jaska sanoi:Osaakos joku neuvoa, löytyykö Exceliin sellaista kaavaa joka laskis tasasenvauhdin taulukkoa.
Eli mulla on solussa A1 arvo 100 ja solussa A5 500 ja A2-A4 on tyhjiä.
Löytyykö kaavaa, joka automaattisesti laskisi soluun A2 arvoksi 200, A3 300 ja A4 400.
Vellu sanoi:Saaks käyttää saraketta B, jossa olis solujen B1-B5 arvoina 1,2,3,4,5?
Vellu sanoi:Niin no mä en tekis tota niin, että noihin väleihin laitettaisiin jotain kaavoja, vaan siten, että sulla olis MIN, MAX ja COUNT -solut, joihin syötät noi arvot.
A1=minimiarvo 100
B1=maximiarvo 500
C1=count, tässä tapauksessa 4 (eli 5-1)
A2=1
A3= =IF(A2+1>$C$1+1;$C$1+1;A2+1)
Kopsaa A3 sarakkeisiin A4...A10 (tai mihin asti tarttet)
B2= =$A$1+(A2-1)*(($B$1-$A$1)/$C$1)
Kopsaa B2 sarakkeisiin B3..B10 (tai mihin asti tarttet)
Sitten voi käyttää conditional formattingia näyttämään sen alueen, mitä haluaa.
Selkiskö?
2Lman sanoi:Minulla pitäisi olla asennettuna aito lisenssimaksettu XP pro/suomi. Asennuslevyä en kuitenkaan saanut aikoinaan. Vielä alkuvuodesta päivitin jotain Microsoftin sivuilta eikä tuolloin herjannut laittomuudesta vaikka käsittääkseni aloittivat kontrolloinnin. Nyt kone senverran saastunut että vaatinee uudelleen asennuksen.
Olen kuullut että voin luvallisesti käyttää jonkun muun levyjä. Kuitenkin haluaisin varmuuden vuoksi löytää jostain käyttiksen kätköistä sen piiiitkän numero/kirjainjonon, joka identifioi käyttikseni. Miten sen saisin esille?
Jacques sanoi:Ihan hyvä että vielä kokeilin, ilmeisesti laitteessa ei sitten ollut mitään vikaa tai siinä oli jokin oikosulku? Vai oisko teillä, jotka tiedätte enemmän näistä hardware asioista, jotain hyvää selitystä tällaisille oikuille?
Ja ennen kaikkea; uskallanko minä sulkea tuota kovalevyä, nyt kun sen kerran sain tähän koneeseen yhdistettyä? :|
Toi kovalevy on noin 30cm päässä läppäristä.. yläpuolella sillai et siin on reippaasti ilmaa ympärillä..OoPee sanoi:Ainoo mikä tulis äkkiseltään mieleen olis se, että sulla on ongelmia lämpöjen kanssa.
Jacques sanoi:Eli ilmeisesti se kannattaa sammuttaa yöksi?
juu läppäriin kytketty..OoPee sanoi:Kyllä mä ainakin sammuttaisin.
Tosin se lämpöongelma saattas olla ehkä siinä sun läppärissäskin, joka jo aikaisemmin vittuili, vai mihin toi kovalevy nyt olikaan kytketty?