TVUPlayerilla Formuloita

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Kumpi voittaa laatukilpailussa, TVUPlayer+muut vai Soneran nettiformulat?

Soneralla oli joku tarjous, että jos nosti laajakaistan vähintään 8M-nopeusluokkaan, saisi katseluoikeuden Soneran nettiformuloihin koko vuodeksi. Ei taida se streami kuitenkaan 8M-kaistaa ihan täysillä hyödyntää, hyvä jos 1M-kaistaa.

Nyt kun HD-lähetykset ovat tulossa aivan millä hetkellä tahansa formuloihin (jopa ITV valmistautunut jo lähetysten siirtoon), voisi Sonera tarjota 24M-laajakaistoihin formulat HD-lähetyksinä. Tai ainakin niihin 100M-superlaajakaistoihin. Siitä voisi jo jotain maksaakin. Sonerahan on toitottanut olevansa "edelläkävijä". HD-kuvan siirto pitäisi kyllä varmistaa niin, ettei Maikkarin tekninen osasto pääsisi pilaamaan sitä missään vaiheessa. HD-kuvassa on myös se hyvä puoli, että se on aitoa laajakuvaa, toisin kuin nykyinen epäaito anamorfinen laajakuva. Eihän kuva ole pikseliäkään sen laajempaa kuin ennen. Ja jos kuvakulmat ovat laajempia, tarkkuus kärsii. Pidän tärkeämpänä kuvan todellista kokonaislaatua ja onneksi niin pitää myös FOM, sillä minkään anamorfisen kökkökuvan takia FOM ei ole kameroitaan uusinut, vaan kyseessä ovat HD-tasoiset kamerat, joilla toki vanhanaikaista kuvaakin saadaan kätevästi tuotettua. Anamorfisen kuvan olisi saanut unohtaa sinne 1950-luvun elokuvateattereihin, joissa sitä käytettiin houkuttimena nousevaa uhkaa, televisiota vastaan.

Nettistreameista legendaarisin lienee SBS:n tarjoilema DTM-streami vuonna 2005. Kyllösen DTM-Studio netin kautta jo ennen kuin Canal+ asiakkaat näkivät sen telkkarista. Oli ne aikoja! Silloinhan oli myös viimeksi kunnollinen tilaisuus vertailla Kyllösen ja Saaren suorituksia ja voin sanoa että vertailun tulos ei ollut edullinen sen enempää Saaren kuin Maikkarin "jopa miljoona euroa vuodessa" maksavan Sasha-pleikkarituotannon osaltakaan. Canal+:lla oli sentään aito varikkotoimittaja Markus Autero, vaikka kyse olikin vain marginaalilajin lähetyksistä korkeintaan muutamille kymmenille tuhansille katsojille.

WebSlave sanoi:
...on kyllä minulle kympin arvoista.
"Kympillä" ei Maikkarin Maamme-laulu-ehkä-ensi-kerralla-suorana -lähetyksiä kauaa katsele. Ei edes Monacon kisaan asti. Maikkarihan hotkaisee kympin hetkessä ja taas pitää syöttää lisää kolikkoja rahastusmasinaan. Nykyhintakin tekisi 10 vuodessa jo suunnilleen aivan käsittämättömät 1000 euroa (ViaSatilla 2000 euroa). Kun Maikkari/PlusTV lisäävät hömppätarjontaa ja tuplaavat hinnan, se on 2000 euroa antennissa ja kaapelissa. Silloin MAXilla jo avauskisassa esitellyt mainoskatkotkin on kenties saatu kisojen keskelle. Entä jos formulat kaappaa muutaman vuoden kuluttua joku muu kanava ja hinta on 30 eur/kk? Tuhansista euroista puhutaan joka tapauksessa. Niillä rahoilla olisi voinut Maikkarin pohjanoteerausten katselun sijaan lähteä vaikkapa aidolle formulamatkalle kerran jos toisenkin... aijai... aidolle formulamatkalle...

Jos Matti Kyllönen selostaisi suorat lähetykset kaikkien aikojen suomalaiskauden arvoisissa olosuhteissa, eli ehdottomasti paikan päältä kilparadoilta suoraan toiselta puolelta maapalloa, ykkösluokan kommentaattoreiden ja aidon varikkotoimittajan (jollaista Maikkarilla ei käsittämättömästi vieläkään ole) kera, niin siitä voisi jo jotain maksaakin. MTV3 ei näytä enää kisaa kokonaan edes keskellä yötä (Australian GP jäi ilmeisesti poikkeukseksi), ohjelmatietojen mukaan lähetyksen pitäisi kestää puolitoista tuntia, Malesiassa se kesti pilalle pätkittynä vain reilun tunnin. Emme tiedä vaatiiko Bernie Maikkaria näyttämään kisan kokonaan jälkilähetyksenä, joten voimme vain arvailla, petkuttaako Maikkari pelkästään katsojia, vai sekä FOMia että katsojia.

Taisi jopa MotorsTV:n Inside Grand Prix olla Maikkarille liian kallis hankinta, korvattiin halvemmalla ohjelmalla. Köyhää, köyhää on MAX-tarjonta... ja Sasha jauhaa jokaikisessä studiossaan, kuinka kisan voi nyt katsoa todella helposti uudelleen. Mihin se maanantaiuusinta oikein katosi?

Tämä on tätä nykyajan globalisaatiota, Bernie kilpailuttaa valtioita kisojen järjestämisestä, katsojat kilpailuttavat kanavia. Jos jollain yhtiöllä olisi käytännössä ja ihan oikeasti poliittisten rajojen mukaan viivoittimella vedetty yksinoikeus, sehän voisi rahastaa katsojilta ihan mitä tahansa ja amerikkalaisomisteisen PlusTV:n kaltaisia välistävetäjiäkin aina riittää. Vapaat markkinat tarvitaan joka tasolla, jotta formulat saadaan toimitettua perille kustannustehokkaasti. Jos joku Bernie ei sitä tajua, se on voi-voi. Ainoastaan suora kilpailu asiakastasolla maailmanluokan kanavia vastaan pitää Maikkarin nöyränä ja siitähän hyötyvät myös kaikki Maikkarin katsojat. Nytkin Maikkarilla meni väliaikaisesti pupu pöksyyn mainoskatkojen kanssa, kun joku formulafani uhkaili avauskisan jälkeen katsovansa formulat jatkossa muualta. Tai ainakin minä olisin uhkaillut, jos minua kiinnostaisi yhden ainoan tv-yhtiön toilailut niin paljon, että olisin viitsinyt lähettää palautetta. Sen kyllä opin, että Maikkarin varaan ei kaikkien aikojen suomalaiskautta yksinkertaisesti ole varaa jättää.

WebSlave

Trackman
Pizarro sanoi:
Mainoksia tulee kyllä melko tiheään, mutta toisin kun maikkarilla mainoskatkoilla ei tarvi tuijotella näitä jatkuu-animaatioita ja ohjelmasponsseja, joihin useasti maikkarilla meni enemmän aikaa kun niihin mainoskatkon mainoksiin.
Nettistreamihän on Maikkarin maksupaketin korvike, joten aiempien vuosien ilmaispuolen mainoskatkoihin vertaaminen ei oikein ole relevanttia. Eihän maksupaketissa mitään mainoskatkoja ole.
Suomen Huippu sanoi:
"Kympillä" ei Maikkarin Maamme-laulu-ehkä-ensi-kerralla-suorana -lähetyksiä kauaa katsele.
Kuukauden kerrallaan. Sillä saa aika monta tuntia mainoksetonta livelähetystä, kun kuukaudessa on normaalisti vähintään 2 kisaa.

Hinnannostosta tai mainoksista kesken lähetyksen on turha spekuloida niin kauan kuin niistä ei ole mitään tiedotettu. Tottakai hinta-laatu-suhde arvioidaan aina muutosten jälkeen uudelleen. Itse en moiseen kehitykseen lähitulevaisuudessa usko.
Entä jos formulat kaappaa muutaman vuoden kuluttua joku muu kanava ja hinta on 30 eur/kk? Tuhansista euroista puhutaan joka tapauksessa. Niillä rahoilla olisi voinut Maikkarin pohjanoteerausten katselun sijaan lähteä vaikkapa aidolle formulamatkalle kerran jos toisenkin... aijai... aidolle formulamatkalle...
Tämä on hyvin mahdollista, ja oli sitä jo tällä neuvottelukierroksella. Siksi Maikkarin kymppi/kk-paketti olikin ihan tervetullut. Eipä silti, minulla näkyy Canal+ ja Viasat nyt jo muutenkin, joten sillä ei olisi minulle väliä. Minusta on ihan normaalia, että harrastus maksaa jonkin verran.

Formulamatka on edelleen vasta suunnittelilla, vaikka olen ollut F1-fani vuodesta 1979. Paremmin kisoja kotona pystyy seuraamaan. Enkä muutenkaan ole "live-ihminen", en urheilun, enkä musiikin suhteen. Imatran Ajoissa tuli toki nuorena käytyä, kun ne kerran melkein kotiovelle tunkeutuivat.
Jos Matti Kyllönen selostaisi suorat lähetykset [--], niin siitä voisi jo jotain maksaakin.
No ei hitossa. Tai kai minä siitäkin maksaisin, mutta hinta-laatu-suhde olisi merkittävästi huonompi.
Nytkin Maikkarilla meni väliaikaisesti pupu pöksyyn mainoskatkojen kanssa, kun joku formulafani uhkaili avauskisan jälkeen katsovansa formulat jatkossa muualta.
Hyvä, jos kuuntelivat palautetta. Minulle palkintojenjaon ja lehdistötilaisuuden suoruus ja mainoskatkottomuus on herttaisen yhdentekevää. Kisa on se tapahtuma jota haluan seurata häiriöttä, nuo tapahtumat ovat vain oheisohjelmaa kisan jälkeen.
Sen kyllä opin, että Maikkarin varaan ei kaikkien aikojen suomalaiskautta yksinkertaisesti ole varaa jättää.
Minulle F1 on F1, eikä "kaikkien aikojen suomalaiskausi" vaikuta ostopäätöksiini millään tavalla. Olen maksanut Maikkarille jo aiempina vuosina F1+-paketista, ja nyt se vain muutti hieman muotoaan sisällyttäen muutakin tarjontaa ja nostaen (luonnollisesti) samalla hintaa. Muttei liikaa - minulle.

Aion katsoa formulat jatkossakin omasta televisiostani ja ilman mainoksia, mielellään suomeksi selostettuna, jos se suinkin on mahdollista. Tämä on minulle yhtä vahva periaate kuin joillekin on se, etteivät he ole valmiita maksamaan televisio-ohjelmista. Sillä minkä firman tuote se on, miltä kanavalta se tulee ja paljonko se maksaa ei ole hirvittävästi merkitystä. Jos se on selvästi nykyistä kalliimpaa, säästän tarvittavan summan luopumalla jostain muusta tilaamastani kanavapaketista.

Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
Öö, latasin tuon TVU:n. Mistäköhän ne formulat sitten ajallaan löytyvät?

geetee

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Öö, latasin tuon TVU:n. Mistäköhän ne formulat sitten ajallaan löytyvät?
Yksi on wheels (oikeasti speedTV) jossa on ainakin vähän parempi kuva ku starsportilla. yleensä on tainnu lähetys olla jotain 10min jäljessä

HeKi

Well-known member
Sijainti
FI
Il Tempo Gigante sanoi:
Jossa ei kuvanlaatu kehuja kaipaa. Syynä tietysti voipi olla liian hidas yhteyskin?
Ei vaikuta kuvanlaatuun. SpeedTV:llä laatu on vähän parempaa...

technine

Active member
Millähän näkisi helpoiten/hyvällä laadulla bahrainin GP:n kohta. Kaistan leveys ei ole rajoittava tekijä. ?

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Sijainti
Helsinki
Mulla ei ainakaan tuo Spiidi näy, TVU:lla pyörii Star Sports paraikaa... Kuhan ei kyykkäis ennen kisaa :dunno:

Vice

Reality bites
Oon muuten huomannu että SopCastin Star Sports pätkii huomattavasti TVU:n vastaavaa vähemmän.
Speed tökkii aina vähän, no yritän katsella tällä nyt.

Istaria

Well-known member
Sijainti
QuakeNet
Toivottavasti MK_Sports toimii SopCastilla tänään, suosittelen sitä jos on ylhäällä.

Vice

Reality bites
Speed TV näkyy hyvin :) Eilisen Gp2 kisaa vielä näytetään.

Viimeksi muokattu:

geetee

Well-known member
mustavihannes sanoi:
Mulla ei ainakaan tuo Spiidi näy, TVU:lla pyörii Star Sports paraikaa... Kuhan ei kyykkäis ennen kisaa :dunno:
Ei näy vai ei löydö listasta? mulla ainakin pyörii tällähetkelläkin (näyttäis muuten tulevan gp2). jos ei löydy listasta ni suosittelen hakee uusimman version tvu:sta

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Näin se loppui liveseurantojen kyttääminen :thumbup: Ei kun TVU auki parinkymmenen minuutin päästä. :ahem: Äsken tuli testattua ja hyvin pelitti.

Espilepsia

Well-known member
SopCastilla näyttäis espn sports näyttävän kisan (ainakin äsken oli että 25min starttiin). Eli lienee taas 1minuutin viive. Parempi sekin kuin ei mitään. Kuva ei kyllä ole erikoinen

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Joo, Speed näkyy mainiosti TVU:lla. Just äsken loppu GP2 kisa.

Espilepsia

Well-known member
Jos tarkoitatte Wheels kanavaa TVU:sta niin se kyllä löytyy mutta yhdistää se ei osaa, vaan hetken kuluttua yhdistämisestä tulee stopped. Uusin TVUplayer on haettuna.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.