Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Vaihtelu virkistää. Meni niin pahasti Joniparan mätkimiseksi että oli jo aikakin ;)
Seurasin jälkilähetystä aiheesta Jonin mätkintä. Miehelle sanottiin suoria sanoja, mikä oli ihan hyvä. Mutta, kuvittelisin, että hänen tapauksessaan ei ole kyse asennevirheestä, huonosta yrittämisestä, väärästä alasta tms. Jonilla taitaa olla jokin toimintaan vaikuttava vamma tms. Ei suuren suuri, mutta kuitenkin sen verran häiriötä, että ei pysty ihan normaaliin toimintaan. Koskaan, ellei jotain parantumista tapahdu. Muistaakseni hän on itse jostain tapaturmasta tai sen kaltaisesta kertonutkin.

Siten ainoa mahdollisuus työllistyä olisi jokin erityisryhmien kanava. Mahtaako sellaisia olla tarjolla pääkaupunkiseudulla?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Seurasin jälkilähetystä aiheesta Jonin mätkintä. Miehelle sanottiin suoria sanoja, mikä oli ihan hyvä. Mutta, kuvittelisin, että hänen tapauksessaan ei ole kyse asennevirheestä, huonosta yrittämisestä, väärästä alasta tms. Jonilla taitaa olla jokin toimintaan vaikuttava vamma tms. Ei suuren suuri, mutta kuitenkin sen verran häiriötä, että ei pysty ihan normaaliin toimintaan. Koskaan, ellei jotain parantumista tapahdu. Muistaakseni hän on itse jostain tapaturmasta tai sen kaltaisesta kertonutkin.

Siten ainoa mahdollisuus työllistyä olisi jokin erityisryhmien kanava. Mahtaako sellaisia olla tarjolla pääkaupunkiseudulla?
Mä olen ollut ymmärtävinä Jonilta itseltäänkin, ettei sillä vammalla olisi todellista vaikutusta mihinkään, mutta voihan tilanne olla tosiasiassa aivan toinenkin. Tuo on tietysti vähän Jonin yksityisasiakin, joten ei kai siitä sen enempää sitten.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Mä olen ollut ymmärtävinä Jonilta itseltäänkin, ettei sillä vammalla olisi todellista vaikutusta mihinkään, mutta voihan tilanne olla tosiasiassa aivan toinenkin. Tuo on tietysti vähän Jonin yksityisasiakin, joten ei kai siitä sen enempää sitten.
Samoin muistan kertoneen, ettei vaikutusta olisi. Mutta, 'portfoliota' seuraten vaikuttaisi vähän toisin olevan. Ja yksityisasia tosiaan.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Nyt on kaikki tehty ja täytetty. Huomenna luovutellaan työntekovälineet töinantajalle (tai no, puhelin säilyy toistaiseksi, koska matkapuhelinetu irtisanomisajalla). Kevyt, keväinen ja raikas fiilis. Hyvä tästä tulee...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Nyt on kaikki tehty ja täytetty. Huomenna luovutellaan työntekovälineet töinantajalle (tai no, puhelin säilyy toistaiseksi, koska matkapuhelinetu irtisanomisajalla). Kevyt, keväinen ja raikas fiilis. Hyvä tästä tulee...
Tsemppiä :thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Huumepoliisin päälliköllä on ihan buenot tienestit, kun 1,9 miljuunaa on pistetty hukkauskieltoon.

Siinä olis Jonille hommaa. Like a boss vetäis lonkeroa huumepomojen kanssa ja fyrkkaa napsuis tilille.
 

Örfil

Guest
(tai no, puhelin säilyy toistaiseksi, koska matkapuhelinetu irtisanomisajalla). Kevyt, keväinen ja raikas fiilis. Hyvä tästä tulee...
Onnea jatkoon!

Muuten, haluaako ex-työnantaja myös numeron vai saatko pitää vanhan numeron itsellään?

Mietiskellyt kanssa itse että jos ja kun itelle käy noin, haluaisin pitää vanhan numeroni.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onnea jatkoon!

Muuten, haluaako ex-työnantaja myös numeron vai saatko pitää vanhan numeron itsellään?

Mietiskellyt kanssa itse että jos ja kun itelle käy noin, haluaisin pitää vanhan numeroni.
Aika harva haluaa pitää, koska siihen tulee työsoittoja.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Meillä asia taas on juuri toisinpäin. Ja numeron saa työntekijä mukaansa jos haluaa, meidän tapauksessa ainakin.
Saa meilläkin, mutta neljästä mun aikaan lähteneestä vain yksi on pitänyt vanhan numeron. Juuri sen takia, että kaupat soittelee, koska tulet imureita esittelemään.

(Noita työpuheluja saattaa tulla päivittäin aika paljonkin)
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Saa meilläkin, mutta neljästä mun aikaan lähteneestä vain yksi on pitänyt vanhan numeron. Juuri sen takia, että kaupat soittelee, koska tulet imureita esittelemään.

(Noita työpuheluja saattaa tulla päivittäin aika paljonkin)
Jos lähtee kilpailijalle niin liekkö tuo hirveästi haittaa että soittelevat.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jos lähtee kilpailijalle niin liekkö tuo hirveästi haittaa että soittelevat.
Nose, tosin jos tuosta on vaaraa, niin luulis työnantajankin funtsaavan ennenkuin antaa sen numeron mukaan.

Ja jos haittaa, niin yleensähän on tapana lähettää asiakkaille ilmoitus sähköpostise, että teillä on nyt uusi kontaktihenkilö. Toki on selvää, että moni asiakas unohtaa tämän heti seuraavan viikon aikana, mutta kyllä tuo jonkin verran karsii pois.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos lähtee kilpailijalle niin liekkö tuo hirveästi haittaa että soittelevat.
Jos järjellä ajattelee, niin haittaa.

- Tuliko tämä Makita-edustajalle?
- Tuli entiselle sellaiselle, nyt edustan Boschia.
- Miks menit huonommalle merkille?
- Tota kun ööää saan parempaa palkkaa helpommasta työstä
- Soitan sinne Makitan AsPaan. Jaksamisia!
- Kiitti, sitä tarvitaan.
 

Örfil

Guest
Nose, tosin jos tuosta on vaaraa, niin luulis työnantajankin funtsaavan ennenkuin antaa sen numeron mukaan.
Jos on paljon tekemisissä asiakkaiden kanssa puhelimitse niin silloin varmaan. Eli just jos myy jotain imuria ja sen sellaista jne.
Meitsin duunissa pääasiallinen yhteydenpitokanava on sähköposti sekä konffapuhelut, joten suoraan numeroon tulee aika harvoin työpuheluita.
Lisäksi jos puljasta lähtee, sen tietää sitten kaikki kontaktihenkilöt ja eivät varmaankaan enää perään soittele...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Aika haastavassa tilanteessa on oltu itsekin jo jonkun aikaa. Ei auta kurssit, ei auta 10 vuotinen työurakaan. Kokemusta liikaa. Tietää velvollisuutensa, mutta valitettavasti myös oikeutensa. "Ei passaa ottaa töihin, kun joutuu vielä itse vaikeuksiin". Joku täällä puhui 25v. kokemuksesta ja silläkin syleksii tällä hetkellä kattoon, joten Jonille terkkuja. Et ole yksin, jotain voit kuitenkin tehdä. Kun aika sen on, muista äänestää.

Katsotaan mitä tapahtuu syyskuun jälkeen ja kun hallitus vaihtuu. Voipi olla ettet suomen kielellä asioi yhdenkään kuljettajan kanssa enää. No, Kelassa vielä pystyy asioimaan :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Eräskin paskapulju tarjosi paikkaa seuraavin ehdoin:

Neljän viikon jakso 6:n työpäivän viikkoa. No eipä siinä, kuukauden pystyisi venymäänkin moiseen, mutta laki vaatii 45 tunnin viikkolevon vähintään joka toinen viikonloppu ja se ei tässä täyty.

Se on sil viissiin, kun polliisi paskalakki katsoo sinun piirturisi, niin sakot ja ajokiellot ottaa silloin vastaavassa tapauksessa kuljettaja. Joten haistakaahan vittu sitte vaa. Kokeile jotain tyhmempää, niitä riittää
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Joku täällä puhui 25v. kokemuksesta ja silläkin syleksii tällä hetkellä kattoon, joten Jonille terkkuja. Et ole yksin, jotain voit kuitenkin tehdä. Kun aika sen on, muista äänestää.
Jonilla ei tainnut olla kuin 20 vuoden kokemus noista IT-jutskista ja hän lisäksi osaa erittäin hyvin maailman kaikki ohjelmatkin. Kun tolla Jonin osaamistasolla ei hommia läydy, niin IT-puolelta tuskin kukaan muukaan töitä tulee saamaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös