-finaalipaikkaa nyt herunutkaan, niin tuli kuitenkin ajettua B-finaalin nopein kierros.
Katselin kanssa kisan jälkeen tuloksia ja omasta spinnauksesta huolimatta olen tyytyväinen sijaani sillä olisit varmaan tullut ohi. Vauhtisi oli liki 2 sek nopeampi eli aivan syystä pojot ukolle! Ja erityisen hienoa että laitoit Haikille kampoihin! Haikin voittokulku olisi pitänyt pysähtyä jo B-finaaaliin!

Nyt tästä hieman ryhtiliikettä esiin muutkin kuskit - Haikki on sikahyvä kuski mutta ei tälläistä nöyryytystä saa toiste tapahtua että rookie tulee ja nappaa liki kaikkien finaalien voitot :D

Toisaalta: hieno homma että ollaan saatu näin kova kuski mukaan sarjaa!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
DickW:lle korjaus, että pyörin kyllä semmoisen kolme kertaa, kun ei vaan kiinnostanut estää spinniä. :D
No ne jäi sitten huomaamatta. Joka tapauksessa virheettömämpää menoa oli kuin itsellä.:thumbup:

Nyt tästä hieman ryhtiliikettä esiin muutkin kuskit - Haikki on sikahyvä kuski mutta ei tälläistä nöyryytystä saa toiste tapahtua että rookie tulee ja nappaa liki kaikkien finaalien voitot :D
EEE......ÖÖÖÖ.....yks kysymys. Minä ja Nasty olimme aika aseettomia. Missä hitossa sinä olit?:doubtful:
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Aika-ajo (auto #2)

Tiesin lähdöstä tulevan opettelua, sillä en ole aiemmin ajanut kosteissa olosuhteissa ja olin vasta toista kertaa ulkoradalla.

Ensimmäinen opittavat asia oli, että jarrun kanssa on oltava varovainen, sillä tuli lukittua takapyörät useamman kertaa samalla kääntäen, minkä seuraamuksia ei ole vaikea arvata. Toinen mistä minulle tosin jo kerrottiin etukäteen, että varsinaisella ajolinjalla ei enää kannata ajaa, sillä siinä ei ole pitoa ja vauhti kannattaa ylläpitää pyöreillä linjoilla, kun autot eivät oikein kiihdy liukkaalla alustalla.

Kerran ajoin ensimmäiseen mutkaan yksinkertaisesti liian kovaa, jolloin mutka meni aika pahasti pitkäksi, ja samalla nostatin radan reunasti hiekkaa ja kiviä radalle, jotka vaarallisesti kimpoilivat pari kertaa yli ajaessa.

C-finaali (auto #4)

Päätin ennen finaalia aika-ajon pyörähtelyn jälkeen, että otan ennemmin ylivarovaisesti mitä lähden riskillä sijoitusta hakemaan. Tämä tuottikin yllättäen jonkinlaista tulosta, kun kierrosaikojen perusteella huomattavasti nopeampia kuljettajia jäi taakse. En saanut ajoon minkäänlaista otetta, kun auto vaan puski, enkä yksinkertaisesta osannut taittaa sitä mutkiin puutteellisilla taidoillani. Huomasin kyllä muiden vaan kylmästi ajavan ylivauhtia mutkaan ja sitten kääntävän kaasulla, mutta en saanut itse perää irti vastaavalla tyylillä.

Jälkilöylyt ja pakollinen autoanalyysi

Aika-ajojen kakkonen veti kyllä hyvin, sillä 90+ kuljettajalle tarjoutua ohituspaikkoja pääsuoralla. Kuulin muitten valittelevan sen kääntymistä vasemmalle kaartuviin mutkiin, mutta itse en osaa ottaa siihen kantaa, kun en saanut autoa kääntymään oikein mihinkän.

Nelosesta nyt ei ole paljoa sanottavaa...auto pätki välillä, ei ottanut samalla lailla kierroksia kuin kakkonen, ja no, en osaa sanoa kääntymisominaisuuksista, kun oli se kiinni kuskistakin.

Kaikesta jarnauksesta huolimatta, kisasta jäi erittäin positiivinen maku. Vaikka sormet ristissä toivoin kuivaa keliä, oli lopulta kokemuksen kannalta hyvä, että sai ajaa sateella. Se tuli selväksi, että opittavaa on jo paljon, mutta sitä oppia olisin ollut valmis lähteämään hakemaan vaikka saman tien, sillä ajo oli kaikesta räpellyksestä huolimatta nautittavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös