Porttilan Laki
Well-known member
- Liittynyt
- 27.2.2006
- Viestit
- 555
Vuonna 2004 Buttonilla oli alla hyvä auto, mutta Ferrari oli niin ylivoimainen.
Nii. Ei se Räikkönenkään 2002 voittanut, vaikka alla oli voittaja-autoPorttilan Laki sanoi:Vuonna 2004 Buttonilla oli alla hyvä auto, mutta Ferrari oli niin ylivoimainen.
Niin mitä me näitä kuskeja hehkutetaan, kun se on siitä autosta aina kiinniTeemu-84 sanoi:On ollut hyvä, vaan ei voittajakalustoa mielestäni. 2000 Williamsilla kokeneempi tallikaveri Ralfkaan ei pystynyt voittoihin, joihin Ralf on osoittanut pystyvänsä kunhan tarpeeksi hyvä auto on alla (Williams..). 2001 Benetton oli todella syvältä, 2002 Renault oli jo OK muttei aivan voittaja-auto. 2003 olisi ehkä paremmalla tuurilla jonkun kisan jo voittanut. 2004 taisi tulla pari palkintosijaa. 2005 ei oikein mitään ihmeellistä vieläkään voittojen suhteen. Nyt se vihdoin tuli, tosin parin keskeytyksen avustamana.
Silti olen sitä mieltä, että joku kovempi kuski olisi ottanut, jollain noista autoista, ainakin sen avausvoiton.Teemu-84 sanoi:On ollut hyvä, vaan ei voittajakalustoa mielestäni. 2000 Williamsilla kokeneempi tallikaveri Ralfkaan ei pystynyt voittoihin, joihin Ralf on osoittanut pystyvänsä kunhan tarpeeksi hyvä auto on alla (Williams..). 2001 Benetton oli todella syvältä, 2002 Renault oli jo OK muttei aivan voittaja-auto. 2003 olisi ehkä paremmalla tuurilla jonkun kisan jo voittanut. 2004 taisi tulla pari palkintosijaa. 2005 ei oikein mitään ihmeellistä vieläkään voittojen suhteen. Nyt se vihdoin tuli, tosin parin keskeytyksen avustamana.
Mutku olis voittanu mutku ketään ei varottanu öljyistä Adelaidehiusneulassa kuten erästä punaista paholaista kuskaavaa pahaa saksalaista :wink:kouvotsvoni sanoi:Nii. Ei se Räikkönenkään 2002 voittanut, vaikka alla oli voittaja-auto
Sä oot nero!! Täysin samaa mieltä :thumbup:Clarke sanoi:Eilisestä kisasta voi vetää ainakin yhden pomminvarmasti paikkansa pitävän johtopäätöksen: pitoa pois ja kisoista tulee 500% kiinnostavampia!
Ainahan se on mahdollista. Kimi vaikka olisi voinut jo Hondalle voiton tuoda :thumbup: Luulenpa että vaikka Maikkelin tai Alonsonkin ajamana se olisi jo tullut.MattiKyllönen sanoi:Silti olen sitä mieltä, että joku kovempi kuski olisi ottanut, jollain noista autoista, ainakin sen avausvoiton.
Laittaisit edes hymiön kirjoittaessasi puuta heinää. Schumi on tehnyt kolmanneksi eniten kisaohituksia tällä kaudella (yhdessä Nicon kanssa: 13). Edellä ovat vain Ralf (17) ja Fisichella (15).DFiaA sanoi:Ai niin, mutta renkaiden vaihto olisi edellyttänyt ohittelua, ja sitähän Schumi ei halua tehdä, ei edes ylivoimaisella autolla.
Paljon on nuorukaisella vielä oppimista :thumbfh:Petri sanoi:Kubican auto oli kaksi kiloa liian kevyt ja väittivät, että olisi johtunut renkaitten odottamattoman paljosta kulumisesta. Eivät siis osanneet tehdä "Ferrari kikkaa" jossa kisan jälkeen ajellaan reunoja pitkin ja kerätään renkaisiin kumia radalta. Auton paino nousee näin M Salon mukaan 6-7kg.
Schumacher tekee tämän joka kisan lopussa ( tai siis silloin kun pääsee maaliin ).
:nope:
Mutta kaikkien todennäköisyyksien mukaanpa kaikille ulkolaisille foorumeille on myös pesiytynyt sitkeä Kimi-fanikerho, joka kisatopikista toiseen pilaa ilon jauhamalla katkerasti sinikeltaisista ja punakeltaisista ja punaisista laseista, heh! F1-Forumin Alonso-fanikerho toimii tässä tietääkseni esimerkkinä koko maailmalle. Ei käy kateeksi ulkolaisia foorumeita.reason sanoi:Ulkomaan keskustelupalstoilla oltais jo laittamassa Paffettia Kimin tilalle, kun EI sitä näköjään enää KIINNOSTA tää kausi ja tekee Pablomaisia virheitä.......ja on hidas.......
Kaikilla ei oo sinivalkoisia laseja, ja ne on ihan oikeesti tota mieltä. Ihan yhtä oikeesti kuin suomalaisten mielestä Kimi on paras kuski, vaikka se oliskin välillä hidas ja mokailis.......
Toi ei ollut siis mun mielipide,
Mutta ei Schumin suoritus kuitenkaan yltänyt lähellekään Pedro "parempi kuin Räikkönen" de la Rosan tasoa.tehy03 sanoi:Kyllähän tämä kisa osoitti myös, että Massan ja Schumin välillä on huima ero. heti kun auto ei ole aivan täydellinen ja joudutaan painamaan täysillä, niin Massa jää armotta Schumin jalkoihin.
No joo. Ei sitä aivan niin alas voi rankata. Schumi kuitenkin nousi taistelemaan kärkisijoista ruudusta 11, Roosa kykeni nippa nappa samaan ruudusta neljä :wink:Suomen Huippu sanoi:Mutta ei Schumin suoritus kuitenkaan yltänyt lähellekään Pedro "parempi kuin Räikkönen" de la Rosan tasoa.
Tämä kiinnostais myös meikäläistä. Kertokaapa joku, jos tiedätte asiasta. Aikaisemmin ainakin oli jokin tämäntapainen sääntö(?).Thunder sanoi:Vauhdeista ei voi muuta sanoa kuin sen, että onko sellainen sääntö, että kärkikuskit eivät voi säätää autojaan sadekisaa varten mutta taas sitten taaempana olevat kuskit saavat säätää sadetta varten?
Silloin selittyy vauhdit selkeästi Lonson, Schumin, Buttonin ja Pedron osalta.
Kyllä autojen säädöt voi tietääkseni vaihtaa sään muuttuessa. Joskushan epätietoisuus tästä on kostautunut, mm. Schumilla 2003 Brasiliassa, jossa hän ajoi kuivan aika-ajon sadesäädöillä ja oli vasta seitsemäs.GeGe sanoi:Tämä kiinnostais myös meikäläistä. Kertokaapa joku, jos tiedätte asiasta. Aikaisemmin ainakin oli jokin tämäntapainen sääntö(?).