jaska sanoi:
ööö... siis tuota videota jonka saan tallennettua voi katsella myös suoraan esim. PowerDVD:llä ja se näyttää kyllä minulle ihan normaalilta mpeg :ltä.
DeMuxaus onnistuu myös tuolla Womblen ohjelmalla - mutta sitten tuleekin ongelma, ääniraita on pidempi kuin kuvaraita - enkä osaa tästä enää tilannetta korjata :nope:
Tuon kuvauksen perusteella on aika todennäköistä, että oon törmännyt vastaavaan ongelmaan itsekin.
Todennäköisesti vastaanotetussa lähetyksessä on ollut joku pieni häiriö tai useita sellaisia. Alkuperäisestä fileestä käsin tuota ei välttämättä huomaa, kun se audio etenee samaa tahtia kuin videokin, vaikka sieltä jostain puuttuisikin dataa.
Studio:n kanssa on ollut kahdenlaista häikkää, mitkä Studiossa ärsyttää:
1) jos kuvastreamistä on hukassa yksikin frame tai siinä on ollut pikselöitymistä, niin kuva saattaa jäädä jumiin tai jäädä mustaksi siitä eteenpäin seuraavaan chapteriin asti
--> ratkaisu: tee chapter siihen kohtaan, missä se kuva katosi (tietysti täytyy tutkia se kohta tai vaihtoehtoisesti jättää sekunti veks suosiolla (käytännössä oon jättänyt juuri ne framet, jotka on olleet tyhjinä.
2) jos äänistreamissä on hukassa yksikin frame tai siinä on jotain muuta häikkää, niin ääni katoaa siitä hetkestä eteenpäin seuraavaan chapteriin asti.
--> ratkaisu: tee chapter siihen kohtaan, jossa ääni katosi...
Tuo ärsyttävyys voi auttaa tuossa sun tilanteessa, koska tuon avulla löydetään esimerkiksi minuutin mittaisista chaptereista ne kohdat, missä se kuva on kadoksissa (kuvaa lienee kadoksissa, koska ääniraita on pidempi).
Toinen vaihtoehto on se, ettet yritäkään kopsata niitä yhteen, vaan teet sen dvd:n siten, että otat nuo kunkin fileen erikseen projektiin mukaan (jolloin niistä tulee automaattisesti omia kappaleitaan).
Jos et halua maksaa ohjelmasta, millä saa tehtyä dvd:itä, niin kokeile vaikka U-Lead VideoStudio:ta (siitä on free trial ladattavissa). Nerollakin pitäisi onnistua, mutten oo kokeillut käytännössä, kun toi Studio on kuitenkin just sopiva tuollaiseen.