Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2004-2005

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Hyvää huomenta. Lähtihän tämäkin päivä käyntiin:thumbup:
hUomenta! Taas VÄSYTTÄÄÄ! Kuka keksii pitää pikkujouluja keskellä viikkoa :jaska:
Ett silleen!!!!!!!!!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jaska sanoi:
hUomenta! Taas VÄSYTTÄÄÄ! Kuka keksii pitää pikkujouluja keskellä viikkoa :jaska:
Ett silleen!!!!!!!!!
Kaikkiin turhanpäiväisiin rientoihin ei ole pakko mennä:thumbup:

...saati sitten väkipakolla inistä tappiin asti:rolleyes:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Kaikkiin turhanpäiväisiin rientoihin ei ole pakko mennä:thumbup:

...saati sitten väkipakolla inistä tappiin asti:rolleyes:
aikkiin rientoihin en ole menossa, vain niihin joissa on hauskaa :) (4 pikkujoulut takana, yhdet enään edessä :eek!: Ja ne onkin "siistimmät" mennään ravintolaan sapuskoimaan :eek!: )

Enkä pilkkuun asti ollut eilenkään, mutta jos 7:ltä herää, niin kyllä se 1:n asti roikkuminen väsyttää :mad:
Ett silleen!!!!!!!!!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Itse asiassa mullakin meni eilen jälleen päälle puolen yön ennenkuin pääsi nukkumaan, mutta hyvin tuota pääsi kuudelta ylös.

Itse olen tänä vuonna skipannut kaikki pikkujoulut:thumbup:

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Mä en ole käynyt kuin firman pikkujouluissa, ruoka ei ollut kaksista mutta itselle siunaantui sentään hyvä määrä drinkkilippuja :thumbup:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
arnold sanoi:
Mä en ole käynyt kuin firman pikkujouluissa, ruoka ei ollut kaksista mutta itselle siunaantui sentään hyvä määrä drinkkilippuja :thumbup:
Minua ei olisi firman pikkujouluihin saanut kirveellä eikä edes pinollisella drinkkilippuja:yuck: Tällä hetkellä tulee mieleen ainakin kaksi itselle täysin ilmaista pikkujoulua (joista toisesta olisin saanut ilmaisen taksinkin kotiin) jotka jätin väliin. Ihan suotta sitä lähteä väkisin mihinkään tunkemaan, jos ei ole pienintäkään kipinää.

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
En osallistu firman kekkereihin koskaan. Pomot pitää puheita ja kaikki nyökyttelee mukamas kiinnostuneina. Sitten vedetään kauheet lärvit ja oksennellaan. Skeidaa.

Btw, huomenta:thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Palkopoika sanoi:
En osallistu firman kekkereihin koskaan. Pomot pitää puheita ja kaikki nyökyttelee mukamas kiinnostuneina. Sitten vedetään kauheet lärvit ja oksennellaan. Skeidaa.

Btw, huomenta:thumbup:
Täällä ne ei vedä edes kunnon oksennuskännejä, tylsää :nope: :nope: :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml sanoi:
Oisko kuiteskii mahdollista, että mittausvirhe laskennan alussa tekee tepposet. Datan kasvaessa todellinen nopeus tarkentuu. Asian tekee epäluotettavaksi myös se, että saatavilla olevan kaistan leveys vaihtelee niin paljon. Näitä mittauksia kannattaa tehdä sunnuntai aamuisin ennen kello kahdeksaa (omalla aikavyöhykkeellä +- 2 h).

Asiaa sivuten, kinnesin enkkakirjan sivuilta löytyi tällainen juttu.
Ei oikein siltä vaikuta, meinaan selkeesti ne ekat 10 megaa tulee PALJON nopeammin kuin ne loput. Tommonen 1-2 megan tiedosto on usein samantien koneella kun vaan napsauttaa linkkiä, itseasiassa nimenomaan juuri tuon vuoksi ylipätään huomasin, että ne on nostanu nopeutta.

Tän ilmiön olen havainnut vasta sen jälkeen, kun palveluntarjoaja tässä hiljattain nosti nopeuden 1000 kbit/s:stä 1650 kbit/sekkaan.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Ei oikein siltä vaikuta, meinaan selkeesti ne ekat 10 megaa tulee PALJON nopeammin kuin ne loput. Tommonen 1-2 megan tiedosto on usein samantien koneella kun vaan napsauttaa linkkiä, itseasiassa nimenomaan juuri tuon vuoksi ylipätään huomasin, että ne on nostanu nopeutta.

Tän ilmiön olen havainnut vasta sen jälkeen, kun palveluntarjoaja tässä hiljattain nosti nopeuden 1000 kbit/s:stä 1650 kbit/sekkaan.
Jos sulla tulee alussa 800 kt/s niin tämä vastaisi yli 6 MB kaistaa. :eek!: :doubtful: . Onhan se mahdollista, että taattu kaista antaa tilaa alussa ja tasottuu kaistantasaajahärpäkkeen otettua tilanteen hallintaan.

Mm. opiskelijoiden kolhooseissa nettivastaavat repivät pelihousujaan warettajien takia. Muutama hemmo taloverkossa kyykyttää muita, ja admineille ei jää muuta mahdollisuutta kuin uhata yhteyksien katkaisemista kaikilta talon käyttäjiltä. :eek!: :nope:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ml sanoi:
Jos sulla tulee alussa 800 kt/s niin tämä vastaisi yli 6 MB kaistaa. :eek!: :doubtful: . Onhan se mahdollista, että taattu kaista antaa tilaa alussa ja tasottuu kaistantasaajahärpäkkeen otettua tilanteen hallintaan.
Mullehan tulee säännöllisesti 800kt kotiin, jos lähettävä pää vaan pystyy siihen .... :nope:
Ett silleen!!!!!!!!1

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jaska sanoi:
Mullehan tulee säännöllisesti 800kt kotiin, jos lähettävä pää vaan pystyy siihen .... :nope:
Ett silleen!!!!!!!!1
Minä vaan en vieläkään ymmärrä, mihin sä tarviit noin nopeaa kaistaa - siis muuhun kuin leveilyyn ;)

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
jaska sanoi:
Ett silleen!!!!!!!!1
Mullakin tulee joka päivä 800 kt kotiin, yleensä enemmäkin. :eek!: :doubtful: :wink:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml sanoi:
Toi on kaapeli-tv:n netti. Veikkaan että niiden filtterit (tai millä ne sitä nopeutta sitten säätelevätkään) hieman kusee, on meinaan ollu tapauksia, jossa asiakkaalla on ollu viikkokausia käytössään tommonen meganopee yhteys ihan vain sen vuoksi, että joku asetus on kussu ja asiakas on saannu käyttöönsä about sen nopeimman mahdollisen yhteyden, mikä sillä teknologialla on edes mahdollista. Toki se downloadnopeus riippuu hyvin paljon sitten siitä serveristäkin, jolta ne kamat imppaat.

Mutta en tosiaan valita, mulla on ollu nyt reilu vuosi toi kaapelimodemiiyhtes (entinen oli ADSL USB-modeemilla. Toimi kyllä itteasiassa toimi pirun hyvin sekin) ja ongelmia ei ollu ku aluks, jolloin modeemi oli viallinen. Vehkeessä oli kontaktihöäiriö, ei tarttenu ku hengittää siihen suuntaan, niin yhtes katkes. Valitin ja sain uuden motukan (eri mallia kuin se edellinen) ja sen jälkeen on ollu tasan kerran semmonen tilanne, etten ole nettiin päässyt (luultavasti oli koko systeemi mun asuinalueella kumossa). Tuokin korjaantui suhtkoht nopeesti, illalla ei toiminut ja seuraavana aamuna pelitti taas normaalisti.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Sam sanoi:
Minä vaan en vieläkään ymmärrä, mihin sä tarviit noin nopeaa kaistaa - siis muuhun kuin leveilyyn ;)
Töissä erään työkaverin poika on jatkuvasti pulassa kotikoneesa kanssa. Viimeisin tempaus oli prossun kärähtäminen, kun pöytätuuletin ei riittänyt jäähdyttämään kotelon vieressä ylikellottamista. :eek!:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
en tarttekaan, mutta kun siitä että sen muuttais hitaammaks pitäis maksaa 50e ja säästö ois 5e /kk (meganen) niin ei se oikein kannata :nope: (ja silloin kun tuon hankin, niin tuo oli 512/512:ta halvempi....
Ett silleen!!!!!!!