Tässä viime päivinä on tullut taas uppouduttua ranskalaisen Valerian -sarjakuvan maailmaan. Kenties merkittävin scifisarjakuva ikinä. Ainakin vaikutteet genren elokuviin ovat kiistattomat.
Minulle valkeni, että Luc Besson, joka ohjasi Fifth Elementin (vahvasti Valerian-vaikutteinen leffa, olihan piirtäjä Mezieres mukana tuotantotiimissä) on tekemässä Valerian & Laureline -elokuvaa. Tarkoitus olisi julkaista leffa 2017 ja pääosan esittäjät on jo valittu. Valeriania esittävä Dane DeHaan ei ole minulle tuttu, eikä kovin paljon piirroshahmon näköinenkään, mutta Laurelinen esittäjä, malli Cara Delevingne sopii ulkonäöllisesti rooliinsa mainiosti. Näyttelijätaidoista ei toistaiseksi ole tietoa.
Muitakin tunnettuja nimiä on elokuvaan haalittu: Clive Owen, Ethan Hawke, Rihanna ja jostain naftaliinista esiinkaivettu muusikko Herbie Hancock.
Leffan nimi "Valerian and the City of Thousand Planets" viittaisi toiseen julkaistuun albumiin "Tuhannen planeetan valtakunta", mikä sopii minulle mainiosti. Se oli albumi, jonka kautta tähän sarjakuvaan tutustuin ja se tarjoaa visuaalisesti suuria mahdollisuuksia tarinaltaan.