Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 5, Forssa 2 GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot:
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	A-a ryhmä	Finaaliryhmä (A-D)
Haikki		40.69	6	3		A
Wope		41.06	6	4		A
Nasty Boy 	41.20	3	2		A
Andy 		41.21	2	4		A
Totke		41.75	2	3		A
Cmoney		41.81	1	3		A
DickW		41.83	4	2		B
maradona 	41.96	2	1		B
PeePee 		42.01	7	2		B
Jacques	 	42.29	4	1		B
4stroke		42.40	4	4		B
Asko S. 	42.43	1	1		B
jari5		42.55	5	3		C
öö ruz	 	42.57	3	1		C
lfb		42.82	3	3		C
Powered by BMW	42.90	1	4		C
FO110K 		42.93	5	2		C
kouvotsenko	42.97	6	1		C
Nipsuhuuli	43.00	4	3		D
Puhis		44.07	3	4		D
JNF 		44.17	5	4		D
Dominic		44.25	1	2		D
FW08 		44.50	5	1		D
Williams- 	45.51	6	2		D
Kilpailu:
Koodi:
Finaali	Sijoitus	Kuljettaja	Auto #	FL	in lap	kier	Kärjestä
A-finaali	1	Haikki		2	40.025	16	18	
		2	Nasty Boy 	6	41.500	10	18	31.34
		3	Andy 		5	41.342	16	18	[B]35.82 *[/B]
		4	Wope		3	42.123	5	18	39.60
		5	Cmoney		4	42.010	17	18	40.59
		6	4stroke		1	42.082	17	18	+1
		7	Totke		7	42.652	16	17	+1
B-finaali	-	4stroke		2	40.673	6	19	
		8	DickW		7	41.190	9	19	5.18
		9	PeePee 		6	42.158	14	19	23.70
		10	Asko S. 	4	42.151	19	19	31.61
		11	Nipsuhuuli	3	42.536	14	19	36.19
		12	Jacques 	1	42.477	6	16	+3
		13	maradona 	5	42.550	9	12	+7
C-finaali	-	Nipsuhuuli	5	41.889	13	17	
		14	öö ruz 		6	42.732	17	17	5.45
		15	jari5		1	42.822	16	17	6.44
		16	FO110K 		2	43.120	13	17	15.57
		17	Powered by BMW	4	43.488	6	17	19.85
		18	kouvotsenko	3	43.419	11	17	21.60
		19	lfb		7	43.397	6	17	+1
D-finaali	-	Nipsuhuuli	7	42.766	15	17	
		20	Puhis		6	43.397	5	17	11.55
		21	Dominic		4	43.519	15	17	21.66
		22	Williams- 	3	46.589	9	16	+1
		23	JNF 		5	43.954	6	15	+2
		24	FW08	 	2	43.622	11	15	+2
*: Andyn kisatulokseen lisätty +5 sekunnin sanktio.

Ja sana on vapaa! :)
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Olisi se ollut kiva ajaa aika-ajot jollain muulla kuin seiskalla. :O

Muuten aika peruskauraa, erot samalla autolla ajaneisiin öö ruziin ja Nastyyn olivat ne mitkä normaalistikin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jooh, aikas paljon tapahtumia oli tällä kertaa, ainakin itse huomas että kisa oli agressiivisempi joka finaalissa kuin aiemmin Forssassa, sitä teoriaa tukee varmaan videotkin :D
hieno kisa, hieno keli ja hyvä porukka! kiitos kaikille :thumbup:

ps. muutoksia A-finaalin tuloksiin tulossa + oma kisarapo julkistetaan myöhemmin...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Oli kyllä kivaa päästä ajamaan Forssassa kuivalla vuoden tauon jälkeen! Omat yhteensä neljä ajosessiota oli hyvää harjoitusta kuivalla ajamiseen Forssassa, vaikka parannettavaa löytyy vielä eikä tasaisuus ole sitä mitä haluaisin. Raporttia luvassa muutaman päivän sisään!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Noniin, A-finaalissa tuloksiin muutos:
Andyn ja NB:n keskinäinen kilkkaus johti siihen että Andylle lätkäistiin jälkikäteen tuomarien toimesta +5sek loppuaikaan.
(tuomariäänin 2-1)

Näin ollen Andyn sijoitus muuttuu #2->#3 ja NastyBoy nousee lopultatoiseksi.

"Rangaistusta" lievensi huomattavasti se että Andy itse sitä vaati kisan jälkeen itselleen :D

Noh, reilu peli on pääasia :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Kisaraportti:

Aika-ajo #1
Auton tasosta ei vielä tietoa mutta 2 sadasosan turvin suoraan A:han. Haikki yli sekunnin samassa erässä edellä joten tiesin ettei osunut ihan tykein lelu kohdalle.

Kisa #4
Suht´ aika-ajoautoni tasoiseksi arvioin aiempien ajojen perusteella. Ei asiaa kärkeen mutta ruudukossa muutama muukin about samantasoinen auto.
Woupin (lausutaan noin, asia tarkistettu radan hlökunnalta) kanssa meinattiin että saatamme saada kisaa aikaan keskenämme #3lla ja #4llä. Suunnitelmana nopeasti Totkesta ohi, ja 4stroke tullee varmasti perässä samantasoisella #1llä.
Tokan kierroksen alussa 4stroken kanssa vierekkäin ekaan mutkaan enkä näe että siellä on vielä Totkekin yrittäjänä mukana :D Ei ehkä ehdi niin hyvin rinnalle jotta huomaisimme tämän. Osumaa ja menen mutkan ulostulossa lujaa hiekalle ja olen näkevinäni auton etuosan kypäräni vieressä ilmassa. Se kai olikin vain irronnut puskuri. 4stroke pääsee ehkä 3sek karkuun, ja Totke heti takasuoralla näyttää pelästyneen näköisiä eleitä "en tehnyt tahallani sitä". Tiedän, ja näytän peukkua että mennään etiäpäin. Perkule peittää vielä seuraavan jarrutuksen :D Pian ohi ja jahtaamaan 4strokea, jonka edellä muutaman sekunnin menee WoPen porukkaa (Nasty ja Andy).
WoPe jää (mopoilemaan sillä autolla) pian näistä kahdesta ja 4stroken kanssa saavutamme vääjäämättä. Vähän ennen maalia olemme jo melko liki nipussa, ja katson kun ruutulippumies seisoo radan vieressä. Haikki samaan aikaan jo pääsuoralla kierroksen edellä alle 20 kierroksen kisassa! Huh huh. Viimeiseltä kierrokselta 4stroke menee vahingossa jo varikolle vaikka ruutulippumies vasta seisoi siellä lippua heiluttamatta Haikkia odottaen. No, yhden sijan tuo vain vaikuttaa sijoituksiimme.

Jees, fiilikset:
Vaikka heikompia autoja osui kohdalle, ainakin tiesin että niitä on muutama kappale eli yksinajeluksi ei välttämättä mene. No, meni ja ei mennyt: Alun kolarin jälkeen koin ajavani kokoajan WoPen ja 4stroken kanssa täysillä kilpaa kun hyvin pikkuhiljaa erot kaventuivat. Ei se ohittelumatsia ollut mutta ajovirheiden täysillä välttämistä ja eron kuromista. Täysi kilpa-ajofiilis päällä :ahem:
Silti olisi ollut kiva voida ajaa 30 metriä/kierros kovempaakin, oli meinaan ihme erot kyllä. Pari kymmenystä (KKWCS:n kärkipäässä) voi tulla erityisen hyvästä päivästä kuskille mutta siinä se. En uskalla onnitella voittajaa, osuu taas joku tykki seuraavaan :D Onnittelut itselleni tästä ajosta :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
kouvo ruz-kuittaa

Aika-ajot #6
Autosta ei ainakaan mikään ollut kiinni, kun kaksi kärkipaikkaa lähtöruudukossa vallattiin tällä ajoni jälkeen...olin ensimmäisessä ajoryhmässä, niin lämmittelin renkaat driftaillen optimilämpötilaan vissiin. Auto toimi todella hyvin ja tuntui, jotta ohittelin porukkaa...no sitten joku (öö ruz?) ohitti minut viimeisessä mutkassa, ajauduin ulkoreunaan ja pasmat menivät sekaisin. Sitten porukka menikin minusta ohi puolelta ja toiselta ja katosivat horisonttiin. Olis vaan pitänyt jatkaa omia polkujaan vissiin eikä edes yrittää tehdä sitä mitä edelle päässeet tekivät. Tuloksena 18 sija ja sainkin jännittää tulosten julkistuksenkin jälkeen, jotta lähdenkö D vai C-finaalista.

Kilpailu #3
Auto ei muitten edesottamusten perusteella ainakaan huono ollut.. No lähdin tavoitteena painostaa kaikki muut virheeseen. Pitää näemmä harjoitella tätä pseudotiedettä lisää Hyvinkään kisaa varten.. No alku meni ihan hyvin. Sitten ohi tulikin Nipsuhuuli ja viiletti horisonttiin. Lfb pyöri hiekoilla ja Follo/BMW pysyivät edelläni vaikka mitenkä yritin..tuskaista oli. Kun ei kämmenen rakoista huolimatta tullut mitään, niin aloin vetämään kahva edellä mutkiin...myös jäähdyttelykierroksella. Kaikki sanoivat jotta se on hitain etenemistapa, mutta eipä tuon Bemarin selkä sen kauemmaksi karannut. Tulos oli sama kuin aika-ajoissa.

Onneksi maradona selvisi säikähdyksellä, ei ihan pieni ollut vauhti siinä paikkaa missä rengas irtosi.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
jooh, aikas paljon tapahtumia oli tällä kertaa, ainakin itse huomas että kisa oli agressiivisempi joka finaalissa kuin aiemmin Forssassa, sitä teoriaa tukee varmaan videotkin :D
Niinhän siinä kävi sitten että muistikortti tuli finaalin alkulätinöihin jo täyteen, joten puskurinlennätyksestä ei ainakaan meikäläisen silmistä ole videota. :thumbdown

Aika-ajon ulkoilu olikin aika tyylikäs. :D

Muuten oli ihan kohtalaista videota eikä visiirin heijastuksetkaan haitanneet ihmeemmin kuin parissa paikassa. Asemointi oli vähän turhan alas, korjataan ensi kerraksi. :)
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Ensimmäinen ulkokisa kuivassa oikealla autolla, mutta ajolinjat olivat enemmän haussa kuin osasin etukäteen odottaa. En löytänyt sopivaa tapaa ajaa mutkiin sisään ja jarrutuspaikat olivat haussa läpi päivän, joten ajo oli melkoista sompaamista.

Aika-ajoista ei jäänyt ihmeempiä muistikuvia, mitä nyt kerran vedin ekan mutkan suoraksi ja kumartelin ehkä liikaakin nopeampia kuljettajia, kun taisin ajaa nipsutyyliin pää taaksepäin.

Kisassa Domppari tuli ohi, kun tein virheen, ja sen jälkeen meillä oli muutama kierros ihan tiukkaa vääntöä. Alussa pääsin aina aivan perään parissa kohtaa, mutta sitten Domppari paransi linjojaan enkä päässyt enää aivan iskuetäisyydelle. Tämä loppui siiihen, että ketjut hyppäsivät ykkösessä pois keskellä mutkaa. Sain varikolta vitosen tilalle jossa vedot olivat aivan toista luokkaa, mutta renkaat eivät ennättäneet enää lämmitä kunnolla, joten kunnon ajot jäivät sillä ajamatta.

MUTTA OLIHAN MULLA DOMINICIN KANSSA VÄÄNTÄESSÄ MUKAVAA!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Noniin, A-finaalissa tuloksiin muutos:
Andyn ja NB:n keskinäinen kilkkaus johti siihen että Andylle lätkäistiin jälkikäteen tuomarien toimesta +5sek loppuaikaan.
(tuomariäänin 2-1)

Näin ollen Andyn sijoitus muuttuu #2->#3 ja NastyBoy nousee lopultatoiseksi.

"Rangaistusta" lievensi huomattavasti se että Andy itse sitä vaati kisan jälkeen itselleen :D

Noh, reilu peli on pääasia :thumbup:
Syyt, miksi vaadin rangaistusta itselleni on:

Palaverissa puhuttiin, että meidän kisailun on tarkoitus olla leikkimielistä ja että kaikilla on hauskaa. Jos ei pärjää vauhdissa, ei ole syytä ajaa epäurheilijamaisesti veren maku suussa jotta sijoittuisi yhden sijan ylöspäin. Olin myös tietoinen siitä, että Forssan järkkärit eivät ole niin tarkkoja em. ajamisesta, kuin vaikkapa Hyvinkään, ja käytin sitä hyväkseni.

Tiesin ajavani pikkusikaa, en esim. ollut ymmärtämätön auton mitoista tms. Kypärä päässä mulla on taipumus ottaa liian vakavasti. Mun röyhkeys ratissa on muutaman kerran aikaisemmin jäänyt huomaamatta / jätetty huomaamatta koska en ole pahin jarnaaja esim. vapaan keskustelun puolella tai suunapäänä varikolla.

Luonto ei antanut periksi hävitä paremmalla autolla huonommalla autolla ajavalle. Asenteessa kehittämistä :D

Tärkein syy on, että A-finalistit ovat usein saaneet ratayrittäjitä kiitosta herrasmiesmaisesta ajosta. Minä olin A-finaalissa iältäni vanhimpia, jos en vanhin. Mun pitäisi siis erityisesti olla esimerkkinä kokemattoille ja nuoremmille kuljettajille

Ansaittu rangaistus siis, ja pahoittelut Nastylle mielipahasta, jonka aiheutin ajollani.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aika-ajo:
Jarrutuspaikat ja ajolinjat oli opittu kostealta radalta. Joten "seisoin" jarrun päällä aika railakkaasti. Lisäksi autona oli nro 1, joka ei ollut aikaisemmin, eikä ollut vieläkään kauhean hyvä kääntymään oikealle. Lisäksi jo ennen ajamaan lähtöä kattelin vasemman eturenkaan kuntoa. Oli aika kankailla jo sillon ja jälkeenpäin sain kuulla, että olivat ajoni jälkeen renkaan vaihtaneet. Kiva.

Jokatapauksessa aika-ajosijoitus oli kaukana omasta tasostani ja koko homma meni opetteluun, miten Forssan radalla kuivassa kelissä ajetaan. Oli aivan liian passiivinen ja säyseä ja tosiaan seisoin sillä jarrulla vähän väliä.

Kisa:
Kisaan sain nelosen, jota oli haukuttu myös. Nyt kuitenkin oppia saaneena opin kisan aikana niksejä lisää ajamisesta. JNF:n kanssa oli hyvää kisaa ja lopulta ohitin hänet siististi. Parin kierroksen jälkeen sain vähän tehtyä kaulaakin. Lisäksi JNF:n etäisyyksistä kunkin mutkan jälkeen huomasin missä mutkissa ajoin väärin ja ninpä kierrosajat parantuikin.

Oli mm. mukava huomata että olin liki samassa vauhdissa PbBMW:n kanssa nelosella finaalissa.

Forssa III:ssa C-finaaliin vois pyrkiä. Ja toki mulla oli se AUTOTUURI tällä kertaa vähän kehno.

Haalarit oli hienot. Muurahaiset kypärässä piristi päivää. Oli mukavaa ja hiki virtasi. Ehkä yks parhaista KKWCS-reissuista tuloksesta huolimatta.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Syyt, miksi vaadin rangaistusta itselleni on:

Palaverissa puhuttiin, että meidän kisailun on tarkoitus olla leikkimielistä ja että kaikilla on hauskaa. Jos ei pärjää vauhdissa, ei ole syytä ajaa epäurheilijamaisesti veren maku suussa jotta sijoittuisi yhden sijan ylöspäin. Olin myös tietoinen siitä, että Forssan järkkärit eivät ole niin tarkkoja em. ajamisesta, kuin vaikkapa Hyvinkään, ja käytin sitä hyväkseni.

Tiesin ajavani pikkusikaa, en esim. ollut ymmärtämätön auton mitoista tms. Kypärä päässä mulla on taipumus ottaa liian vakavasti. Mun röyhkeys ratissa on muutaman kerran aikaisemmin jäänyt huomaamatta / jätetty huomaamatta koska en ole pahin jarnaaja esim. vapaan keskustelun puolella tai suunapäänä varikolla.

Luonto ei antanut periksi hävitä paremmalla autolla huonommalla autolla ajavalle. Asenteessa kehittämistä :D

Tärkein syy on, että A-finalistit ovat usein saaneet ratayrittäjitä kiitosta herrasmiesmaisesta ajosta. Minä olin A-finaalissa iältäni vanhimpia, jos en vanhin. Mun pitäisi siis erityisesti olla esimerkkinä kokemattoille ja nuoremmille kuljettajille

Ansaittu rangaistus siis, ja pahoittelut Nastylle mielipahasta, jonka aiheutin ajollani.
Hienosti kuitattu homma Andy. Äijäveto:ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei voi valittaa

Aika-ajot #4

Mukavaa oli ajella auringonpaisteessa ja vaikka jäi B-finaalin paalulle, oli se ainakin tuttu lähtöpaikka:D 41,83. Tosin harmillisen lähelle jäi suora A-paikka, mut ei auta.

Kisa #7

Oli selkeä tavoite nousta B:stä A:han, mutta 4stroke ja #2:n yhdistelmä pilasivat senkin tavoitteen. Ei mahtanut mitään. Tässä erässä sain oman henkilökohtaisen enkkani krs.ajassa 41.190

Jälkitunnelmat

Hyvä fiilis....kyllä aina tykännyt ananaksesta:D Suurin tyytyväisyyden aihe oli vanhan ajotekniikan toimivuus, jota en tosin joka kierroksella saanut vielä toimimaan, mutta hiotaan hiotaan. Toinen syy olla tyytyväinen, kierrosajat mitä sain #4lla ja #7lla, ne olivat mielestäni keskimääräistä kovempia, kun vertaan muiden ajoon. Olisin voinut #2:lla esim. saada aika paljon parempaa jälkeä.

Huomionarvoinen suoritus oli mielestäni myös Maradonalla(debyytti), Andyn eka "onnistuminen", Totken ja Jacqun aika-ajovedot:thumbup:

Kiittää kuskeja, paikanpitäjiä ja tietenkin TolloK:ta hyvin vedetystä päivästä.


Edit. OHO TONNIT PAUKKUI
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Oma rapo: aika-ajo: ensimminen ryhmä ja alle auto #3. Tavoitteena paikka B-finaaliin. No se jäi 0,14 sekunnin päähän. Auto ei ollut varmaan huonoin mutta ei ihan hyväkään. Täristi aivan helvetisti ja veti toiseen suuntaan suorilla. No eipä tuo juuri jäänyt vituttamaan. Aurinko paistoi ja kuivalla vaan on kiva ajaa.
Kisa: C-finaali ja eturivi. Muuta tavoitetta ei ollut kuin voittaa ja nousta B-finaaliin. Kisa lähtikin käyntiin hyvin. Pääsin Jari vitosesta aika helposti ohi ja ajelin kärjessä. Autoksi oli osunut #6 joka minusta aiemmissa vedoissa näytti ihan hyvältä mutta ainakin minä ajoin sillä 0,2 sek hitaammin kuin kolmosella. No katselin peruutuspeiliin että vitosJari ajaa perässä eikä putoa kyydistä yhtään. Kerran meinasi lähteä auto lapasesta kolmosmutkan jarrutuksessa. No hetken päästä huomasin isomman huolen. Joku tuli takaa ainakin puoltasekuntia kovempaa. No Nipsuhuulihan se oli, joka tuli itseasiassa melkein sekunttia kovempaa. No olin pari kolme kierrosta painostuksen alaisena ja tein alokasmaisen virheen ja ajelin kanttareiden yli ja Nipsu kuittasi mut helposti. Kakkossijalla loppuun asti ja kilpaa piti ajaa koko ajan koska Jari 5 oli koko ajan melko liki. Hyvät fiilikset jäi. Hyvinkäällä nähdään.
 
Ylös