Tyhmiä kysymyksiä kännyköistä

Makkonen

Guest
jaahas, täytyykin tänään päivittää softa:
tiistaina 13.1.2009 klo 9:58
Firmware-päivitys versioon 200.21.188
Nokia E71 päivittyy: 3g- ja wlan-tuki paranevat

Kesällä 2008 julkistettu E71 nousi nopeasti Nokian menestyneimpien älypuhelinten kärkeen. "Blackberry-muotoillun" laitteen etuja ovat gps-paikannus, hsdpa-yhteydet ja qwerty-näppäimistö kompaktissa koossa.
Nokian viime vuoden suosituimpiin lukeutuva älypuhelin Nokia E71 on saanut uuden ison firmware-ohjelmistopäivityksen. E71:n versio 200.21.188 tuo uusina ominaisuuksia nettiradio- ja My Nokia -sovellukset, sisältää parannuksia puhelimen vakauteen sekä lupaa paremman wlan-verkkojen tuen ja paremman virrankulutuksen optimoinnin.
Uusi versio tiettävästi myös parantaa hieman kameran kuvanlaatua. Mukana tulee myös uusi versio Nokian Mail for Exchangesta, joka tukee Activesync-protokollan mobiilitoimistoa Microsoft Exchangen kanssa. Ohjelman voi päivittää myös erikseen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Onko mahdollista liittää N95 kannettavan DVD-soittimen "orjanäyttöön", jolloin saisi esim. navigointiin isomman näytön?

Makkonen

Guest
Nonniin.. vastauksia...
Ostin tarvikeakun E71:lle.
Käytännössä akku kesti saman verran kuin alkuperäinen BP-4L, 1500 milliamppeerituntia oleva akku...)
Aamuviideltä otin kännykän käyttöön ja kahdentoistatunnin päästä akku on tyhjä, ml. pari tuntia ennen tulleet piippaukset, 1-2 minuuttia puheluita eikä muuta, ja akku on lähes tyhjä...
Pitänee lukea takuuehdot ja tsiigata kuuluko akku takuuehtojen piiriin...

T.K

Sähkö-ukkeli
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Nonniin.. vastauksia...
Ostin tarvikeakun E71:lle.
Käytännössä akku kesti saman verran kuin alkuperäinen BP-4L, 1500 milliamppeerituntia oleva akku...)
Aamuviideltä otin kännykän käyttöön ja kahdentoistatunnin päästä akku on tyhjä, ml. pari tuntia ennen tulleet piippaukset, 1-2 minuuttia puheluita eikä muuta, ja akku on lähes tyhjä...
Pitänee lukea takuuehdot ja tsiigata kuuluko akku takuuehtojen piiriin...
Muistaakseni ei kuulu takuuseen.

Makkonen

Guest
Toisaalta... vika tuskin sittenkään on akussa koska kahdella eri akulla sama homma. :jaska:

FO110K

Banned
Toisaalta... vika tuskin sittenkään on akussa koska kahdella eri akulla sama homma. :jaska:
ei ole noilla oireilla akun syytä, todennäkösesti siis luurissa vikaa, ja sillähän on takuu 24kk, eli huoltoon vain :)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jep. Vai onko kokeiltu eri latureilla?
Joko :
1. Puhelin purkaa akkua koko ajan johonkin epämääräisyyteen
2. Laturi ei lataa akkua täyteen

Makkonen

Guest
Ja paskat, luovutan.. Hupelin lähtee huoltoon, jos vaikka pystyis joku jotain tekemään sille. Mun pomolla on myöskin E71 ja sanoo että hyvin akku kestää päivän puhelut ja niitä puheluitahan on suht runsaasti.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Yks jannu tuossa eilen ripitteli Nokian kännyköiden huonoista puolista. Lähinnä käyttöliittymään liittyen (leikepöytä ei toimi joka paikassa, selain on huono, monessa kohtaa turhia dialogeita/valikoita jne.). Useimmista kohdista olinkin täysin samaa mieltä.

Mutta näistä vioista huolimatta ainakaan minulle ei jäänyt selväksi, mikä sitten olisi se parempi vaihtoehto. Osaiskohan joku täältä mainostaa jotain muuta merkkiä?

Pistetään nyt vaikka omien tarpeiden mukaan vaatimukset:
- hintaa 200-350e
- edes jonkinlainen selain (bussiaikataulut on joskus kiva tarkistaa)
- SSH-ohjelmisto pitäis olla saatavilla jostain
- mitä isompi näyttö, sen parempi, joskin taskuun pitäs kännykän silti mahtua :p

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Eilen illalla latasin akun täyteen, tänä aamuna enää kaksi palkkia jäljellä enkä ole käyttänyt puhelinta. :nope:
Ja paskat, luovutan.. Hupelin lähtee huoltoon, jos vaikka pystyis joku jotain tekemään sille. Mun pomolla on myöskin E71 ja sanoo että hyvin akku kestää päivän puhelut ja niitä puheluitahan on suht runsaasti.
Joko selkis tuo häikkä?

Outoa, sillä mulla E71 akku kestää siten, että se roikkuu laturissa 2 tai 3 yötä viikossa - kestää siis käytön määrästä riippuen noin 2-3 vrk.

Toimittaa päivittäin mulla navigaattorin ja puhelimen virkaa. Nettiä en puhelimella selaile.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Yks jannu tuossa eilen ripitteli Nokian kännyköiden huonoista puolista. Lähinnä käyttöliittymään liittyen (leikepöytä ei toimi joka paikassa, selain on huono, monessa kohtaa turhia dialogeita/valikoita jne.). Useimmista kohdista olinkin täysin samaa mieltä.

Mutta näistä vioista huolimatta ainakaan minulle ei jäänyt selväksi, mikä sitten olisi se parempi vaihtoehto. Osaiskohan joku täältä mainostaa jotain muuta merkkiä?

Pistetään nyt vaikka omien tarpeiden mukaan vaatimukset:
- hintaa 200-350e
- edes jonkinlainen selain (bussiaikataulut on joskus kiva tarkistaa)
- SSH-ohjelmisto pitäis olla saatavilla jostain
- mitä isompi näyttö, sen parempi, joskin taskuun pitäs kännykän silti mahtua :p
SSH ohjelmistosta en tiedä, mutta luulis Nokian E-sarjalaisiin saavan. E51 ja E63 sopii nyt budjettiin, jos hetken voi odottaa niin E55 näyttää kivalta.

Vaimokkeella on tuo Nokian 5800 (kosketysnäyttö) ja on ihan suhteellisen mukavanoloinen puhelin. Ehkä vähän muovisen oloinen, mutta hinta-laatusuhde on hyvä.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Saiskohan estettyä puhelut tuntemattomista numeroista? Viimeisen viikon tms aikana alkanut tulemaan puolenkymmentä kertaa päivässä.. 99%:in varmuudella lehtimyyjiä.
Jos ei numeroaan mulle näytä niin ei tällöin ole mulle asiaakaan. Koko numeronpiilotus olisi saanut jättää pois GSM-standardista.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
SSH ohjelmistosta en tiedä, mutta luulis Nokian E-sarjalaisiin saavan. E51 ja E63 sopii nyt budjettiin, jos hetken voi odottaa niin E55 näyttää kivalta.

Vaimokkeella on tuo Nokian 5800 (kosketysnäyttö) ja on ihan suhteellisen mukavanoloinen puhelin. Ehkä vähän muovisen oloinen, mutta hinta-laatusuhde on hyvä.
Itsellä on tuo Nokian E50 ollut jo hieman pidempään. Ihan toimiva pelihän tuo on ollut, halpa varsinkin. E51 on käsittääkseni uudempi malli samasta puhelimesta eli varmasti sekin hyvä peli.

Mutta voi olla tosiaan, että Nokialaisella jatketaan jatkossakin...

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Saiskohan estettyä puhelut tuntemattomista numeroista? Viimeisen viikon tms aikana alkanut tulemaan puolenkymmentä kertaa päivässä.. 99%:in varmuudella lehtimyyjiä.
Jos ei numeroaan mulle näytä niin ei tällöin ole mulle asiaakaan. Koko numeronpiilotus olisi saanut jättää pois GSM-standardista.
Suoraan en osaa kysymykseen vastata, mutta suoramarkkinointikielto ajanee lähes saman asian... Ainakaan itselle ei ole puheluita tullut enää:
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Itse taisin aikoinaan ratkaista (tai yrittää ratkaista) ongelman siten, että tein osoitekirjaan "joku runkkari" -nimellä tyhjän puhelinnumeron ja määrittelin soittoääneksi hiljaisen. En nyt muista, toimiko se vai ei..

EDIT: noihin voi sitten vastata aina, että "mitä runkkari?". Ja jos ihmettelevät, niin voi kertoa, että miksi noin.