Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Oliskohan kortilla ylimääräinen virtaliitin, johon pitäis laittaa virtapiuha kiinni?
Tuo olis munkin veikkaus, tosin sillä ainoalla kerralla, kun minä unohdin sen toisen virtapiuhan kiinnityksen, ei kone edes bootannut :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jaahas, Vellulla meneillään monologi :eek:

Onks kaikki nyt niinku ookoo vai vieläks joku tökkii? :frank:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Oli kyllä sellainen vaginamonologi, että tuli kiroiltua muutamaan otteeseen omaa allekirjoitusta.

Kaikki vaikuttais olevan ok :)
Olin kyllä lievää enämpi ihmeissäni tuosta tilanteesta, kun millään noista ei tuntunut saavan sitä troijalaista oikeasti pois. Kaikki sen havaitsivat käytössä, ja Avira tuntui löytävän sen sieltä system32-hakemistostakin ja tuntui osaavan laittaa karanteeniinkin. Ja Defenderikin tuntui osaavan hoitaa homman. Mutta kuinka ollakaan, seuraavalla kerralla se taas hevosteli esiin. Ja tuon defenderin löytämän linkin perusteella tuon piti olla helppo tapaus :rolleyes: No ehkä se sitten olikin sitä, mutta tein vaan jotain väärin, tai en vaan osaa :thumbfh:

Ei onneksi ollut tuon vakavammasta kyse, muutenhan se olis tehnyt näin:
...
Under no circumstances
Should you open it or else it will
Translate your documents into Swahili
Make your TV record "Gigli"
Neuter your pets and give your laundry static cling

(Look out!) It's gonna make your computer screen freeze
(Look out!) Erase the Easter eggs off your DVDs
(Look out!) Erase your hard drive and your back-ups too
And the hard drive of anyone related to you
...

heh.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Olin kyllä lievää enämpi ihmeissäni tuosta tilanteesta, kun millään noista ei tuntunut saavan sitä troijalaista oikeasti pois. Kaikki sen havaitsivat käytössä, ja Avira tuntui löytävän sen sieltä system32-hakemistostakin ja tuntui osaavan laittaa karanteeniinkin. Ja Defenderikin tuntui osaavan hoitaa homman. Mutta kuinka ollakaan, seuraavalla kerralla se taas hevosteli esiin. Ja tuon defenderin löytämän linkin perusteella tuon piti olla helppo tapaus :rolleyes: No ehkä se sitten olikin sitä, mutta tein vaan jotain väärin, tai en vaan osaa :thumbfh:
Tuotako tarkoitat?
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Vellu sanoi:
Oliskohan kortilla ylimääräinen virtaliitin, johon pitäis laittaa virtapiuha kiinni? Mikä valmistaja ja mikä malli? Vois kattoa kyseisen kortin tiedot webistä...
Club 3d x1950 pro agp 256mb gddr-3 hdcp. Siinäkö ne taikasanat?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Joo. Mut ei onnistunut jostain syystä ajossa olevasta windows\system32 -hakemistosta, vaan aina scannauksen ja bootin jälkeen se hyppäs taas esiin :-/
Mut sä siis pääsit siitä lopulta kuitenkin eroon?

Jo set, niin löytyykö sieltä system32-hakemistosta tiedosto animeltä DIGSFI.DLL ? Tuo meinaan olis kaiketi se pahan alku ja juuri.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Mut sä siis pääsit siitä lopulta kuitenkin eroon?

Jo set, niin löytyykö sieltä system32-hakemistosta tiedosto animeltä DIGSFI.DLL ? Tuo meinaan olis kaiketi se pahan alku ja juuri.
Joo pääsin. Tuo käsittääkseni oli sellainen, että se saattoi olla muullakin nimellä siellä. Tässä tapauksessa se oli sstqq.dll. Ja muistelen, että matkan varrella se oli myös jollain kolmannella ja mahdollisesti neljännelläkin nimellä (ja aina sama havainto). Täytyy nyt vielä tarkistaa tuo digsfi.dll sieltä ;-)
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Tuo olis munkin veikkaus, tosin sillä ainoalla kerralla, kun minä unohdin sen toisen virtapiuhan kiinnityksen, ei kone edes bootannut :D
Joo, se riippuu vähän kortista käsittääkseni. Joissakin tapauksissa boottauskin estyy ja toisaalla voi olla 'vain' musta ruutu oireena. Itse en ole ollut todistamassa tuollaista ensinmainittua, mutta tuota jälkimmäistä tapausta oon itsekkin ollut todistamassa... Oli kyllä alta aikayksikön analyysi valmiina 'ai piru, onkohan tässä ylimääräinen virtaliitin?'.. Oli.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Jaha Ad-Aware käynnistyykin nykyään servicenä :thumbup:
Asensin sitten ittellenikin tuon Ad-Aware 2007:n. Joo, siellä käynnistyy nykyään tosiaan service, jonka kännistysoption käyvin hetikohta muuttamassa manuaaliseksi, en keksi syytä miksi sen pitäisi pauhata kokoajan taustalla kuluttamassa resursseja, kun tuo ilmaisversio ei kuitenkaan torju pöpöjä automaattisesti. Manuaalisilla asetuksilla tuo service käynnistyy kun käynnistät Ad-Awaren, ei valitettavasti sammu Ad-Awaren sammutuksen yhteydessä, mutta eipä tuo nyt iso haitta ole etenkin, kun ei tuota Ad-Awarea tule käytettyä kuin satunaisesti, mikä jo sinällään on syy muuttaa tuo service manuaaliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Vanhemmat tarvitsisivat n. 800€ hintaluokassa olevaa kannettavaa tietokonetta kotikoneen korvikkeeksi. Ittellä ei ole noista juuri mitään hajua..muuta kuin, että Vista tykkää 2Gt muistimäärästä :p.

Speksien mukaan parhaalta vaihtoehdolta toistaiseksi vaikuttaa Fujitsu-Siemens Amilo Li1718A

Intel Core Duo T2450
160GB kiintolevy
2x1024MB muistia
Vista Home Basic
15,4" näyttö

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000739U6TA3?ProductID=HRvD4QFHFicAAAETZ1x6iM8u&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000739U6TA3?ProductID=KKzD4QFHuKMAAAETeYtPDGMF&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil
Tai tuollainen

----
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Kaverin koneessa vain vga-liitäntä. Näyttö ottaa signaalia vastaan vain digitaalisena. Mistä saisin vga to dvi/hdmi-palikan, joita olen kuullut olevan olemassa? Toisinpäin olevia adaptereita nyt tulee joka näyttiksenkin mukana. Netistä kuukeltus ei ainakaan nopeasti anna yhtään varmaa vastausta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JOC sanoi:
Kaverin koneessa vain vga-liitäntä. Näyttö ottaa signaalia vastaan vain digitaalisena. Mistä saisin vga to dvi/hdmi-palikan, joita olen kuullut olevan olemassa? Toisinpäin olevia adaptereita nyt tulee joka näyttiksenkin mukana. Netistä kuukeltus ei ainakaan nopeasti anna yhtään varmaa vastausta.
On noita olemassa, mutta en tiedä mistä saisit kätevimmin. eBaystä ehkä tsekkaisin ellei kaupoista löydy.

Tommonen siis.


Mut tota... eiks se mukana tuleva adapteri sovi, kun sen tunkee monitoriin sen sijaan, että sen tunkis vga-korttiin?
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
No totta vitussa sopii. Mä jo vähän ihmettelin, että mitä ihmeen vitsiä täällä oikeen heitellään.
Sopii sopii, mutta mä rupesin funtsaamaan, että eikös niistä adaptereista usien puutu osa pinneistä? Ettei vaan kävis niin, että toimivat vain yhteensuuntaan? Samahan oli joskus scart-kaapeleissakin.

Vai sekoilenko :eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Sopii sopii, mutta mä rupesin funtsaamaan, että eikös niistä adaptereista usien puutu osa pinneistä? Ettei vaan kävis niin, että toimivat vain yhteensuuntaan? Samahan oli joskus scart-kaapeleissakin.

Vai sekoilenko :eek:
Ainakin käytännössä toimii niin, että adapteri tulee monitorin päähän. Tänään viimeks sellasta konetta kattellu. Vaikka en laitepuolesta mitään sinänsä tiiäkkään, mutta adatereita on joskus aikanaan joutunut käyttämään sen verran, että tollasen jutun kyllä tajuaa heti.

Niin, se viittaus siihen vasenkätiseen jakoavaimeen oli sellainen, että telakoilla yms. on tapana höpläytellä uusia, just koulusta tulleita pomoja valittamalla että on vääränkätinen jakoavain ja pitäs saada vasenkätinen että mahtuu vääntämään. Sit useinkin saatiin keltanokkapomo työkalujakeluun tiedustelemaanettä eikö olisi toisenkätisiä jakoavaimia, jolloin työkalujakelun täti tietty otti sen jakoavaimen, käänsi sen toisin päin ja löi sen tyypin käteen sanoen "Siinä sulla on vasenkätinen jakoavain".
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ainakin käytännössä toimii niin, että adapteri tulee monitorin päähän. Tänään viimeks sellasta konetta kattellu. Vaikka en laitepuolesta mitään sinänsä tiiäkkään, mutta adatereita on joskus aikanaan joutunut käyttämään sen verran, että tollasen jutun kyllä tajuaa heti.
Joo voi hyvinkin olla että toimii, mä en ole koskaan kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta.

Mulle siis on toki selvää, että fysikaalisti se adapteri sopii sinne monitoriin, mutta kuten sanoin, mulla olis semmonen muistikuva, että niissä adaptereissa ei ole kaikki pinnit paikalla, joten sen vuoksi ryhdyin aprikoimaan, josko ne normaalit dvi2vga-adapterit toimis vain yhteensuuntaan. Voi tietty olla, että osassa adaptereista on kaikkikin pinnit paikalla.

Niin, se viittaus siihen vasenkätiseen jakoavaimeen oli sellainen, että telakoilla yms. on tapana höpläytellä uusia, just koulusta tulleita pomoja valittamalla että on vääränkätinen jakoavain ja pitäs saada vasenkätinen että mahtuu vääntämään. Sit useinkin saatiin keltanokkapomo työkalujakeluun tiedustelemaanettä eikö olisi toisenkätisiä jakoavaimia, jolloin työkalujakelun täti tietty otti sen jakoavaimen, käänsi sen toisin päin ja löi sen tyypin käteen sanoen "Siinä sulla on vasenkätinen jakoavain".
Ymmärsin kyllä.
 
Ylös