Vellu
Kuninkaalleninen
Voisin veikata, että ilmankierto tuossa kotelossa on jotenkin häiriintynyt. Ehkä siellä on pölyä muuallakin tai sitten se powerin tyyppi vaikutti tuohon ilmankiertoonkin.
Paljon mahdollista.Vellu sanoi:Voisin veikata, että ilmankierto tuossa kotelossa on jotenkin häiriintynyt. Ehkä siellä on pölyä muuallakin tai sitten se powerin tyyppi vaikutti tuohon ilmankiertoonkin.
Jätit vielä mainitsematta, että onnistuiko se asennus? Jos onnistui, niin syynä on ihan puhtaasti lämpöongelma.Formulanomi sanoi:Juu pyörii.
Jännä juttu. :eek!: Tarkistelin noita lämpöjä ja ne olivat koneen ollessa auki (=siis kotelo auki) 58 astetta. Kokeilin samalla acentaa uudestaan sitä peliä, jonka acennus on tähän mennessä aina jämähtänyt (tämä uusi ongelma). Tällä kertaa lämmöt nousivat noin 66 asteeseen (kun aiemmin mentiin 76 asteeseen) Nyt "lepotilassa" lämpö on laskenut takaisin 58 asteeseen.
Pölyä on muuten parissa kohdassa emolevyä aika runsaasti.
Ai joo jäi mainitsematta. Asennus onnistui.OoPee sanoi:Jätit vielä mainitsematta, että onnistuiko se asennus? Jos onnistui, niin syynä on ihan puhtaasti lämpöongelma.
Epäilemättä nuo toimenpiteet varmaan auttaisivat lämpöihin.Tuota vastaan voit taistella mm. seuraaviin asein:
- tehokkaampi prossutuuletin (ei ole välttämättä lainkaan äänekkäämpi vaan kookkaampi)
- parempi kotelotuuletus
- mahdollisesti jopa parempi kotelo
Tohon prossutuulettimeen sen verran, että tehokkaampi prossutuuletinkaan ei välttämättä auta kaikkeen, jos itse kotelo on persiistä. Ilman tarttis vaihtua, lämmin ulos ja freshiä sisään.
Koneesta virrat pois, hyvin maadoittaen sekä imuri, että tietokoneen runko. Harjakselliset kärkiosat ja muoviosat voi aiheuttaa enämpi ongelmia, joten niitä mieluusti välttäen. Tietty varovasti, ettei kolhi mitään emolevyn komponentteja tai pintarakennetta muuten.Formulanomi sanoi:Imuiroin vähän sisältä. Varovasti ja kevyesti. En ole ihan varma, kuinka tämä pitäisi oikeaoppisesti tehdä.
Jätä se konees muutamaksi päiväksi auki ja testaa. Jos kaikki ongelmat loppuvat siihen, niin kyse oli kummassakin tapauksessa lämmöistä. Vai joko se ruutu kerkes mustua vaikka kone olikin auki?Formulanomi sanoi:Ai joo jäi mainitsematta. Asennus onnistui.
Epäilemättä nuo toimenpiteet varmaan auttaisivat lämpöihin.
Mun taistelumieliala tätä toista ongelmaa kohtaan (jos ei johdu lämmöistä) on kyllä kärsinyt aika kolahduksen.![]()
Kerkes joo ruutu mustua vaikka kone onkin auki. Mä vähän epäilen, ettei lämmöillä ole vaikutusta tuohon ongelmaan.OoPee sanoi:Jätä se konees muutamaksi päiväksi auki ja testaa. Jos kaikki ongelmat loppuvat siihen, niin kyse oli kummassakin tapauksessa lämmöistä. Vai joko se ruutu kerkes mustua vaikka kone olikin auki?
No todennäköisesti sitten ei :doubtful:Formulanomi sanoi:Kerkes joo ruutu mustua vaikka kone onkin auki. Mä vähän epäilen, ettei lämmöillä ole vaikutusta tuohon ongelmaan.
Ai semottet ku haluaa erilliset laajakaistat, vai semmonen ku konsultoi heitä ?JOC sanoi:Kyl ihmiset on hulluja.
Kyl hää pyörii.OoPee sanoi:No todennäköisesti sitten ei :doubtful:
Mutta siis pyöriihän se näytönohjaimen tuuletin?
Se on hyvä ettei onnistu, sillä ne sun troijalaises on just niissä palautuspisteissä (system volume information). Mee ja deaktivoi järjestelmän palautus, sen jälkeen aktivoit sen uusiksi (Huom!!! älä unohda tätä) ja ajat virustarkistuksen uudelleen.Teemu-84 sanoi:Nuo perkeleet.. :jaska: Vähän joka paikasta ympäri system volume informatiota löysi virustorjuntaohjelma äsken yhtä troijalaista. Samoin Mozilla Firefoxin program filesistä. No, poistin joka kerta tämän örkin kun virussofta sen löysi ja poistin ja asensin Firefoxin uudestaan.
Nyt on seuraavanlaisiin kysymyksiin hyvä saada vastaus.
1)Ennenkuin alkaa esim. asentamaan käyttöjärjestelmää uudelleen niin onko hyvä kokeilla ongelmaan esim. järjestelmän palautusta?
2)Kun latasin Firefoxin asennusohjelman Mozillan sivuilta niin jopa asennusohjelmasta virustorjunta väitti löytäneensä tätä samaa troijalaista. Joten voiko kysymyksessä olla myös väärä hälytys?
EDIT
Ja järjestelmän palauttaminen ei onnistu :mad_old: :jaska:
http://www.microsoft.com/finland/pkinfo/themes/use-safe-software/has-your-pc-caught-a-virus.mspxPoista järjestelmän palautustoiminto käytöstä seuraavasti: napsauta hiiren kakkospainikkeella Windowsin työpöydän Oma tietokone -kuvaketta ja valitse Ominaisuudet. Valitse Järjestelmän palauttaminen -välilehti ja valitse ruutu Poista järjestelmän palauttaminen käytöstä kaikissa asemissa.
Näyttö voi pimentyä kesken näpyttelyn (hiirellä/näppäimistöllä) tai sitten sillä aikaa kun käyn vaikkapa jääkaapilla.OoPee sanoi:Niin vielä semmonen kysymys Nomi, että pimeneekö sun näyttös kesken "actionin" vaiko silloin, kun et tee mitään?
Tuli meinaan mieleen niinkin lapsellinen ajatus kuin se, että sulla on päällä virransäästöominaisuuksissa, joku semmonen optio, että tietyn ajan kuluttua lyödään kone nukuksiin ja jostain syystä sun näppäimistö ja hiiri eivät vaan osaa herättää sitä?
Kyse on siis tuosta:
sinne pääsee näpsäyttämällä työpöytää hiiren oikealla namiskalla ja valitsemalla valikosta ominaisuudet ja sieltä näytönsäästäjä-välilehden kautta virransäästöomionaisuuksiin, josta voi valita passelin profiilin.
Vaihtoehtoisesti vois joku näytönsäästäjäkin vittuilla.
Mutta jos kone siis pimenee kesken näpyttelyn, niin vika ei pitäis olla tuolla.
Vois pikkuhiljaa jo ryhtyä ihan vakavissaan epäilemään, että siinä näytönohjaimessa olis vikaaFormulanomi sanoi:Näyttö voi pimentyä kesken näpyttelyn (hiirellä/näppäimistöllä) tai sitten sillä aikaa kun käyn vaikkapa jääkaapilla.
Olen räpläillyt jo tämän ongelman alkuvaiheissa sekä näytönsäästäjän, että virransäästöjen kanssa. (eilen tarkistelin vielä uudemman kerran noita)
Virransäästön näytön osalta olen laittanut pois käytöstä. Näytönsäästäjä kyllä wörkkii (windows:in oletuslogolla, jos tolla on merkitystä) muistaakseni olen laittanut sen ajan hyvin pitkäksi.
---
Eipä noista logeista löytynyt mitään oleellista (merkinnät liittyivät uudestaan käynnistämiseen ) - eilen nimittäin kotikoneen ollessa jonkin aikaa idlatessa - taisin just jarnata Black Leopardin kanssa - pimeni ruutu.
Näppäimellä/hiirellä tota konetta ei saa herätettyä. Itseasiassa en ole nyt aivan varma toimiiko esim. caps locks kun ruutu pimenee. Virrathan koneessa on ja esim. tuuletus toimii. (sammutan koneen yleensä siten, että painan etupaneelista olevasta näppäimestä jonkin aikaa. Siis jos ruutu pimenee...)
---
Lämmöt (kone auki) ovat tuohon aikaisempaa verrattuna paljon matalammalla, joten vaikea uskoa että toi ongelma johtuisi lämmöistä.
OoPee sanoi:Vois pikkuhiljaa jo ryhtyä ihan vakavissaan epäilemään, että siinä näytönohjaimessa olis vikaa![]()
Toki se vika voi edelleenkin olla muuallakin...
Hmm...olen kyllä joskus ollut havaitsevina, että hiirtä liikutellessa jumi tapahtuisi.Vellu sanoi:Tai sitten se PS/2 -liitäntäinen hiiri. Oon varmaan aiemminkin sen kertonut, kun hiiren liikautus sopivassa vaiheessa aiheutti koneen resetoitumisen...
Teoriassahan tuon ei pitäis haitata, mutta käytännössä joskus voi tietysti aiheuttaa ongelmiakin.Vellu sanoi:Jos samalla laitteella on useampi IRQ, niin voi olla vikaa.