Gearloose
Member
Ettei vaan olisi IE offline-tilassa...
Tän on pakko olla vedätystä...
Kuitenkin senkin uhalla: siinä välissä, kun palomuuri on pois pältä, siis tietenkin testaat toimiiko netti.
Ettei vaan olisi IE offline-tilassa...
Tän on pakko olla vedätystä...
Kuitenkin senkin uhalla: siinä välissä, kun palomuuri on pois pältä, siis tietenkin testaat toimiiko netti.
En usko että johtui noiden ohjelmien poistosta vaan pikemminkin kyseessä oli sattuma. Sydeemi meni sekaisin ja palauttamalla sen takaisin tilaan, jolloin asema vielä toimi, fiksasit koneen.Totanoin.
Mun koneesta on hävinnyt CD-asema (vai mikä lie DVD onkaan), ei näy resurssien hallinnassa eikä lähde pyörittämään autorunilla levyä.
Mitähän tässä nyt on tapahtunut.
Itse yhdistän tuon aseman katoamisen siihen, että poistin CCleanerilla joitakin turhaksi luulemiani ohjelmia koneesta (poistetut näkyvät tuossa alla listassa). Tosin en osaa yhtään sanoa että onko näillä todellista yhteyttä.
Muuta merkittävää en ole käsittääkseni koneelleni tehnyt.
Kuinkahan saisin aseman taas toimimaan?
Näytä liitetiedosto 12087
Edit:
Winlootan järjestelmän palautus palautti aseman entiselleen.
Onko kenelläkään hajua, notta mitä noista tarpeettomiksi luulemistani ohjelmista en olisi saanut poistaa?
uittu mä oon hjyva! Mulla on aivan parsa kaali!. Sydeemi meni sekaisin ja palauttamalla sen takaisin tilaan, jolloin asema vielä toimi, fiksasit koneen.
Villi veikkaus, se asema on paskana? Löytyykö se BIOS:issa?No nysse cd-asema hävisi taas.
Palautuskaan ei auttanut, windblows XP ei anna palauttaa järjestelmää tätä päivää etäämmäs taaksepäin. :thumbfh:
Mikäs nyt neuvoksi?
CD-asema ei näy resurssien hallinnassa, eikä lähde lukemaan sisään asetettuja levyjä.
Lataa HijackThis, aja se ja uploadaa logi tuonne. Sen jälkeen kerro meille tulokset.Nyt apuja saatana.
Sekä Firefox, että IE kaatuu niitä käynnistäessä. Menee vitunmoisesti hermot. On ajettu malware ja spyware kikaretta ja virustorjuntaa ja mopoa. Ei apua. Asensin vittuillakseen google chromen ja se jaksaa toimia.
Mitä teen? Mulla on ihan varmaan joku pöpö vehkeessä ja se availee takaporttia ja kohta tyhjenee tilit ja lähtee käteinen lompakostakin. Vittujen kevät.
Totanoin. Se toimi ekan katoamisen jälkeen hienosti kun palautin ensin windblowsin vikaa edeltävään tilaan. Eli vika vaikutti ohjelmalliseslta, ei niinkään fyysiseltä asemavialta.Villi veikkaus, se asema on paskana?
Katotaan osaanko mä mennä sorkkimaan sinne.Löytyykö se BIOS:issa?
Virustorjuntaa ajellen AVGlla. Spywareblaster on hela tiden päällä. CCleaneria ajellen säännöllisesti.Lataa HijackThis, aja se ja uploadaa logi tuonne. Sen jälkeen kerro meille tulokset.
btw. onko niillä kikkareilla ihan nimikin? Vitustorjuntakikkare?
Firefoxia kokeillu jo safe modessa?
Poista Firefoxista myös profiili uudelleen asennukseen - juu ja ota PC Suiten automaattinen käynnistys pois käytöstä.Nii, ja safe modessa homma toimii. Miten edetä?
Nomin tarinasta tuli mieleeni, että eilen oli kaikki ok ja radikaaleimmat teot koneella oli PC Suiten päivitys ja koneen kautta nokialaisen päivitys.
Kohta lentää luurikin seinään.
Kuva ois kiva!Sattusko kellään lojumaan kaapin perällä micro-centronic kirjoitinkaapelia.
En tiedä.
Tommonenko?
Ei välttämättä tarkoita yhtään mitään, mulla oli taannoin viallinen DVD-asema, jonka sain toimimaan seuraavaan boottiin saakka aina ihan sillä, että asensin ajurit uusiksi. Tuo tosin kyllä näkyi vielä device managerissa.Totanoin. Se toimi ekan katoamisen jälkeen hienosti kun palautin ensin windblowsin vikaa edeltävään tilaan. Eli vika vaikutti ohjelmalliseslta, ei niinkään fyysiseltä asemavialta.
Ja sä myös varmuudella ymmärrät ja tiedät, mitä tuo ccleaner aina poistaa?CCleaneria ajellen säännöllisesti.
Ohjelman uudelleenasennus ei välttämättä poista addoneja, se että firefox toimii safe tilassa viittais siihen, että vika on jossian hilavitkuttimessa, tosin kieltämättä outo yhteensattuma, että myös IE vittuilee, silti se ongelma voi IE:n kohdallakin olal jokin addon.Molemmat, IE ja Firefox on jo kertaallaaen myös poistettu ja asennettu uudestaan. Ei apuja.