Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Vellu sanoi:
32M: 1h 65m 36.813s... :doubtful: :doubtful: :doubtful: mitä vit...? 1h 65 min ja risat??? TÄH?
Kieltämättä mielenkiintoinen aika. Itse ajoin myös 32M-version ja ajaksi tuli 18 minuuttia ja 45 sekuntia. Pienempään aikaankin pystyisi, mutta koneella tehtiin yhdenaikaisesti muutakin.

Intel Core 2 DUO E6300@3.04GHz
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Törni sanoi:
USB liitäntäinen näppis (Logitech G 15) ja kaksi tietokonetta. Pitäisi löytää USB -jakaja jolla samaa näppistä voisi käyttää molempien tietsikoitten kanssa. Onko kenelläkään tietoa mistä moinen löytyisi?
Mahtaako olla olemassakaan :p
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Rusina sanoi:
Kieltämättä mielenkiintoinen aika. Itse ajoin myös 32M-version ja ajaksi tuli 18 minuuttia ja 45 sekuntia. Pienempään aikaankin pystyisi, mutta koneella tehtiin yhdenaikaisesti muutakin.

Intel Core 2 DUO E6300@3.04GHz
kyl sitä nyt retsostellaan ;-) Itellä on Pentium-M 1.8GHz yhdellä ytimellä :-(

Oikeesti se oli 65 min ja risat, eli 1.05. 16M oli aikaan 21 minsaa. Ja mullakin oli muuta siinä samaan aikaan. Mutta edelleen oon saanut ton kaatumaan satunnaisesti. OoPee:n ekan kommentin jälkeen sain ton kaatumaan jo tuolla 16k -asetuksellakin, mut sen jälkeen dellasin ja latasin uudestaan ja sitten alkoi toimimaan paremmin. Ei täydellisesti, mutta sain sentään jokaisen testin ajettua.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
kyl sitä nyt retsostellaan ;-) Itellä on Pentium-M 1.8GHz yhdellä ytimellä :-(

Oikeesti se oli 65 min ja risat, eli 1.05. 16M oli aikaan 21 minsaa. Ja mullakin oli muuta siinä samaan aikaan. Mutta edelleen oon saanut ton kaatumaan satunnaisesti. OoPee:n ekan kommentin jälkeen sain ton kaatumaan jo tuolla 16k -asetuksellakin, mut sen jälkeen dellasin ja latasin uudestaan ja sitten alkoi toimimaan paremmin. Ei täydellisesti, mutta sain sentään jokaisen testin ajettua.
Ettei vaan olis sun sydeemis snadisti epävakaa? CPU ei oo vissiin ylikellotettu? :doubtful:

Mites Prime95, kaataako koneen?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Tjaah... mikäs AVG sulla sit oikein on? Mulla on AVG Anti-Spyware 7.5, olisko sulla sit se ilmaisversio? Mun käyttämässäni versiossa (ei ilmaisversio) tuon "autostartin" saa siis nimenomaan aktivoitua ja deaktivoitua tuolta mun mainitsemastani valikosta käsin.

Toki sen voi tehdä käsinkin rekisterin kautta, mutta en nyt ulkomuistista muista, että mikä se AVG:n käynnistyskomento (etenkin kun meillä on näköjään eri versiot) on, joka sinne rekisteriin pitää lisätä, oikea osoite on jokatapauksessa "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" tosin jos sun Kerios väittää AVG:n käynnistyneen, niin kyllähän se siellä sitten pitäis olla. Toisaalta väitit, ettet löydä Msconfigillä sitä käynnistyskomentoa? Jompikumpi ei oikein nyt täsmää tai sit mä ymmärsin väärin.

Niinku Runar jo sanoi, yritä deinstalloida ja asentaa uusiksi. Ihan välttämättä toikaan ei tietysti auta (riippuen siis vähän siitä, missä se vika on), mutta ainakin noin mä yrittäisin.
No nyt olen huomannut, että kyllä se AVG-antivirus free edition käynnistyy automaattisesti, ja myös päivittää itseään automaattisesti. Ainoastaan pikkuikoni on hävinnyt alanurkasta, niin eipä tuo haittaa.

Kiitos teille kuitenkin neuvoista.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
En mielellään noita ohjelmia uudelleenasentele, kun kuraa jää rekisteriin kuitenkin.
Sangen mielenkiintoinen näkemys, kun kyseessä on kuitenkin saman ohjelman uudelleenasennuksesta. Saattaahan sinne rekisteriin toki jotain jäädä deinstalloinnin jälkeen (ja melko varmasti jääkin), mutta sä siis asennat sen ohjelman uusiksi, jolloin ohjelma käyttää niitä samoja rekisteriavaimia kuin ennenkin, joten lopputuloksen kannalta sinne ei kyllä pitäis jäädä kummittelemaan mitään ylimääräistä moskaa, joko se kirjoittaa ne uusiksi tai ehkä tässä tapauksessa huonolla tuurilla käyttää niitä vanhoja asetuksia, joiden vuoksi sitä ikonia ei näy, mutta ainakaan huonommaksi se tuskin tulee :rolleyes:

btw. tuskin tää kuitenkaan niin simppeli asia olis, että sulla olis aktivoituna se XP:n optio, joka piilottaa inaktiivit symbolit system trayssa? :eek:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Rusina sanoi:
Ihan ok prossu tuokin. Sinänsä SuperPI ei hyödynnä kuin yhtä ydintä..
Niin joo, eihän tuo ole kuin 1/3 tosta mun prossun ajasta ja toi kellotaajuus on lähes tuplat ja core 2 duo on kuitenkin reilusti nopeampi, niin sillähän toi selittyy ilman toista coreakin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Ei oo ylikellotettu. Laitoin pyörimään tohon taustalle. Ei toistaiseksi mitään hätää.
Olisko sitten vaan syynä joku muu softa, joka vittuilee ton SuperPI:n kanssa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Olisko sitten vaan syynä joku muu softa, joka vittuilee ton SuperPI:n kanssa.
...hyvin satunnaisesti (nykyisellään siis)... niinkin yllätyksettömässä operaatiossa kuin piin desimaalien laskemisessa.. Eniten aloin epäilemään jotain hw-ongelmaa (esmes muisti tai prosessori), mutta kun kaikki muu pelittää mainiosti.

Sä alat kuulostaa Pinnaclen teknisen tuen ingenjööriltä!

No vakavasti ottaen, oon miettinyt tota itsekin, mutta jotenkin ei istu ajatusmaailmaan, että viimeiseksi asennettu ohjelma temppuilisi jonkin aiemman asennuksen seurauksena :-/
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
...hyvin satunnaisesti (nykyisellään siis)... niinkin yllätyksettömässä operaatiossa kuin piin desimaalien laskemisessa.. Eniten aloin epäilemään jotain hw-ongelmaa (esmes muisti tai prosessori), mutta kun kaikki muu pelittää mainiosti.
Tämä oli munkin ensimmäinen epäilys, siksi kehoitinkin kokeilemaan miten toi prime pyörii, se kun yleisesti käyetään just cpu:n torture testiin, muistin voit testata erikseen vaikka tolla, lienee varmaan kylläkin jo tuttu?

Sä alat kuulostaa Pinnaclen teknisen tuen ingenjööriltä!
:eek:

No vakavasti ottaen, oon miettinyt tota itsekin, mutta jotenkin ei istu ajatusmaailmaan, että viimeiseksi asennettu ohjelma temppuilisi jonkin aiemman asennuksen seurauksena :-/
No eihän tuo kuitenkaan millääntavoin mahdotonta ole ja jos ei vikaa ole hardwaressa, niin ei siinä paljon muitakaan vaihtoehtoja liene kuin ajuri- tahi softaongelma.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
No eihän tuo kuitenkaan millääntavoin mahdotonta ole ja jos ei vikaa ole hardwaressa, niin ei siinä paljon muitakaan vaihtoehtoja liene kuin ajuri- tahi softaongelma.
Juu, Itse softa on (tai pitäisi olla) eka epäilyksenalainen, sitten voi epäillä käyttiksen kirjastoja ja hardista. Tietty kuun asento ja auringonpilkutkin joskus tuntuu vaikuttavan.

Edelleen toi pyörii tuolla taustalla, eikä mitään hämärää tullut eteen.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Tämä oli munkin ensimmäinen epäilys, siksi kehoitinkin kokeilemaan miten toi prime pyörii, se kun yleisesti käyetään just cpu:n torture testiin, muistin voit testata erikseen vaikka tolla, lienee varmaan kylläkin jo tuttu?
Juu, tuttu on, poltettu boottaavaksi cd:ksi. Täytyy kokeilla jossain välissä sekin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Sangen mielenkiintoinen näkemys, kun kyseessä on kuitenkin saman ohjelman uudelleenasennuksesta. Saattaahan sinne rekisteriin toki jotain jäädä deinstalloinnin jälkeen (ja melko varmasti jääkin), mutta sä siis asennat sen ohjelman uusiksi, jolloin ohjelma käyttää niitä samoja rekisteriavaimia kuin ennenkin, joten lopputuloksen kannalta sinne ei kyllä pitäis jäädä kummittelemaan mitään ylimääräistä moskaa, joko se kirjoittaa ne uusiksi tai ehkä tässä tapauksessa huonolla tuurilla käyttää niitä vanhoja asetuksia, joiden vuoksi sitä ikonia ei näy, mutta ainakaan huonommaksi se tuskin tulee :rolleyes:

btw. tuskin tää kuitenkaan niin simppeli asia olis, että sulla olis aktivoituna se XP:n optio, joka piilottaa inaktiivit symbolit system trayssa? :eek:
Kiitos tiedosta, kokeilenpa asentaa uudelleen, jos on tekemisen puutetta. Ei mulla pitäis olla moista optiota päällä. Vai tarkoitatko sitä pikkunuolta "show hidden icons"? Tuskin sentään...:eek:
 
Ylös