Tuomarointi

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7211
Hiukan komppailen tätä.

Jossain vaiheessa jos kehitys kehittyy riittävästi ja kisat ajetaan isolla asfalttipläntillä, johon rata on piirretty liidulla, niin sitten homma menee täysin tuomaroinniksi kilpa-ajamisen sijaan.
Ei turva-alueita voi loputtomiin kasvattaa, koska pitää huomioida myös se, että katsojien on nähtävä radalle ilman kiikareita tai muuten kisat joudutaan ajamaan tyhjille katsomoille, kun kaikki katsovat kisat televisiosta josta kisat pystyy katsomaan ilman kiikareita.

Mitä taas tulee Grosjeanin saamaan rangaistukseen Massan ohittamisesta, niin minun mielestä sellaisissa tilanteissa pitäisi ottaa huomioon myös se mitä sisäpuolella oleva kuljettaja tekee, koska jos sisäpuolella oleva kuljettaja vetää ulkoreunaan asti kuten Massa teki ei ulkopuolella oleva kuljettaja, eli tässä tapauksessa Grosjean, voi yrittää pitää autoaan reunaviivojen sisällä, koska se johtaa väistämättä kolariin.

Se, että mutkaan edellä tuleva saa valita linjan ei saisi tarkoittaa sitä, että hänellä on oikeus mutkasta ulos tullessa vetää niin ulos, että ulkopuolella olevan on pakko ajaa mutka leveäksi.

Jos sisäpuolella oleva ei jätä mutkasta ulos tullessaan ulkopuolella olevalle tilaa voi tuloksena olla pahimmillaan kolari jossa sisäpuolella oleva kääntyy osuman seurauksena poikittain ulkopuolella olevan eteen ja pyörii sen jälkeen toisen osuman seurauksena holtittomasti katon kautta ympäri turva-aitaan asti eli pahimmillaan sisäpuolella oleva vaarantaa oman henkensä jos hän ei mutkasta ulos tullessa anna tilaa ulkopuolella olevalle.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Jos kimi olisi linkuttanut varikolle,kiertänyt kierroksen ja ottanut stop and gon niin kaikki olisi hyvin ensi kisaa varten. Nyt kun pysäyttää radan sivuun vaaran uhatessa niin saa lähtöruuturangaistuksen. Missä logiikka?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos kimi olisi linkuttanut varikolle,kiertänyt kierroksen ja ottanut stop and gon niin kaikki olisi hyvin ensi kisaa varten. Nyt kun pysäyttää radan sivuun vaaran uhatessa niin saa lähtöruuturangaistuksen. Missä logiikka?
Ei saanut, koska toimi niinkuin pitikin. Todennäköisesti olisi saanut, jos olisi yrittänyt linkuttaa koko kierroksen, ja takuuvarmasti olisi saanut, jos rengas olisi sitä yrittäessä irronnut.

-Edit- Jos olisi onnistunut nilkuttamaan varikolle ja jatkamaan kisaa, olisi tullut sekä stop & go että lähtöruuturangaistus.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös