Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
JOC sanoi:
Mikäs suoja teemulla oli käytössä?
Se on se sama mikä ennenkin. Soneralta kun sen saan laajakaista-asiakkaana normaalia vähän halvemmalla. Mutta, jotenkin on kutina että suosittelisit vaihtamaan?

P.S Luin Norton -ketjun.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ai niin. Kiitokset kaikkia meikäläistä auttaneille. Etenkin Oopelle ja Vellulle. :thumbup: :thumbup:

Olen vähän tympääntynyt ton ongelman kanssa puliveivaamiseen, että hankin todennäköisesti uuden koneen. Pitää vielä nukkua parin yön yli, joskos ostopäätös vielä kypsyisi...

Ehkei olisi pitänyt ostaa näytönohjainta alunperinkään noin vanhentuneeseen koneeseen...nominoin tän jutun. :jaska:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Teemu-84 sanoi:
Se on se sama mikä ennenkin. Soneralta kun sen saan laajakaista-asiakkaana normaalia vähän halvemmalla. Mutta, jotenkin on kutina että suosittelisit vaihtamaan?

P.S Luin Norton -ketjun.
Niin sieltä varmaan selvisi että sellainen Virusohjelmisto kuin esim. Antivir on ihan jees ja ilmainen. Palomuureista taas Kerio on ilmainen ja ihan jees. Miksi siis maksaa Soneralle turhaan ??
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Jr- sanoi:
Niin sieltä varmaan selvisi että sellainen Virusohjelmisto kuin esim. Antivir on ihan jees ja ilmainen. Palomuureista taas Kerio on ilmainen ja ihan jees. Miksi siis maksaa Soneralle turhaan ??
Niin no sitä sopii miettiä :eek:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ja saisit vielä varmasti yliopistolta jommankumman markkinajohtajan ilmaseks, ja maksat silti?
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
JOC sanoi:
Ja saisit vielä varmasti yliopistolta jommankumman markkinajohtajan ilmaseks, ja maksat silti?
Niin no.. Porukat maksaa netin ja tämän Soneran tietoturvan. Mutta yliopistolla noissa ei ainakaan ole sitten minkäänlaista tukea tarjolla. En tiiä sitten, jotain porukat tässä joku päivä höpötti että jostain päivästä lähtien maksaisin netin itse. Eikait siinä, jos niiden päätä ei enää saa käännettyä että jatkaisivat vielä sitä maksamista (kun siis kaiken muun elämiseni täällä kustannan itse) niin sitten voisi pistää jotain noita ilmaisia virustorjuntaohjelmia ja palomuureja.

Mutta siis vielä tuosta tukihommasta. Onko sillä nyt mitään seksuaalista merkitystä onko sitä tukea tarjolla vai ei? Kun siis en ole koskaan käyttänyt vielä noita ilmaisia antivirus-softia.
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Teemu-84 sanoi:
Onko sillä nyt mitään seksuaalista merkitystä onko sitä tukea tarjolla vai ei? Kun siis en ole koskaan käyttänyt vielä noita ilmaisia antivirus-softia.
Jaa-a. Itsellä ei ollut mitään antivirusohjelmistoja ennen kuin aloin käyttämään ilmaista antivirussoftaa. Antivir:llä on muistaakseni tukisivusto (forum -tyyppinen), josta voi kysellä apuja ja sieltä sitten saa apuja, tai sitten ei.

Itsehän en ole tarvinnut apuja, mutta enpä hirveästi mitään kyseenalaista latailekaan.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Otto Hokkanen sanoi:
Paitti ettei ole. Se ilmainen versiohan on ollut jo hyvän aikaa nimeltään Sunbelt.

Jaah, mulla sitten ei ole päivittänyt itteänsä Käytössä on Kerio personal firewall 4.2.2
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Olen tänään vielä leikkinyt acentajaa. Otin ensin pois 500w powerin ja laitoin 450w tilalle (siinä kun on ylimääräinen propeli..;) ) jäähdyttää paremmin.

Tarkistelin vielä tänään 7800 GS:n acennuksen ja pari nomia (t. mahdollista virhettä) olikin tullut tehtyä. Eivät vaikuttaneet kylläkään lopputulokseen. (näytönohjaimen alla oli yksi johto, ei ilmeisesti kuitenkaan haitanut mitään..:eek: + olin laittanut näytön dvi2:seen ja hdmi-kaapelin dvi1:seen..tämäkään ei vaikuttanut tuohon pimenemiseen...testasin siis asentamalla koko paskan uudestaan )

Kokeilin tänään myös uudemman kerran näytönohjain kortin kiihdytyksiä (eli laitoin pienemmäksi). Näytti oikeastaan siltä, että näytön pimenemisongelma esiintyi useammin.

Nyt olen laittanut vanhan näytönohjain kortin takaisin. Kone toimii, mutta tarkkailen vielä. Kone on vielä auki ja prossun lämpö on noin 53.

Sen sijaan ihmettelen edelleen vähän tässä postauksessa mainittuja asioitahttp://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=819669&postcount=2237

Everest ei löytänyt 7800 GS:n ollessa koneessa pci/agp näyttöä ollenkaan eli se oli tyhjä. Aiemminhan epäilitte, että tuo usean näytön näkyminen esim. laitehallinnassa olisi sen takia kun on mahdollista liittää useampi näyttö. (ja mulla siis olikin hdmi:llä liitetty telkkari tohon...mutta kuten noista aiemmista kuvista näkyy laitehallinssa näkyy kolme kertaa oletusnäyttö ja kaksi kertaa plug-in näyttö.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Nyt pitäisi löytää jostain sellainen softa joka purkaisi flac -ja ape -tiedostot. Yhdessä imuttamassani musiikkisetissä suurinpiirtein kaikki biisit on noihin tiedostopäätteisiin pakattuna. Koitin jo googlettaa mutta sen verran pukkasi Siteadvisorin punaiseksi ja keltaiseksi merkkaamia hakutuloksia että enpä viitsinyt sitten sen enempää etsiskellä.
 
Viimeksi muokattu:

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Teemu-84 sanoi:
Nyt pitäisi löytää jostain sellainen softa joka purkaisi flac -ja ape -tiedostot. Yhdessä imuttamassani musiikkisetissä suurinpiirtein kaikki biisit on noihin tiedostopäätteisiin pakattuna. Koitin jo googlettaa mutta sen verran pukkasi Siteadvisorin punaiseksi ja keltaiseksi merkkaamia hakutuloksia että enpä viitsinyt sitten sen enempää etsiskellä.
http://www.monkeysaudio.com/
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Viitsisikö joku selittää mitä tarkoitetaan homepna-netillä? Huomenna pitäis muuttaa uuteen kämppään missä on tollanen yhteys. Ja minkälaisia laitteita tommosen kanssa tarvisi olla, adsl-modeemilla voi ilmeisesti heittää vesilintua?
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Tekniikkaa en tunne tarpeen hyvin, mutta kuin että se toimii samassa kaapeloinnlissa puhelinten yms kanssa. On nopeudeltaan hitaampi, yleensä vain 1m, vaikka kuulemma jotain 10m ratkasuakin ois olemassa. Itse en ole ikinä keksinyt yhtään hyvää perustetta kys ratkaisun olemassaololle, paitsi nyt sen, että se on siellä valmiina. Se on hidas, ja vaatii erityislaitteita. Itse suosittelisin vaikka tuota http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2534. Adsl-modeemin saa heittää pois, mutta jos itsellä olisi tuo tilanne, ottaisin kyllä selvää siitä että saisko sinne adsl-linjan vedettyä. Sit jos huhu 10m linjan olemassaolosta pitäisi paikkansa olisi asia ihan toinen.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
JOC sanoi:
Tekniikkaa en tunne tarpeen hyvin, mutta kuin että se toimii samassa kaapeloinnlissa puhelinten yms kanssa. On nopeudeltaan hitaampi, yleensä vain 1m, vaikka kuulemma jotain 10m ratkasuakin ois olemassa. Itse en ole ikinä keksinyt yhtään hyvää perustetta kys ratkaisun olemassaololle, paitsi nyt sen, että se on siellä valmiina. Se on hidas, ja vaatii erityislaitteita. Itse suosittelisin vaikka tuota http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2534. Adsl-modeemin saa heittää pois, mutta jos itsellä olisi tuo tilanne, ottaisin kyllä selvää siitä että saisko sinne adsl-linjan vedettyä. Sit jos huhu 10m linjan olemassaolosta pitäisi paikkansa olisi asia ihan toinen.
En kyllä viitsi alkaa tota adsl-liittymää edes kyselemään, kun toi netti kuuluu vuokraan. Tuolla vuokranantajan sivuilla lukee että runkoyhteys olisi 10 mb/s. Tarkoittaako sitten että 10 megan yhteys jaettuna kaikkiin asuntoihin? Niin ja pystyykö tommosen kautta käyttään wlania?
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Enpä osaa sanoa miten tuo 10m jakautuu asukkaiden kesken, joku jolla on vastaava yhteys. Esimerkiksi tuohon laitteeseen jonka linkkasin, on mahdollista kytkeä langaton tukiasema, kytkin yms...
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vilperi sanoi:
Viitsisikö joku selittää mitä tarkoitetaan homepna-netillä? Huomenna pitäis muuttaa uuteen kämppään missä on tollanen yhteys. Ja minkälaisia laitteita tommosen kanssa tarvisi olla, adsl-modeemilla voi ilmeisesti heittää vesilintua?
Minä olen ollut taloyhtiömme vastuuhenkilö juurikin HomePNA-tekniikalla jaettavassa nettiyhteydessä. Homma toimii käyttäjän kannalta yhtä helposti kuin normaali laajakaista. Ainoa käytännön ero on siinä, että ADSL-modeemin sijaan tarvitset HomePNA-ethernet sovittimen. Suosittelen ulkoista purkkia. Maksaa noin 40-50 euroa.

Taloyhtiön reititin toimii nattaavasti, joten koko yhtiön liikenne menee ulos yhden IP-osoitteen takaa. Näin ollen et voi kotiin vääntää serveriä, joka olisi kuulolla nettiin päin. Hyvä puoli tuossa on, että välttämättä ei tarvita erillistä palomuuria ollenkaan, ellei sitten haluta tutkailla myös ulospäin lähtevää liikennettä.
 
Ylös