Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Mikähän perkele mahtaa olla vialla kun youtuben videot ei näy? "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player." Tommosen ilmoituksen antaa, viime yönä lakkasivat toimimasta. Mutta taas jos menen jonkun käyttäjän profiili-sivulle, niin siinä oleva yksittäinen video toimii. Esim. tässä oleva Gilles tribuutti näkyy, mutta jos koitan katsoa sitä normaalilla katselu-sivulla niin antaa ton virheilmoituksen. Uusin Flash Player siis toki löytyy. Ja saman herjan antaa explorerillakin.
No ehkäpä sulla on sit javascript deaktivoituna.

Tuolta ohjeet aktivointiin browserista riippuen.

Niinjoo, javascriptin aktivoinnin jälkeen joudut latamaan ko. sivun uudestaan, jotta tuo tehoaisi.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
No ehkäpä sulla on sit javascript deaktivoituna.

Tuolta ohjeet aktivointiin browserista riippuen.

Niinjoo, javascriptin aktivoinnin jälkeen joudut latamaan ko. sivun uudestaan, jotta tuo tehoaisi.
Äh, ei näytä toimivan... Täytyy kattoa paremmalla ajalla tossa myöhemmin. Jännä vaan sikäli että noi videot näkyy jos ne on linkattuna joillain muilla sivuilla mutta itse youtubesta ei näy.:dunno:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
oonpa itsekin huomannut sekä töissä, että kotona, että flashit ei aina toimi. Aiemmin en oo sellaiseen tilanteeseen törmännyt, että päivityksen jälkeenkään ei toimisi, mutta nyt on niin käynyt. Firefoxilla siis jotkut fläshit ei toimi, mutta IE:llä toimii.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Mikäs pärkele meni masiinaan, kun ei enää näy haulla haetut videopätkät YouTubesta ?

Sanoo vaan: Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.

Latest Flash player on asennettu jo muutamankin kerran.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

OoPee sanoi:
No ehkäpä sulla on sit javascript deaktivoituna.

Tuolta ohjeet aktivointiin browserista riippuen.

Niinjoo, javascriptin aktivoinnin jälkeen joudut latamaan ko. sivun uudestaan, jotta tuo tehoaisi.
Eipä toimi YouTubet vieläkään, vaikka tein tuon OoPeen linkittämän neuvon mukaan.

Lyhyen kaavan sherlockholmestelun mukaan voisi ajatella vian olevan jossain muualla, kun mun koneessa, koska Vilperi-hahmolla on samoja ongelmia, jotka ilmaantuivat samoihin aikoihin. Ei muuten YouTubet pelitä IE:illakaan.

Häh ?
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Mun ongelma on hieman eri. YouTube toimii sekä FF:llä, että IE:llä.

No yksi ongelma selvis itsekseen (eräällä saitilla oleva flash on vaan niin pirun iso, että sen lataaminen kestää aika hiton kauan ja FF on ikäänkuin tekemättä mitään, mutta IE:llä homman eteneminen näkyy, vaikka hidasta se on silläkin).

Onko sulla NoScript tai FlashBlocker käytössä?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Il Tempo Gigante sanoi:
Eipä toimi YouTubet vieläkään, vaikka tein tuon OoPeen linkittämän neuvon mukaan.

Lyhyen kaavan sherlockholmestelun mukaan voisi ajatella vian olevan jossain muualla, kun mun koneessa, koska Vilperi-hahmolla on samoja ongelmia, jotka ilmaantuivat samoihin aikoihin. Ei muuten YouTubet pelitä IE:illakaan.

Häh ?
Näkyykö sullakin noi videot noilla profiili-sivuilla muttei muuten? Ei auttanu mullakaan vaikka tein kaikki noi poppakonstit mitä Oopeen linkki neuvoi. Alkaa suoraan sanottuna kyllä korpeaan tää homma.:mad:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Näkyykö sullakin noi videot noilla profiili-sivuilla muttei muuten? Ei auttanu mullakaan vaikka tein kaikki noi poppakonstit mitä Oopeen linkki neuvoi. Alkaa suoraan sanottuna kyllä korpeaan tää homma.:mad:
Kokeiles vielä tyhjentää selaimen välimuisti, sen jälkeen suljet selaimen ja käynnistät sen uudestaan.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Kokeiles vielä tyhjentää selaimen välimuisti, sen jälkeen suljet selaimen ja käynnistät sen uudestaan.
Kokeiltu on, ei sano mitään. Mutta jos toi javascript olisi poissa päältä, niin eihän mun pitäisi pystyä katsomaan noita youtuben videoita edes esim. riemurasiasta? Toi linkkaamani video näkyy hienosti tuolta linkin kautta muttei itse youtubesta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Kokeiltu on, ei sano mitään. Mutta jos toi javascript olisi poissa päältä, niin eihän mun pitäisi pystyä katsomaan noita youtuben videoita edes esim. riemurasiasta? Toi linkkaamani video näkyy hienosti tuolta linkin kautta muttei itse youtubesta.
Ongelma on youtubessa:

"Wednesday, October 24, 2007
UPDATE: JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player.

ERROR: "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player."
Users with ad-blocking software enabled may not be able to see videos due to a conflict with our flash detection code and may see this error. Our engineers are still working on resolving this issue but it is expected to be fixed soon. If you are unable to see any videos because of this issue, you may want to try temporarily disabling ad-blocking in your browser or security software. Thanks for your patience."
Mulla on Firefoxissa Adblock plus -palikka ja youtube toimii.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Joo, aattelinkin että tässä on kyllä jotain outoa!!:D Nyt toimii ihan hienosti.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuli tuosta Mr Naturalin kannettava-toikista mieleen, että onko noihin kannettaviin miten helppoa päivitellä rautaa nykyisin? Minulla ainaskin ollut kuva, että melkein voi heittää kirpparille koneen ja käydä kaupasta uuden.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
kouvotsvoni sanoi:
Tuli tuosta Mr Naturalin kannettava-toikista mieleen, että onko noihin kannettaviin miten helppoa päivitellä rautaa nykyisin? Minulla ainaskin ollut kuva, että melkein voi heittää kirpparille koneen ja käydä kaupasta uuden.
Laitoin omaan läppäriin lisää muistia jokunen aika sitten. Akku irti, yks ruuvi pois, näppäimistö sivuun, muisti paikalleen, näppäimistö takaisin, ruuvi takaisin ja akku paikalleen. Niin että muistin lisääminen on ainakin todella helppoa. Tosin olin katsonut ensin netistä että mitä pitää tehdä...
Jos haluaisin vaihtaa vaikkapa kovalevyn, joutuisin purkamaan ehkä enemmän, mutta eipä se purkaminen koskaan ole ongelma ollut.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Jos haluaisin vaihtaa vaikkapa kovalevyn, joutuisin purkamaan ehkä enemmän, mutta eipä se purkaminen koskaan ole ongelma ollut.
No ainakaan ibareissa/lenovoissa kovalevyn vaihto käy palttiarallaa heittämällä. Ei tartte varsinaisesti purkaa yhtään mitään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
OoPee sanoi:
No ainakaan ibareissa/lenovoissa kovalevyn vaihto käy palttiarallaa heittämällä. Ei tartte varsinaisesti purkaa yhtään mitään.
Entä jos haluaa purkaa?

Joo, tuo muistin päivittäminen oli mun ensimmäinen hardwaren käpistely läppärin kanssa, mutta uskon että lähes kaikissa läppäreissä on muistit ja kovalevyt aika helppoja vaihtaa (tai lisätä).
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
heh, huomasin tuosta Synologystä Stationista ihan mukavan piirteen: Siinä on toiminto DownloadStation, eli sinne voi syöttää fileen nimen, joka pitää downloadata tai vaikka torrentin laittaa sinne, niin se downloadaa sitä aina kun haluaa. Ja sen voi määritellä milloin se sitä kaistaa kuluttaa ja minkä verran.

Nooh, täytyy kokeilla.

Ja sieltä löytyy myös AudioStation, jossa on yksinkertainen mp3-soitin. Eli jos kytkee USB-kajarit tuohon, niin se toimii poppikoneena.
 
Ylös