Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2003

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kolmesataset pikkubemarit on kaikki proleautoja, joten ilmanmuuta ottaisin Mersun.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Joo, kyllä! (Tellervo perkele!!! :mad: )

Onhan toi Meba "omaa luokkaansa", mutta kun se on listan kalleimmasta päästä niin lisävarusteluun ei akalle juurikaan jää "rahaa". Toisaalta taas toi pikku-BMW on nykyisin todella nätti auto ja noussut kyllä pois siitä proleluokasta PLUS sen "laittamiseen" jäis fyrkkaa ainakin ilmastoinnin, nahkojen ja kattoluukun verran. Plus se on pienempi, joka ainakin akalle on kriiteeri sinänsä. Siksi juuri 500-luokan BMW, 166 Alfa jne jne jäi heti kättelyssä pois harkittavien autojen listalta...

Perus-Meba ei juuri "sillai" säväytä, nääs.

Toisaalta... eek! (niinpä!)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Prole mikä prole, mutta kyllä mä sitä peeämveetä voin jugoautoksikin kutsua (vaimon serkkutyttö oli jonkunaikaa bemarilla duunissa ja väitti, että suurin osa asukkaista oli jugoslaaveja eek! ), jos kuulostaa sillai paremmalta.

Käsket sen (guga tää "se" muuten on? eek! eek! eek! ) ottaa sen Mersun niin ei tartte sunkaan hävetä! doubtful

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
"Se"??? eek!

Kanada, Toronto, ei kuitenkaan Mats Sundin! wink

Tohon autojuttuun olisin kyllä halunnut muunlaista kun "asenne"-juttua... frown

elle

-------
Eipä noista autovaihtoehdoista kumpikaan ole kovinkaan paha!

Mä hankin ensimmäiseksi muuttoautoksi vähänkäytetyn C Mesen, vuosimallia 98. Mitään ongelmia ei ton auton kanssa koskaan ollut, mutta hiukan se oli ”kömpelö”. Kun sitten näytti, etten ihan lähiaikoina ole Suomeen palaamassa vaihdoin sen uuteen Bemu 320:aan -> ja siitähän ne ongelmat sitten alkoivat.

320:aan on tähän mennessä vaihdettu turvatyynyt, ikkunan mekanismit ja lopuksi kaikki ovet ja verhoilua uusittu -> suurin ongelma oli, että auto ei ollut vesitiivis, mikä taasen on ihan kiva ominaisuus autolta. Väittivät sarjavirheeksi. Normaalin pikkuhuoltojen lisäksi se on ollut jo varmaan kymmenisen kertaa Geneven korikorjaamolla. Kun vesi tuli sisään autoon, huomattiin, että tuo verhoilun materiaali ei pidäkään ”vesipesusta” -> mun auton hillitty verhoilu muuttui villiksi leopardikuvioksi.

Mutta muuten toi 320 on ajomukavuudeltaan ihan toista luokkaa. Ja jarrut on tehokkaat! Takapenkin jalkatila on tosin aika olematon, mutta takakontti on mahtavan tilava.

Nyt kun kaikki korjauskulut on selvitetty ja auto toimii, voisin sanoa että Bemu on parempi. Tosin Geneven Mese-huollossa saa kuninkaallista palvelua, joskin se johtuu siitä että he pääsääntöisesti myyvät Ferrareita.

Ai niin, huomentapäivää kaikille.

-elle-

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Kiitos elle! :) Juuri tätä kaipasin!

Sinällään sillä ei ole mitään väliä, jos pikkuvikaa tulee (kun ei ite tartte maksaa), mutta jos jotain isompaa on niin se on jo pahempi juttu.

Täytynee sit vaan venaa koeajoa (Meba lupas sen auton päiväksi pariksi!! :) :) ) ja rälläämistä!

Niiiiii ja onhan se siistimpää sumplia ittensä tietty Meballa Monte Carloon huhtikuun alussa... prole-bemarilla tulis vaan ilmeisesti sääliviä katseita... wink wink

<small>[ 20-01-2003, 14:02: Message edited by: Nopeahuoli ]</small>

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
elle:
...Kun sitten näytti, etten ihan lähiaikoina ole Suomeen palaamassa vaihdoin sen uuteen Bemu 320:aan -> ja siitähän ne ongelmat sitten alkoivat.

320:aan on tähän mennessä vaihdettu turvatyynyt, ikkunan mekanismit ja lopuksi kaikki ovet ja verhoilua uusittu -> suurin ongelma oli, että auto ei ollut vesitiivis, mikä taasen on ihan kiva ominaisuus autolta. Väittivät sarjavirheeksi...

...Nyt kun kaikki korjauskulut on selvitetty ja auto toimii, voisin sanoa että Bemu on parempi...
Kollega (ei duunikamu, silla on aika snapperhead mieheksi) sanoi ihan samaa bemustaan.
Paljon oli ollut onkelmia, mutta auto oli kuulemma niin kiva ajaa, etta silti ostaisi sen uudestaan. Kyllakin osti juuri Saabin 93:n, ja hajos paskaks kun ma ostin samaan aikaa mun mesen ja totesin (kun kateellisena katseli mun mersua ja kommentoi etta nyt on Myllis sitten isoa pomoa) etta ton Saabin hinnalla ois saanu 2 naita mun mersuja. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
"Se"??? eek!

Kanada, Toronto, ei kuitenkaan Mats Sundin! wink
Jaahas, onko ihan peräti ranskankielinen kanukki? Onnea! :)

Tohon autojuttuun olisin kyllä halunnut muunlaista kun "asenne"-juttua... :(
Sitten olis kannattanu kysyä muilla voorumeilla, nääs niinkus hyvin tiärät, kukaan meistä ei ajele pikkubemarilla eikä myöskään tommosella mesellä, niin että mitä sä oikein meiltä vaadit? eek!

Mutta hei, asenteestahan kaikki on kuitenkin lopulta kiinni, niin että käsket sen Ratsupoliisin nyt vaan ottaa sen Mersun niin ollaan kaikki tyytyväisiä. Ihan tosi!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Niin kun sanoin, ajoin takaa jotain tollasta ellen antamaa vastausta... eek! Tai jotain sellasta, että "mun kaverilla on uusi Bemari/MB ja..." eek! Kyllä mä kai itsekin sen osaan (tiiät kyllä wink ) sanoa, että Rellu on paska, Saab on aivan paska, mutta VW Golf se vasta vitun hyvä onkin! eek! wink

Ei ole kanukki ranskankielinen (onneksi!).

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Golfihan (varsinkin GTI) on muuten se kaikkien proleautojen äiti! Siis ainakin täälläpäin maailmaa. Ihan tosi! eek!

Rellulla taas ajelee perheelliset ja muutenkin kaikenpuolin kunnolliset ihmiset niinkuin minä! Saapilla taas ei ajele just kukaan :rolleyes:

Sanoinko muuten jo, että käske sen vaahteranlehden ottaa Mersu? :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niijuu, ihan plussaa että ei oo ranskankielinen! Tosta hyvästä vois antaa anteeks vaikka erehtyiskin ottamaan sen pemarin wink

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
Oli kai puhetta jossain vaiheessa...
No hyvä! Oliskin helvetin ikävää, jos unohtuis mainita, kun kerran mullakin on näin selkee ja perusteltu mielipide!

Mutta hyvä! Eli se Mersu sitten!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Niinno, sille nyt kaikki eurooppalaiset autot on eksoottisia, joista sielläpäin maailmaa ei tavallinen prole eek! juuri voi uneksia. Nytkin kun se ajelee 156 2.5 JTD Alfalla, niin se on niiiin upeeta että... Siellä on koko suku ihmeissään rapakon takana eek!

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
*la-lala-la-lada __ __ ssssse __ __ sssseeeeevaaaaaastaonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauto* -komppi