Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Teemu-84 sanoi:
Vielä piti tästä ohjelmasta kysymän yhtä asiaa. Meinaan kun katselin tuota käyttöohjetta niin silmään pisti hurja muistivaatimus. XP:llä sen mukaan 196 megaa muistia :doubtful: :eek: ? Miten voi noin paljoa viedä? Tuli vaan mieleen että onko se varmasti noin paljoa kun resurssisyöpöt f-securetkin vie "vain" 256 kaikkine niine ihme hienouksineen esim. F-secure internet security 2007. Tässä meikäläisen koneessa on muistia 512 megaa, joten olisiko sitten liian raskas jo tähän?
avgnt.exe näyttäisi vievän idlenä 860k-864k muistia (pohjalukemat oli 308k, se näytti seilaavan edestakaisin tuo muistinkäyttö windows task managerin mukaan).
avguard.exe näyttäisi vievän 5248k-5260k. Ei paljon heilunut tuosta.
Nuo oli siis ne, mitkä pysyy muistissa jatkuvasti.

avcenter.exe vei lyhytaikaisesti jotain 42M muistia käynnistyessään ja putosi sitten alle kahdeksan megan. Scannatessa c: -asemaa, nousi noin 16M:aan. Ja scannatessa ilmestyi avscan.exe, joka vei noin 45M.
Avnotify.exe vei noin 11M uuden version tarkistamisen aikoihin. Samalla myös avguard.exe vei 50M max ja avcenter.exe jotain 20M max.

Ei se sitä vajaata pariasataa megaa vie jatkuvasti käyttömuistista.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Apuva.

Taulukkolaskenta-asiaa. Excel/StarOffice.

Oletetaan, että solussa C3 on teksti 'Erkki', ja solussa C5 on vaihtoehtoisesti teksti 'Erkki' tai 'Pertti'.

Nyt pitäisi saada soluun C10 ilmestymään numero 2, jos molemmissa em. soluissa on teksti 'Erkki'. Jos toisessa solussa lukee 'Pertti', pitää C10:ssä olla arvo/numero 0.

Kiitos.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Il Tempo Gigante sanoi:
Apuva.

Taulukkolaskenta-asiaa. Excel/StarOffice.

Oletetaan, että solussa C3 on teksti 'Erkki', ja solussa C5 on vaihtoehtoisesti teksti 'Erkki' tai 'Pertti'.

Nyt pitäisi saada soluun C10 ilmestymään numero 2, jos molemmissa em. soluissa on teksti 'Erkki'. Jos toisessa solussa lukee 'Pertti', pitää C10:ssä olla arvo/numero 0.

Kiitos.
Voisin kuvitella, että menis jotenkin näin:
=IF(C3="Erkki";IF(C3=C5;2;0);0)

Puolipisteiden paikalle pilkut, jos excel ei tykkää. En pysty nyt tarkistaan tota, mutta kahdella sisäkkäisellä iffillä tosta selviää.
 

Kimitys

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
47
Teemu-84 sanoi:
Itsellänikin ollut joskus vastaava ongelma. Eli jos digikameran muistikortilta kopioin kuvat koneelle, mutta huom, vain kopioin ja sitten kuvaan lisää ja lopulta ne kuvat pistän äidin koneeseen. Sitten äidin koneessa tätä kansiota avatessa windows explorer kettuilee. Joskushan on tainnut tulla windows-päivityksissä noihin erroreihin korjauksia, toivottavasti tulis joku sitten taas että sulla lakkaisi tuo ongelma.

Mutta en tiiä, ajaisitko huviksesi tarkistuksen joillain noista mainitsemistani ohjelmista tai vaikka kaikilla jos viitsit? Olisi kiva kuulla mitä tarkistuksissa tuli.
joo tsekkasin kyllä spydoctorilla ja ajoin muut tarkastukset, mutta ei kyllä löytänyt mitään, tai ne mitä löytyi ei ole muuttaneet tilannetta. Mutta tosiaan ei tämä mikään iso ongelma ole, lähinnä vaan ärsyttää välillä. Pitäisi varmaan tyhjentää kone ja asentaa windows uusiksi, en oo sitä tehnyt moneen vuoteen ja sitä ilmeisesti pitäis harrastaa hieman useammin:eek:

Mulla on muuten antivir ja zonealarm tässä viisi vuotta vanhassa rouskussa, mulla kyllä pelaa ihan hyvin 512 mb rammilla ja xp:llä. Oon jo monta vuotta käyttänyt antiviria ja zonealarmia eikä oo koneessa ollut ikinä oikeastaan mitään, tätä yhdistelmää voin muutenkin suositella.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Osaisiko joku suomentaa tämän ihan lonkalta? Itse tosta jotain kohtia kuvittelen ymmärtäväni, mutta selvennystä kaipaisin :)

LB E8110 C2D T7200,2x1,80,DVB,LMWB,V ML
LB E8110 SXGA+ /C2-T7200/2x1GB/ DVD SUPERMULTI/80GB SATA/ WLAN
I3945A\B\G/BT/MODEMSET NORDICS/ CK NORDICS/KB W\ TS S\SF/V BUS32
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Juskanen sanoi:
Osaisiko joku suomentaa tämän ihan lonkalta? Itse tosta jotain kohtia kuvittelen ymmärtäväni, mutta selvennystä kaipaisin :)
LB E8110 C2D T7200,2x1,80,DVB,LMWB,V ML
LB E8110 SXGA+ /C2-T7200/2x1GB/ DVD SUPERMULTI/80GB SATA/ WLAN
I3945A\B\G/BT/MODEMSET NORDICS/ CK NORDICS/KB W\ TS S\SF/V BUS32

Tuossa tekstissä on ilmeisesti virhe? Intelin mukaan T7200 toimii 2.0GHz tasolla. Lisäksihttp://www2.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=VFY:E8110-02SF&V=3&ID=5055154&HINTA=1622&LANG=0&

Tuo kyseinen prossu on myös 2x2MB L2:lla varustettu. Toisaalta väylänopeus on aika heikko, mikä jarruttaa. Sanoisin, että aikalailla Intel Core 2 E6300 tasoa, ehkä jopa E6320 tasoa..eli varsin mainio läppäriin. Virrankulutus on luokkaa 34W, mikä on hyvin tuplaytimelliselle huippuprossulle.

2x1024MB muistia - aikalailla optimaalinen määrä nykyään..riittää raskaaseenkin käyttöön

80GB kiintolevy - tuo on kohtuu vähän nykyään, mutta penttiperuspenttikäyttöön riittää.
----

Kyllähän tuo on ihan mainio kone ilmeisesti jos akkukestokin tuolla mallilla on 8h luokkaa. Hintaakin tuolla koneella on varmaan kiitettävästi?
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Rusina sanoi:
80GB kiintolevy - tuo on kohtuu vähän nykyään, mutta penttiperuspenttikäyttöön riittää.
----

Kyllähän tuo on ihan mainio kone ilmeisesti jos akkukestokin tuolla mallilla on 8h luokkaa. Hintaakin tuolla koneella on varmaan kiitettävästi?
Kiitos nopeasta vastauksesta :) Tämä selvensi asiaa. Tuo kone tulee siis duunikäyttöön mulle, hinnasta en näin ollen tiedä. Ja 80gigaa on kovalevyllä kyllä ihan tarpeeksi, kun verkkolevyllehän suurin osa matskusta menee.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
jussi88 sanoi:
Saa tehtyä www.batterydrink.com/pitlane sivuston tapasia sivuja ? eli mitä ohjelmia mun pitäs alkaa treenaamaan ku mun pitäs saada tehtyy jotkut näyttävät sivut ittelleni!
Näyttäis olevan tehty Macromedian (tai Adoben kai se nykyään on) Flashilla.
En tiedä onko tuosta demo-versiota, opiskelija-versiota tai muutenkaan riisutumpaa versiota, mutta Pro versio näyttää olevan 630e MBnetin Hintaseurannan mukaan halvimmillaan.
__________________
"Tulkoon waikka wiisi, tämä mies ei pelkää!"
burb is offline Report Bad Post Reply With Quote
burb
View Public Profile
Send a private message to burb
Find More Posts by burb
Add burb to Your Buddy List
Old Today, 14:38 #3
Jacques
heh, massa

Jacques's Avatar

Join Date: Oct 1999
Location: Helsinki
Posts: 18,942
Send a message via MSN to Jacques

juup flashillä tehty..
Adoben sivuilta löytyy varmasti 30 päivän trial versio flash-editorista.

Itse en kuitenkaan suosi noita tuollaisia animoituja web-sivuja. Periaatteessa mitään liikkuvaa kuvaa ja ääntä ei pitäisi hyvillä web-sivuilla tulla ilman, että käyttäjä osaa ennakoida tulevan. Hyvät web-sivut pystyy tekemään perus html:llä kera CSS-tyylien. Jos haluaa tehdä esitysgrafiikkaa, pelejä yms. niin sitten flash voi olla hyvä. Mutta web-sivut kannattaa omasta mielestäni jättää flash-vapaaksi. Tuollaiset videot harvoin tuovat mitään informaatioarvoa sivuille. Tyylikkyyteen taas ei tarvita liikkuvaa kuvaa eikä ääntä.
__________________
En tiedä onko JACQUES tyhmä, vai oliko mies liikkeellä huumorilla........ Mutta kaiken kaikkiaan aikamoista höpinää...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jussi88 sanoi:
Saa tehtyä www.batterydrink.com/pitlane sivuston tapasia sivuja ? eli mitä ohjelmia mun pitäs alkaa treenaamaan ku mun pitäs saada tehtyy jotkut näyttävät sivut ittelleni!
Jos haluat näyttävät sivut, niin unohda liikkuva kuva, äänet ja flash ihan kokonaan. Sivut joilta löytyy em. elementtejä eivät ole näyttäviä tai tyylikkäitä vaan yksinomaan ihan helvetin ärsyttäviä.
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Flash on hanurista. Itse sisältöä eli informaatiota ei pysty käsittelemään (esim. copy-pastettamaan tai etsimään), lisäksi se ei toimi kaikissa koneissa - ja minä en ainakaan jaksaisi asentaa jotain uusinta flash-playeria vain jonkun hanusivuston takia.

Vaikka kuinka olisi karkkia silmille, niin en suosittele.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Mikähän neuvoksi, kun parivuotias läppäri ei pidä aikaa. Käynnistettäessä kello on aina päin honkia ja päivämääräkin hukassa.
Päällä ollessakin kello alkaa jätättämään noin 10 minuuttia tunnissa. Kyseessä ei siis ilmeisesti ole se paristo, joka pitää kelloa yllä, vaan jotain muuta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jusban sanoi:
Mikähän neuvoksi, kun parivuotias läppäri ei pidä aikaa. Käynnistettäessä kello on aina päin honkia ja päivämääräkin hukassa.
Päällä ollessakin kello alkaa jätättämään noin 10 minuuttia tunnissa. Kyseessä ei siis ilmeisesti ole se paristo, joka pitää kelloa yllä, vaan jotain muuta.
Kyllä mä ehkä varmuuden vuoksi silti vaihtaisin sen pariston...

Jos ei sekään auta, niin vika vois olla emossakin. Sen voi toki kiertää ehkä osittain niin, että synkkaat kellon internetistä. Eli tuplaklikkaus kelloon, vikalle välilehdelle ja sieltä synkkaus päälle. Toimii tietty vain, jos olet netissä :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuli päivitettyä Windows Media Player. Ei mitään kysynyt asennuksen aikana ja nyt kaikki mediatiedostot menevät sen soitettavaksi:mad: Mites saisin mp3:set Winampilla taas soimaan ja BSplayerille videot näkymään oletusarvoisesti jne?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Tuli päivitettyä Windows Media Player. Ei mitään kysynyt asennuksen aikana ja nyt kaikki mediatiedostot menevät sen soitettavaksi:mad: Mites saisin mp3:set Winampilla taas soimaan ja BSplayerille videot näkymään oletusarvoisesti jne?

Monellakin tavalla.

Yks on sellanen, että klikkaat oikeella ko. tiedostoa ja sieltä "Valitse ohjelma...". Valitse sieltä esim. mp3-filuille Winamp ja laita rasti ruutuun "Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa".

Toinen tapahan on laittaa ne kuntoon Bsplayerin ja Winampin asetuksista ehkä hankalampi tapa sitten Explorerissa Kansion asetukset->Tiedostotyypit.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Runar ja Kyllikki sanoi:
Monellakin tavalla.

Yks on sellanen, että klikkaat oikeella ko. tiedostoa ja sieltä "Valitse ohjelma...". Valitse sieltä esim. mp3-filuille Winamp ja laita rasti ruutuun "Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa".

Toinen tapahan on laittaa ne kuntoon Bsplayerin ja Winampin asetuksista ehkä hankalampi tapa sitten Explorerissa Kansion asetukset->Tiedostotyypit.
Kiitosta:thumbup:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
jusban sanoi:
Mikähän neuvoksi, kun parivuotias läppäri ei pidä aikaa. Käynnistettäessä kello on aina päin honkia ja päivämääräkin hukassa.
Päällä ollessakin kello alkaa jätättämään noin 10 minuuttia tunnissa. Kyseessä ei siis ilmeisesti ole se paristo, joka pitää kelloa yllä, vaan jotain muuta.
Paristo on aivan varmasti lopussa, niin se paristo löytyy ehkä todennäköisesti läppärisi näppäimistön alta. Olen sieltä eräältä kaverilta poistanut, niin se unohti salasanan kokonaan. Paitsi sitten aivan uudempaa läppäriä en ole saanut koskaan unohtamaan salasanaa ja se on aivan paska laite. "Puolustusvoimien" oma läppäri ja esti täysin yritykseni päästä kiintolevyn sisälle, mikään ei onnistunut.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tämä on varmaankin ihan tymä kysymys, kun tämä ei edes liity tietokoneeseen vaan intternettiin. Olen tarkistanut muutamia IP-osoitteita tuon www.ip-adress.com in kautta. Silloin se yleensä näyttää aluksi minun oman IP:ni ja sijaintini niin tarkkaan, että hirvittää. MIKSI, OI MIKSI se on nyt muutaman kerran ilmoittanut minulle sijaintipaikaksi Vaalan, joka on tuolla Kajaanin ja Oulun puolivälissä? Siellä näyttäisin olevan Järvikyläntien varressa. Onko tapahtunut jotain kaameaa, vai pelästyinkö turhaan? :mad_old:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Olga sanoi:
Tämä on varmaankin ihan tymä kysymys, kun tämä ei edes liity tietokoneeseen vaan intternettiin. Olen tarkistanut muutamia IP-osoitteita tuon www.ip-adress.com in kautta. Silloin se yleensä näyttää aluksi minun oman IP:ni ja sijaintini niin tarkkaan, että hirvittää. MIKSI, OI MIKSI se on nyt muutaman kerran ilmoittanut minulle sijaintipaikaksi Vaalan, joka on tuolla Kajaanin ja Oulun puolivälissä? Siellä näyttäisin olevan Järvikyläntien varressa. Onko tapahtunut jotain kaameaa, vai pelästyinkö turhaan? :mad_old:
Joskus IP-ossut vaihtuvat vai oliko sinun tarkoituksesi muuntaa niin, että olet esim. saksalainen tai kiinalainen?
 
Ylös