Meinaa mennä hermot Pinnaclen customer caren kanssa.. Jarnaavat jatkuvasti, ettei kyseessä ole virhe, jos renderöinnin jälkeen audio on paljon lyhyempi kuin video. Alkuperäisessä fileessä synkkaongelmaa ei ole ja se on helppo todeta, kun lataa lakuperäisen mpegin mihin tahansa mediasoittimeen. Ja toisaalta ne 16 ja 26 sekunnin pätkät osoittaa sen myös, että sen ruudulla näkyvän jumin jälkeen aloitetun videon ääni on synkassa videon kanssa. Jos siinä alkuperäisessä olisi tuon suhteen vikaa, niin se vika olisi myös tuossa 16 sekkaa pitkässä videossa.
Eli ne videot (jotka oli aiemminkin linkkeinä)
http://personal.inet.fi/koti/v_m_t/temp26.wmv
http://personal.inet.fi/koti/v_m_t/temp16.wmv
Tuosta ekasta näkee ja kuulee, että tossa ekassa audiopuoli pyörii jatkuvasti ja kuvahäiriön jälkeen ääni on selkeästi etuajassa. Ja ääni loppuu selkeästi aiemmin kuin video. Tokassa oli äänet ja kuva synkassa.
Kehtaavat väittää, että kyseessä ei ole softan (Studio9) vika. Se nyt vaan toimii niin. Mä laskeskelin, että tuo 5 sekunnin vika kertautuu koko elokuvan loppuun asti, eli noin 30 minuuttia --> 600-kertaiseksi (EDIT: eli alkuperäinen vika kestää tasan 5 sekuntia ja tuon renderöinnin jälkeen siellä on se 5 sek ongelma edelleen nähtävillä + 30 minuuttia ääni ja video epäsynkassa). Esitin sitten vertauksen, että jos sen asiakaspalveluhemmon puhelimessa olis sellainen vika, että se sammuttaa aina joskus itsensä. Ja jos oletetaan, että normaalisti (kun puhelin pysyy päällä) puhelinlasku olisi 20€, mutta tuon virheen tapahduttua hän saisikin 600-kertaisen puhelinlaskun (12.000€), niin nielisikö hän sen selityksen, että puhelimen vika aiheutti tuon toisen ongelman ja että asialle ei voida tehdä mitään? No kundi on lukenut jarnaamisoppaansa ja tyylittömästi jättää kaikki mun perusteluni kommentoimatta ja aloittaa/lopettaa aina yhteydenottonsa, jossa toteaa, että kyseessä ei ole virhe. Voi viineri.
EDIT2: Lisäksi kundi luulee olevansa avulias, kun ehdottaa, että käytä jotain muuta softaa. Voi helvetti. Jos meillä joku sanois, että osta jonkun muun softa tai verkkoelementti, niin kyllä siitä vähintään korvillensa sais. Ja sitten sen kaverin kaikki vinkit on liittyneet johonkin muuhun kuin itse tuohon softaan, mitä sen pitäis tukea. On antanut käyttisvinkkejä ja ehdottanut, että disabloin palomuurin ja antivirukset sun muut taustaohjelmat. On ehdottanut, että käyttäisin jotain muuta softaa. On yrittänyt selittää, ettei kyseessä ole virhe. Siinä sen panostus aiheeseen. (ehkä tää olis pitänyt heittää sinne vitutusketjuun).