Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2003

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Muistakko Tellervo kun ToPossa ja Namikassa pelas aikoinaan se vitun hyvä jenkki nimeltäs Mark McSwain?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Vetas muuten aupair 250,- CHF ylinopeussakotkin. 1 km/h enampi, ja sitten oltais menty rosikseen, ja sakko olis ollu yli 1000,- CHF.

Pitaa laittaa vaimon nimille, silla muuten mulla lahtee kohta kortti

Nyt muuten kusee ameriikan karhun paska suuhun. Huonoa tavaraa... yuck

Tblair2

Active member
Nopeahuoli:
Muistakko Tellervo kun ToPossa ja Namikassa pelas aikoinaan se vitun hyvä jenkki nimeltäs Mark McSwain?
En!!! eek! eek!

Mutta sen muistan kun Donkki-Don ja Hopkins lahti Helsinkiin naisiin Forssan kaupungin Ladalla. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pälli saatana levii noitten suurlähetystön pikkubyrokraattien kanssa :mad:

Passi menee vanhaks parin kuukauden sisään ja kun nyt olen uutta hakemassa, niin ajattelinpa samantien kirjauttaa tyttärenkin (2v 2kk) siihen passiin, alle 15-vuotiaat kun eivät omaa passia tarvitse. No kyselin sitten asiasta telefuunin avulla suurlähetystöstä ja eikö tämä pitänyt arvata: tytär on pitää ehdottomasti olla mukana :confused: JA MINKÄ HELVETIN LOOGISEN SYYN VUOKSI? Minähän voin ottaa vaikka naapurin kakaran mukaani, mistä vitusta ne sen tietää, kun ei siihen passiin tule edes tyttären puumerkkiä doubtful Aikani raivosin ja kun ei mikään auttanut lupasin soittaa ulkoministeriöön ja varmistaa asian sieltä. Muija totesi siihen, että ei tämä häntä haittaa :confused: oli kuulkaa hiinä ja hiinä etten menny linjoja pitkin antamaan nenänakkeja, mutta päätin sittenkin pysyä tyynenä ja todeta kylmän rauhallisesti, että ei muuten taida olla hirveesti väliä, että haittaako vaiko ei wink Noh, ulkoministeriössä ovat kuulemma just nyt ruokiksella (voi hyvä jumala... toivottavasti ei syty sota sillä välin :rolleyes: ), joten pitää soittaa myöhemmin uudestaan.

Sanottakoot nyt, että tytär on jo muijan itävaltalaisessa passissa eivätkä össit vaatineet mitään tämänkaltaisia byrokratisia naurettavuuksia.

Niin siis syy miksi mua toi jo ihan teknisistäkin syistä vituttaa on se, että mun pitäis aamulla venata yhdeksään että aukaisevat ovensa, raahata tytär laitakaupungilta keskustaan, viedä tytör takaisin lastentarhaan ja ajaa taas takaisin keskustaan duuniin. Ilman tätä tyttären mukaan roudaamista mun ei tarttis kun hypätä duunista metroon ja ajaa muutama pysäkki suurlähetystöön ja homma olis sillä selvä.

Ja lisäks vielä on tuoreessa muistissa tämä tyttären suomen kansalaisuuden anominen vajaa vuosi sitten. Sama vaatimus silloin, tytär ehdottomasti mukaan. Siellä se istui vaunussa koko ajan ilman että yksikään niistä marjanpomijoista olis edes vilkaissutkaan sitä. Tämänkin sitten tälle suurlähetystön lehmälle vähemmän ystävälliseen sävyyn ilmoitin, kun tästä passista taisteltiin.

Tblair2

Active member
Mina puolestani ehdotan nimimerkki Oopeelle viikon bannia julkisen laitoksen tyontekijan solvaamisesta:

Tämänkin sitten tälle suurlähetystön lehmälle vähemmän ystävälliseen sävyyn ilmoitin, kun tästä passista taisteltiin.
<small>[ 10-02-2003, 13:03: Message edited by: Tblair ]</small>

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ehdota Teukka samantien kahden viikon bannia, soitin nimittäin uudestaan sinne ulkoministeriöön ja keskustelin asiasta erään toisen naisihmisen kanssa :confused: :mad: :mad:

On kyllä kuulkaa välillä niin haista paskaa maa tuo Suomi että vertaistaan saa maailmalta etsiä!

Lopetan raporttini tältäerää tähän :(

"Lasten ja kansalaisten omaksi turvaksi.." My arse! doubtful

elle

-------
Huomentapäivää bellet!

Kuulkaahan, mulla on kahden vuoden ajalta kaikki lomat vielä pitämättä, mutta nyt päätin ens viikon uhrata.

Osaisikohan Itävallan-osasto vastata seuraavaan. Mä olen lähdössä reissuun Saksaan, siis autolla, mutta toi reitti oikaisee Itävallan kautta eli pitääkö mun pysähtyä ostamaan jostain rajalta joku tiemaksu -> onko siellä sellainen käytössä. Vai olenko mä kauhea rikollinen, jos en sellaista läpikulkumatkalle hanki. Tuli vain mieleen kun pitäisi täkäläinen sellainen käydä postista ostamassa.

-elle-

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
En ole Itävaltojen osasto, mutta katson velvollisuudekseni vastata: olin viime vuonna skimbaamassa I-valloissa enkä ostanut tarraa. Olis kuulemma kantsinut (sakot on kai huomattavat??), mutta en siis ostanut.

Rikollinen? Moi??????? eek! eek!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
elle:
Osaisikohan Itävallan-osasto vastata seuraavaan. Mä olen lähdössä reissuun Saksaan, siis autolla, mutta toi reitti oikaisee Itävallan kautta eli pitääkö mun pysähtyä ostamaan jostain rajalta joku tiemaksu -> onko siellä sellainen käytössä. Vai olenko mä kauhea rikollinen, jos en sellaista läpikulkumatkalle hanki. Tuli vain mieleen kun pitäisi täkäläinen sellainen käydä postista ostamassa.
Valitettavasti pitää. Kyseinen tarra kulkee nimellä Autobahnvignette, jonka liimaat tuulilasiin, mikäli reittisi kulkee moottoritien kautta. Vignettejä (ääntyy vinjette wink ) on myytävänä heti rajalla (kuten myös huoltoasemilla) ja niitä on olemassa myös päiväversiona (huom! ei ole voimassa 24 h ostohetkestä lukien vaan ainoastaan sinä kalenteripäivänä, jolloin se on ostettu). Seuraava versio on sitten 10 päivän kortti.

Olet sen verran rikollinen, että jos jäät kiinni, maksat 120 euron muistutusmaksun, joka tosin oikeuttaa ajamaan seuraavat 48 tuntia. Jos tuon jälkeen jäät uudelleen kiinni, maksat sakon, joka voi maksimissaan olla jopa 4000 Euroa eek!

Kaikki mitä ikinä olet halunnut tietää Itävallan Autobahnvignetistä ja ennenkaikkea kaikki mitä et varmasti ole koskaan halunnutkaan tietää, löytyy täällä olevasta pdf-tiedostosta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
En ole Itävaltojen osasto, mutta katson velvollisuudekseni vastata: olin viime vuonna skimbaamassa I-valloissa enkä ostanut tarraa. Olis kuulemma kantsinut (sakot on kai huomattavat??), mutta en siis ostanut.

Rikollinen? Moi??????? eek! eek!
Just! Eli oon sitten minäkin kustantanut Noppiksen Itävallan lomaa. Ei täällä kuulkaa turhaan puhuta, että ulkomaalaiset olis epärehellistä porukkaa. Haider Bundeskansleriksi! :mad:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niijuu, se kymmenenpäivän versio maksaa 7,60 €

Outoo... tuolla hinnastossa ei ollukaan mitään mainintaa siitä päivänvignetestä, no ehkä sellasta ei sitten ookaan eek!

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
elle:
Mä olen lähdössä reissuun Saksaan, siis autolla, mutta toi reitti oikaisee Itävallan kautta eli pitääkö mun pysähtyä ostamaan jostain rajalta joku tiemaksu -> onko siellä sellainen käytössä.
Jos ajat sielta onx se nyt Bregenzin kautta, niin se tie ei muistaakseni mene motarilla.

Itse olen tuon ajanut about 5 otteeseen lapi ja takaisin, ja aina ilman tarraa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Näyttivät muuten eilen uutisissa pätkän siitä, kun Bregenzin poliisi (tai Gendarmerie niillä taitaa siellä olla) jahtasi kolmella '92 mallisella Astralla yhtä hopeanharmaata sveitsin rekisteritunnuksin varustettua Mercedes Benz -merkkistä henkilöautoa. Oli kuulemma mennyt viiteen kertaan (about) edestakasin ja joka kerta pujotellu kolmesta tiesulusta läpi pysähtymättä. Ratin takana istu sellanen nuorehko mieshenkilö kasvoillaan hullunvirinistys ja keskisormea vilkutti ohimennessään. Lisätuntomerkkeinä kertoivat, että streoissa soi Offspring, oli kuulemma kaikunu Tiroliin saakka eek!