Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
BMW: Jooh, myönnetään kyllä että sieltä takaata ois tullut porukkaa ohi jos ei ois ollut ohituskieltoa. Oli pakko ottaa se eka kurvi rauhassa kun auto oli mikä oli.. Mutta täytyy sanoa että paalulta lähteminen oli kyllä mukava, joskin vähän oudolta tuntuva kokemus. :)

Nooh, sateella on kyllä sekin totta että jos ei auto istu käteen, niin se ei sitten istu.
Eli jos #1 oli sulle huono, ei kannata murehtia liikaa (look whos talkin :D)
Mutta joo, pettymystä ilmassa vaikka huonoa osas odottaakin...
Liikaa lottoamista nää sadekelit olleet :dunno:
Juu, totta kyllä että auto ei sopinut/oli huono, taidot ei vain riittäneet sille autolle.. Pettynyt olen siltikin.

Sanoisin että verrattuna AA:han, #1 oli kisassa paljon hankalampi ajettava. Huomas jo lämppärillä, että nyt tulee vieläkin vaikeampaa.. Esimerkiksi sitä takasuoran loivaa kurvia ei pystynyt vetämään täysilla, koska muuten oltaisiin oltu pellolla. Eikä se muutenkaan kääntynyt mihinkään suuntaan. :D
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
BMW: Jooh, myönnetään kyllä että sieltä takaata ois tullut porukkaa ohi jos ei ois ollut ohituskieltoa. Oli pakko ottaa se eka kurvi rauhassa kun auto oli mikä oli.. Mutta täytyy sanoa että paalulta lähteminen oli kyllä mukava, joskin vähän oudolta tuntuva kokemus. :)


Juu, totta kyllä että auto ei sopinut/oli huono, taidot ei vain riittäneet sille autolle.. Pettynyt olen siltikin.

Sanoisin että verrattuna AA:han, #1 oli kisassa paljon hankalampi ajettava. Huomas jo lämppärillä, että nyt tulee vieläkin vaikeampaa.. Esimerkiksi sitä takasuoran loivaa kurvia ei pystynyt vetämään täysilla, koska muuten oltaisiin oltu pellolla. Eikä se muutenkaan kääntynyt mihinkään suuntaan. :D Huomas jo lämppärillä, että hommasta tulee vaikeaa..
Hyvin pistit kampoihin ekat mutkat heti sen jälkeen kun ohituskielto päättyi!! En kyllä millään päässyt samalla vauhdilla ulos mutkista
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Auto on viime vuoden kolmonen, johon on varmaankin vaihdettu viime vuoden kutosen kone kun veti niin huonosti pienillä kierroksilla!
Tähän tarkennusta:
Juttelin henkilökunnan kanssa varikolla ja koneet on purettu atomeiksi talven mittaan, ja kasattu aivan randomilla järjestyksellä.
(ilm. kannet ja lohkot on asenneltu ristiin jos ymmärsin puheet oikein)

Lisäksi rungot on sekoitettu, eli ei ole mikä on vaihdettu mihinkin.
Eli satavarmaksi ei voi tietää miten ne on sekotettu kuitenkaan, tuskin tietävät itsekään :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
...niin Andy, en ole varma, onko ne myös numeroita vaihdellut (ok, tuo ratin kolo:)) kun ainakin #1 tuntuu olevan sama autonrunko vikuroivana mutkissa. Moottorit on silti ainakin vaihdettu. Ja mun aika #6lla ei ole mistään kotoisin sun aikaan sillä verrattuna. Eli nyt ajaisin paljon iisimmin ja sillä varmaan lähtisi paljon ajasta pois. Myös ainakin Follolle ja Jacquesille #6 oli silmiinpistävän epäsopiva.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
A-A (ryhmässä 2), #5

Sadetta ilmassa, edellisen porukan aikana jo alkoi vihmomaan, joten nyt oli kiire radalle. Alla oli #5, joka tuntui käyttäytyvän loogisesti joka mutkassa eli sain sen suhteen ajettua yllätyksettömän ajon.

Setin alussa tuntui että jopa Wope jää jalkoihin :eek: ja kun isäntä tökki siinä jääräpäisesti vaan edessä ;) jätin hieman rakoa ja aloin jokusen kierroksen jälkeen a-a vedot. Rata muuttui joka kierroksella ja näillä sadekelikokemuksilla homma oli aikamoista hakemista, mutta sikäli setti meni hyvin että en pyörinyt radalla ja joka kierroksella homma tuntui sujuvan paremmin. Viime vuoden Forssan sadesettiin verrattuna (elämäni ensimmäinen) nyt mentiin sentään jo paremmalla tasolla.

Välillä ajolinjaa oli reunassa, välillä keskellä. Pari kertaa hoksasin katseella että jossain kohtaa oli kuivempi linja ja poikkesin näin "ortodoksisista" sadelinjoista.

B-finaalin kolmas oli tyydyttävä suoritus. Sadeajo alkoi jo sujumaan jotenkuten.

Kisa, #3

Auto meinasi sammua lämmittelykierroksella, koska ajoimme niin hitaasti ja siksi ryysin välillä muista ohi. Lähtö ja ekat kierrokset: Nastysta ohi - voi sitä riemua ja vielä sadekelillä!

Sitten napsahti vuokrakypärästä visiiri kiinni. Se meni huuruun saman tien ja epätoivoisesti koitin kauhoa sitä auki, mutta kypärässä ei ollut sitä "peukalouloketta " ja puolisokeana ajelin eteenpäin kunnes mutkassa 7 ajauduin sen vuoksi nurmelle (seliseli). Ulosajo ei ollut muuta kuin että se meni pitkäksi, mutta auto jäi sutimaan paikalleen märälle nurmelle. Äkkiä visiiri auki, auton työntö radalle, mutta siinä vaiheessa meni heti kolme autoa ohi. Yhden niistä kuittasin mutta näin tuli takkiin pari sijaa hyvä alun jälkeen. Jonkinmoista takaa-ajoa siinä koitin, mutta tulosta ei syntynyt.

Lopuksi vielä viimeisellä kierroksella ajoin ulos samassa mutkassa, mutta onneksi oli sen verran reserviä taakse Cmoneyyn että autosta rantautumisesta huolimatta pidin 4. sijan B-finaalissa. Kiire siinä tuli puskiessa autoa takas radalle, mutta oma apu paras apu.

Paluumatkalla huomasin että oikea sääriluu on saanut niissä työntelysessioissa mojovat tällit ja nyt siinä on sellainen kananmunan kokoinen mötti sojottamassa luussa. Toivottavasti sitä ei lasketa Kaanassa laittomaksi aerodynaamiseksi ulokkeeksi.

Hytinän ja tutinan määrä oli käsin kosketeltava tässä kisassa, mutta porukka kesti sen urhoollisesti valittamatta. Ei näitä säitä voi valita. Ne vaan on.

Forssan Ville ja Jouni olivat tehneet parhaansa ja laittaneet kaluston kuntoon kevään aikana aikaa ja vaivaa säästämättä. Autoja oli säädetty Vappuvkonlopusta alkaen. Tämä oli ensimmäinen tulikoe kalustolle ja teknisiä vikoja ei tullut muita kuin Cmoneylle a-a:ssa (korjatkaa jos olen väärässä).
Näin ääriolosuhteissa homma voi olla kiinni rengaspaineista, yhdestä huonosta renkaasta akselilla jne, jolloin pienet erot kertaantuvat helposti verrattuna kuivaan keliin. Olimme siis eka porukka joka ajoi 2010 kisan radalla.

Oma mielipiteeni on että jos jossain ulkoradalla pitää ajaa sadekisa, Forssa on siihen paras mahdollinen paikka. Autoissa on tehoa, mutta ei liikaa, jotta homma alkaisi mennä hengenvaaralliseksi. Jollain nelareilla pienikin spinnaus tietää auttamatta hirmuista sijojen menetystä ja esim. Hyvinkäällä auto voi lähteä lapasesta 110 km/h nopeudessa ja silloin sattuu...:(

Eli taas täydet pojot taas Forssan pojille! Hinta/laatu suhde ja eritoten palvelu on mielestäni Suomen paras.

Finaalien "Sisunautti"- palkinto Haikille joka väänsi neljä (!) finaalia läpi ja liki voitti koko skaban. Onneksi Wope piti meidän "konkareiden" mainetta yllä ;)
Oli kyllä Haikki lopussa väriltään jossain valkoisen ja violetin välillä ja ruumiinlämpö varmaan jossain 29 asteen tietämissä. Jäbä väänsi a-a:n + neljä settiä kisaa tällä kelillä!

Muita huomioita
C-finaalissa kouvotsvoni ajoi vain reilun neljä kymppiä hitaamman ajan kuin Haikki. Muut oli liki heittopusseja heihin verrattuna. Päivän suoritus kouvolta! Ja muutenkin että mies jaksaa tulla kisoihin jostain Venäjältä saakka. Tässä muille vähän esimerkkia.

Tampesterin porukasta Scuderia Mansesterin tilanne alkaa näyttää pahalta: tytärtallin kuski oli A-finaalissa ja vieläpä hyvällä suorituksella.

Samassa finaalissa Totke osoitti hienoa sadekelin ajoa. Nyt alkaa puheet ja käytäntö olla kohdallaan. Papukaijamerkki ja ansaittu 3. sija.

Turun veljekset: kerrankin pääsen kuittamaan. Poikain vauhti oli kuin kaarnaveneellä Aurajoessa kesähelteellä ;) :thumbup:
Merkitään tilastovoittoja 2 kpl.

Muuta
Paluumatkalla meille pätkähti mieleen että kauden lopetuksen ja seuraavan kauden alkuun jää turhan pitkä väli ja siihen ehkä voisi jarjestää yhden ison KKWCS kisan malliin "KKWCS talvikunkku" ala Pori tms. jotta voitaisiin ajaa kisa jossain, jossa kellään ei olisi liikaa kotirataetua. Keskustellaan tästä aiheesta kauden mittaan...vastahan tässä ollaan 2010 kautta aloittamassa!
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kisaraportti Forssa I 2010

ALKUTUNNELMAT

Enpä tiiä. Mennessä rukoili ettei sadetta tulisi. Turha toivo, kerran jos Forssaan menet, niin saa siitä myös kärsiä......tietty lisänä oli tuo sade ja kolea ilma. Muuten alkutunnelmat olikin oikein hyvät ja monen kanssa tuli muutama sananen vaihdettua.

AIKA-AJO #2

1.ryhmä sai ensin ajaa oman aika-ajonsa pois kuivalla kelillä. Oma 2.ryhmä rupesi saamaan vettä vähitellen niskaansa. Autona Oli siis #2, josta oli vaikea sanoa tässä kohtaa vielä mitään. Alussa pitoa oli hieman, puolessavälissä rupesi kostumaan jo sen verran, että läksi auto lapasestakin pari kertaa. Lopussa taas kuivui ja lähes kaikki siinä erässä ajoivat omat nopeimpansa viimeisellä kierroksella. Poikkeuksena oli ainakin tallikaveri, jolla auto sammui radanvarteen ratkaisevalla hetkellä ja siksi aika 49jotain jäi hänelle. Itse sain paremmalla tuurilla erän 2.nopeimman ajan heti WoPen jälkeen, Nasty löytyi siitä minun perästä, WP sai suoran A-paikan, itse jouduin tyytymään B:n paaluun. ajalla 44,86. Oli suuren lottoarvonnan tuntua.

KISA B-FINAALI #1

Eipä tästä kerrottavaa hirveesti ole. Paalulta matkaan jossa vastaan tuli 4 kpl 360asteen pyörähdyksiä. Kohokohta erässä oli taistelu Nasty Boyn kanssa, mitä me emme käyneet radalla, vaan lähinnä takasuoran nurmikolla. Lopussa erän toiseksi viimeinen ja loppusijoitus koko kisassa 12. Vähän oli "Suomussalmelainen olo". Kaikenlisäksien nähnyt edes ruutulippua heilutettavan vaan tulin pois kerran muutkin tuli.

Linkki syvempään tutkiskeluun monia puhuttaneesta autosta #1

LOPPUFIILISTELYT

Onneksi kävi hyvä säkä kaluston ja kelin suhteen, jolla sai itsensä nostettua näinkin ylös. Ties vaikka Kaanaassa menisi sitten kehnommin. Ei tää hyvä tuuri ikuista ole

Onnittelut WoPelle voitosta(myllypuron hyvitys), Haikille loistavasta debyytistä ja Totkelle podiumista.

*poistuu paikalta ja itkee itsensä uneen*

Ps. tekstistä voi löytyä sarkasmiakin;)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Myös ainakin Follolle ja Jacquesille #6 oli silmiinpistävän epäsopiva.
Tämän allekirjoitan omalta kohdalta. Liian pistävät jarrut, tuntui käyttäytyvän ihan miten sattui välillä.
Meni luotto kutoseen tosi nopsaan parin spinnin jälkeen, sitten oli ihan hakemista se loppuaika aika-ajossa.
Silti, lopussa kun seurasin Haikkia ja BMW:tä ja Andya, niin pakko sanoa että ei tuolla autolla olis edes luoton kanssa pysynyt perässä,
niin nätisti Andykin kaarsi "lusikkamutkasta" ulos että itse jäin vain ihmettelemään siinä takana...

Mutta juu, ei tuntunut sopivan oikein mun ajotyyliin...
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
...niin Andy, en ole varma, onko ne myös numeroita vaihdellut (ok, tuo ratin kolo:)) kun ainakin #1 tuntuu olevan sama autonrunko vikuroivana mutkissa. Moottorit on silti ainakin vaihdettu.
Fiilispohjalta siis arvailin. Forssassa ollaan jo tahkottu niin paljon, että jengi alkaa tuntea autot osa osalta ajotuntuman perusteella :D

Eli nyt ajaisin paljon iisimmin ja sillä varmaan lähtisi paljon ajasta pois. Myös ainakin Follolle ja Jacquesille #6 oli silmiinpistävän epäsopiva.
Minä huomasin saman, kutosella täytyi ajaa tosi pienin ratinliikkein. Jos vähänkin väkisin yritti, vauhti hyytyi täysin. Toisaalta taas, Haikki näytti vievän samaa autoa aggressiivisesti. En tiedä miten sitten onnistui siinä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Oma mielipiteeni on että jos jossain ulkoradalla pitää ajaa sadekisa, Forssa on siihen paras mahdollinen paikka. Autoissa on tehoa, mutta ei liikaa, jotta homma alkaisi mennä hengenvaaralliseksi. Jollain nelareilla pienikin spinnaus tietää auttamatta hirmuista sijojen menetystä ja esim. Hyvinkäällä auto voi lähteä lapasesta 110 km/h nopeudessa ja silloin sattuu...:(
Veikkaan että Hyvinkää on aika kesy ja hidas paikka sateella. Vain pääsuoralla ehtii saada vähän kerättyä vauhtiakin.

Finaalien "Sisunautti"- palkinto Haikille joka väänsi neljä (!) finaalia läpi ja liki voitti koko skaban. Onneksi Wope piti meidän "konkareiden" mainetta yllä ;)
Oli kyllä Haikki lopussa väriltään jossain valkoisen ja violetin välillä ja ruumiinlämpö varmaan jossain 29 asteen tietämissä. Jäbä väänsi a-a:n + neljä settiä kisaa tällä kelillä!
Tää oli uroteko. Tosin suurimmat tuskat oli ehkä siinä C-finaalin paikkeilla. Sen jälkeen jo tunto varmaan väheni :)

Turun veljekset: kerrankin pääsen kuittamaan. Poikain vauhti oli kuin kaarnaveneellä Aurajoessa kesähelteellä ;) :thumbup:
Merkitään tilastovoittoja 2 kpl.
Kilpaahan siellä ajetaankin, ja olet aika hyvä kuski :)
Kellään ei aina kulje, Mylliksessä WoPekaan ei hokannut kokeilla mahdollisimman jarrutonta aika-ajoa vaikka on poikkeuksellisen hyvä mukauttamaan ajoa autolle sopivaksi.

Paluumatkalla meille pätkähti mieleen että kauden lopetuksen ja seuraavan kauden alkuun jää turhan pitkä väli ja siihen ehkä voisi jarjestää yhden ison KKWCS kisan malliin "KKWCS talvikunkku" ala Pori tms. jotta voitaisiin ajaa kisa jossain, jossa kellään ei olisi liikaa kotirataetua. Keskustellaan tästä aiheesta kauden mittaan...vastahan tässä ollaan 2010 kautta aloittamassa!
Ainahan tässä porukassa on hienoa päästä ajamaan:thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Forssan Ville ja Jouni olivat tehneet parhaansa ja laittaneet kaluston kuntoon kevään aikana aikaa ja vaivaa säästämättä. Autoja oli säädetty Vappuvkonlopusta alkaen. Tämä oli ensimmäinen tulikoe kalustolle ja teknisiä vikoja ei tullut muita kuin Cmoneylle a-a:ssa (korjatkaa jos olen väärässä).
Näin ääriolosuhteissa homma voi olla kiinni rengaspaineista, yhdestä huonosta renkaasta akselilla jne, jolloin pienet erot kertaantuvat helposti verrattuna kuivaan keliin. Olimme siis eka porukka joka ajoi 2010 kisan radalla.

Oma mielipiteeni on että jos jossain ulkoradalla pitää ajaa sadekisa, Forssa on siihen paras mahdollinen paikka. Autoissa on tehoa, mutta ei liikaa, jotta homma alkaisi mennä hengenvaaralliseksi. Jollain nelareilla pienikin spinnaus tietää auttamatta hirmuista sijojen menetystä ja esim. Hyvinkäällä auto voi lähteä lapasesta 110 km/h nopeudessa ja silloin sattuu...:(
Tähän on helppo yhtyä kyllä :)

Palvelun suhteen Forssa on ykkönen, kuuntelevat meitä hienosti ja auttavat tekniikan kanssa todella paljon.
Yleisesti ottaen kuitenkin nostan siihen rinnalle Hyvinkään, asiakaspalvelu on heilläkin moitteetonta, Forssa menee edelle vain rinnan mitalla johtuen avuliaasta tekniikkapuolesta :)

Kaanaa, KiC ja Turku tulevat hyvin liki, tosin hankala verrata kun harvemmin teknisiä murheita/säätöongelmia sisäradoilla koetaan...
Myllypurossa on petrattu uskomattoman paljon viimeisen vuoden aikana, siitäkin iso + heille :thumbup:

SummaSummarum:
Hienoa nähdä että tälläinen porukka saa aikaan positiivista muutosta myöskin yrittäjissä, ja hienoa että yrittäjät ottavat huomioon myös meidän tarpeita :ahem:
Sarja kasvaa tasaisesti ja tuo uusia haasteita meille kaikille, hienoa silti huomata että rehti kisailu on pitänyt paikkansa kuskien välillä, hyvä huumori kukkii kisailijoiden kesken ja yrittäjät osaavat arvostaa kun vehkeitä ei rikota :)

Tästä on hyvä jatkaa, myös meidän järkkäreiden!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mylliksessä WoPekaan ei hokannut kokeilla mahdollisimman jarrutonta aika-ajoa vaikka on poikkeuksellisen hyvä mukauttamaan ajoa autolle sopivaksi.
Käsittääkseni meni vielä pidemmälle, piti kädellä jarrupolkimesta kiinni ettei laahaisi :D
Ja ilm. jarrutteli suhteellisen vähän lisäksi....
(korjaa WP jos muistin väärin)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Käsittääkseni meni vielä pidemmälle, piti kädellä jarrupolkimesta kiinni ettei laahaisi :D
Ja ilm. jarrutteli suhteellisen vähän lisäksi....
(korjaa WP jos muistin väärin)
Uukei :) Se käsitys vaan kun Andy pääsi ajotyylillään poikkeuksellisen lähelle.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Finaalien "Sisunautti"- palkinto Haikille joka väänsi neljä (!) finaalia läpi ja liki voitti koko skaban. Onneksi Wope piti meidän "konkareiden" mainetta yllä ;)
Oli kyllä Haikki lopussa väriltään jossain valkoisen ja violetin välillä ja ruumiinlämpö varmaan jossain 29 asteen tietämissä. Jäbä väänsi a-a:n + neljä settiä kisaa tällä kelillä!
Toistan tämän. Ei jumalauta mitä settiä kaverilta, mä täällä valitin jo yhden kisan jälkeen kun on vilu ja märkää ja niin edespäin, ja tää kaveri veti neljä finaalia ja olisi voinut voittaakin koko homman jos en olisi ryöstänyt sen autoa, johon mun ei edes alunperin pitänyt, eikä olisi pitänyt mennä. Sen verran pahasti sen meinaan häpäisin.

Oli varmaan jannuilla hauskaa varikolla kun sataa kaatamalla ja hannuhanhi-espoolainen siellä puskee karttia ruoholla. Voin vain kuvitella. :D

Haikille vielä sellainen kyssäri: Mä en muuta enää kyseenalaista, uskomaton esitys, mutta miten helkkarissa sä heitit jossain finaalissa sen auton vikassa mutkassa varikon edessä sladiin, sitten avasit visiirin kesken sladin ja jatkoit hallitusti? Onko toi nyt edes mahdollista? :nope:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kyllä minä myös tsemppisuorituksena rinnalle nostaisin tiimikaverini, Team Hämeet korville ykköskuskin, Totken suorituksen. Virheetön ajo sateella ja kolmas paikka.

Toinen potentiaalinen A-finaalihahmo tällä kaudella on mielestäni Kouvo. Kaveri on parantanut kuin sieni sateella kun on ahkerasti treenannut Rantakylän Fioranossa (jossa myös olin heittopussi Kouvoon verrattuna).

Edit: toki onnittelut Haikillekin, hyvät nousemiset ylöspäin. Närpeää vain etten pystynyt laittamaan kampoihin C-finaalin voitosta. Uskon, että paremmalla autolla olisi tullut ihan tiukka skaba siitä. Mutta kausi on pitkä ja näitä ehtii ottaa monta kertaa uusiksi
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Sen verran on pakko sanoa, että jos päivän plussat pitää jollekin antaa, niin annan ne PeePeelle. Mies ajoi mielestäni ilman spinnauksia ja ulosajoja A-finaalin läpi. Sijoitus ei ollut paalulta lähdettäessä hääppönen, mutta tiesin tarkkaan mikä se auto oli(#1) Itse olisin yhtä virheettömään suoritukseen ollut supertyytyväinen ja sijotuskin olisi B:ssä voinut olla kolmekin sijaa korkeampi, mutta ei hanskat riittäneet.:dunno:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Aluksi:
JEEEEEE!!! NYT ON HYVÄ MENO!

Sitten:
Tuli näytettyä lähes koko porukalle taivaanmerkit, meikäläisen kannalta oikein suotuisat sellaiset :ahem: Myönnän itselleni kyllä tämän kisan Hannu Hanhi -palkinnon, mutta en aivan varauksetta: Kattokaa nyt noita edelläolijoita, kenet muka olisin voinut voittaa, ihan oikeesti? Maljaa täytyy kyllä nostaa Haikille, melkoinen sissisuoritus, taisi viedä aikaisemmat ennätykset satanolla.

Perusteellisempaa rapoa myöhemmin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Tässä, miten mielestäni ajoin märällä

Eka mutka:
Siinä alamäen alussa aloin jarruttamaan ja jarrulla lähdin kääntämään mutkaan sisään. Ulostulossa jo puolella kaasulla, ja sitten kaasulla ulos.

Takasuora:
kisassa oli jo niin märkää että kinkki oikealle puski suoraan täydellä kaasulla, joten menin sen "puolella kaasulla". Eli kierroksia jonkin verran pitämällä tuntui menevän melko hyvin ja vauhdikkaasti.

Takasuoran jarrutus:
Heti kinkin jälkeen jarrulla pian alkaen kääntämään tiukkenevaan oikeaan ulompaa sisälle. Kaasun sai ehkä puolivälissä mutkaa jo selvästi auki niin että kääntyi radan oikeaan laitaan kiihtyvällä vauhdilla.

Radan tiukin mutka:
Tässä meni välillä vähän ulommas, ja välillä pysyin sisemmällä linjalla mutta veden määrä kummallakin silmämääräisesti lähellä samaa. Ulompanakin tietyllä linjalla. Ulostulossa kaasua apuna käyttäen auto kääntyi samalla kiihtyen.

Loiva vasuri:
Tässä #6 tuntui puskevan helposti liikaa oikeaan reunaan joten menin "puolella kaasulla" jolla pääsi vähän vasemmammalla Parabolicaan. Ettei siis mene liian tiukaksi.

Parabolica:
Tässä oli kisassa jo selkeää lätäkköä sisäkaarteessa joten toisin kuin vielä aika-ajossa, nyt kiersin ulompaa mutkan. Mutka meni epätasaisesti eri kierroksilla mutta joillain tuntui menevän ihan ookoosti ja sai kaasua alkaen antamaan kiihdytettyä oikeaan kaartuvalle välisuoralle. Välillä meni auto vähän linkkuun kun täydellä kaasulla ohjasi oikeaa reunaa pitkin.

Välisuoran jarrutus:
Tähän vatupassisilmä havainnoi radan pinnan olevan vähän korkeammalla keskemmällä rataa joten jarrutustakaan en asettanut ihan oikeaan reunaan. Pitoa myös mutkassa tuntui olevan siellä keskemmällä kaasupumppaukseen, ja pian tasaisemmin kaasua antavaan ulostuloon mutkasta.

Viimeinen mutka:
Ohjaus lähemmäs vasenta reunaa, jarrutus ja kääntämään alkaminen, ja nopeasti kaasua antamalla ulompaa mutkan ulostuloa varten sisemmälle linjalle jolla sai loivennettua pääsuoralle tuloa. Pitkä mutka jonka aikana tämä mahdollista.

Noin koin ajavani sateella viime vuonnakin mutten silti näe tämänkertaista ajoa mitenkään yhtä hyvänä tuloksellisesti kun vertaan vauhtia tuttuihin vertailukohtiin eli muihin kuskeihin. Kaikki kelit käy Kaanaaseen, kuivalla luulisi kulkevan ja sateellakin on yleensä mennyt ihan ok. Ei kuitenkaan eilen kun ajoin jotenkin 2 sekuntia / kierros väärin.
Never know, but it´s history now.
 
Ylös