Turhien F1 kysymysten/vastausten/asioiden toikki

BJohnson

Well-known member
Eikös se ennen ole ollut ja taidettiin vasta 2010 lakkauttaa ja Ericsson on tuolloin ollut 20-vuotias. Periaatteessa olisi voinut ehtiä.
Ajoi Formula kolmosta Japanissa ja sitten GP2 autoja Aasiassa ja Euroopassa.

ikuinen kakkonen

Well-known member
Sijainti
Vyborg
Minulla olisi tässä yksi hyvä kysymys. Että kuka F1-kuski on mahdollisesti ajanut eniten vapaiden harjoitusten kärkisijoja formuloiden historiassa?

Corvair

Well-known member
Itse taas olen pohtinut viime aikoina kysymystä siitä, että ketkä ovat voittaneet useimmissa talleissa (taitaa olla että tätä on aiemminkin pohdittu), mutta en voi sille mitään että esim. Hamiltoniin verrattuna on pakko nostaa hattua sille, että Kimi on saavuttanut voittoja kolmella eri tallilla samoin kuin Alonsokin. Kuin myös Vettel, jolla yksi tallivoitoista on tullut selkeästi keskikastin autolla ihan ajamalla.
E: Tässä tilastossa Hamilton on tasoissa mm. Barrichellon ja Perezin kanssa.

Ronnie James

Well-known member
Itse taas olen pohtinut viime aikoina kysymystä siitä, että ketkä ovat voittaneet useimmissa talleissa (taitaa olla että tätä on aiemminkin pohdittu), mutta en voi sille mitään että esim. Hamiltoniin verrattuna on pakko nostaa hattua sille, että Kimi on saavuttanut voittoja kolmella eri tallilla samoin kuin Alonsokin. Kuin myös Vettel, jolla yksi tallivoitoista on tullut selkeästi keskikastin autolla ihan ajamalla.
E: Tässä tilastossa Hamilton on tasoissa mm. Barrichellon ja Perezin kanssa.

Ainakin tolta sivustolta löytyy paljon mielenkiintoisia ja vähemmän mielenkiintoisia tilastoja

Corvair

Well-known member

Ainakin tolta sivustolta löytyy paljon mielenkiintoisia ja vähemmän mielenkiintoisia tilastoja
Sehän oli nopea vastaus. Itse löysin lukeman, että F1:ssä on kaikkiaan 78 osakilpailuvoittajaa, ja heistä 3:lla eri tallilla on voittanut vain 11. Heitä useammalla tallilla voittoja on saavuttanut vain neljä eri kuljettajaa. Nykykuskeista Kimin lisäksi Alonso ja Vettel.

ikuinen kakkonen

Well-known member
Sijainti
Vyborg
Vieläkin vuonna 2021 F1-ruutu käyttää 2000-luvun nettisivun tyylistä taustaa, mikä tekee sivustosta nostalgista luettavaa. Vaikka sivussa päivitetään F1-tilastoja joka kisaviikonlopun välillä. Niin onhan tuo ainutlaatuinen kotisivu jo itsessään, tämän päivän sosiaalimedian painotteisessa netissä. Jossa linkataan uutisia linkistä toiseen.