Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Tiistaina olisi työhaastattelu. Ja ensi viikolla luvattiin palata toisestakin firmasta asiaan. Tosin siitä jälkimmäisestä on monesti sanottu että soittele viikon päästä, ja aina se on mennyt siihen että olen soitellut viikon päästä uudelleen ja saanut saman vastauksen. Ensi viikolla avautunevat myös kesätyöpaikat hakuun yhdestä firmasta, johon moni alaani opiskeleva on suunnistanut aikoinaan. Kyllä tämä tästä.

Sekin mietityttää että minnehän päin mualimmaa sitä suuntaisi opintojen jälkeen. Vanhoille kotikulmille vai muualle? Jälkimmäinen vaihtoehto lie todennäköisempi, mutta kotikulmillekin on hakemus vetämässä. Kyllä tämä tästä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tiistaina olisi työhaastattelu. Ja ensi viikolla luvattiin palata toisestakin firmasta asiaan. Tosin siitä jälkimmäisestä on monesti sanottu että soittele viikon päästä, ja aina se on mennyt siihen että olen soitellut viikon päästä uudelleen ja saanut saman vastauksen. Ensi viikolla avautunevat myös kesätyöpaikat hakuun yhdestä firmasta, johon moni alaani opiskeleva on suunnistanut aikoinaan. Kyllä tämä tästä.

Sekin mietityttää että minnehän päin mualimmaa sitä suuntaisi opintojen jälkeen. Vanhoille kotikulmille vai muualle? Jälkimmäinen vaihtoehto lie todennäköisempi, mutta kotikulmillekin on hakemus vetämässä. Kyllä tämä tästä.
Muuta Lieksaan, Reunatiellä on halpoja kämppiä ja siellä asuvilla KUULEMMA tuet juoksee. Ai töitä? No ei niitä kellään täällä ole.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Ensimmäinen YT käyty. Seuraava (viimeinenkö?) ensi viikon lopulla. Juuri päätetty kollegan kanssa ensimmäisen neukkarin ja siellä ilmaantuneiden perustelujen vastakysymys/kommenttipatteriston kirjoittaminen työnantajan edustajille. Faktaa, dataa ja historiatietoja löytyy todistettavasti niin paljon, että tiedän jo etukäteen verisuonten napsahtelevan joissain pääkuvuissa. Voi olla, että heillä juridinen mahdollisuus toteuttaa aikeensa on mutta paska maku jää suihinsa toteuttaessaan sen...

Silti ihan fiksusti hoituu arki päivin ja eteenpäin suunnitellaan ja kalenteroidaan yhdessä. Erikoinen fiilis. Hyvin erikoinen.

Paskahtihan tää tulee päättymään mutta revitään nyt kaikki ilo irti mitä revittävissä on. Tämmöstä tää nyt on...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ensimmäinen YT käyty. Seuraava (viimeinenkö?) ensi viikon lopulla. Juuri päätetty kollegan kanssa ensimmäisen neukkarin ja siellä ilmaantuneiden perustelujen vastakysymys/kommenttipatteriston kirjoittaminen työnantajan edustajille. Faktaa, dataa ja historiatietoja löytyy todistettavasti niin paljon, että tiedän jo etukäteen verisuonten napsahtelevan joissain pääkuvuissa. Voi olla, että heillä juridinen mahdollisuus toteuttaa aikeensa on mutta paska maku jää suihinsa toteuttaessaan sen...

Silti ihan fiksusti hoituu arki päivin ja eteenpäin suunnitellaan ja kalenteroidaan yhdessä. Erikoinen fiilis. Hyvin erikoinen.

Paskahtihan tää tulee päättymään mutta revitään nyt kaikki ilo irti mitä revittävissä on. Tämmöstä tää nyt on...
Tsemejä.

Konsernissa ollut kymmeniä yt neuvotteluita sinä aikana kun olen ollut töissä täällä. Aina ovat vaan kiertäneet oman osaston ja näyttäisivät kiertävän myös ainakin lähitulevaisuudessa.

Nimim. paskiaisella tuuria
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Tsemejä.

Konsernissa ollut kymmeniä yt neuvotteluita sinä aikana kun olen ollut töissä täällä. Aina ovat vaan kiertäneet oman osaston ja näyttäisivät kiertävän myös ainakin lähitulevaisuudessa.

Nimim. paskiaisella tuuria
Cheers, no worries. Monet yyteet on täälläkin käyty läpi ja väkeä on lähtenyt vasemmalta ja oikealta osumatta kohdalle. Nämä meneillään olevat nyt vaan koskevat varsin rajattua joukkoa; minua ja kollegaa. Ulos eivät yritä mutta jos halvemmalla...

Jos tästä jää luu käteen niin sitten jää käteen luu. Seuraamme tilannetta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Cheers, no worries. Monet yyteet on täälläkin käyty läpi ja väkeä on lähtenyt vasemmalta ja oikealta osumatta kohdalle. Nämä meneillään olevat nyt vaan koskevat varsin rajattua joukkoa; minua ja kollegaa. Ulos eivät yritä mutta jos halvemmalla...

Jos tästä jää luu käteen niin sitten jää käteen luu. Seuraamme tilannetta.
Olisikohan täälläkin ollut pienimmillään yhtä henkilöä koskevat yt:t. :dunno:

Irtisanomiset todella harvinaisia. Vain tehtävien uudelleensijoittamisia tullut lähinnä. Paskamainen tietty jos joutuu paikkakuntaa vaihtamaan jonnekin kauemmas (mikäli "juurtunut" seudulle).

Tuo palkan alennus kuulostaa hieman kyseenalaiselta yt:n perusteelta, ellei kyseessä ulkoistaminen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tänään iski sellainen "ei saatana" -fiilis. Olo, että en aio tätä hommaa lopun ikääni tehdä. Mutta kattellaan ihan rauhassa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tänään iski sellainen "ei saatana" -fiilis. Olo, että en aio tätä hommaa lopun ikääni tehdä. Mutta kattellaan ihan rauhassa.
M'oon kattellu rauhassa jo 5 vuotta. Elä odota liian kauaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Veikkaan kuvion romahtavan omalla painollaan jo hyvissä ajoin ennen tuota, joten tuskin tulee odoteltua. Mutta hyvä ohje silti.
Hyvä ohje jo senkin vuoksi, että kylmä totuus on se, että mitä enemmän ikävuosia, sitä vaikeampi uutta duunia on löytää. Kaikkihan tiedämme, että työnantajat hakevat mieluiten 25 kesäistä henkilöä (mielellään mies, koska se mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei hankkiudu raskaaksi), 30 vuoden työkokemuksella ja harjoittelijan palkalla. Viimeistään neljänkympin jälkeen alkaa kello jo pikkuhiljaa tikittämään, mikä ei suinkaan tarkoita etteikö yli viisikymppinenkin löytäisi työtä, mutta totuus tuppaa olemaan on se, että siltä viisikymppiseltä odotetaan varmasti sitten poikkeuksellisen jykevää ammattitaitoa. Kolmekymppisen kohdalla voidaan vielä joustaa, koska kyllähän sitä voi kouluttaa eikä vielä vaadi ihan älyttömiä liksojakaan ja terveyskin on todennäköisesti vielä kondiksessa.

Mutta tiedän myös pirun hyvin, että helpommin sanottu kuin tehty. Mitä kauemmin yrityksen palveluksessa on tullut oltua, sitä vaikeampi sieltä on lähteä vaikkei kaikki ihan ihanteellista olisikaan (onko se sitten muualla ihanteellista?). Työpaikalla tulee kuitenkin vietettyä aika pirun iso osa päivästä, joten onhan se eräällä tavalla jonkinlainen "kotikin", puhumattakaan kolleegoista, jotka ovat tuttuja jo vuosien takaa, sitäpaitsi mitä kauemmin olet ollut yrityksessä, sitä enemmän sulla on siellä tuttuja ihmisiä. Ja jos ei muuten, niin siellä ainakin tiedät mikä sua odottaa, uusi työpaikka on aina se tuntematon sika siellä säkin pohjalla, kuten myös ihan selkeä riski (koeaika, uusi työntekijä irtisanotaan helpommin, jos tarvetta on jne.). Nuori ja perheetön henkilö voi vielä aika huoletta riskeerata, tilanne on hieman eri, kun on elätettävänä perhe ja asuntolainan lyhennykset maksettavana.

Ihan oikeesti paljon tsemppiä jokatapauksessa riippumatta siitä mihin ratkaisuun päädyt. Ainahan sitä voi kattella ympärilleen ja vaikka haeskellakin duunipaikkoja. Kukaanhan ei pakoita vaihtamaan vaikka joku oliskin valmis sut ottamaan. Ja ainahan on parempi hakea duunia silloin, kun ei ole mikään pakko sitä löytää, vittumaisempaa se hakeminen on silloin, kun on vanha duuni lähtenyt tai lähdössä alta ja muuta vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole. Palkkaneuvotteluissakin huomattavasti helpompaa, kun uusi työnantaja tietää, ettet ole työtön työnhakija, jolle voi tarjota pienempäänkin liksaa, saatikka että joutuisit selittelemään, miksi olet pyöritellyt perukaloitasi himassa viimeiset 2-3 vuotta.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ne tais kirjoitella vaan moderointihommista.

Itsellä on nyt vakavat paikat duunijuttujen kanssa. Tämä mun oma firma ei ole oikein wörkkinyt....olen kait jarnanut liikaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ne tais kirjoitella vaan moderointihommista.

Itsellä on nyt vakavat paikat duunijuttujen kanssa. Tämä mun oma firma ei ole oikein wörkkinyt....olen kait jarnanut liikaa.
No eikös tuo just päde moderaattoreihin? Ei kannata lähteä muita hommia haikailemaan, kun ei kukaan halua vuosikausia kattoon sylkeneitä ammattitaidottomia olmeja, vaikkei heille palkkaa tarvitsisikaan maksaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ne tais kirjoitella vaan moderointihommista.

Itsellä on nyt vakavat paikat duunijuttujen kanssa. Tämä mun oma firma ei ole oikein wörkkinyt....olen kait jarnanut liikaa.
En tiennykkään, että sä oot yksityisyrittäjä.

Tsemppiä sinnekin.

Ai se puhu vaan modehommista? Ei kai? :doubtful:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös