Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
:jaska: :jaska: :jaska: Olin asentamassa Windows media playerin 11 suomenkielistä versiota enkunkielisen vastaavan päälle. Imutin microsoftin sivuilta. Jotain meni vikaan asennuksessa. No, käynnistin uudestaan. Nyt ei koneella mene käynnistys loppuun. Tulee se dosin mallinen valikko josta voi valita mm. viimeisin toimiva kokoonpano, normaali käynnistys tai antaa juoksevien sekuntien kulua että windows käynnistyy automaattisesti. Mikään ei auta. Ei saa konetta käynnistettyä :mad_old: :( :jaska: Normaalisti kun käynnistys on onnistunut niin sen jälkeen kun XP:n logon alla on sellainen palkki juossut siinä niin ruutu käy hetken aikaa pimeänä jolloin tulee se Windowsin sininen pohja ja tila jossa syötän salasanan. Siihen kohtaan käynnistys siis nyt jämähtää kun ruutu on normaalisti hetkenaikaa mustana. Eli voiko tässä nyt kotikonstein yrittää mitään? Ainoa mikä hatuttaa niin odottaa tiistaihin että saa vietyä koneen sinne mistä sen ostin aikanaan..
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
:jaska: :jaska: :jaska: Olin asentamassa Windows media playerin 11 suomenkielistä versiota enkunkielisen vastaavan päälle. Imutin microsoftin sivuilta. Jotain meni vikaan asennuksessa. No, käynnistin uudestaan. Nyt ei koneella mene käynnistys loppuun. Tulee se dosin mallinen valikko josta voi valita mm. viimeisin toimiva kokoonpano, normaali käynnistys tai antaa juoksevien sekuntien kulua että windows käynnistyy automaattisesti. Mikään ei auta. Ei saa konetta käynnistettyä :mad_old: :( :jaska:
Käynnistä safe modessa (sieltä sun mainitsemasta valikosta vähän ylempää, taitaa olla heti eka vaihtoehto) ja kun pääset sinne (jos ylipäätään pääset :frank: ), niin sulla on kaks vaihtoehtoa:
1. deinstalloit media playerin ja kokeilet onnistuuko sen jälkeen normaali boottaus
tai
2. ettit tuoreimman palautuspisteen ENNEN sitä sun suomenkielistä mp11-seikkailua ja palatautat sydeemin siihen. Miten palautus toimii, selviää mm. tuolta.

Lycka till :eek:

Ainoa mikä hatuttaa niin odottaa tiistaihin että saa vietyä koneen sinne mistä sen ostin aikanaan..
Sitä mihinkään tartte viedä. Jos ei mikään muu auta, niin korjaat asennuksen repairilla. Asennus-CD:hän sulla on?
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
Eli vikasietotila? Valitsin sen ja ainoa mitä ruudussa näkyy niin vilkkuja vasemmassa ylänurkassa, ruutu muuten musta eikä mene tuosta mihinkään vaikka kuinka odotan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Eli vikasietotila? Valitsin sen ja ainoa mitä ruudussa näkyy niin vilkkuja vasemmassa ylänurkassa, ruutu muuten musta eikä mene tuosta mihinkään vaikka kuinka odotan.
No sepä juuri, en muistanu mikä se on suomeksi.

Sä voisit mennä ja ettiä sieltä jostain bittorrentin kätköistä semmosen kuin ERD Commander. Sen avulla kun boottaa XP:n, niin pääset käsiksi XP:n järjestelmän palautukseen. Itse olen nimenomaan tuolla pelastanut kerran sydeemini, kun hajos Windows alta sen verran railakkaasti, ettei mikään muu enää auttanut.

Esim. toi saattais auttaa ;)

Lisäksi tarttet toimivan systeemin, polttavan cd-aseman ja tyhjän cd:n.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kokeeks latasin tuon itsekkin. Tuli aika haipakkaa :eek: Niin tuo on on sitten cue-image, jonka voi polttaa cd:lle mm. Nerolla ja Alcholilla.

Edit: näyttäis tuo vielä jopa toimivankin ;)
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Niin joo, ethän sä Teemu vaan ole deaktivoinnut XP:n järjestelmän palautustoimintoa. Ethän? :eek:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Fujitsu-Siemensin Amilon kanssa tuli kylkiäisenä Normanin palomuuri ja virusohjelma! Onko se paska vai tosipaska - siis se Norman, vai kenties ihan käyttökelpoinenkin?
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ihan kumpi vain, mutta käyttää sitä ei kannata.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee. Eli tuossa linkittämässäsi torrentissa oli rareja. Tarviiko minun muuta kun purkaa ne rarit? Onko se cue niissä rar-tiedostoissa? Tuossa tuli 6 rar-tiedostoa. Pitääkö mun purkaa ne kaikki? Sieltä tuli sitten purkamisessa "mycd.bin" ja "mycd.cue". Mitäs kaikkea siis cd:lle poltan? Sori nyt tämä kuulustelu, mutta ei mitään kokemusta tällaisista jutuista ja olisihan se kiva yrittää saada toi kone toimimaan ettei tarvisi kiikuttaa sitä huoltoon sinne mistä sen ostin.. :eek: Pakko yrittää säästää mahdollisuuksien mukaan ne rahat. Ja sitten kun tuolla erd commanderilla pääsen hommiin niin pystynkö poistamaan sen media playerin vai riittääkö järjestelmän palautus aikaisempaan päivään?
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
OoPee. Eli tuossa linkittämässäsi torrentissa oli rareja. Tarviiko minun muuta kun purkaa ne rarit? Onko se cue niissä rar-tiedostoissa? Tuossa tuli 6 rar-tiedostoa. Pitääkö mun purkaa ne kaikki? Sieltä tuli sitten purkamisessa "mycd.bin" ja "mycd.cue". Mitäs kaikkea siis cd:lle poltan? Sori nyt tämä kuulustelu, mutta ei mitään kokemusta tällaisista jutuista ja olisihan se kiva yrittää saada toi kone toimimaan ettei tarvisi kiikuttaa sitä huoltoon sinne mistä sen ostin.. :eek: Pakko yrittää säästää mahdollisuuksien mukaan ne rahat. Ja sitten kun tuolla erd commanderilla pääsen hommiin niin pystynkö poistamaan sen media playerin vai riittääkö järjestelmän palautus aikaisempaan päivään?
On rareja juu ja tottakai sun pitää purkaa kaikki, tosin ne kaikki purkautuu automaattisesti, kun purat sen ekan ;) Tuloksena bin ja cue-tiedosto (bin on se image, cue taas eräänlainen ohjaustiedosto), jotka poltat cd:lle, jolta boottaat koneen. Purkaminen ilmeisesti sujui oikein, sillä muuten sulla ei olis noita tiedostoja.

Et siis polta noita tiedostoina levylle vaan imagena. Nerolla file -> open. Kun avaat sen cue:n niin se ottaa automaattisesti sen binin messiin.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
Onnistui, mutta erd commanderilla ei onnistu järjestelmän palautus minulla. Herjaa vain että järjestelmän palautuspisteitä on vain XP:ssä.

Muuten sellainen että tekisi mieli tarkistuttaa tuo vanha kone missä on Windows 95, jollain spywaren poistajalla. Ongelmana noiden monien, jotka toimii myös 95:ssä, ohjelmien kanssa on se kun ladattava tiedosto on liika suuri disketille eikä se kone ole ollut vuosikausiin enää verkossa. Eli mites siirtää se asennusohjelma sitten sen koneen kovalevylle? Polttaa se cd:lle? Ei tuolla muuten nyt olisi väliä mutta kun on ihmeesti sutannut jo monta vuotta. Ihan vaan uteliaisuuttani olisin kokeillut.. Jeah, ja konevanhushan ei lue poltettuja levyjä..
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onko kellä kokemuksia SUPERAntiSpyware-ohjelmasta? Ihan kätevältä peliltä vaikutti kun kerran koneen tutkiskelin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Onnistui, mutta erd commanderilla ei onnistu järjestelmän palautus minulla. Herjaa vain että järjestelmän palautuspisteitä on vain XP:ssä.
Hetkinen.. ettet vaan bootannu väärällä tavalla sitä ERD Commanderia. Sehän jossain vaiheessa boottauksen aikana löytää sen sun XP-asennuksesi ja kysyy, että jatketaanko sen asennetun XP:n korjauksella vai jatketaanko boottausta ihan ilman XP:tä. Tässä vaiheessa sun tottakai olis pitäny valita sen asennetun XP:n korjausvaihtoehto, koska sitähän sä haluat palautella.

Jos tuommoista kysymystä ei edes tullut, niin se viittaa siihen, ettei ERD Commander löydä edes sun Windowsias tai sitä levyä, jolle se on asennettu.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Onnistui, mutta erd commanderilla ei onnistu järjestelmän palautus minulla. Herjaa vain että järjestelmän palautuspisteitä on vain XP:ssä.

Muuten sellainen että tekisi mieli tarkistuttaa tuo vanha kone missä on Windows 95, jollain spywaren poistajalla. Ongelmana noiden monien, jotka toimii myös 95:ssä, ohjelmien kanssa on se kun ladattava tiedosto on liika suuri disketille eikä se kone ole ollut vuosikausiin enää verkossa. Eli mites siirtää se asennusohjelma sitten sen koneen kovalevylle? Polttaa se cd:lle? Ei tuolla muuten nyt olisi väliä mutta kun on ihmeesti sutannut jo monta vuotta. Ihan vaan uteliaisuuttani olisin kokeillut.. Jeah, ja konevanhushan ei lue poltettuja levyjä..
Onks siinä koneessa USB:tä ja toimiiks se? Mä en oo ihan vakuuttunu ton susivitosen USB-yhteensopivuudesta, mutta jos toimii, niin sitten vaan USB-tikulla.

Tai sitten otat winrarin ja pätkit sen asennusohjelman disketin kokoisiksi palasiksi, siirrät ne palaset (sekä tietysti winrarin) susivitoseen ja purat siellä. Winrarin asennusohjelma mahtuu yhdelle korpulle.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
Onko kellä kokemuksia SUPERAntiSpyware-ohjelmasta? Ihan kätevältä peliltä vaikutti kun kerran koneen tutkiskelin.
Ei oo kokemusta, mutta muistelisin lukeneeni, että olis ihan ok.

Tuolta löytyis ilmaisversion käyttäjäkokemuksia.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Onks siinä koneessa USB:tä ja toimiiks se? Mä en oo ihan vakuuttunu ton susivitosen USB-yhteensopivuudesta, mutta jos toimii, niin sitten vaan USB-tikulla.
Perusysivitonen ei tuekaan USB:tä. Vain OEM SR2 ja 2.5 tukevat. (Eli Windows95b) En kyllä silti yllättyisi jos Teemun koneesta moinen versio löytyisi. Eri asia on, että onko USB-tuki laitettu päälle, se meinaan täytyy noihinkin erikseen asentaa Win95-levyltä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Perusysivitonen ei tuekaan USB:tä. Vain OEM SR2 ja 2.5 tukevat. (Eli Windows95b) En kyllä silti yllättyisi jos Teemun koneesta moinen versio löytyisi. Eri asia on, että onko USB-tuki laitettu päälle, se meinaan täytyy noihinkin erikseen asentaa Win95-levyltä.
Jep, just ton takia mä ryhdyinkin sitä USB-yhteensopivuutta pohdiskelemaan.

Tuli tosin kyllä semmonenkin pointsukka meileen, että jos kone ei oo ollu vuosiin netissä eikä näjään ole siellä jatkossakaan, niin onko ad- ja spywaren tarkistuksessakaan sitten kauheesti mieltä :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei elämäni laatua rajoita, mutta hämmästyttää vain yksi juttu. Miksi Levyn eheytys D-aseman kohdalla tahtoo aina ja joka kerta ensimmäiseksi työkseen heittää yhden Earth, Wind & Firen biisin toiseen kohtaan kovalevyä?:eek:
 
Ylös