Ulkomaanpellejen joulutoikki ja paskavittu hyvaahuomenta otsikko

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Appiukko vietiin eilen kuntoutuskeskukseen reilun 150 km päähän Wienistä, on siellä ainakin seuraavat 4 viikkoa. Anoppi ja vaimo menivät mukana, anoppi viipyy paikan päällä koko ajan, vaimo tulee sunnuntaina takaisin, mutta ajaa taas joulupäivänä paikalle tyttären kanssa.

Vielä ei pysty kävelemään eikä käyttämään oikeaa kättään, mutta saa nyt nähdä mitä saavat kuntoutuksella aikaan. Tarpeen vaatiessä tuota neljää viikkoa pidennettään.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vuoden viimeinen duunipäivä. Maanantaina 5.1. tarttee tulla duuniin, 6.1. on taas pyhäpäivä.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mulla maanantaina viela duunia, 6 tuntia lentokoneessa ja 2 tuntia kentalla... :thumbfh:

Muuten ihan lomafiilis kylla jo.

Huomenna tulee laja frendeja meille ja pidetaan makkarantekopileet. Jokainen tuo kilon verran sekalaista lihaa ja taytetta, ja katsotaan mita keksitaan... :D

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Vetasin pelkialaisen lounaan, eli pelkkaa friteerattua lihaa kera "samurai"-kastikkeen... :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Huomenna tulee laja frendeja meille ja pidetaan makkarantekopileet. Jokainen tuo kilon verran sekalaista lihaa ja taytetta, ja katsotaan mita keksitaan... :D
Ootko yhtään ohjeistanut lihakimppaa, ettei vaan kaikki tuo samanlaisen läjän?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Ootko yhtään ohjeistanut lihakimppaa, ettei vaan kaikki tuo samanlaisen läjän?
En oikeastaan, silla ylimaaraiset viedaan kotio mukaan, osa syodaan paikanpaalla.

Muutamasta jo tiedan, eika ole samaa kuin muilla.
Mulla on 500g karitsaa ja 700g hirvea. Ja iso laja pekonia rasvaksi... :thumbup:

Broidi tuo rasvaista viljapossua ja toinen frendiperhe enimmakseen nautaa...
Itse teen karitsasta jotain Merquez tyylista tulista juttua...

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Pari kuukautta sitten jarkkasin samanlaisen illan, mutta sushi-teemalla. Oli loistava menestys ja kokemus.

Katsotaan mita huominen tuo...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pari kuukautta sitten jarkkasin samanlaisen illan, mutta sushi-teemalla. Oli loistava menestys ja kokemus.
Mahto olla sun frendeilläs kotona selittämistä, kun saapuivat kaikki yömyöhään myötälaitaisessa himaansa sormien haistessa kalalta :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kai tuut pelle Suomeen välillä? :eek:
Justhan mä siellä olin kesällä ;)

Pyrin ajoittamaan Suomi-reissut aina kesään, jos vaan mitenkään mahdollista. Joulukuu ei välttämättä ole parasta aikaa Suomessa, eikä etenkään Etelä-Suomen pimeässä loskapaskakelissä.

Sanottakoot varmuuden vuoksi, että ei se sää täällä Wienissäkään joulukuussa ole yleensä kovin hääppöinen, ehkä ainoona plussana, että ei päivänvaloa riittää muutaman tunnin pidempään.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Justhan mä siellä olin kesällä ;)

Pyrin ajoittamaan Suomi-reissut aina kesään, jos vaan mitenkään mahdollista. Joulukuu ei välttämättä ole parasta aikaa Suomessa, eikä etenkään Etelä-Suomen pimeässä loskapaskakelissä.

Sanottakoot varmuuden vuoksi, että ei se sää täällä Wienissäkään joulukuussa ole yleensä kovin hääppöinen, ehkä ainoona plussana, että ei päivänvaloa riittää muutaman tunnin pidempään.
Luulin, että pelle on unohtanu kotimaansa. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
...synnyinmaansa.;)

Kai se koti on kotimaassa?
Niinnojoo. Kai se kotimaa on mulla kuitenkin Suomi, rinnastan termin kotimaa läheisesti synnyinmaahan tahi ehkäpä tarkemmin sanottuna siihen maahan, jossa olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt eli siis Suomeen. Koti on toki Itävallassa.

Toisaalta olis hassua, jos mulla olis Itävallan kansalaisuus eikä Suomen ja silti väittäisin Suomen olevan kotimaani.

Mutta paskaakos tuosta terminolgiasta, pääasia kai miten itse asiaan suhtautuu.