A-A (ryhmässä 2), #5
Sadetta ilmassa, edellisen porukan aikana jo alkoi vihmomaan, joten nyt oli kiire radalle. Alla oli #5, joka tuntui käyttäytyvän loogisesti joka mutkassa eli sain sen suhteen ajettua yllätyksettömän ajon.
Setin alussa tuntui että jopa Wope jää jalkoihin
ja kun isäntä tökki siinä jääräpäisesti vaan edessä
jätin hieman rakoa ja aloin jokusen kierroksen jälkeen a-a vedot. Rata muuttui joka kierroksella ja näillä sadekelikokemuksilla homma oli aikamoista hakemista, mutta sikäli setti meni hyvin että en pyörinyt radalla ja joka kierroksella homma tuntui sujuvan paremmin. Viime vuoden Forssan sadesettiin verrattuna (elämäni ensimmäinen) nyt mentiin sentään jo paremmalla tasolla.
Välillä ajolinjaa oli reunassa, välillä keskellä. Pari kertaa hoksasin katseella että jossain kohtaa oli kuivempi linja ja poikkesin näin "ortodoksisista" sadelinjoista.
B-finaalin kolmas oli tyydyttävä suoritus. Sadeajo alkoi jo sujumaan jotenkuten.
Kisa, #3
Auto meinasi sammua lämmittelykierroksella, koska ajoimme niin hitaasti ja siksi ryysin välillä muista ohi. Lähtö ja ekat kierrokset: Nastysta ohi - voi sitä riemua ja vielä sadekelillä!
Sitten napsahti vuokrakypärästä visiiri kiinni. Se meni huuruun saman tien ja epätoivoisesti koitin kauhoa sitä auki, mutta kypärässä ei ollut sitä "peukalouloketta " ja puolisokeana ajelin eteenpäin kunnes mutkassa 7 ajauduin sen vuoksi nurmelle (seliseli). Ulosajo ei ollut muuta kuin että se meni pitkäksi, mutta auto jäi sutimaan paikalleen märälle nurmelle. Äkkiä visiiri auki, auton työntö radalle, mutta siinä vaiheessa meni heti kolme autoa ohi. Yhden niistä kuittasin mutta näin tuli takkiin pari sijaa hyvä alun jälkeen. Jonkinmoista takaa-ajoa siinä koitin, mutta tulosta ei syntynyt.
Lopuksi vielä viimeisellä kierroksella ajoin ulos samassa mutkassa, mutta onneksi oli sen verran reserviä taakse Cmoneyyn että autosta rantautumisesta huolimatta pidin 4. sijan B-finaalissa. Kiire siinä tuli puskiessa autoa takas radalle, mutta oma apu paras apu.
Paluumatkalla huomasin että oikea sääriluu on saanut niissä työntelysessioissa mojovat tällit ja nyt siinä on sellainen kananmunan kokoinen mötti sojottamassa luussa. Toivottavasti sitä ei lasketa Kaanassa laittomaksi aerodynaamiseksi ulokkeeksi.
Hytinän ja tutinan määrä oli käsin kosketeltava tässä kisassa, mutta porukka kesti sen urhoollisesti valittamatta. Ei näitä säitä voi valita. Ne vaan on.
Forssan Ville ja Jouni olivat tehneet parhaansa ja laittaneet kaluston kuntoon kevään aikana aikaa ja vaivaa säästämättä. Autoja oli säädetty Vappuvkonlopusta alkaen. Tämä oli ensimmäinen tulikoe kalustolle ja teknisiä vikoja ei tullut muita kuin Cmoneylle a-a:ssa (korjatkaa jos olen väärässä).
Näin ääriolosuhteissa homma voi olla kiinni rengaspaineista, yhdestä huonosta renkaasta akselilla jne, jolloin pienet erot kertaantuvat helposti verrattuna kuivaan keliin. Olimme siis eka porukka joka ajoi 2010 kisan radalla.
Oma mielipiteeni on että jos jossain ulkoradalla pitää ajaa sadekisa, Forssa on siihen paras mahdollinen paikka. Autoissa on tehoa, mutta ei liikaa, jotta homma alkaisi mennä hengenvaaralliseksi. Jollain nelareilla pienikin spinnaus tietää auttamatta hirmuista sijojen menetystä ja esim. Hyvinkäällä auto voi lähteä lapasesta 110 km/h nopeudessa ja silloin sattuu...
Eli taas täydet pojot taas Forssan pojille! Hinta/laatu suhde ja eritoten palvelu on mielestäni Suomen paras.
Finaalien "Sisunautti"- palkinto Haikille joka väänsi neljä (!) finaalia läpi ja liki voitti koko skaban. Onneksi Wope piti meidän "konkareiden" mainetta yllä
Oli kyllä Haikki lopussa väriltään jossain valkoisen ja violetin välillä ja ruumiinlämpö varmaan jossain 29 asteen tietämissä. Jäbä väänsi a-a:n + neljä settiä kisaa tällä kelillä!
Muita huomioita
C-finaalissa kouvotsvoni ajoi vain reilun neljä kymppiä hitaamman ajan kuin Haikki. Muut oli liki heittopusseja heihin verrattuna. Päivän suoritus kouvolta! Ja muutenkin että mies jaksaa tulla kisoihin jostain Venäjältä saakka. Tässä muille vähän esimerkkia.
Tampesterin porukasta Scuderia Mansesterin tilanne alkaa näyttää pahalta: tytärtallin kuski oli A-finaalissa ja vieläpä hyvällä suorituksella.
Samassa finaalissa Totke osoitti hienoa sadekelin ajoa. Nyt alkaa puheet ja käytäntö olla kohdallaan. Papukaijamerkki ja ansaittu 3. sija.
Turun veljekset: kerrankin pääsen kuittamaan. Poikain vauhti oli kuin kaarnaveneellä Aurajoessa kesähelteellä
:thumbup:
Merkitään tilastovoittoja 2 kpl.
Muuta
Paluumatkalla meille pätkähti mieleen että kauden lopetuksen ja seuraavan kauden alkuun jää turhan pitkä väli ja siihen ehkä voisi jarjestää yhden ison KKWCS kisan malliin "KKWCS talvikunkku" ala Pori tms. jotta voitaisiin ajaa kisa jossain, jossa kellään ei olisi liikaa kotirataetua. Keskustellaan tästä aiheesta kauden mittaan...vastahan tässä ollaan 2010 kautta aloittamassa!