Tää on hyvä kysymys eikä yhtään pölhö. Taidan olla järkyttävästi oppositiossa, jos vastaan että asfaltti.
Mun mielestä noi korotetut asfalttialueet ovat tuoneet paljon enemmän säpinää kilpailuihin. On tavallaan reilua, ettei ihan jokaisesta ulossohaisusta jää sutimaan, mutta että korotuksella tehdään selväksi sohailemisen riskit.
Tietenkin asfaltti joka kohdassa rataa on yhtä lihallista itsemurhaa. Pitkien suorien päätteeksi tietenkin kaikkea, mikä estää kuljettajaa menettämästä henkeään. Myös nurmikkokuosilla saadaan aika tappavaa jälkeä aikaan, esimerkiksi juuri sadekelillä, kun radan ulkopuolella voi surffailla vauhdin hidastuessa enintään puolella.
Kuten Saara sanoi hiekasta, on mustakin kivaa, kun tumpelot jäävät räpiköimään soralle kuin koppakuoriaiset selälleen. Varsinkin, kun ne ovat yleensä esikoiskuljettajia esikoisautoillaan, joiden tekemisiä mä en enää näitten vuosien jälkeen jaksa sympatiseerata. Siinähän pojat oppii.
Radan ulkonäköön turva-alueet eivät ole mielestäni juurikaan vaikuttaneet, kyse on enemmänkin rataprofiilista; tietenkin muureilla katetut kilpailut ovat kaikkein jännittävimpiä, mutta ne on mielestäni asia ihan erikseen. Tuskin Interlagosiin yhtäkkiä alettaisiin katteita rakentamaan.