Olisi vaan menty pari-kolme mutkaa taistellen rintarinnan:
Eli toisen ajolinjan häirintää jotta pääsen paremmin ohitukseen.
Niin no kyllähän sä siinä onnistuitkin..
Olisi vaan menty pari-kolme mutkaa taistellen rintarinnan:
Eli toisen ajolinjan häirintää jotta pääsen paremmin ohitukseen.
Kyseessä oli kuitenkin mielestäni virhe (kategoriassa vahinko?).
Samaa mieltä.loppuunkäsitelty. ei munkaan mielestä vaadi toimenpiteitä.
Ei vaan pitäny pelata niin, että letka menee meistä spinnareista ohiNiin no kyllähän sä siinä onnistuitkin..![]()
Cmoneyn ja PeePeen tilanteesta. Mielestäni Cmoneyn moka (arviointivirhe), mutta menee kategoriaan voiko virheestä rangaista?
Oisko Jacquesin velvollisuus ollut sun pitkäksimenon myötä jarruttaa, ja pudota stroken perään 3nneksi?muistuttaa vähän turun kaltaiselta tapahtumalta:doubtful:
Oisko Jacquesin velvollisuus ollut sun pitkäksimenon myötä jarruttaa, ja pudota stroken perään 3nneksi?
Näinhän se on, tiedän nyt itsekin ettei huomannut minua. Kokemuksesta myös tiedän että monet kerrat olen tehnyt noin ja on mahduttu etenemään.Ei palata tähän turun tapahtumiin, mutta viittasin tällä lähinnä siihen, että hyvin samankaltainen tilanne. Olet sellaisessa paikassa, että edellä oleva oikein näe, mutta molempien tulisi mahtua ajamaan. Ei ole ehkä "oikeaa" vastausta. Mun mielestä ohituspaikka on täysin ok, mutta ymmärrän myös ettei PP tuossa kohtaa oikein näe taakseen.
Meilläkin on nyt hyvä vääntö loppukaudelle, mulla pieni piste-etu. Vantaalle kylmiltään, toivottavasti ei liian erikoinen sisämesta ole, että opin sen.
Ei ainakaan KiCllä ja joissain muissakin (muistaakseni Hyvinkää) mestoissa olen kattonu sun aikoja että tiukkaa ois.Tähän sanoisin, että tarvin vähän autoapuja, jotta sut voisin haastaa. Sun perusnopeus on sen 2-5 kymppää nopeampi.
Mitä-tarkoittaa-ei-pito-riittänyt- jollen ole missään sivusladissa edes? Pito todellakin riittää. Jonkki tulee itse kauempaa Andyn rinnalle samassa paikkaa, ja vähän pito irrotenkin. Ei vaan satu käymään mitään.Ohitukset on tässä lajissa kuitenkin ohittajan vastuulla. "Pitolinjalla" ei selvästikään pito riittänyt, kun kaverin kylkeen ajaudutaan. Haittanäkökulmaltansa mun mielestä ihan rangaistuksen arvoinen virhe, mutta tämän arvioinnin jätän hallituksen puntariin. (Heh, Sue! :idea![]()
PeePee ajaa normaalia ajolinjaa ja tuossa paikassa ei kyllä ilman rinnallaoloa ohiteta ilman että kaveri ajaa kunnolla leveäksi.
Samaa mieltä.Ei palata tähän turun tapahtumiin, mutta viittasin tällä lähinnä siihen, että hyvin samankaltainen tilanne. Olet sellaisessa paikassa, että edellä oleva oikein näe, mutta molempien tulisi mahtua ajamaan. Ei ole ehkä "oikeaa" vastausta. Mun mielestä ohituspaikka on täysin ok, mutta ymmärrän myös ettei PP tuossa kohtaa oikein näe taakseen. Nyt osui, mutta 50-50 mahdollisuudet onnistua.
HehAlkuun kevennys kun Jacques näyttää miten nopeammille annetaan oikeaoppisesti tietähttp://www.youtube.com/watch?v=wzb99_DhJQk
En muista tämmöistä. Taisin olla eilen vaan ihan aivoton hulluHeh
Vähän samanlainen kävi itselle tuolla myös, himmasin vauhtia kun kuulin auton ääntä takaa mutta Cm oli niin likellä jo että melkein osui takakumiin
No mutta pääsi ohi osumatta kumminkin![]()
Kyllä, ja kannoin mielestäni vastuuni sillä, että ajan kokemuksesta oletettuun näkökenttään. Enkä itse PeePeetä syytä, koska se oli niin selvästi vahinko. Molemmat kärsi sijoja.Cmoneyn ohitusyritys oli mielestäni racing accident. Noin lähellä oleva auto pitäisi toisaalta huomata, toisaalta paikka on ihan yksin ajettaessakin hankala, joten keskittyminen oli varmasti enemmän mutkassa kuin jarrutuksessa rinnalle tulleessa autossa. Ohituksissa vastuun pitäisi olla ohittajalla, mutta tässä sattui vain pari epäonnekasta tapahtumaa samanaikaisesti. Ei se mikään sukellus ollut, joten mun mielestä ei aihetta jatkotoimenpiteisiin.
Totkelta vielä odotan tekstiä, mitä tarkoittaa. PeePee ajaa juu normilinjaa (niin että sisäpuolella paljon tilaa) ja jarruttaa edellä olevan auton takia itsekin hyvissä ajoin siten ettei mitään peräänajoriskiä. Olen itsekin juuri kääntämässä sisäkurvin apexiin tuossa.PeePee:n tilanteisiin palatakseni:
Tapaus Cmoney:
-Karkea arviointivirhe yleensä suhteellisen siististi ajavalta C:ltä. PeePee ajaa normaalia ajolinjaa ja tuossa paikassa ei kyllä ilman rinnallaoloa ohiteta ilman että kaveri ajaa kunnolla leveäksi. PeePee jäi suuresti kärsijän rooliin tässä. Ohitukset on tässä lajissa kuitenkin ohittajan vastuulla. "Pitolinjalla" ei selvästikään pito riittänyt, kun kaverin kylkeen ajaudutaan. Haittanäkökulmaltansa mun mielestä ihan rangaistuksen arvoinen virhe