PuoliPöhkö
Well-known member
.
......aaaaaaaaaAAAAPUVA!!!
Rapsa pitäisi saada menemään asiakkaan yhteistyökumppanille,
mutta kun ko. puulaakin serveri palauttaa postin takaisin virheilmoituksen kera.
Lopulta sain seuraavanlaatuisia ohjeita vastaanottajalta :
Mitä teen?
En ole kuuna päivänä pakannut muuta kuin matkalaukun ja muuttotavarat.
Ja toi Zippi on mulle yhtä kuin vetskari.
Prkl - tähän päivään saakka muualle on menny mailit ja raportit aina heittämällä perille - satoja kertoja :jaska:
Vaan ei mene Huoneistokeskukseen! PRKL!
EDIT 1 : Niin ja onko Windows XP:ssä jossain tollanen tiedostojen pakkausjutska?
EDIT 2 :
Mä selätin pakkausongelmat! :ahem:
Tän olis voinut tehdä luultavasti helpomminkin, mutta keksin toisen keinon (tosin huomattavan hitaan) tuon PDF-raportin pienentämiseen.
Pienensin alkuperäiseen word-dokumenttiin upottamani valokuvat yksitellen 25 prosentin kokoon alkuperäisestä kuvankäsittelyohjelmalla.
Sitten siirsin nuo pienennetyt kuvat alkuperäisten (kameran 1600*1200 resoluutiolla näpsittyjen) tilalle siihen word-dokumenttiin.
Tallensin koko roskan ja loin dokumentista PDF:n
HEUREKA! PDF:n koko pieneni 10300 kt:stä 2270 kt:hen!
Sviddu mähän olen taitava! Yllätin itsenikin. :ahem:
No paloi siinä lähes 2 tuntia aikaa - että sain yhden fucking tiedoston pienemmäksi. :nope:
Ihmettelen sitä, että tuo PDF konvertteri on niin tyhmä, että tallentaa valokuvat täydellä resolla, vaikka ne on pienennetyssä muodossa word-dokumentissa (noin 1/10 sivun kokoisia).
Joku taitavampi pakkaaja olis tehnyt tietysti tän saman homman 2 minuutissa.
.
......aaaaaaaaaAAAAPUVA!!!
Rapsa pitäisi saada menemään asiakkaan yhteistyökumppanille,
mutta kun ko. puulaakin serveri palauttaa postin takaisin virheilmoituksen kera.
Lopulta sain seuraavanlaatuisia ohjeita vastaanottajalta :
......aaaaaaaaaAAAPUVA!!!Pöhkön sähköposti:
Raporttisi on ilmeisesti liian suuri mahtuakseen sähköpostiimme.
Pyydämme pakkaamaan (zippaamaan) sen pienemmäksi niin tulee läpi.
Mitä teen?
En ole kuuna päivänä pakannut muuta kuin matkalaukun ja muuttotavarat.
Ja toi Zippi on mulle yhtä kuin vetskari.
Prkl - tähän päivään saakka muualle on menny mailit ja raportit aina heittämällä perille - satoja kertoja :jaska:
Vaan ei mene Huoneistokeskukseen! PRKL!
EDIT 1 : Niin ja onko Windows XP:ssä jossain tollanen tiedostojen pakkausjutska?
EDIT 2 :
Mä selätin pakkausongelmat! :ahem:
Tän olis voinut tehdä luultavasti helpomminkin, mutta keksin toisen keinon (tosin huomattavan hitaan) tuon PDF-raportin pienentämiseen.
Pienensin alkuperäiseen word-dokumenttiin upottamani valokuvat yksitellen 25 prosentin kokoon alkuperäisestä kuvankäsittelyohjelmalla.
Sitten siirsin nuo pienennetyt kuvat alkuperäisten (kameran 1600*1200 resoluutiolla näpsittyjen) tilalle siihen word-dokumenttiin.
Tallensin koko roskan ja loin dokumentista PDF:n
HEUREKA! PDF:n koko pieneni 10300 kt:stä 2270 kt:hen!
Sviddu mähän olen taitava! Yllätin itsenikin. :ahem:
No paloi siinä lähes 2 tuntia aikaa - että sain yhden fucking tiedoston pienemmäksi. :nope:
Ihmettelen sitä, että tuo PDF konvertteri on niin tyhmä, että tallentaa valokuvat täydellä resolla, vaikka ne on pienennetyssä muodossa word-dokumentissa (noin 1/10 sivun kokoisia).
Joku taitavampi pakkaaja olis tehnyt tietysti tän saman homman 2 minuutissa.
.
Viimeksi muokattu: