Antsa Rieppo
Well-known member
Toisilla tuo tulee ihan luontaisesti, toisetVapaauinnin tekniikkaa juutuubista. Näyttääpä helpolta, eiköhän kaksi minuuttia opiskelua riitä.

Viimeksi muokattu:
Toisilla tuo tulee ihan luontaisesti, toisetVapaauinnin tekniikkaa juutuubista. Näyttääpä helpolta, eiköhän kaksi minuuttia opiskelua riitä.
Mähän en potki ollenkaan. Kun en osaa.Tässä saattaa tulla eteen sama pulma kuin tanssimisessä: joku puuttuva geeni estää rytmikkään liikkumisen helposti. Soittohommissa kädet pelaa auttavasti, mutta kun pitää käsiä ja jalkoja liikuttaa jossain rytmissä, aissaatana siinä alkaa mennä varpaita ja otsat paukkua yhteen. Mutta uskon että toisto-toisto-toisto- tekniikalla kaiken oppii kovapäisinkin kroppa.
Mä olin aikuisten uimakoulussa sen reilu 10 vuotta sitten. Sen altaanvälin (25 meetriä) jälkeen olin sininen kuin sittareikä* . En osannut hengittää koko matkalla.Ala-asteen uintikoulussa piti kusipäälle uinninvalvojalle näyttää miten osataan eri uintitekniikoita joita ei oltu koskaan harjoiteltu.
Minä siinä sitten kauhoin altaanmitan vaparia ja olin ihan, että täältä tullaan lailla Weissmullerin ja perille päästessäni valvoja varmasti putoaa polvilleen ja purkashtaa liikutuksen kyyneliin kun ei ole koskaan nähnyt vastaavaa luonnonlahjakkuutta lain, mutta paskan marjat. "Selvisit sittenkin perille. Kyllä sä vielä opit" ja sen koomin ei ole vaparia uitu.
Kun minä olin lapsi, tuota tyyliä kutsuttiin "Tarzanin uimiseksi" eli esim. "Hei Masa, uidaan tarzania laiturille ja takas".että täältä tullaan lailla Weissmullerin
Ihan hyvin voi kutsua tartsaniksi, jos tyyli on samanlaista huitomista jossa kasvot ei ole edes vedessä. Kuikkaa uivat taas sammakonuimarit jotka ui pää pystyssä lailla kuikan. Ja käsiveto on leveä ja pitkä (sammakossa).Kun minä olin lapsi, tuota tyyliä kutsuttiin "Tarzanin uimiseksi" eli esim. "Hei Masa, uidaan tarzania laiturille ja takas".
Lienee parasta olla käyttämättä tätä termiä enää?
Kyllä säkin pitäisit pään pinnalla, jos järvessä olisi kroksia!
Olen aina pitänyt oululaisia omituisia. Uimatyylinsäkin puolesta näköjään.Uimahalleissa näkee kovin usein näitä vesipetoja, perfect age nuoria miehiä, jotka vetää allasta päästä päähän hirveetä kyytiä, sitten ja ovat varsin tyytyväisiä, varmoja siitä että suoritus hipoi täydellisyyttä. Samaan aikaan viereisillä radoilla naarataan hukkuneita, kun pikakiitäjät ovat nostattaneet myrskyaallokon sätkiessään ja räpiköidessään. Vesi valuu edelleen hallin katosta ja ikkunoista, ja veden pintaa tikkaavien jalkojen ja käsien läiske kaikuu edelleen ympäri hallia.
Kyllä noita läiskyttelijöitä näkee Tampereellakin. Ja Lahdessa.Olen aina pitänyt oululaisia omituisia. Uimatyylinsäkin puolesta näköjään.
Tarkoittaako tämä sitä, että Al-sedän vakiokostyymiin ilmestyy kauniisti taiteltu foliohattu?Uutta maailmanjärjestystä. Raffii settii.