Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 8, Forssa 3

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
347
Koodi:
Aika-ajot           car group
WoPe        46,37   7   4
Andy        46,65   1   4
Pwrd b BMW  47,39   2   4
Jacques     48,62   3   4
V-Power     49,15   4   4
JNF         50,11   6   4
KimiFan1    50,52   1   3
DickW       52,04   2   2
Nipsuhuuli  52,18   4   3
4stroke     52,53   3   3
Dominic     52,64   2   3
Haikki      52,83   2   1
Nasty Boy   52,92   6   1
FW08        53,62   6   3
Sue_me      53,73   5   3
Cmoney      53,77   5   2
Totke       54,05   1   1
Asko S.     54,20   3   2
Williams-   54,32   1   2
PeePee      55,01   3   1
öö ruz      55,07   4   2
JayR      1.00,10   5   1
Koodi:
KISA
A:
 1. WoPe        18krs   40,774   5    100
 2. DickW        +3,39  [b]40,337[/b]   1     82
 3. Pwrd b BMW   +5,23  40,883   6     65
 4. Andy         +9,77  41,022   3     55
 5. Jacques     -1krs   43,575   4     50
 6. JNF         -2krs   45,427   7     45
 7. V-Power     -3krs   43,669   2     40
B:
    DickW       19krs   [b]40,831[/b]   1
 8. Nasty Boy    +0,62  40,971   3     36
 9. 4stroke      +2,93  41,159   4     32
10. Nipsuhuuli   +3,12  41,143   2     29
11. Dominic     +42,74  42,961   7     26
12. KimiFan1   -17krs 1.18,919   6     23 lämppärikiekat näemmä näissä :)
C:
    Nasty Boy   18krs   [b]41,016[/b]   6
13. Cmoney       +0,21  41,243   1     20
14. Asko S.      +6,30  41,407   7     18
15. Haikki      +26,76  41,478   3     15
16. Sue_me      -1krs   43,523   2     13
17. FW08        -3krs   46,930   4     11
D:
    Asko S.      18krs  [b]42,740[/b]   1
18. Totke        +2,97  42,986   7      9
19. PeePee       +7,29  43,219   4      7
20. öö ruz      +29,72  43,525   6      5
21. Williams-   -1krs   46,075   2      3
22. JayR        -2krs   46,688   3      1
Päivän nopein kaikilta:
40,33 DickW
40,77 WoPe
40,88 Powered by BMW
40,97 Nasty Boy
41,02 Andy
41,14 Nipsuhuuli
41,15 4stroke
41,24 Cmoney
41,40 Asko S.
41,47 Haikki
42,96 Dominic
42,98 Totke
43,21 PeePee
43,52 Sue_me & öö ruz
43,57 Jacques
43,66 V-Power
45,42 JNF
46,07 Williams-
46,68 JayR
46,93 FW08
50,52 KimiFan1
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Huono tuuri sekä sään ja autojen kanssa yhdistettynä täysin luokattomaan ajosuoritukseen johtivat kauden huonoimpaan tulokseen.

Contourkin oli pätkässyt kisassa neljän minuutin jälkeen, joten kaikki tilanteet jotka itsellä oli ovat jääneet taltioimatta. Ehkä se on vaan parempi niin. Ei tarvitse kääntää puukkoa haavassa.

Wilzkustakin taisin mennä ohi kolaroimalla. Ei tästä nyt tullut mitään.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Prerace:

Kello 15:20 ja ollaa lähtökuopissa Vantaalla.. Päästään liikkelle ja noukitaan vielä JNF mukaan, ruuhkassa etanoidaan ja alle puolisen tuntia kisan alkuun, matkaa kuitenkin 1h45min. Ajatuksena oli että kunhan Finaaleihin ehtiäis.

Harkka/aika-ajo #7

Ehittiin nippa nappa paikalle, suoraan vikaan ajoryhmään. Sääprofeetta oli meidän puolella mitä tulee radan kuivumiseen. Andy luisteli aika vauhdikkaasti siinä takana ja oman virheen takia pääsikin konttiin ja hetken aikaa ajeli edellä.. Autojen ominaisuuksien takia ajettiin hieman erilaisilla ajolinjoilla ja ratkaisu jäikin vikalle kierrokselle koska rata parani silmissä. Nyt puolestaan Andy teki pienen virheen ja pääsin edelle, ruutulippu heiluu ja tällä kertaa vedin pidemmän korren ja kauden eka paalu maistuu! Vaikka halvalla tavalla tulikin, onnekseni kaikki lasketaan.

Kisa #5

Arpakuutio osui kisaan kun autona oli kysymysmerkki. Heikko auto aika-ajoissa, jonka jälkeen auto oli pukilla ennen A-finaalia, hitsailua sun muuta ja on the road!

Kisa starttaa ja auton ominaisuuksiin kuuluu pieni puoltaminen, oikeelle puskee ja pomppii, vasemmalle menee kuin juna. Auton moottori kuitenkin toimii ja kiertää hyvin, joka antaa osittain anteeks auton pieniä heikkouksia mutka-ajossa. Saan turvallisen kaulan heti alkuun ja kisa kontrollissa. Ajelua pitemmän aikaa ja kattelen miten sijoitukset vaihtuu takana, DickW vielä kaukana. Aikaa kuluu ja sieltähän se nousee toiseksi, aika ei kuitenkaan riitä ja vikan kolmanneksen otan kevyemmin oikealle kääntyvissä mutkissa säästellen itteäni ja autoa, rajua pomppimista oli havaittavissa juuri oikealle käänettäessä.

Voittojuhlinta otetaan kevyesti koska sää oli melko ratkaiseva osatekijä, silti sisällä kiehuu suuri riemu! Forssa oli erityinen paikka itselle kun eka kisa kkwcs:ssä siellä ajettiin, oman uran eka voitto myös sieltä -91 ja nyt kolme tällä kaudella..

Kiitos järkkärille, kiitos myös niille kuskeille jotka oli lojaalisuudellaan vaihtaneet ajoryhmäänsä myöhästyneiden takia..
Eiköhän tästäkin jotain videomatskua saada (C)

:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPO FORSSA III 2011

Aika-ajot #2

Ennen tilaisuutta vesisade kasteli radan ja alussa oli märempää kuin lopussa. 1.ryhmä sai pahimman soutuvenekelin. Itse 2.ryhmässä ja rata oli koko setin ajan vielä märkä. Aurinko tuli vasta oman vuoron jälkeen kuivattamaan rataa ja 3.ryhmälle oli jo muutama kuiva läikkäkin näkyvissä. 4.ryhmälle oli enää muutama kostea läikkä näkyvissä. Loppujenlopuksi sain kuitenkin kohtuullisen hyvän ajan ja sijoitus 8. B-finaaliin ja eturivin paikkaa tiesi.

B-finaali #1

Startti lentävänä ja seurasin ekaan ohituskieltomutkaan asti Kimifan1ia. Hän veti heti pellolle ja jätti ladun auki. Helppoa ei kuitenkaan ollut. Nasty oli jollain ihmeen konstilla kammennut itsensä ylös ja roikkui siinä perässä ilmeisen heikolla #3:lla. Radalla oli vieläkin liukkaita kohtia, varsinkin takasuoran pää ja oli hieman itsellä varmanpäälle ajoa. Vauhtia oli kuitenkin pidettävä tarpeeksi yllä, sillä Nastynkään kanssa ei leikitä. Muutama läheltäpiti- tilanne ja kestin tuon painostuksen loppuun paremman ajokin avulla. B-finaalin voitto ja vähän yllättäen nopein kierroskin. Nousu A-finaaliin

A-finaali #1

Nyt lähdettiin kaikkien takaa, ja erot kasvoivat ohituskiellon aikana jo ihan järjettömästi. Ei mitään voinut sille. Pikkuhiljaa sen jälkeen ruvettiin yks kerrallaan napsimaan sijotuksia, kunnes saavutin kakkosena olleen PBBMW:n. Peittely onnistui hänellä siihen asti, kunnes saimme kierroksella ohitettavia kiinni. Silloin oli hyvä iskeä. En tiedä mitä siellä takana tapahtui, mutta heti sain pienen eron aikaan. Edellä oli WoPe hitaammalla autolla, mutta aika loppui taas kesken. Sijoitus 2. ja tästäkin erästä nopein kierros.

JÄLKITUNNELMAT

Pistetaulukossa asemat paranivat mitalitaiston suhteen, mut aika hanurista tämmöset arpajaiset muuten on.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Rapo of Kisa

Aika-ajo:
#5
Digi menee ihan maisemaan, mun mielestä mun autolla ei pysty mitenkään pitämään samaa mutkavauhtia ja ero onkin melkein 2 sekkaa/kierros. Myös Wilzkua on vaikea jätättää, ja Asko ja ööruz pyörähtelevät kai muuten vain siellä täällä. Seuraaville erille kuivempaa rataa, ja kaikki menevät edelle.

Kisa
#1
Autosta mulle sanotaan että helppo voittaa. Jaa-a, eturivissä Haikki ja Nasty, ja pitää äkkiä päästä FW08:sta ja Sue_me:sta ohi. Onnistuu ekalla kiekalla mutta kärkikaksikko jo 20-30m edellä. Muutama kierros menee saada kiinni kun he nahistelevat. Lähellä huomaan että takasuoralla kun huippunopeudet pelissä, Haikin #3 ei kulje mihinkään, ja Nastyn #6 on mun mielestä omaa autoani aavistuksen nopeampi. Väli- ja pääsuoralla Haikkikin pystyy kilpailemaan mun kanssa kun ei vauhdit vielä sitä mitä takasuoralla.
Siinä me 3 vaihdellaan sijoituksia tiuhaan, ja välillä 3 rinnakkainkin loistavaa vääntöä. Pian Haikki kuitenkin spinnaa (ei osuttu suhun :) ) ja jäädään Nastyn kanssa kisaamaan erävoitosta. Taitaa hänellä etusiipikin (-puskuri siis) siinä tohinassa irrota, ja vaihdetaan paikkaa muutaman kerran. En oikein muista, missä aina menin ohi kun suorilla hieman jäin, mutta mutkissa #1 oli tosi hyvä ja kenties taistelu olisi jatkunut pidempäänkin jollei ruutulippu olisi vielä keskeyttänyt. Nasty ajoi kisalähdön nopeimpansa viimeisellä kierroksella vaikka ohitti mut sillä. Kai se ratakin pikkuhiljaa parani kun pari paikkaa vielä vähän märkänä.

Että näin, tuttuja kavereita joiden kanssa sain vääntää kisaa, mutta finaali vähän harvinaisempi vaan. Tätä ei MM-taisto olisi kaivannut mutta minkäs sateille voi. Noh, siksi onkin kompensoimaan 8/11 parasta lasketaan.

Wilzkulle soisin myös suoraan jo kelituuria kun siitä nyt hyötyi muutama muu. Hyviä tuloksia ajoit.

Asko on nopia, eikä #7kaan siis voinut huono olla.

PbBMW oli pirun hyvä, ja tiesi mitä teki Digiäkin vastaan taistellessa mutta kierroksellaohitustilanne käänsi teidän järjestyksen. Kiva olisi ollut nähdä se taistelu 1vs1 loppuun. Ehkä ne #1 ja #6 oli melko tasaiset autot, mulle ei ainakaan tullut mieleen että mulla merkittävä autoetu Nastya vastaan C:ssä.

KimiFan1:tä ei ehditty kouluttaa veteraanien toimesta kun spinnasi alussa ulos :dunno:
Joo meni se oikealle kääntyvä neulansilmämutka suoraksi kun ohjaus ei totellu ja siihen jäin. Olisinhan toki jatkanu kisaa jos se pelkkä spinnaus olis ollut.
Aivan juu, jotain ilmeisesti autossa hajosikin. Kyllä tässä porukassa pärjäisit aika hyvin.

Hyvä Domppari, pieksit meikäläisen s******!
 
Viimeksi muokattu:

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Joo meni se oikealle kääntyvä neulansilmämutka suoraksi kun ohjaus ei totellu ja siihen jäin. Olisinhan toki jatkanu kisaa jos se pelkkä spinnaus olis ollut.

E: muuten oli ihan jännää ajella tuommosessa kelissä ja tuollasella autolla. Vauhti oli hyvää ainaki siinä kelissä ja omassa aika-ajo ryhmässä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Joo meni se oikealle kääntyvä neulansilmämutka suoraksi kun ohjaus ei totellu ja siihen jäin. Olisinhan toki jatkanu kisaa jos se pelkkä spinnaus olis ollut.

E: muuten oli ihan jännää ajella tuommosessa kelissä ja tuollasella autolla. Vauhti oli hyvää ainaki siinä kelissä ja omassa aika-ajo ryhmässä.
Tuli kyllä aika puun takaa se aika-ajoaika :thumbup:

Keli nyt oli mitä oli joten monta kärkiukkoa jäi jämäfinaaleihin. Mutta siitä huolimatta hieno, aika schumimainen KKWCS-uran avaus.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
no johan on lottoamista ollut taas kelin takia :thumbdown

onnea kumminkin onnistuneille, kaikkihan toki lasketaan aina :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
no johan on lottoamista ollut taas kelin takia :thumbdown

onnea kumminkin onnistuneille, kaikkihan toki lasketaan aina :)
Jep, tuli taas paha negatiivisuus omaan maineeseen hannuhanhena, olis voinu osua jollekkin toiselle, kun meni vielä lisänumerotki oikein..
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jep, tuli taas paha negatiivisuus omaan maineeseen hannuhanhena, olis voinu osua jollekkin toiselle, kun meni vielä lisänumerotki oikein..
Totken kamerassa taitaa olla muuten tilanne, jossa paalu ratkesi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Andyn ja WoPen viimiset 5 kiekkaa aika-ajossa...
A: 48,10 48,33 46,65 46,76 46,97
W: 47,32 47,23 48,69 46,44 46,37
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Andyn ja WoPen viimiset 5 kiekkaa aika-ajossa...
A: 48,10 48,33 46,65 46,76 46,97
W: 47,32 47,23 48,69 46,44 46,37
Rata nopeni koko ajan, ja mulla oisi oma nopein tullut vikalla kierroksella. Stiplun jälkeen minä ajoin suoraan varikolle ja WoPe jatkoi kierroksen loppuun. Jos olisin saanut puhtaan kierroksen, niin se olisi ollut nopeampi, kuin tuo 46,65, mutta en tiedä, olisiko se riittänyt WoPe:n aikaan.

Edit: Siis synkassa nuo olisivat menneet:

A: 48,33 46,65 46,76 46,97, pit
W: 47,32 47,23 48,69 46,44, 46,37
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Rata nopeni koko ajan, ja mulla oisi oma nopein tullut vikalla kierroksella. Stiplun jälkeen minä ajoin suoraan varikolle ja WoPe jatkoi kierroksen loppuun. Jos olisin saanut puhtaan kierroksen, niin se olisi ollut nopeampi, kuin tuo 46,65, mutta en tiedä, olisiko se riittänyt WoPe:n aikaan.
Totta, hektinen tilanne ja ratkasut jäi viimetinkaan, ois voinu mennä miten vain.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Omaa raporttia tullee myöhemmin.. Vähän pettymys pikkuhiljaa laantunut ja olen alkanut iloita hyvästä sijoituksesta. Sijoitus oli nyt sitä, mihin Hyvinkäällä olisin pystynyt ilman huonoa aika-ajon autotuuria. Eli iloitsen nyt molempien Hyvinkään kisojen potentiaalista vauhtiani Forssan tuuri-vitossijalla. :)

Katselin vähän kypärävideotani, jonka laitan jossain vaiheessa jakoon.

Pienen huomautuksen antaisin kuitenkin hahmolle Powered by BMW, joka huitoi ja meuhkasi sekä minulle että V-Powerille kierroksella ohituksen aikana. V-Powerin tapauksessa huitominen alkoi jo silloin kun bemari oli vasta takana. Ihan vaan tiedoksi: Ei meillä ole peilejä eikä silmiä selässä! Jos olisit keskittynyt huitomisen ja meuhkaamisen sijasta ajamiseen, niin olisit päässyt V-Powerista ohi aiemmin sellaisessa paikassa, josta hänkin olisi nähnyt kyseessä olevan kierroksella ohittaja eikä minä.

WoPe ohitti V-Powerin siististi ja tyylipuhtaasti sekä kohteliaasti, vaikka tilanne oli siinäkin täysin sama. Paikkakin oli täysin sama.

Toivoisin, että turhat ja epäurheilijamaiset huitomiset, meuhkaamiset ja raivoamiset jätettäisiin pois näistä kisoista. Ei niistä ole kenellekään mitään hyötyä.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
AA

Tiesin pääseväni a-finaalin kun rata oli kuivempi kuin aiemmilla ryhmillä, joiden ajat päälle 50s. AA oli aivan mahtava ajaa puolikuivalla. Kierros kierrokselta aika parani kun löysi parhaat kuivat kohdat ja loppua kohden vielä rata parani selvästi. Rata muuttui joka kierroksella, joten ajolinjatkin vaihtui mutka mutkalta. 3 lähtöruutu ja Andy edellä:wink:

Kisa:
Startti oli loistava, mutta sitä ei päässyt hyödyntämään ohtituskiellon takia. Suht pian pääsin andysta ohi joka liukasteli pitkäksi alamutkan. Tämän jälkeen wopen perään. Yllätyksekseni pysyin perässä, mutta eroa liian paljon -25m. Muutama kierros perässä, mutta sitten woup löysi uuden vaihteen ja ero kasvoi.

Vilkaisu taakse ja dw lähestyy. Deja vu.. Otin jarrutuksen hyvin rauhallisesti virheitä välttäen jolloin dw pääsi aina yrittämään rinnalle mutta ulkoa aika paha päästä ohi. Sitten tuli jo kierroksella ohitettavat ja edessä olevat eivät millään meinanneet antaa tilaa. Tiedän kyllä itsekin miten vaikea joskus on tietää kuka on milläkin sijalla ja pitääkö antaa tilaa. Lusikka mutkassa juutuin edellä ajavan taakse ja sain siksi huonon lähdön suoralle. DW vähän kauempana ja kuittas siinä sitten kiihdytyksessä ohi. En pystynyt laittamaan kampoihin kun vielä sitten edellä oleva spinnasi eteeni. Siinä meni melko varma 2. sija mutta ei tälle voi mitään. Lopulta kuitenkin 3. sija, ja onhan sekin huippusuoritus tässä porukassa (vaikkakin säätuuria..). Ei DW varmastikaan tällä tavalla halunnut ohittaa, mutta paikka aukesi ja kukas sen jättäis hyödyntämättä. Positiivinen fiilis kuitenkin, ja nyt alkaa märälläkin ajo sujua paremmin.

Plussana myös c-finaalin katsominen. Todella upeaa kun sijat vaihtui tiuhaan tahtiin ja välillä taas kolme rinnakkain. Välillä kolmonen nousi ykköseksi ja pian taas tuli takapakkia pari sijaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tiedän kyllä itsekin miten vaikea joskus on tietää kuka on milläkin sijalla ja pitääkö antaa tilaa.
Ei se ole vaikeaa, jos tietäisi, että joku on takana! Minä en edes tiennyt että olet takana, eikä tiennyt V-Power. Huitominen silloin kun olet jonkun takia.. näytti naurettavalta, anteeksi vain..

Edit: ja siinä vaiheessa kun huomasin sut ja olit rinnalla, niin jatkoit huitomista. Minä huidoin takaisin ja tarkoitin oikeasti "Mene saatana äläkä huido". Menetin siinä paljon aikaa kun jouduin himmaamaan ihan kunnolla!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Pienen huomautuksen antaisin kuitenkin hahmolle Powered by BMW, joka huitoi ja meuhkasi sekä minulle että V-Powerille kierroksella ohituksen aikana.
pointti ok.
Liikaa käsiä mutta huitominen on parempi aloittaa ennen kuin on kontissa kiinni. Yleensä kun huitoo niin edellä oleva saattaa nähdä juuri tarvittavan vilauksen niin asia on siten molemmille selvä. Muuten voi arpoa, että onkohan se takana tuleva edes samalla kierroksella vai onko spinnannut jne. Et voi koskaan tietää milloin edellä oleva katsoo taaksepäin. Jos alat huitoa vasta kun pää kääntyy, niin voi olla myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
pointti ok.
Liikaa käsiä mutta huitominen on parmepi aloittaa ennen kuin on kontissa kiinni.
noup.. ei se edelläajava tosiaan näe taakse.. parempi jättää huitomatta, keskittyä ajamiseen ja ohittaa vaan. Jos on yli 2 sekuntia kierroksella nopeampi, niin ei se voi olla niin vaikeaa. :thumbfh:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
noup.. ei se edelläajava tosiaan näe taakse.. parempi jättää huitomatta, keskittyä ajamiseen ja ohittaa vaan. Jos on yli 2 sekuntia kierroksella nopeampi, niin ei se voi olla niin vaikeaa. :thumbfh:
joo, ei nähnyt turussakaan:ahem: Eiköhän pistetä piste tälle!
 
Ylös