CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Jarno Trulli tänä vuonna aiemmin täyttäneenä tai täyttävänä 50-vuotiaana kaverina oli formulaurallaan parhaimmillaan todella nopea kaveri ja vähän ikävästi parhaimmillaan juuri ehkä silloin todella nuorena maanmiehensä Giancarlo Fisichellan tapaan vain sitten myöhemmin taantuakseen.
Tavallaan ainakin siinä ihan median valokeilaolettamassa.
Tosin molemmat olivat hyviä aika-ajajia ja sitten toisinaan...
No tientukkeita kun eihän nk. Trullijuna ole nimikkeenä ollut kovinkaan harvinainen juttu tuoreemman ajan seuraajille.
Trullilla oli myös erikoisuuksia lopulta 252 kisaa käsittäneellä urallaan.
Muun muassa hän yllättävän usein hän keskeytti tai joutui kolareihin lähtökierroksella/avauskierroksella.
Ainakin 14 kertaa hän keskeytti urallaan niin, että ei oikein kisa mitenkään ehtinyt käynnistyä kunnolla.
Toisinaan Trullin kisa ei ehtinyt koskaan alkaa niin, että hän olisi nähnyt punaisten valojen sammuvankaan.
Hän nimittäin keskeytti/vetäytyi kilpailusta pois lämmittelykierroksella muun muassa Imolassa 1997, Sepangissa 1999 ja Indianapolisin 2005 farssissa päivänä jolloin Toytota olisi ehdottomasti tarvinnut voittoa tai palkintoajoa ainakin yleisesti ottaen omaan tilanteeseensa.
Vertailuna muun muassa Trulliin paljon urallaan herjattu Andrea de Cesaris itse asiassa kolaroi tai keskeytti yllättävänkin vähän lähtökierroksella/avauskierroksella kaikkien muiden keskeytysten tai kolareiden tullessa paljon myöhemmin.
Itse asiassa vähintään 10 kertaa todistetusti urallaan näin menetellen olleiden ajajien joukko ainakin 15.6 mennessä viime vuonna oli ja on ollut jatkoonkin yllättävän pieni tähän hetkeen tullen:
Trulli kuten mainittu, de Cesaris, Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg ja Patrick Tambay ovat tähän joukkoon muun muassa kuuluneet.
Tosin Tambaylla oli urallaan joitakin kisoja mihin hän ei päässyt etenkin vuoden 1982 loppukauden hermopinnekipujen takia ollenkaan mukaan ja Detroitissa 1983 yli-innokas ratavalvoja siis työnsi kokonaan Tambayn auton parkkiin kun mies halusi vain työntöapua liikkeelle päästäkseen muodostaen täten tuhoisan iskun Tambayn MM-kilvan haaveille!
Onpa tässä joukossa mukana aina niin kovin kiitelty Kimi Räikkönenkin kun valitettavasti Räikkönenkin pitkällä urallaan aina välillä kerta kaikkiaan sitten joko itse innostui kolaroimaan tai vaihtoehtoisesti aina joutui toisten kuljettajien kolarien osin tai kokonaan viattomaksi uhriksi avauskierroksella.
Tavallaan ainakin siinä ihan median valokeilaolettamassa.
Tosin molemmat olivat hyviä aika-ajajia ja sitten toisinaan...
No tientukkeita kun eihän nk. Trullijuna ole nimikkeenä ollut kovinkaan harvinainen juttu tuoreemman ajan seuraajille.
Trullilla oli myös erikoisuuksia lopulta 252 kisaa käsittäneellä urallaan.
Muun muassa hän yllättävän usein hän keskeytti tai joutui kolareihin lähtökierroksella/avauskierroksella.
Ainakin 14 kertaa hän keskeytti urallaan niin, että ei oikein kisa mitenkään ehtinyt käynnistyä kunnolla.
Toisinaan Trullin kisa ei ehtinyt koskaan alkaa niin, että hän olisi nähnyt punaisten valojen sammuvankaan.
Hän nimittäin keskeytti/vetäytyi kilpailusta pois lämmittelykierroksella muun muassa Imolassa 1997, Sepangissa 1999 ja Indianapolisin 2005 farssissa päivänä jolloin Toytota olisi ehdottomasti tarvinnut voittoa tai palkintoajoa ainakin yleisesti ottaen omaan tilanteeseensa.
Vertailuna muun muassa Trulliin paljon urallaan herjattu Andrea de Cesaris itse asiassa kolaroi tai keskeytti yllättävänkin vähän lähtökierroksella/avauskierroksella kaikkien muiden keskeytysten tai kolareiden tullessa paljon myöhemmin.
Itse asiassa vähintään 10 kertaa todistetusti urallaan näin menetellen olleiden ajajien joukko ainakin 15.6 mennessä viime vuonna oli ja on ollut jatkoonkin yllättävän pieni tähän hetkeen tullen:
Trulli kuten mainittu, de Cesaris, Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg ja Patrick Tambay ovat tähän joukkoon muun muassa kuuluneet.
Tosin Tambaylla oli urallaan joitakin kisoja mihin hän ei päässyt etenkin vuoden 1982 loppukauden hermopinnekipujen takia ollenkaan mukaan ja Detroitissa 1983 yli-innokas ratavalvoja siis työnsi kokonaan Tambayn auton parkkiin kun mies halusi vain työntöapua liikkeelle päästäkseen muodostaen täten tuhoisan iskun Tambayn MM-kilvan haaveille!
Onpa tässä joukossa mukana aina niin kovin kiitelty Kimi Räikkönenkin kun valitettavasti Räikkönenkin pitkällä urallaan aina välillä kerta kaikkiaan sitten joko itse innostui kolaroimaan tai vaihtoehtoisesti aina joutui toisten kuljettajien kolarien osin tai kokonaan viattomaksi uhriksi avauskierroksella.