Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Asensin nykyisen emolevyn mukana tulleelta CD:ltä jotkut AGP-ajurit, mutta jotenkin tuntui, että ne sotki vaan enemmän. Googlella löysin tällasen kepustelun Muropaketista: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t458617

Itelläni on juurikin tuo sama emolevy, eli Persekivi 939 dual VSTA. Samantyylistä ongelmaa oli siis minulla tänään, kun yhdessä vaiheesa Windows ei käynnistynyt ollenkaan. Piti mennä vikasietotilaan, poistin näyttiksen ajurisysteemit ja sitten toimi. Tuo boottausonkelma nimittäin tuli sen jälkeen, kun olin laittanut uudet ajurit.

Se tässä on varsin mielenkiintoista, että esim. sillon kun olen aloittanut koneen ihan alusta formatoimalla koko kovalevyn, niin silti näyttiksen ajureiden kanssa on usein ollut onkelmaa. Liekö itse ohjaimessa sitten joku vika?
 
Viimeksi muokattu:

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Mediaprofeetta sanoi:
Asensin nykyisen emolevyn mukana tulleelta CD:ltä jotkut AGP-ajurit, mutta jotenkin tuntui, että ne sotki vaan enemmän. Googlella löysin tällasen kepustelun Muropaketista: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t458617

Itelläni on juurikin tuo sama emolevy, eli Persekivi 939 dual VSTA. Samantyylistä ongelmaa oli siis minulla tänään, kun yhdessä vaiheesa Windows ei käynnistynyt ollenkaan. Piti mennä vikasietotilaan, poistin näyttiksen ajurisysteemit ja sitten toimi. Tuo boottausonkelma nimittäin tuli sen jälkeen, kun olin laittanut uudet ajurit.

Se tässä on varsin mielenkiintoista, että esim. sillon kun olen aloittanut koneen ihan alusta formatoimalla koko kovalevyn, niin silti näyttiksen ajureiden kanssa on usein ollut onkelmaa. Liekö itse ohjaimessa sitten joku vika?
On ronkeli AGP väylää käytettäessä tuo emo. Asenna emolevyn agp väylän ajurit, käynnistä toosa uudestaan, asenna näyttiksen ajurit.. bottaa taas.. pitäs toimia. Toi johtuu aika varmuudella siitä ettei emolevyn agp ajuri ole asentunut kunnolla. mikä käyttöjärjestelmä? katon jos saan suoran linkin laitettua siihen tiedostoon.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Oke, toimin teidän ohjeiden mukaan, eli laitoin AGP-ajuritja nyt sain asennettua Catalyst version 7.12, joka on muistaakseni juuri se versio joka on ennenkin toiminut. Ihan uusimmat ajurit ei mene mutta tämä on ihan hjuva :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tämä oli selkeä selostus siitä, mitä tuo kyselemäni canvas tarkoittaa. Selvisi pöhköllekin kertakaikkiaan ja juurtajaksain :

Canvas size:
What if you dont want to change the image size, you just need more room in the PhotoShop window? Maybe youre trying to place two images next to each other, or add text next to an image.

Just like a painting is on a canvas, PhotoShop images are also on a canvas. If you need to add extra space in an image, youll just change the canvas size. The picture wont get any bigger or smaller, but there will be more room around it.

Eli kuvaa voi rajata tai lisätä siihen määrittelemääsi väriä lisää matskua sivuille. Canvas sizeä muuttamalla voit tedä esimerkiksi kehykset kuvasi ympärille.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Mediaprofeetta sanoi:
Oke, toimin teidän ohjeiden mukaan, eli laitoin AGP-ajuritja nyt sain asennettua Catalyst version 7.12, joka on muistaakseni juuri se versio joka on ennenkin toiminut. Ihan uusimmat ajurit ei mene mutta tämä on ihan hjuva :thumbup:
Uskon että johtuu ihan vaan siitä kun on kuitenkin sen verran vanha näytönohjain. Hyvä että toimii. :)
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Täällähän on ollut perhanasti ongelmia. Itse olin eilen illalla auttamassa tuttua aateekoo ongelmissa. Aikaa kulahti 2.5 h, laitoin kuntoon kellon ajan, wintoosapäivitykset, heitin norttonin huitsin kuuseen ja asensin avantin tilalle, putsasin konetta c cleanerilla ja spypotilla. Wöördiä piti vähän rassata kuntoon kun painikkeita oli hukassa. Lopuksi asentekin flässiä ja gimpiä. Poistin muutaman turhan tiedoston ja

acensin lankahiiren patteriversion tilalle. :)

Hiki lensi. Kiintiö tuli kertaheitolla täyteen.

EI KIITOS ihan heti näitä keikkoja.
 

Makkonen

Guest
Tilanne:
Läppäri + 3G-kännykkä + Playstation3...

Saakos mitenkään läppäri+kännykkänetillä (ns. mokkula) pleikkariin nettiyheyttä? Ajattelin siirtyä mobiilinettiin, mutta pleikkarikin tarvitsee verkkoa.Onnistuuko jollain softalla/hardwarella lan/wlanyhteys pleikkariin 3G-yhteyden kanssa? Tällä hetkellä käytän Wippiesin tukiasemaa pleikkarin nettiyhteyteen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jason DeVillain sanoi:
Tilanne:
Läppäri + 3G-kännykkä + Playstation3...

Saakos mitenkään läppäri+kännykkänetillä (ns. mokkula) pleikkariin nettiyheyttä?
Väittäisin, että ei saa, mutta en nyt ehkä kuitenkaan löis päätäni pölkylle.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Väittäisin, että ei saa, mutta en nyt ehkä kuitenkaan löis päätäni pölkylle.
Nettiyhteyden jakaminen työasemassa? En ole itse testannut moista lain, mutta ainakin teoriassa pitäis olla mahdollista.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Nettiyhteyden jakaminen työasemassa? En ole itse testannut moista lain, mutta ainakin teoriassa pitäis olla mahdollista.
Hmm... siis 3G-härpäke läppäriin kiinni ja läppäristä lan-kaapeli pleikkariin vai meinaatko, että toimis peräti läppärin wlanin kautta (PS3:ssahan on wlan)? Sitten vaan jakamaan nettiyhteyttä, miten se sitten toimiikaan, mulla ei ole moisesta vähäisintäkään kokemusta.

Hyvä jos toimii, en rehellisesti sanottuna tiennyt, että toimii noinkin.
 

Makkonen

Guest
OoPee sanoi:
Jaahas, tuollahan tuo on kerrottu.
Nuo ohjeet on kaiketi XPlle. Koitin soveltaa niitä Vistaan, mutta ei onnannut.
Linuxilla en ole edes onnistunut saamaan usb-modeemia toimimaan. Suse kyl tunnistaa tuon laitteen, muttei sili suotu yhteistyöhön.
 

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
Nyt olisi seuraava ongelma.

Asensin Win xp professionalin kaikki toimii muuten hyvin, mutta internet-selaimissa sivujen selaaminen ylös ja alas on TODELLA hidasta. Yhden pykälän vierittää niin saa odottaa sekunnin ennen kuin se on liikkunut kunnolla. Hiiren kursorikaan ei sinäaikana liiku kunnolla. Tätä tapahtuu sekä Internet Explorerissa että Firefoxissa. Selaimien asetuksista en löytänyt mitään asetusta, jolla saisi sen kuntoon.

Edit: Ongelma selvisikin: näyttiksen ajureita ei asennettu.:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mistä sais edullisesti ei-niin-säännölliseen käyttöön sellasen mustesuihkarin, jossa ei kuukauden-parin käyttämättömyyden aikana mustepatruunat kuivuis?

Mulla on tuo vanha Epsoni mennyt ihan sekaisin.
Sen lisäks, että se tekee yhden vaalean, hädintuskin näkyvissä olevan haamurivin dokumentin ekaksi riviks,i se kuivattaa viikossa uudenkin mustepatruunan ja tunkee jatkuvalla syötöllä tulostusjonoon jotain EPSONAPI Dummy Documentia aina kun tulostimen virta on päällä.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mistä sais edullisesti ei-niin-säännölliseen käyttöön sellasen mustesuihkarin, jossa ei kuukauden-parin käyttämättömyyden aikana mustepatruunat kuivuis?

Mulla on tuo vanha Epsoni mennyt ihan sekaisin.
Sen lisäks, että se tekee yhden vaalean, hädintuskin näkyvissä olevan haamurivin dokumentin ekaksi riviks,i se kuivattaa viikossa uudenkin mustepatruunan ja tunkee jatkuvalla syötöllä tulostusjonoon jotain EPSONAPI Dummy Documentia aina kun tulostimen virta on päällä.
Canon MP150 Pixma toiminut mulla hyvin eikä ole kuivumista havaittu, vaikka on välillä ollut parikin kuukautta käyttämättömänä. Hintaansa nähden hyvä valinta.
 
Ylös