(Typerien) kysymysten topic

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
407
Auto-Toivosen liikkeet olivat Järvenpäässä, Keravalla ja Tuusulassa. Olen aikalaistarinoista ymmärtänyt, että yhden näistä liikkeistä olisi ollut tarkoitus tulla Henkan hoitoon ralliuran päätyttyä.
Kyllä, juuri näin, Henkalle oli varattu yksi liike, Harrille yksi ja Paulille yksi. Henkka ei käsittääkseni ollut kuitenkaan Auto Toivosella työsuhteessa.
Olen kuullut varsin vauhdikkaita tarinoita sekä Paulin että Harrin työurasta Auto-Toivoselta entiseltä työkaverilta, minulla oli kyllä muistikuva että yksi liikkeistä olisi ollut Porvoossa eikä Tuusulassa.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
minulla oli kyllä muistikuva että yksi liikkeistä olisi ollut Porvoossa eikä Tuusulassa.
Siis Porvoossa tietenkin! Ei Tuusulassa. Eli Järvenpää, Kerava, Porvoo. Tuli varmaan ajatuksissa kirjoitettua mitä sattuu. Harri Toivosesta on varma silminnäkijähavainto 90-luvun alusta Järvenpään Auto-Toivosen pihamaalta, jossa Harri kovaäänisesti hätisteli autokaupan pihassa pyöräilleitä pikkupoikia muualle.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
527
Sijainti
pk.seutu
minulla oli kyllä muistikuva että yksi liikkeistä olisi ollut Porvoossa eikä Tuusulassa.
Kiitos oikaisusta. Oli sellainen muistikuva, että olisi ollut Tuusulassa.
Vielä yksi. Tiedä sitten onko tämä varsinainen ammatti, mutta ajouran jälkeen: Alen - tv-persoona.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
En tiedä tarkkaan, että oliko hän automyyjä-, asentaja vai mikä, mutta Jorma Lusenius oli jokatapauksessa töissä Renault-autoja 1970-luvulla maahantuoneessa Autorex Oy:ssä. Mika Arpiainen ja Erkki Pitkänen toimivat käsittääkseni molemmat johtotehtävissä tekstiilialalla. SM-mitalisti Harri Väänästä tituleerattiin siviiliammattinsa johdosta "Helsingin nopeimmaksi taksikuskiksi". "Kilu" Aho toimi puolestaan OP-ryhmän autonkuljettajana.
 

Finnishman

Well-known member
Liittynyt
30.10.2015
Viestit
98
Onko tietoa, mitä jääkiekkojoukkueita rallikuskit kannattavat? Ainakin keskisuomalaisille JYP kuulostaa luonnolliselta, ja Grönholmille Uudenmaan suomenruotsalaisena HIFK voisi olla looginen vaihtoehto.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Onko tietoa, mitä jääkiekkojoukkueita rallikuskit kannattavat? Ainakin keskisuomalaisille JYP kuulostaa luonnolliselta, ja Grönholmille Uudenmaan suomenruotsalaisena HIFK voisi olla looginen vaihtoehto.
Olen nähnyt Markun isän Eero Alénin HIFKin matseissa muutamankin kerran 90-luvulla - mikäs sen hienompaa jos tämä olisi periytynyt myös pojalle (en ole tosin Markkua koskaan hallilla nähnyt).
 

Mahlainen jarruton

Well-known member
Liittynyt
23.3.2008
Viestit
142
Sijainti
Piilossa
Muistelisin, että Jari-Matti on Tapparan miehiä. Olisihan se loogistakin, sillä Tampereen oranssi puoli on perinteisesti nauttinut vahvaa suosiota Etelä-Pohjanmaalla.
 

Finnishman

Well-known member
Liittynyt
30.10.2015
Viestit
98
Harkimo ja Selänne -linkkien myötä tarjoaisin Bosselle ehkä kuitenkin ennemmin Jokereita.
Minulla on mielikuva, että hän olisi joskus sanonut, ettei kannata ainakaan Jokereita em. seikoista huolimatta. Toisaalta, on hän saattanut kannattaa ainakin aiemmin myös Kiekko-Espoota/Bluesia, ennen sen konkurssiin menoa.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1714
Tällaisena henkilönä, joka ei joukkuelajeja seuraa tai mitään seuraa kannata, niin tämä hyisaatana-kulttuuri jotenkin särähtää korvaan. Kai se on jeesustelua. Se vaan on niin.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
876
Ja sitten jos laajennetaan lajikirjoa jalkapallon puolelle, Carlos Sainzit (isä ja poika) ovat fanaattisia Real Madridin kannattaja:


Tuosta Champions Leaguen -tunnusmusiikista tulikin mieleen, olisi kiva jos rallin MM-sarjassakin olisi ollut vuosien aikana käytössä joku yksi ja sama (ja mielellään myös hyvä) virallinen tunnari. Nythän tunnarit ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin vuosien aikana ja suurin osa ei ole jäänyt oikein millään tavalla mieleen.

En tiedä sitten onko se lapsuuden nostalgiaa vai mitä, mutta oma suosikki on edelleen tämä 1996-98 käytössä ollut tunnari:

 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
648
Jos tosiaan puhutaan muista kuin jääkiekon kaltaisista hassuttelulajeista, niin lupaava suomalaiskuljettaja Ville Pynnönen on käsittääkseni kova FC Vaajakosken kannattaja.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Minulla on mielikuva, että hän olisi joskus sanonut, ettei kannata ainakaan Jokereita em. seikoista huolimatta.
Grönholm ei tosiaan taustansa puolesta oikein profiloidu Jokereiden kannattajaksi. En yllättyisi jos pääosin Espoossa (?) varttuneen Bossen seura olisi Grankulla IFK.

Anttila vaikuttaa X:n perusteella olevan tosiaan Kahvaran miehiä.

Ja sitten on toki vielä ehkä eniten mihinkään jääkiekkojoukkueeseen linkittyvä rallihahmo, entinen Jokerien ottelukuuluttaja Tomi Tuominen.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
655
Ja sitten on toki vielä ehkä eniten mihinkään jääkiekkojoukkueeseen linkittyvä rallihahmo, entinen Jokerien ottelukuuluttaja Tomi Tuominen.
Tuominen myös mainitsee useammassa Tomin nuoteista -podcastissa jonkun jääkiekkovalmentajan, olikohan Risto Dufva.

Tuomiselta hoituu rallitoimittajan, kartturin ja ottelukuuluttajan hommien lisäksi ainakin teatteri- ja musiikkihommat, melkoinen monilahjakkuus kyseessä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3548
Lappi oli juuri jossain Kalpan somessa, Ferm tullut nähtyä omien (epävarmojen) havaintojen mukaan Ilveksen peleissä. Latvalalla tosiaan museossaan ainakin Tapparan paita ja muistaakseni taitaa Nokia Areenallakin olla firman mainos heidän peleissään.
 
Ylös