Tulokset, KKWCS 2021, 1. ja 2. kilpailu, Myllypuro Helsinki

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
336
Koodi:
AIKA-AJOT         AIKA   AUTO AJORYHMÄ

 1. WoPe        26,658   3    2
 2. Nasty Boy   26,907   5    2
 3. Cmoney      27,127   5    1
 4. 4stroke     27,154  10    2
 5. SlowDiezel  27,179   2    2
 6. Jatenski    27,377   4    1
 7. NiPzyyZ     27,398   9    2
 8. RobKa       27,408   4    2
 9. Masiina     27,460   2    1
10. Haikki      27,592   7    1
11. Andy        27,948   6    1
12. Jesse K     28,097   3    1
Kilpailu 1/2 (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         21krs   26,946  10  50
 2. Nasty Boy    +1,91   26,818   4  42
 3. Cmoney       +3,38   26,931   2  36
 4. SlowDiezel   +9,46  *26,738*  3  33
 5. 4stroke     +17,42   27,415   9  29
 6. Jatenski    +18,10   26,867   7  26
 7. NiPzyyZ     +24,01   27,442   5  24
B:
 8. Haikki       21krs  *26,974* 10  23
 9. RobKa        +4,35   27,100   3  20
10. Masiina     +14,95   27,795   4  18
11. Andy        +18,74   27,733   5  16
12. Jesse K     +23,94   27,989   2  14
Lähtöjärjestys seuraavaan kisaan
Koodi:
 1. SlowDiezel  26,738
 2. Nasty Boy   26,818
 3. Jatenski    26,867
 4. Cmoney      26,931
 5. WoPe        26,946
 6. Haikki      26,974
 7. RobKa       27,100
 8. 4stroke     27,415
 9. NiPzyyZ     27,442
10. Andy        27,733
11. Masiina     27,795
12. Jesse K     27,989
Kilpailu 2/2 (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         21krs  *26,938*  5  51
 2. SlowDiezel  +11,52   27,004   2  42
 3. NiPzyyZ     +15,16   27,581  10  37
 4. Cmoney      +15,52   27,125   3  32
 5. RobKa       +20,30   27,336   7  29
 6. Haikki      +22,26   26,994   9  26
 7. Jatenski    +23,06   27,059   4  24  +13 sek. penaltti painettuaan Haikin seinään
 8. Nasty Boy   +25,01   27,254   1  22
B:
    NiPzyyZ      21krs  *27,148*  3
 9. Masiina      +5,44   27,185   5  20
10. 4stroke      +7,65   27,331   2  18
11. Andy        +13,24   27,965   9  16
12. Jesse K     +14,57   27,864  10  14
Päivän nopein kaikilta:
26,658 WoPe
26,738 SlowDiezel
26,818 Nasty Boy
26,867 Jatenski
26,931 Cmoney
26,974 Haikki
27,100 RobKa
27,148 NiPzyyZ
27,154 4stroke
27,185 Masiina
27,733 Andy
27,864 Jesse K
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Uusien renkaiden takia ostin ensin treenierän, #4 27,7.

Sitten jo paremmalla tuntumalla aika-ajoihin #5
Selvästi eräni nopein, ja tokasta ryhmästä WoPe ja Nasty ehtivät edelle.

Eka kisa #2
Alussa tuntui muutaman kierroksen ajan, että Nasty hieman hitaampi ja ohi pitäisi päästä. Takanaolijat jäivät alussa enemmän joten sensuhteen sain olla rauhassa. Sitten Nastykin alkoi mennä WoPen kyytiä ja näin tulimme pienin hajuraoin maaliin. 4nneksi nousseen Slowdiezelin viimeinen kierros oli kova, 26,7 (siihenasti parhaansa 27,0) jolla ansaitsi paalun seuraavaan kisaan. Mahtoi onnistua about joka mutka parhaiten tuolla samaisella kierroksella.

Toka kisa #3
Ehkä parin kierroksen jälkeen Jatenski meni pitkäksi ekassa neulansilmässä ja pääsin takasuoralla ohi. Sitten kolmosena katselin Slowdiezelin ja Nasty Boyn taistelua, ja ohitus tapahtui pääsuoralla. Pääsin itsekin hyvin Slowarin rinnalle varikkomutkassa ja jäin sitten takaviistoon vasurissa, mutten kuitenkaan koko autonmittaa ja otin paikkani Nastyn vanavedessä. Sitten kärkiukkelin auto alkoi pätkiä ja nousin kärkeen. Meidät viitottiin pysähtymään takasuoralle, ja Nastylle annettiin toinen auto. Ajattelin että hän jatkaa kisaa letkan hännillä mutta ohjattiinkin keulille. Ei siinä mitään, vähän ratakohtaisia juttuja ja halusivat ettei heidän kaluston takia kisa mene pilalle. Hieno ajatus <3 Siinä kun Nasty ohjattiin kärkeen, viitottiin että antakaa mennä. Paikaltaan lähtiessämme me muut hieman jäätiin, mutta pian ero kurottiin kiinni, kun ei Nastyn auto ollut parhaasta päästä. Nopean vasurin jälkeen sitten hyökkäsin oikeaan neulansilmään (näissä / jotain) takaviistoon rinnalle, vähän osuimme mutta olisimme päässeet hyvin jatkamaan rataa pitkin ellei, nopeasta vauhdinhidastumisesta johtuen, meitä päin olisi tultu siinä. Nasty lensi vasempaan ja minä oikeaan valliin kiinni (näistä tapahtumista ei välttämättä olisi ansaittu nousta 3nnelta sijalta kärkeen ja karkuun). Siitä sitten ajamaan muita takaa ja sain RobKan päänahan radalla, ja Haikin kun tämä oli vetänyt puolikierrosta keula kohti varikkomutkan seinää (mitä lie tapahtunut?). Kiertäessäni liu´uin kuitenkin vasempaan laitaan taklaten olkapäälläni rengasvallia, ja häviten sekunnin edelläolevalle NiPzyyzille. Maalissa sitten eroa 0,36 mutta olin juuri vasta ehtinyt päästä ohitusetäisyydelle kun ruutulippu tuli.

Ihan hyvät 3. ja 4. sijat kauden avauksessa. Silti pieni pettymys kun top2:een oli mahkuja.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
A-A #10 sain arvonnassa auton #6 (En ole ihan varma mutta, muistaakseni se oli tuo)
Ensimmäinen auto oli hyvä ja ajo tuntui sujuvan hyvin. Harmikseni se rupesi pian pätkimään sen verran pahasti että piti ajaa varikolle auton vaihtoon. #10 tässä tuntui kestävän ikuisuus ennen kun takarenkaat alkoi toimia mutta ihan kelvollisen ajan sain ajettua kun A-finaalin 4.sija tuli. Ai niin, aika-ajoni loppui pari kierrosta liian aikaisin koska
tein omituisen firheen varikkomutkassa, ilmeisesti käänsin liian paljon sisälle mutkan keskellä ja kimposin siitä suoraan pahki seinään, onneksi siinä on se autonrengas suojana, täräytti nytkin melkoisesti.

1.A-finaali #9
Tämä oli huonoin ajamistani autoista, ei tuntunut oikein kiihtyvän mutkista lähdettäessä.
Pitkään sain Slowdieselin pidettyä takana, mutta lopulta pääsi ohi varikkomutkassa, pieni kylkikontaki siinä tuli mutta ei mitään sen kummempaa. Viidentenä maaliin.

2.B-finaali #2
Paalulta lähdin ja parin kierroksen jälkeen totesin että tästä finaalista ei tule yhtään mitään: loppu kunto täysin. Muutaman kierroksen pysyin kärjessä kunnes tein virheen
nopeassa vasurissa ja NipsyyZ kuittasi ohi neulanilmässä. Tämän jälkeen ajelin vain terveisiä. Lopussa tuli vielä Masiina ohi ekassa neulansilmässä, siinä ohituksessa olisit ehkä voinut ottaa enemmän vauhtia pois sen verran kolahti siinä kylkeen. Mutta, eteenpäin sano mummo kun suohon upposi.

Niin muuten tuosta Cmoneyn mainitsemasta tilanteesta: sain sen hyvin nauhalle ja katsottiin Haikin kanssa kotonani mitä siinä kävi. Laitanpa nyt oman näkökantani, vaikka asianosaiset eivät vielä ole kommentoineet. Eli: viimeisestä shikaanista lähtiessä näyttäisi Jatenski tekevän pienen virheen ja Haikki lähtee ohittamaan sisäkautta varikkomutkassa. Still-kuvista katsottuna on Haikki noin 2/3 osaa Jatenski rinnalla, kun mutka lähtee kääntymään. Tuossa kohtaa kääntää Jatenski kuitenkin sisälle sen verran railakkaasti, että Haikilta loppuu tila ja Haikki kiilautuu seinään ja stumppaa siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Tuosta tilanteesta niin Jatenski teki virheen siinä vikassa mutkassa ja sain paljon paremman ulostulon, Jatenski kurkkaa taakse mutta kerkesin sisälinjalle. Tässä vaiheessa 99.99% kuskeista menisi ajolinjalle vasemmalle ja yrittäisi sieltä pitää paikkansa vaikkakin se on sijamenetys käytännössä varma kun siinä jäät ulkolinjalle mutta mitäpä tekee Jatenski: jatkaa lähes aivan oikeata reunaa koko suoran ja sitten lähtee vielä kääntämään mutkaan ikään kuin en olisi rinnalla. En tiedä mihin Jatenski kuvitteli mun siitä voivan kadota mutta seinäosumahan siitä seurasi, siinä tais olla ehkä pieni ulkonema kaiteessakin mistä mun auto sit otti osumaa ja sit rysähti. Haluan jokatapuksessa että tilanne tutkitaan tuomariston puolesta koska oli jo melko vaarallinenkin tilanne. Itse en vielä vaadi Jatenskille mitään penalttia koska mahdolisuus että racing incident ennenkuin on lisävideota esim. Slowdiezelin video tilanteesta olisi hyvä nähdä. Kisarapo myöhemmin päivällä.
 
Viimeksi muokattu:

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Jaa. Se onkin näköjään mentävä kypäräostkosille, sen verran otti osumaa siinä aika-ajon seinään ajossa. Ilmeisesti olenkin tullut osittain vinossa kulmassa siihen seinään ja pää osunu kypärän jäljistä päätellen seinään tms 😬
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Haikin pyynnöstä otin pysäytyskuvista kuvat jotka tässä, huonolaatuisia ovat mutta ehkä niistä jotakin näkee. Tämä hetki ennen törmäystä.
 

Liitetiedostot

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Tuosta tilanteesta niin Jatenski teki virheen siinä vikassa mutkassa ja sain paljon paremman ulostulon, Jatenski kurkkaa taakse mutta kerkesin sisälinjalle. Tässä vaiheessa 99.99% kuskeista menisi ajolinjalle vasemmalle ja yrittäisi sieltä pitää paikkansa vaikkakin se on sijamenetys käytännössä varma kun siinä jäät ulkolinjalle mutta mitäpä tekee Jatenski: jatkaa lähes aivan oikeata reunaa koko suoran ja sitten lähtee vielä kääntämään mutkaan ikään kuin en olisi rinnalla. En tiedä mihin Jatenski kuvitteli mun siitä voivan kadota mutta seinäosumahan siitä seurasi, siinä tais olla ehkä pieni ulkonema kaiteessakin mistä mun auto sit otti osumaa ja sit rysähti. Haluan jokatapuksessa että tilanne tutkitaan tuomariston puolesta koska oli jo melko vaarallinenkin tilanne. Itse en vielä vaadi Jatenskille mitään penalttia koska mahdolisuus että racing incident ennenkuin on lisävideota esim. Slowdiezelin video tilanteesta olisi hyvä nähdä. Kisarapo myöhemmin päivällä.
Tästä, ja kuvista, päätellen tuntuisi että koitti saada Haikin vaan jättäytymään vaikka tiesi että on jo siinä vierellä. Jatenski?
 

SlowDiezel

Well-known member
Liittynyt
12.1.2018
Viestit
129
Johan oli tapahtumia kerrakseen, hyvin erikoinen, mutta samalla hauska iltapäivä toimistossa.

Treeniveto meni ruosteiden irrotuksessa ja ihmeen hyvin menikin, vaikkei mitään hakenutkaan. Pakka näytti yllättävän tasaiselta jo siinä, eli kertoi vähän, että mitä tahansa voi tapahtua.

AA: Auto oli hyvä, mutta koko ajan oli vähän pientä lipsumista ja ehkä vähän yliyrittämistäkin, mutta ihan hyvä aika kaikenkaikkiaan 5:s ruutu kisaan :).

Kisa 1: Lähdettiin liikenteeseen ja otettiin oma paikka 4Stroken takaa. Nopeasti tuli selväksi, että Stroke jää muusta letkasta joten no, ohihan sitä on yritettävä ja annoin paljon painetta ja yritin vähän sekoittaa pakkaa eri ajolinjoilla, pienellä riskilläkin ehkä, kun tiedossa oli, että ajolinjan ulkopuolella on aika liukasta heti.
Pääsin sitten viimeisestä shikaanista niin lähellä ja kelaamaan rinnalle osittain ja olin tehnyt päätökseni ja olin myös itse varma, että Stroke huomaisi. Tuli sitten osuma vaikka olin niin sisällä kun olla ja pystyy, jokseenkin hento kuitenkin. Päästiin kuitenkin ensimmäisestä mutkasta ilman isompaa haaveria (onneksi, kallioseinä aika lähellä vaikka rengasta on edessä) ja joku tuuppasi minulle siitä samalla vauhtia tuoksinnassa, niin pääsin ohitse kokonaan sitten ensimmäiseen hiusneulaan. Sitten vain rytmi päälle josko vaikka saisi keulaukkoja kiinni. No ei saanut, vähän sortui yliajamiseen. Mutta viimeisellä kierroksella onnistui kaikki nappiin, kilpailun nopein kierros ja paalu toiseen kisaan. Tämä oli yllätys. Kilpailun jälkeen käytiin Stroken kanssa tilanne läpi.

Kisa 2: Paalulta liikenteeseen ja auto oli sama, kuin aika-ajossa, ei valittamista. Nastyn kanssa kovaa taistelua muutama kierros, ehkä olisin voinut vähän vähemmän keskittyä siihen puolustamiseen, että olisi päässyt ajorytmiin kunnolla. Nasty pääsi viimeisestä shikaanista niin hyvillä vauhdeilla kun itse tein virheen, ettei ollut mitään tehtävissä pääsuoralla. Ensimmäiseen mutkaan tullessa otin aavistuksen vauhtia pois, ettei kolata toisiamme tai tapahdu sumppua siihen ym. Tässä kohtaa CMoney täysin pääsi yllättämään minut. En osannut huomioida häntä tarpeeksi ja jäi juuri sen verran, että tilaa oli, vaikka koitin peittää, meille tuli osuma ja puoli spinnillä tipuin kuudenneksi. Kisatilanne oli täysin ja omasta virheestä tuli toinen perään sitten. Tämän jälkeen kisa keskeytettiin Nastyn auton pätkimisen takia. Kun juna lähti liikkeelle niin nopeasti koko pakka otti Nastyn kiinni ja alkoi tapahtua. Alikulun jälkeen hiusneulassa Nastylla ja CMoneylla tilanne, jolloin toinen on vasemmalla kaiteessa, toinen oikealla. Jään itse vähän Haikin taakse pussiin, pieni osuma Haikkiin ja menetin vauhdin.
Sain ajettua Haikin ja Jatenskin kiinni kun he väänsivät podium sijoista 2-3. Heille sitten tuli tämä kolari kun Jatenski sai huonot lähdöt virheen takia viimeisestä shikaanista, jolloin Haikki pääsi sisäpuolelle rinnalle, Jatenski käänsi mutkaan ja heidän välille tuli osuma. Kerkesin kuin kerkesin reagoida ja sain kuin sainkin auton taitettua varikon sisääntuliportista sisään, ja ulos varikolta kiertäen Haikin ja välttääkseni osuman. Kolmannella sijalla ja Jatenskin perässä maaliin.


Hyvin erikoinen iltapäivä, mutta myös hauska. Todella hyvää kisaamista vaikka sattui ja tapahtuikin. Autoerot olivat tosi pieniä ja sen näki myös siitä, kuinka tasaisia kierrosajat olivat koko porukalla, oikeastaan kuka tahansa olisi pystynyt käytännössä ajamaan voitosta :).

Kissavideo 1:

Kissavideo 2:

Kiitos järjestäjille, onnea voittajalle ja nähdään Forssassa!
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Noh, ei se mun ja Slowdieselin tilanne menny ihan just niin kun muistin. Ajassa 3.03 on hänen eturenkaansa minun takarenkaan kohdalla. Ehkä aavistuksen optimistinen ohitus sanoisin.
 
Viimeksi muokattu:

SlowDiezel

Well-known member
Liittynyt
12.1.2018
Viestit
129
Noh, ei se mun ja Slowdieselin tilanne menny ihan just niin kun muistin. Ajassa 3.03 on hänen eturenkaansa minun takarenkaan kohdalla. Ehkä aavistuksen optimistinen ohitus sanoisin tai ihan vaan racing incident.
Voi olla että oli vähän liian optimistinen, niinkuin sanoin niin olin vaan itse varma, ehkä vähän turhankin varma että vauhtia kerkeis kelata vähän enemmän kun oli niin kontissa siinä shikaanissa verrattaen kun sillä autolla olit vaikeuksissa mutkista lähdettäessä..
Se vaan kun on sen päätöksen tehnyt niin tosi hankala niin lyhyessä ajassa perääntyä enään. Ei kyllä tahallaan ole tarkoitus kehenkään osua tuolla :).
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Joo ei siitä sen enempää 🙂 Ja hyvin muuten reagoit tuossa Haikin ja Jatenskin tilanteessa että kerkesit varikolle väistää.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Itsellä on sisäratakisoissa semmoinen ajatus, ettei läheskään aina ohitettava voi nähdä alkanutta ohitusyritystä, mutta ohittajan vastuulle menee jos ohitettava sentakia esimerkiksi pyörähtää. Tuon näkisin vaan melko tavallisena sisärataohituksena (normaalia nopeampaan mutkaan vain) kun kyljet hieraisevat toisiaan, ja matka jatkuu.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Aika samoilla linjoilla myös stroken ja slowdiezelin tilanteesta
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Nyt on muuten sen verran kolarista selkä ja toinen kylki paskana että hyvä muistutus jotta sisäradallakin pitää aina jättää kaverille tilaa selvitä mutkasta. Ei tää niin vakavaa veret maku suussa ole ja uskon että jatkossa Jatenskin kanssa saadaan hyviä vääntöjä niin kuin ennenkin on ollut.
 

Masiina

Active member
Liittynyt
3.7.2018
Viestit
30
Sijainti
Turku
Sun ajolinjat ja vauhti muuttui niin paljon sen jälkeen kun putosit kakkoseksi etten oikein osannut lukea mitä oot tekemässä, meinasin että himmasit jo koko kisan. Näin tilaa ja menin siihen, käänsit neulansilmään vähän myöhään ja pum osuin. Sori siitä.

Oma raportti: itselle täysin uusi rata niin otin 10min harkan #3. 27,7 ja ihmettelin miks olin CMoneytä nopeampi. No se selvis kun eka finaaliin sain auton 4...hidas kiihtyjä ja kun neulansilmiä niin lähdön lisäksi kierroksella pari hidasta kohtaa jossa sillä kärsi. Niin aika-ajossa 27,4 #2 ja swn erän 3. Mutta toinen erä oli niin kova että Afinaaliin ei mahkuja.
Viimeisessä B finaalissä oli tavoite nousu kärkeen 4sijalta autolla #5 ois ollut mahdollista mutta sain kärkikaksikon liian myöhään kiinni jotta olisin päässyt iskuetäisyydelle voitosta. Sija 2 ja itelle hyvä aika 27,1 ja osia.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Sun ajolinjat ja vauhti muuttui niin paljon sen jälkeen kun putosit kakkoseksi etten oikein osannut lukea mitä oot tekemässä, meinasin että himmasit jo koko kisan. Näin tilaa ja menin siihen, käänsit neulansilmään vähän myöhään ja pum osuin. Sori siitä.

Oma raportti: itselle täysin uusi rata niin otin 10min harkan #3. 27,7 ja ihmettelin miks olin Cmoneytä nopeampi. No se selvis kun eka finaaliin sain saman auton 4...hidas kiihtyjä ja kun neulansilmiä niin lähdön lisäksi kierroksella pari hidasta kohtaa jossa sillä kärsi. Niin aika-ajossa 27,4 #2 ja sen erän 3. Mutta toinen erä oli niin kova että A-finaaliin ei mahkuja.
Viimeisessä B finaalissa oli tavoite nousu kärkeen 4sijalta autolla #5 ois ollu mahdollista mutta sain kärkikaksikon liian myöhään kiinni jotta olisin päässyt iskuetäisyydelle voitosta. Sija 2 ja itelle hyvä aika 27,1 ja osia.
Suomensin vähän :)
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
409
Nyt on muuten sen verran kolarista selkä ja toinen kylki paskana että hyvä muistutus jotta sisäradallakin pitää aina jättää kaverille tilaa selvitä mutkasta. Ei tää niin vakavaa veret maku suussa ole ja uskon että jatkossa Jatenskin kanssa saadaan hyviä vääntöjä niin kuin ennenkin on ollut.
Sori siitä mun piikkii se meni, luulin olevani tarpeeks sisälinjalla suoral mut en ollukkaa ja tulitki yllättäen sielt ja se oli myöhästä.

tästä mun näkövinkkelistä tilanne:
On itelläniki hellänä tänä aamuna vasta paikat, selkä hartiat kyljet.

laitan illalla rapoa jos ehdin lapsiarjelta.
 
Ylös