Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Meille kun tulee laminaatit nyt kämppään lähitulevaisuudessa, ehkä jo tällä viikolla, niin tarkoituksena olisi änkeä sinne näkösuojaan cat5-kaapelointi. Haluaisin päihin sellaiset pistorasiat, joihin johto menisi, niihin saisi siten kytkettyä sitten tarvittavan pituisella verkkojohdolla tietokoneen siihen. Osaatteko kertoa mitä esimerkiksi mitä tarvitsen, ja mihin hintaan sellaisen mahtaisi saada?
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
JOC sanoi:
Meille kun tulee laminaatit nyt kämppään lähitulevaisuudessa, ehkä jo tällä viikolla, niin tarkoituksena olisi änkeä sinne näkösuojaan cat5-kaapelointi. Haluaisin päihin sellaiset pistorasiat, joihin johto menisi, niihin saisi siten kytkettyä sitten tarvittavan pituisella verkkojohdolla tietokoneen siihen. Osaatteko kertoa mitä esimerkiksi mitä tarvitsen, ja mihin hintaan sellaisen mahtaisi saada?
Jes, eli tilasin 100m cat6-kaapelia 0,5egee metri, ja rasiat päälle. Vuokraisäntä maksaa. Saan olohuoneeseen kaapeloinnin suoraan nätisti lattian alle, siististi rasioihin vedettynä muiden pistorasioiden viereen.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
JOC sanoi:
Jes, eli tilasin 100m cat6-kaapelia 0,5egee metri.
Jees, tuo pistikin silmään. Katekoria 5:n kaapelia ei kannata enää rakenteisiin piilottaa, vaikka sillä ei tiedonsiirrollisesti olisikaan "näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa" mitään merkitystä.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Törni sanoi:
Jees, tuo pistikin silmään. Katekoria 5:n kaapelia ei kannata enää rakenteisiin piilottaa, vaikka sillä ei tiedonsiirrollisesti olisikaan "näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa" mitään merkitystä.
Ja kun hintaero on niin olematon, niin mielummin kutosta kun kerran halvalla sai, ja ihan laadukasta kaapeliakin, jos niillä nyt jotain eroa edes on.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Mikä tiedosto firefoxista pitää ottaa talteen, jotta salasana ja lomaketiedot säilyvät?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JOC sanoi:
Mikä tiedosto firefoxista pitää ottaa talteen, jotta salasana ja lomaketiedot säilyvät?
Salasanat on tiedostossa signons.txt, lomaketiedot tiedostossa formhistory.dat.

Ainiin, lisäksi tarttet tiedoston key3.db, jossaon se avain,jonka avulla noi kryptatut salasanat luetaan.
 
Viimeksi muokattu:

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
JOC sanoi:
Mikä tiedosto firefoxista pitää ottaa talteen, jotta salasana ja lomaketiedot säilyvät?
Asenna lisälaajennus Firefoxiin tämmöinen näppärä ohjelma, joka tekee ihan kaiken. FEBE 4.0:n saa täältä https://addons.mozilla.org/firefox/2109/

Yksinkertainen ja helppo käyttää, myös ajastettuna se voi tallentaa säännöllisesti, jos itse olet laiska varmuuskopioimaan Firefoxin tiedostoja.:thumbup:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Yhtäkkiä mun AVG-virusohjelma ei enää näy alapalkissa. Pelkään, että ohjelma ei enää päivity kuten ennen ja ole "aktiivinen". Jostain syystä msconfigissakaan ohjelmaa ei näy, jotta sen voisi laittaa startupista käynnistymään koneen käynnistyksen yhteydessä.

Kuinka sovellus voi hävitä startupin listasta? Kuinka sen saa sinne takaisin?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Yhtäkkiä mun AVG-virusohjelma ei enää näy alapalkissa. Pelkään, että ohjelma ei enää päivity kuten ennen ja ole "aktiivinen". Jostain syystä msconfigissakaan ohjelmaa ei näy, jotta sen voisi laittaa startupista käynnistymään koneen käynnistyksen yhteydessä.

Kuinka sovellus voi hävitä startupin listasta? Kuinka sen saa sinne takaisin?
Käynnistä AVG:n käsin, sen jälkeen sulla on siellä system trayssa (eli oikeella alhaalla siellä missä kellokin on) AVG:n kuvake. Klikkaat kuvaketta hiiren oikeella namiskalla ja näet avautuvassa valikossa kohdan, jonka avulla saat AVG:n käynnistymään Windowsin käynnistyksen yhtedessä. Tod.näk. olet itse (tai joku muu) vahingossa deaktivoinnut sen tuolta.

Toki sen deaktivoinnin on voinnut tehdä joku viruskin, mutta veikkaan, että kyse on omasta "mogasta".
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
formulastara sanoi:
Yhtäkkiä mun AVG-virusohjelma ei enää näy alapalkissa. Pelkään, että ohjelma ei enää päivity kuten ennen ja ole "aktiivinen". Jostain syystä msconfigissakaan ohjelmaa ei näy, jotta sen voisi laittaa startupista käynnistymään koneen käynnistyksen yhteydessä.

Kuinka sovellus voi hävitä startupin listasta? Kuinka sen saa sinne takaisin?
Esim. virus on voinut sammuttaa sen ja poistaa startupista. Täällä aikanaan esitetyistä päinvastaisista väitteistä huolimatta tuollainen on ihan virusten peruskamaa nykyisin.
Jos ois mun hoidettava kone, niin tsekkaisin virukset "ulkoisella" skannerilla ja sitten joko palauttaisin systeemin, asentaisin AVG:n uusiksi tms. riippuen vähän virusskannauksen tuloksista.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Käynnistä AVG:n käsin, sen jälkeen sulla on siellä system trayssa (eli oikeella alhaalla siellä missä kellokin on) AVG:n kuvake. Klikkaat kuvaketta hiiren oikeella namiskalla ja näet avautuvassa valikossa kohdan, jonka avulla saat AVG:n käynnistymään Windowsin käynnistyksen yhtedessä. Tod.näk. olet itse (tai joku muu) vahingossa deaktivoinnut sen tuolta.

Toki sen deaktivoinnin on voinnut tehdä joku viruskin, mutta veikkaan, että kyse on omasta "mogasta".
Kiitos mutta valitettavasti sellaista mahdollsuutta ei hiiren oikealla korvalla näpäytys anna.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Joten mitä tehdä. Vaikka Kerion muuri kyllä kertoo, että AVG on käynnistynyt heti kun kone aukeaa, niin mielenrauha on järkkynyt. Nythän on niin, että AVG tyypillisesti tarkistaa aina koneen avautuessa päivitykset. Tätä ei ole mielestäni tapahtunut tämän insidentin jälkeen. Tarkistin koneen AVG:n lisäksi F-secure on line scanilla, ad-awarella sekä spybotilla ja ajoin vielä ccleanerinkin. Ja mitään ei löytynyt.

Muuten on kyllä ihan huippu tuo aktiivisesti IE:tä ja firefoxia suojaava spywareblaster. Sen asennuksen jälkeen ei ole tullut yhtäkään haittaohjelmaa koneelle. Ja täs on jo pari kuukautta porskuteltu myös ns. riskisivustoilla.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
formulastara sanoi:
Joten mitä tehdä. Vaikka Kerion muuri kyllä kertoo, että AVG on käynnistynyt heti kun kone aukeaa, niin mielenrauha on järkkynyt. Nythän on niin, että AVG tyypillisesti tarkistaa aina koneen avautuessa päivitykset. Tätä ei ole mielestäni tapahtunut tämän insidentin jälkeen. Tarkistin koneen AVG:n lisäksi F-secure on line scanilla, ad-awarella sekä spybotilla ja ajoin vielä ccleanerinkin. Ja mitään ei löytynyt.

Muuten on kyllä ihan huippu tuo aktiivisesti IE:tä ja firefoxia suojaava spywareblaster. Sen asennuksen jälkeen ei ole tullut yhtäkään haittaohjelmaa koneelle. Ja täs on jo pari kuukautta porskuteltu myös ns. riskisivustoilla.

Ehdottamani AVG:n uudelleenasennusko ei sitten auttanut? :doubtful:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Kiitos mutta valitettavasti sellaista mahdollsuutta ei hiiren oikealla korvalla näpäytys anna.
Tjaah... mikäs AVG sulla sit oikein on? Mulla on AVG Anti-Spyware 7.5, olisko sulla sit se ilmaisversio? Mun käyttämässäni versiossa (ei ilmaisversio) tuon "autostartin" saa siis nimenomaan aktivoitua ja deaktivoitua tuolta mun mainitsemastani valikosta käsin.

Toki sen voi tehdä käsinkin rekisterin kautta, mutta en nyt ulkomuistista muista, että mikä se AVG:n käynnistyskomento (etenkin kun meillä on näköjään eri versiot) on, joka sinne rekisteriin pitää lisätä, oikea osoite on jokatapauksessa "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" tosin jos sun Kerios väittää AVG:n käynnistyneen, niin kyllähän se siellä sitten pitäis olla. Toisaalta väitit, ettet löydä Msconfigillä sitä käynnistyskomentoa? Jompikumpi ei oikein nyt täsmää tai sit mä ymmärsin väärin.

Niinku Runar jo sanoi, yritä deinstalloida ja asentaa uusiksi. Ihan välttämättä toikaan ei tietysti auta (riippuen siis vähän siitä, missä se vika on), mutta ainakin noin mä yrittäisin.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Oho, nyt toimi mullakin kotikoneessa. Aiemmin kokeilin useamman kerran ja aina kaatui tolla 1M:llä, tosin ei samassa kohdassa lain'.

Laitoin laskemaan tohon taustalle tolla 32M:llä. Ei oo toistaiseksi kaatunut. Mikähän hemmetti tossa oli aiemmin, kun kaatui? Täytyy kokeilla huomenna vielä töissäkin.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
USB liitäntäinen näppis (Logitech G 15) ja kaksi tietokonetta. Pitäisi löytää USB -jakaja jolla samaa näppistä voisi käyttää molempien tietsikoitten kanssa. Onko kenelläkään tietoa mistä moinen löytyisi?
 
Ylös