Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta

• Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla on tontti myytävänä tuolla noin.
Tänään klo 17:21 tontin myyntisivuston yhteydenottolomakkeen kautta minua lähestyi lontoon kielellä Mohammediksi esittäytyvä henkilö.
Mohammed halusi yhteydenottonsa perusteella ostaa taloni (toim. huom: myynnissä on siis tontti).

Lisäksi Mohammed kertoo, että hän on Syyrialainen teollisuuspamppu (tämä lisäsi luottamusta), joka haluaa paeta/muuttaa rauhalliseen maahan. "Whitch is Finnlandia", kuten hän sanoo.
Viestissään Mohammed kertoo myös, että hän ottaa 16,7 miljoonaa dollaria mukaan Suomeen ja että hän tarvitsee apuani rahojen siirrossa. Itse saisin palkkioksi pitää kolmanneksen rahoista. Se tekee 5,56 miljoonaa dollaria. Hetkinen! 5 560 000 dollaria!

1. Kannattaa vissiin tarttua tarjoukseen?
2. Mitähän Mohammed tuumaa kun huomaa ostaneensa talon sijaan tontin?
3. Kuinka pitkälle kannattaa mennä rahojen kanssa, ennen kuin Mohammed saapuu Suomeen?

Viimeksi muokattu:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
1. Kannattaa vissiin tarttua tarjoukseen?
2. Mitähän Mohammed tuumaa kun huomaa ostaneensa talon sijaan tontin?
3. Kuinka pitkälle kannattaa mennä rahojen kanssa, ennen kuin Mohammed saapuu Suomeen?
1. Jep

2. Sanot vaan ett se on vähä pieni, mutta muutama makkari vaan.

3. Loppuun saakka. Pyydä siltä ensiksi tonni tilin avaamista varten. Sun kaikki fyffet on kiinni talossa.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Palkkakuittia tutkiskelin ja nyt ihmetyttää. Luvut on järjettömän pieniä, mutta se ei oo pointti tällä kertaa.

Tuntipalkka, iltalisät, lomapalkka ja lomarahat yhteenlaskettuna rahapalkka on n. 3500€. Eläke- ja työttömyysvakuutus- sekä ay-maksut tekee n. 270€, jotka lienee laskettu oikein.
Mutta kun veroprosentti on 19,5, niin vähän ihmetyttää, että ennakonpidätystä on mennyt 1053€.
Mulla oli matikannumero koulussa aina huono, mutta 19,5% on mun mielestäni kutakuinkin viidesosa. Ja viidesosa 3500€ on palttiarallaa 700€.

Mikä tässä nyt mättää?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Palkkakuittia tutkiskelin ja nyt ihmetyttää. Luvut on järjettömän pieniä, mutta se ei oo pointti tällä kertaa.

Tuntipalkka, iltalisät, lomapalkka ja lomarahat yhteenlaskettuna rahapalkka on n. 3500€. Eläke- ja työttömyysvakuutus- sekä ay-maksut tekee n. 270€, jotka lienee laskettu oikein.
Mutta kun veroprosentti on 19,5, niin vähän ihmetyttää, että ennakonpidätystä on mennyt 1053€.
Mulla oli matikannumero koulussa aina huono, mutta 19,5% on mun mielestäni kutakuinkin viidesosa. Ja viidesosa 3500€ on palttiarallaa 700€.

Mikä tässä nyt mättää?
Lomarahasta, eli vanhasta lomaltapaluurahasta menee sen suuruuden mukaan veroa enemmän kuin ennakonpidätysprosentti on. Muistaakseni vero voi olla jopa 40% lomarahasta. Näin ainakin joskus oli.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Lomarahasta, eli vanhasta lomaltapaluurahasta menee sen suuruuden mukaan veroa enemmän kuin ennakonpidätysprosentti on. Muistaakseni vero voi olla jopa 40% lomarahasta. Näin ainakin joskus oli.
No voi kerpele. Suht hanurista, että 525€:sta menee 300€ veroa.
Palkanlaskentaan laitoin sähköpostia, saas nähdä mitä sieltä sanotaan.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Juu, mutta tarkennuksena....

Riippuu siitäkin onko verokorttiin valittu kuukausituloraja vai vuosiraja. Jos on valittu kuukausituloraja, niin siihen verokorttiin määrittellyn rajan ylittävältä osalta peritään ennakkoveroa kortissa olevan lisäprosentin mukaisesti. (joka voi siis olla 40% tai jotain ihan muuta).

Örfil

Guest
Mulla on tontti myytävänä tuolla noin.
Tänään klo 17:21 tontin myyntisivuston yhteydenottolomakkeen kautta minua lähestyi lontoon kielellä Mohammediksi esittäytyvä henkilö.
Mohammed halusi yhteydenottonsa perusteella ostaa taloni (toim. huom: myynnissä on siis tontti).

Lisäksi Mohammed kertoo, että hän on Syyrialainen teollisuuspamppu (tämä lisäsi luottamusta), joka haluaa paeta/muuttaa rauhalliseen maahan. "Whitch is Finnlandia", kuten hän sanoo.
Viestissään Mohammed kertoo myös, että hän ottaa 16,7 miljoonaa dollaria mukaan Suomeen ja että hän tarvitsee apuani rahojen siirrossa. Itse saisin palkkioksi pitää kolmanneksen rahoista. Se tekee 5,56 miljoonaa dollaria. Hetkinen! 5 560 000 dollaria!
Heh heh...

Tämähän on noiden nigerialaiskirjeiden uusin versio.

Tästä oli jo iltapäivälehdissä joku päivä sitten.

Örfil

Guest
Tästä muistuu joku 2000 -luvun puolella ollut stoori netissä, jossa joku suomalaisporukka oli päättänyt vedättää näitä nigerialaisia ja tarinan mukaan (en tiedä onko edes tosi) olivat lennättäneet niitä pitkin poikien eurooppaa "kulurahojen" perässä.

Niillä suomalaisilla oli muka firma jolla oli myös slogan "There's no kusetus, like käkkäräpää kusetus" :eek:

Stoori oli kyllä hauska, en vaan ole löytänyt sitä mistään enää.

Muistuuko kellekään tämä tarina mieleen ja mahdollinen linkki?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

No voi kerpele. Suht hanurista, että 525€:sta menee 300€ veroa.
Palkanlaskentaan laitoin sähköpostia, saas nähdä mitä sieltä sanotaan.
Voi olla, että tuo mun kirjoittama verojuttu on jo vanhentunut käytäntö? En tosiaan ole varma. Tuo Formulanomin selonteko on varmaan lähempänä totuutta nykypäivänä?

No, oli miten oli, niin lopullisessa verotuksessa nuo 'tasataan'.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Minä haluan kerätä todella paljon räkkylää eläessäni ja kun maallinen taivallus päättyy, tahdon että kaikki rahani haudataan mukanani. Kun EIHÄN SITÄ KOSKAAN TIEDÄ!

Örfil

Guest
Itse tyydyn siihen että silmieni päälle asetetaan kaksi tuhannen miljoonan euron kolikkoa. Taskussa on TKL:n seutulippu lautturia varten.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Uskon, että tuonpuoleisessa saa kylmällä käteisellä lasagnea, mikroautoajeluja ja peppua. Nyt siellä parhaillaan vollottavat ne torvet, jotka jättivät kaiken jälkipolville.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.