Tää olis kyllä linjassa Venäjän politiikan kehityksen kanssa noin niinku vähän pidempikin aikajänne huomioiden.Jospa vnäläisten mielestä absurdius on askel oikeaan suuntaan.
Niin, tästähän oli jo juttua:Jospa vnäläisten mielestä absurdius on askel oikeaan suuntaan.
http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/2014050718272744_uk.shtmlPutinin Ukraina-politiikkaa leimaa ennakoimaton epäjatkuvuus, joka ajaa länsivallat nurkkaan.
http://yle.fi/uutiset/asemiehet_ovat_tuhonneet_tutka-asemia_ita-ukrainassa/7232310Suomalaisasiantuntija: Tutkien lamaannuttaminen voi viitata alkavaan operaatioon, mutta nyt lienee kyse halusta pelotella.
Naiivi kysymys, kun venäläiset ovat suorittaneet operaatioita jo vaikka kuinka pitkään Itä-Ukrainassa ja vallaneet jo Krimin.Asemiehet ovat tuhonneet tutka-asemia Itä-Ukrainassa
Hyökkääkö venäjä?
editoidaan nyt kuitenkin, vainoharhainen kun olen..Onkos huomenna ne vaalit, joihin osallistuvat vain ne, jotka äänestävät: Da Rossija ?
Myöhäistä, sulle on jo buukattu junalippu Siperiaan ja työpaikka kaivoksille.editoidaan nyt kuitenkin, vainoharhainen kun olen..
Siitä perkele voi saada mitalin rintapieliin, kun oikein riehuu kivihiiltä kuokkiessa.Myöhäistä, sulle on jo buukattu junalippu Siperiaan ja työpaikka kaivoksille.
Tai napin otsaan, jos lusmuilee.Siitä perkele voi saada mitalin rintapieliin, kun oikein riehuu kivihiiltä kuokkiessa.
Foorumin moderaattoreita minä enemmän pelkään kuin Siperian junaa.Myöhäistä, sulle on jo buukattu junalippu Siperiaan ja työpaikka kaivoksille.
Kyynel!:frown:Foorumin moderaattoreita minä enemmän pelkään kuin Siperian junaa.
Ja höpöhöpö, ukko on ihan pihalla :nope: Ensinnäkin SA:n uusi taistelutapa on juuri tuollaisia tilanteita varten kuin omiaan. Lisäksi Suomen uhkakuvaan ja siihen perustuvaan puolustusstrategiaan kuuluu arvio että hyökkääjä iskee yhdelle tai kahdelle painopistealueelle, ei koko maahan koko 1300 km:n laajuudella.Suomen puolustus-strategiassa tuollaista ei ole huomioitu lainkaan. Kaikki perustuu vain ja ainoastaan koko maan puolustamiseen.
Kyynel!:frown:
Eikö tuo koko maan puolustaminen sitten kata jotain pientä aluetta?Mitä Suomen pitäisi oppia Ukrainan tilanteesta?
Ainakin se, että meidän puolustus-strategiamme on täysin väärä.
Suomen aluepuolustusjärjestelmä ja yleinen asevelvollisuus perustuu siihen, että koko maata ja sen jokaista neliömetriä puolustetaan. On perustunut puoli vuosisataa aina ja ikuisesti aivan kuten myös Suomen turvallisuuspolitiikka perustuu edelleen kylmän sodan prinsiippeihin.
Mutta entäpä jos hyökkääjääjän tavoite onkin ottaa haltuunsa vain pieni osa Suomea (kuten vaikka Ukrainassa Venäjä otti vain Krimin)?
Niin yllättävää kuin se onkin niin Suomi on sotilastaktiksesti täysin aseeton tuollaista vastaan.
Suomen puolustus-strategiassa tuollaista ei ole huomioitu lainkaan. Kaikki perustuu vain ja ainoastaan koko maan puolustamiseen.