Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Koitapa tota vanhaa kunnon Sandraa jos sen benchmarkeista ja muista diagnooseista ois apua. Aina kannattaa kokeilla, joskus vika jopa löytyy sillä. Tosin vissiin harvemmin. :(
Lisäks jos sulla on S.M.A.R.T-kelponen kiintolevy, niinkuin todennäkösesti on, laita se SMART-asetus BIOSista päälle ja asenna joku ohjelma jolla voit seurailla kiintolevyn kuntoa.
En tietenkään kehota sinua warettamaan mitään, mutta Sandrassa on paremmat diagnostiikkaominaisuudet siinä maksullisessa versiossa joka löytyy heöposti torrenttina. ;)
Niin, vastaisuuden varalle, suosittelen myös Teemua asentamaan tuon Smart Personal Checkin tai vastaavan, että näet hyvissä ajoin jos kiintolevy on pamahtamassa. Jos waretus tulee mieleen, niin tuo ei ole sieltä helpoimmasta päästä ohjelmia löytää warena, enkä tietenkään sellaiseen kehotakaan.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Koitapa tota vanhaa kunnon Sandraa jos sen benchmarkeista ja muista diagnooseista ois apua. Aina kannattaa kokeilla, joskus vika jopa löytyy sillä. Tosin vissiin harvemmin. :(
Pahaa pelkään minäkin, että tolla ei asia selviä yhtään sen varmemmin kuin memtestilläkään. Sandralla kyllä saattaa selvitä, että mikä Benchmark koneen kaataa, mutta niinku jo mainitsin, niin ei se tietenkään vielä kerro varmuudella sitä, että missä se todellinen vika on. Kokeilla sitä tietty voi, eihän siinä mitään häviäkkään.

Paskoja ja työläitä hommia noi vian ettinnät. Tietty jos on oikeen kunnon elektroniikkavelho, niin kaipa sitä jollain mittareilla ja muilla hilavitkuttimilla selvittää, että missä on vika, mutta multa kyllä jäis selvittämättä :(
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Mä luulen kyllä Teemu, että tätä forumia ei lue kovinkaan moni Windows ysivitosen käyttäjä, joten homma on nyt lähinnä kiinni siitä, että googletatko sä itse vai tekeekö joku muu sen sun puolestas ;)

Mulla ei ainakaan ole hajuakaan siitä, mikä kökönpoistaja ylipäätään toimii ysivitosessa.

Kuukletin nyt sitten sen verran, että Spybot ilmeisesti pyörii susivitosessa, Ad-Awaren kotivisulla taas lukee:

Mutta voi se siltikin pyöriä, se että ne jättää ysivitosen pois listalta voi johtua ihan siitäkin, ettei ne edes märimmissä unelmissaan kuvittele kenenkään tuommoista enää käyttävän eivätkä näinollen ole edes testanneet toimivuutta.
Onhan tässä googletettukin, ihan itse.. Mutta kun ei ole vaan meinannut löytää mitään sellaista mikä ysivitosessa pyörii. XSpy shield gold tai jotain sinnepäin, sitä kokeilin jo.. Se löysi jonkun ihme "IE Plugin" -jutun rekisteristä mutta eipä sen antamassa polussa edes ollut sitä, joten enpä viitsinyt tehdä mitään. Enkä kokeile sitä enää. Kyselin vaan siksi että jos joku toinen olisi sattunut löytämään jonkun hyvän/luotettavan susiviitosessa pyörivän ohjelman. Ja voihan se olla tietysti noinkin mitä sanoit viimeiseksi. Kai muuten nuo sitten toimii nuo ohjelmat , joita haluaisin testata, jos asennan ne vaikka äiteen koneella (kunhan saan omani huollosta takaisin) ja päivittelen ne siinä ja lopuksi program filesistä kansion kopioin ja poltan cd:lle? Koska en tiiä miten tuon koneen saa verkkoon enää kun ei ole minkäänsortin muistikuvaa miten se oli viimeksi ylipäänsäkään verkossa.. Eli, jos asennusohjelman ajaa siellä koneessa niin päivittäminenhän ei onnistuisi..
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Kai muuten nuo sitten toimii nuo ohjelmat , joita haluaisin testata, jos asennan ne vaikka äiteen koneella (kunhan saan omani huollosta takaisin) ja päivittelen ne siinä ja lopuksi program filesistä kansion kopioin ja poltan cd:lle?
Ihan tosissasko sä nyt kysyt? :doubtful:

Siis voi toki olla, että toimii, voi olla ihan hyvin toimimattakin. Ohjelmia ei yleensä ole suunniteltu sellaisiksi, että niitä ei asenneta vaan kopoidaan valmiiksi asennuna jostain muualta. Dos-aikanahan tuo vielä toimi, ei välttämättä enää Windows aikana. Ohjelmahan on kuitenkin usein muutakin kuin vain ne c:\Program files -kansiosta löytyvät tiedostot. Kopsaamalla sen yhden hakemiston et saa mukaas mm. ohjelmaan kuuluvia rekisteriavaimia, et myöskään tiedostoja, jotka asennus on mahdollisesti luonnut jonnekin muualle (esim. käyttäjäprofiiliin tai common filesiin). Toki rekisteriavaimetkin voi exportoida ja taas toisella koneella importoida, mutta ensinäkin tarttis tietää mitkä avaimet se ohjelma on luonnut ja toisekseen kummankin systeeminkin olis hyvä olla sama, XP:hen asennettu ohjelma ei välttämättä muutenkaan toimi ysivitosessa.

Mutta kokeilemallahan tuokin tietty selviää, mutta paljon järkevämpää olis kyllä se, että meet ja asennat esim. sen ad-awaren mutsis koneelle ja lataat lavasoftin sivulta manuaalisesti ne uusimmat sigut ja siirrät nekin mutsin koneelle. Siis jos toi ad-aware ylipäätään toimii ysivitosessa.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Ihan tosissasko sä nyt kysyt? :doubtful:
No kun mistä h****tistä sitä voi kaikkea tietää. Varsinkaan tota mitä tuossa itse selitit, just sen takia kysyinkin kun en tiennyt.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
No kun mistä h****tistä sitä voi kaikkea tietää.
Tässä tapauksessa ongelma on nyt lähinnä se, että en tiedä minäkään eikä kukaan muukaan. Yksittäisten ohjelmien kohdalla voi kokeilemalla asian selvittää, mutta mitään yleispätevää vastausta on mahdotonta antaa.

P.S. Elä ny hermostu :D
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Tässä tapauksessa ongelma on nyt lähinnä se, että en tiedä minäkään eikä kukaan muukaan. Yksittäisten ohjelmien kohdalla voi kokeilemalla asian selvittää, mutta mitään yleispätevää vastausta on mahdotonta antaa.

P.S. Elä ny hermostu :D
En en, mutta jätkän piti panna oikein :doubtful: -hymiö siihen :eek: Ja mikäs tämän ketjun otsikko olikaan.. ;) Siis miksei olekin voinut viimeisin kyssärini tuntua tyhmältä, mutta siksi vaan kysyin että jos joku saa annettua jonkunlaisen vastauksen niin tietää että kannattaako edes kokeilla. Kumpaa Spybotia muuten äsken tarkoitit? 1.3 vai 1.4? Ihme kun yhdellä ulkomaisella malware-neuvontafoorumilla ne antoi meikäläiselle vinkin käyttää 1.3:sta tuossa vanhassa koneessa mutta Spybotin tukisivujen mukaan taas pitäisi pistää susiviitoseen ensin jotain ihme päivityksiä.. Ei millään jaksaisi hommata ainakaan mitään sellaisia.. Niidenkin kanssa kun joutuisi ruveta cd:llä leikkimään.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Kumpaa Spybotia muuten äsken tarkoitit? 1.3 vai 1.4?
En mä tarkottanu mitään erityistä versiota. Mulla ei tosiaankaan ole Windows ysivitosta, joten en tiedä sen toimivuudesta. Kuuklella ongin esille sivun, jossa mainittiin Spybotin toimivan ysivitosessa, versiosta ei siellä mainittu. Lopetin kuukletuksen siihen, jos jotakuta asia kiinnostaa, kuuklettaa varmaan lisää infoa ihan itsekkin.

Ihme kun yhdellä ulkomaisella malware-neuvontafoorumilla ne antoi meikäläiselle vinkin käyttää 1.3:sta tuossa vanhassa koneessa mutta Spybotin tukisivujen mukaan taas pitäisi pistää susiviitoseen ensin jotain ihme päivityksiä.. Ei millään jaksaisi hommata ainakaan mitään sellaisia.. Niidenkin kanssa kun joutuisi ruveta cd:llä leikkimään.
Mistäköhän "ihme päivityksistä" mahto olla kyse? Mainitsivatko ihan nimeltäkin?

Tosta cd:llä leikkimisestä... mun villi veikkaus on, että sille yhdelle cd:lle, jonka jokatapauksessa joudut polttamaan, mahtuis kyllä varmaan jonkun ad-awaren tai spybotin lisäksi jokunen windows päivityskin ;) Vinkki: polta sille perkeleen cd:lle kaikki mahdolliset ad- ja spyware ohjelmat ja tarvittavat päivitykset ja kokeile yks toisensa jälkeen jos toimii.

Itse ohjelman signaturepäivityksistä en ihan kauheesti kantais huolta, sillä jos se sun mutsis kone ei oo vuosiin ollu netissä, niin eiköhän sekin versio, jonka saat suoraan ladattua netistä, sisällä about kaikki ne tarvittavat signaturet, jotka niiden mahdollisten ikivanhojen pöpöjen poistoon tarvitaan :rolleyes:

Ja edelleenkin mä olen vahvahkosti sitä mieltä, että ihan kauheesti vaivaa en näkis tuon asian vuoksi, jos tuo kone ei tosiaan ole vuosiin ollu netissä eikä siellä tule tulevaisuudessakaan olemaan. On vähän sama kuin ostaisit kordareita sen vuoksi, että kuus vuotta sitten tuli nusastua paljaalla paikallista horatsua Pattayalla, minkä jälkeen päätit uhrata loppuelämäs selibaattille :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Mistäköhän "ihme päivityksistä" mahto olla kyse? Mainitsivatko ihan nimeltäkin?
Meinasin tätä: http://www.safer-networking.org/en/faq/11.html

OoPee sanoi:
Ja edelleenkin mä olen vahvahkosti sitä mieltä, että ihan kauheesti vaivaa en näkis tuon asian vuoksi, jos tuo kone ei tosiaan ole vuosiin ollu netissä eikä siellä tule tulevaisuudessakaan olemaan. On vähän sama kuin ostaisit kordareita sen vuoksi, että kuus vuotta sitten tuli nusastua paljaalla paikallista horatsua Pattayalla, minkä jälkeen päätit uhrata loppuelämäs selibaattille :eek:
Sori vaan mutta tuo on kyllä jo todella huonoa huumoria :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :eek: :eek: Jos ei jaksa vastata niin älä sitten vastaa, tuollainen vittuilu on aivan turhaa. Enkä ole missään välissä sanonutkaan että tuolla vanhan koneen tarkistamisella nyt on niin kiire. Olisin vaan joskus tarkastanut jollain ohjelmalla kun olisi jaksanut.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Jokatapauksessa jos siihen 2800+ Bartonia yrittää, niin ehdottomasti kannattaa ensin päivittää bios uusimpaan. Täysin epävirallinen tieto kuuklettamalla siis on, että uusimmalla bioksella toi tukis 333:tä Bartoniakin. En kuitenkaan ota vastuuta, jos näin ei ole :eek:

Edelleenkin siis: jos varman päälle haluaa ottaa, niin T-Bred prossu.

2800+ barton on huudossa. Se ei pelaa, joka pelkää :ahem: Sitäpaitti ainahan sen voi myydä huuto.netissä pois jos ei sovellukaan. Tollanen asia vaan tuli eteen, että biosin päivitykseen tarvitsee ilmeisesti wanhan levykeaseman, vai voiko tuota jotenkin kiertää :confused:
Suolasia on hinnat nykyään noilla uutena, jos yhtä käyttökertaa vaan ajattelee, ellei tietty käytettynä osta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Ok. Eli asennat Version 1.3 ja lataat ja poltat varmuuden vuoksi sille cd:lle noi tarvittavat päivitykset, joihin tuolta sivulta löytyy linkitkin. Missä on ongelma?

Sori vaan mutta tuo on kyllä jo todella huonoa huumoria :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :eek: :eek: Jos ei jaksa vastata niin älä sitten vastaa, tuollainen vittuilu on aivan turhaa. Enkä ole missään välissä sanonutkaan että tuolla vanhan koneen tarkistamisella nyt on niin kiire. Olisin vaan joskus tarkastanut jollain ohjelmalla kun olisi jaksanut.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Se ei Teemu ollu missään tapauksessa vittuilua vaan todellakin ihan mun rehellinen mielipiteeni, joka pätee edelleenkin, selvyyden vuoksi vetäisin siihen perään tuo huumorilla höystetyn Pattaya-vertauksenkin, koska aikalailla siihen verrattavasta tilanteestahan tässä nyt todellakin on kyse.

Mutta kuule samahan tää mulle on, kysyt sitten vaan jatkossa niiltä, joiden mielipide sulle kelpaa niin ettei se herätä sussa moista ärtymystä. Pätee sitten muuten myös niihin lukuisiin (ei taida kahden käden sormet riittää...) tietokoneaiheisiin privatiedusteluihin, joihin olen sulle viime kuukausien aikana kerinny vastaamaan. Päästään kato kumpikin helpommalla, sun ei tartte ärsyttää mieltäsi vastauksilla, joita et halua kuulla ja toisaalta mun taas ei tartte vaivata päätäni (ajasta nyt puhumattakaan) sillä, että saadaanko sun tai mutsis koneet skulaamaan :)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
2800+ barton on huudossa. Se ei pelaa, joka pelkää :ahem: Sitäpaitti ainahan sen voi myydä huuto.netissä pois jos ei sovellukaan. Tollanen asia vaan tuli eteen, että biosin päivitykseen tarvitsee ilmeisesti wanhan levykeaseman, vai voiko tuota jotenkin kiertää :confused:
Mä oon hoitanu bios-päivitykset aina levykeaseman kautta, mutta onhan noilla emon valmistajilla kaluja, joilla se onnistuu Windowsinkin kautta. Tsekkaa epoxin sivuilta, ehkä sieltä löytyy.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Se ei Teemu ollu missään tapauksessa vittuilua vaan todellakin ihan mun rehellinen mielipiteeni, joka pätee edelleenkin, selvyyden vuoksi vetäisin siihen perään tuo huumorilla höystetyn Pattaya-vertauksenkin, koska aikalailla siihen verrattavasta tilanteestahan tässä nyt todellakin on kyse.

Mutta kuule samahan tää mulle on, kysyt sitten vaan jatkossa niiltä, joiden mielipide sulle kelpaa niin ettei se herätä sussa moista ärtymystä. Pätee sitten muuten myös niihin lukuisiin (ei taida kahden käden sormet riittää...) tietokoneaiheisiin privatiedusteluihin, joihin olen sulle viime kuukausien aikana kerinny vastaamaan. Päästään kato kumpikin helpommalla, sun ei tartte ärsyttää mieltäsi vastauksilla, joita et halua kuulla ja toisaalta mun taas ei tartte vaivata päätäni (ajasta nyt puhumattakaan) sillä, että saadaanko sun tai mutsis koneet skulaamaan :)
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ärsyttää mieltä vastauksilla joita en halua kuulla? Ai sekö onkin minun vika ne vastaukset? :D:D Itsehän se vastaaja päättää millä lailla vastaa. Ihan sama kuka minulle vastaa, sama vaikka OoPee sinä itse vastaat mutta minä vaan haluan sen vastauksen siihen kysymykseen eikä mitään turhia nokitteluja. Turhalla nokittelulla tarkoitan just vaikka tuota Pattaya-juttua. Eli selitän nyt vielä kerran. Olisin halunnut joskus kun viitsin/jaksan ihan huvikseni kokeilla löytäisikö joku spywarea poistava ohjelma sieltä vanhasta koneesta jotain ja halusin tiedustella että mikä ohjelma siinä sillä käyttöjärjestelmällä toimii, itsellä kun ei satu olemaan siitä mitään tietoa. Kuten todettua, konehan ei ole ollut netissä pitkään aikaan mutta kun siinä ei esim. ollut palomuuria ollenkaan. Virustorjuntaohjelmisto kylläkin mutta kun eipä ollut sitä ihmettä mikä nykyään eli automaattiset päivitykset käyttäen nettiyhteyttä. Eli ei yhtään tiedä mitä kaikkea sinne on netistä tullut meidän tietämättä. Ihmeen hitaasti kone on niistä ajoista toiminut, joten sen takia olisin joskus huvikseni halunnut testata konetta kun olisi kerinnyt ja viitsinyt. Tästä pitäisi tämän minun spyware/susiviitosen utelun motiivi jo pikkuhiljaa mennä jokaisen kaaliin, joka tätä viestiä lukee. Enkä pysty sitä parhaalla tahdollakaan vertaamaan johonkin Pattayalla tapahtuneeseen suojaamattomaan köyrimiseen.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ärsyttää mieltä vastauksilla joita en halua kuulla? Ai sekö onkin minun vika ne vastaukset? :D:D Itsehän se vastaaja päättää millä lailla vastaa. Ihan sama kuka minulle vastaa, sama vaikka OoPee sinä itse vastaat mutta minä vaan haluan sen vastauksen siihen kysymykseen eikä mitään turhia nokitteluja. Turhalla nokittelulla tarkoitan just vaikka tuota Pattaya-juttua. Eli selitän nyt vielä kerran. Olisin halunnut joskus kun viitsin/jaksan ihan huvikseni kokeilla löytäisikö joku spywarea poistava ohjelma sieltä vanhasta koneesta jotain ja halusin tiedustella että mikä ohjelma siinä sillä käyttöjärjestelmällä toimii, itsellä kun ei satu olemaan siitä mitään tietoa. Kuten todettua, konehan ei ole ollut netissä pitkään aikaan mutta kun siinä ei esim. ollut palomuuria ollenkaan. Virustorjuntaohjelmisto kylläkin mutta kun eipä ollut sitä ihmettä mikä nykyään eli automaattiset päivitykset käyttäen nettiyhteyttä. Eli ei yhtään tiedä mitä kaikkea sinne on netistä tullut meidän tietämättä. Ihmeen hitaasti kone on niistä ajoista toiminut, joten sen takia olisin joskus huvikseni halunnut testata konetta kun olisi kerinnyt ja viitsinyt. Tästä pitäisi tämän minun spyware/susiviitosen utelun motiivi jo pikkuhiljaa mennä jokaisen kaaliin, joka tätä viestiä lukee. Enkä pysty sitä parhaalla tahdollakaan vertaamaan johonkin Pattayalla tapahtuneeseen suojaamattomaan köyrimiseen.
Kyllä se on Teemu niin, että minä vastaan just enkä melkein niinkuin mä parhaaksi katson, jos ei kelpaa niin olkoot kelpaamatta, en minä täällä sulle oo koskaan neuvojani tyrkyttäny. Kato ku hommahan on niin, että mä en oo suinkaan duunissa täällä forumilla sun ilmaishotlinenasi, jolle voi paukuttaa päätään, jos vastaus onkin vähän huumorilla sävytettyä, vaan vastaan ja autan, jos osaan ja ENNENKAIKKEA jos mua itteäni huvittaa ja just niinkuin haluan. Yleensä on huvittanut vastata ja ihan puhtaasti sen vuoksi, että musta on kiva, jos edes jotenkin pystyn auttamaan kavereita, sun kohdallas Teemu alkaa tilanne olla nyt se, että pikkuhiljaa ei enää hirveesti huvita. Mutta rautalankaa: Mun parhaaksi katsoma tapa vastata esitettyyn ongelmaan oli tässä tapauksessa se, että toi duunailu sun mutsis Windows 95:n suhteen on suhtkoht turhaa vaivaa, johon sun, ja vielä vähemmän mun, ei kannata uhrata ylenpalttisesti aikaa (eikä näköjään suakaan huvita, kun niiden spybotin tarvitsemat "ihme päivityksetkin" on semmoisia, joita et "millään jaksais hommata" vaikka siellä sun linkkaamallas sivulla on suorat linkit niihin päivityksiin). Kyse on siis ihan yhtä turhasta tapahtumasta kuin niiden kortsujen ostaminen (vrt. suojaohjelmien asennus) vuosia köyrimisen jälkeen (vrt. vuosia koneen netissä olon jälkeen) etenkin, jos elät selibaatissa (vrt. kone ei enää netissä). Jos et tuon vertauksen yhteyttä sun esittämääsi asiaan ymmärrä ja jos sen vielä väkisin mielessäs väännät vittuiluksi, niin mä en voi todellakaan auttaa, sori.

Kuitenkin siitä huolimatta, että homma on musta kokolailla turhaa, kaivoin mä sun puolestas googlella esiin ihan semmoisiakin neuvoja (spybot ja mahdollisesti ad-aware), joilla pääsisit eteenpäin, mutta nekin tyssäs siihen, että sä "et millään jaksais". Mitä sulle pitäis tehdä, haluukko että meen ja haen ne päivitykset sulle, poltan cd:lle antispywaresoftien kera ja lähetän ilmatteks sulle himaan vai tuunko peräti Suomeen ja asennan ne mutsis koneelle, olisko tää kenties sopiva ratkaisu, joka miellyttäis suakin? Ei olis kauheesti vaivaa sulle kato.

Hyppää perkele vaikka pituutta mun puolesta :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Niin siitä doubtista vielä tuolla edellä sen "ookko tosissas" utelun jälkeen, siis ilmeisesti sehän oli se, johon kypsähdit. Selvennykseksi: mä en ihan oikeasti ollu varma, että oliko tämä tosissaan esitetty kysymys, koska toisaalta mä kuvittelisin, että kundi, joka itse on täällä todennut olevansa perillä tietokoneasioista (en jaksa kaivaa missä tää tapahtu, eikä sillä ole edes väliä) tietäis edes sen perusasian, että ohjelman asennus ei ihan välttämättä ole pelkkien tiedostojen kopiointia. Mutta ihan rehellisesti sanon, että anteeksi. Tiedän kyllä, että suurelle osalla ihmisistä tuo ei ihan ymmärrettävistä syistä johtuen ole selvää eikä edes tarvitse olla, kuvittelin erehdyksessä, että sulle tuo olis ollu.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Kuitenkin siitä huolimatta, että homma on musta kokolailla turhaa, kaivoin mä sun puolestas googlella esiin ihan semmoisiakin neuvoja (spybot ja mahdollisesti ad-aware), joilla pääsisit eteenpäin, mutta nekin tyssäs siihen, että sä "et millään jaksais". Mitä sulle pitäis tehdä, haluukko että meen ja haen ne päivitykset sulle, poltan cd:lle antispywaresoftien kera ja lähetän ilmatteks sulle himaan vai tuunko peräti Suomeen ja asennan ne mutsis koneelle, olisko tää kenties sopiva ratkaisu, joka miellyttäis suakin? Ei olis kauheesti vaivaa sulle kato.

Hyppää perkele vaikka pituutta mun puolesta :doubtful:
No kiitos niistä linkeistä, mutta sillä jaksamisella vaan meinasin että haluaisi vain ja ainoastaan kopsia pari ohjelmaa sinne koneelle ja ajaa tarkistus. Olenko sanonut että sun pitäisi hakea ne päivitykset minulle? En. Entä antispywaresoftien poltosta mulle, pyysinkö sitä? En. Olenko pyytänyt lähettämään niitä ilmaiseksi puhumattakaan että käymään Suomessa asentamassa koneelle? E N ! Ja tuosta program filesien kopsimisesta, kysyin vain siksi että A)Kyllähän minä tiesin tämän:
OoPee sanoi:
tietäis edes sen perusasian, että ohjelman asennus ei ihan välttämättä ole pelkkien tiedostojen kopiointia.
ja B) että kysyäkseni sattuisiko se pelkkä program filesien kopsiminen riittämään tässä tapauksessa. Mulla vaan on semmonen tilanne etten nyt juurikaan mitään tietokoneiden syvällisemmästä sielunelämästä ymmärrä, varsinkaan susivitosesta. Ja kun en ole opiskellut alaa yhtään. Nyt vasta olen ruvennut esim. paria spywareaiheista nettifoorumia selaamaan ja parilla muulla keskusteleman tietokoneista. Minä kysyn jos en asiasta, jota kysymys koskee, mitään tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Olenko sanonut että sun pitäisi hakea ne päivitykset minulle? En. Entä antispywaresoftien poltosta mulle, pyysinkö sitä? En. Olenko pyytänyt lähettämään niitä ilmaiseksi puhumattakaan että käymään Suomessa asentamassa koneelle? E N !
Unfuckingbeliavable :D :D :D :D

Mä luovutan. Unohda! :eek:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4600
Sijainti
Kokkola
OoPee sanoi:
Unfuckingbeliavable :D :D :D :D

Mä luovutan. Unohda! :eek:
Älä huoli, kyllä minä tajusin tekstisi ennen sen omani kirjoittamista. Kunhan vitutuksen vallassa kirjoittelin. Kai tässä munkin olisi paikka pyytää anteeksi :eek: Tai siis nimenomaan minun :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös