Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Löytyiskö jonkunlaista ohjelmaa joka "mittaa" audio-tseedeiden laatua? Eli minkäverran kohinoita ja epäpuhtauksia levyllä on. Ajattelin nimittäin tehdä läjän ämpeekolmosia itse, ja kiinnostaisi tietää millä tavalla tiedän miltä levyiltä biisejä kannattaa rippailla. Erojahan löytyy, ja mun mielestä monilla kokoelma-plätyillä äänenlaatu on kehnompi kun alkuperäisesittäjän omalla levyllä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Palkopoika sanoi:
Löytyiskö jonkunlaista ohjelmaa joka "mittaa" audio-tseedeiden laatua? Eli minkäverran kohinoita ja epäpuhtauksia levyllä on. Ajattelin nimittäin tehdä läjän ämpeekolmosia itse, ja kiinnostaisi tietää millä tavalla tiedän miltä levyiltä biisejä kannattaa rippailla. Erojahan löytyy, ja mun mielestä monilla kokoelma-plätyillä äänenlaatu on kehnompi kun alkuperäisesittäjän omalla levyllä.
Tohon ei nyt tunnu löytyvän keneltäkään vastausta mutta jos tarttet ohjeita siitä miten DVD-image katotaan vobbi kerrallaan ilman tekstejä, voin kyllä neuvoa!
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tohon ei nyt tunnu löytyvän keneltäkään vastausta mutta jos tarttet ohjeita siitä miten DVD-image katotaan vobbi kerrallaan ilman tekstejä, voin kyllä neuvoa!
:D :thumbup:

Aina on kyllä minulta onnistuneet nuo katselut ihan ok, tekstityksetkin kohillaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tohon ei nyt tunnu löytyvän keneltäkään vastausta mutta jos tarttet ohjeita siitä miten DVD-image katotaan vobbi kerrallaan ilman tekstejä, voin kyllä neuvoa!
:D :D :D :D

Joo, ei löydy kyllä multakaan vastausta Palkkiksen pulmaan, yritin kyllä hätäkuuklellakin, mutta niin varmaan yritti jo Palkkiskin :rolleyes:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tohon ei nyt tunnu löytyvän keneltäkään vastausta mutta jos tarttet ohjeita siitä miten DVD-image katotaan vobbi kerrallaan ilman tekstejä, voin kyllä neuvoa!
Micael sanoi:
:D :thumbup:

Aina on kyllä minulta onnistuneet nuo katselut ihan ok, tekstityksetkin kohillaan.
OoPee sanoi:
:D :D :D :D

Joo, ei löydy kyllä multakaan vastausta Palkkiksen pulmaan, yritin kyllä hätäkuuklellakin, mutta niin varmaan yritti jo Palkkiskin :rolleyes:
Ootte te sällejä pärkkele!:D :D
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Ketun "hätäguugle", olis niinku kauhee paniikki päällä:D

Juuh, hätäkuukletin kyllä:eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Palkopoika sanoi:
Ketun "hätäguugle", olis niinku kauhee paniikki päällä:D

Juuh, hätäkuukletin kyllä:eek:
Mut itse tohon ydinkysymykseen vastaisin kyllä, että mp3:n laatu on kuitenkin käytännössä poikkeuksetta niin heikko verrattuna huonoonkin cd:hen että ei sen cd:n laatu ainakaan mulla ole koskaan tullut kynnyskysymykseksi. Olen jopa joskus vanhoilta, naarmuisilta vinyyleiltä siirtänyt todellä rahisevaa ja paukkuvaa musiikkia koneelle ja sitten putsannut esim. CoolEditillä (Nykyisin Adobe Audition) rahinat, kohinat ja naksut pois ja jälki on ollut hyvää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Oli 32-bit.

Prosessorin tyyppi ( Turion 2x64) laittoi vihkiytymättömän epäilyt liikkeelle.

Danke.
No eipä noissa nykykoneissa 32-bittisiä prosessoreita enää olekkaan. Sun koneessa siis kyllä pyörisi 64-bittinenkin versio, mutta 32-bittisellä versiolla sulla on vielä tällä hetkellä ehkä muutama ongelma vähemän mitä tulee softa- ja ajuriyhteensopivuuteen.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

OoPee sanoi:
No eipä noissa nykykoneissa 32-bittisiä prosessoreita enää olekkaan. Sun koneessa siis kyllä pyörisi 64-bittinenkin versio, mutta 32-bittisellä versiolla sulla on vielä tällä hetkellä ehkä muutama ongelma vähemän mitä tulee softa- ja ajuriyhteensopivuuteen.
No juu, ajureistahan tämä juttu sai alkunsa. Siinä jumahtaneessa XP-koneessa oli Epsonin printteri/scanneri/kopiokone, jonka yhistin tähän uuteen härveliin. Epsonin käytösa oli alun alkaenkin hämminkiä, sillä ohjelmiston kaikki infot yms. tiedot tulivat puolaksi ! Tai jollain muulla slaavikielellä. Puolalta se lähinnä näytti/näyttää.

Kyllä. >> Valitsin aikoinaan asennuskieleksi suomen. Olisipa pitänyt ottaa englanti, sen kanssa olisi pärjännyt paremmin kuin puolan.

Juu, päivitin aikoinaan ajurit XP:eehen, mutta eipä tullut paljoa parannusta asiaan... Muutama valikko muuttui puolasta englanniksi.

Tänään hain Epsoniin Vista-ajureita ja siinä tuli epäselvyyttä Vistan bittisyydestä. No, 32-bittisen Vistan ajurit on asennettu, mutta en ole testannut. Tiedä vaikka valikkojen ja virheilmoitusten kieli olisi tonga tai navajo ? No, päivällä tuo nähhään.
 
Ylös