Unkarin GP 2006

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Vuonna 2004 Buttonilla oli alla hyvä auto, mutta Ferrari oli niin ylivoimainen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Loistava kisa!

:thumbup:
- Buttoni
- Alonso sadekelinvauhti. 22 kierr. ja Squmista varvilla ohi. :D
- Fisi, poisti Sutlerin etusiiven.
- Heidi, poisti Sutarin raidetangon
- dl Ruusu, hemmetinmoinen kisa siltäkin.
- Sutleri itte. Ahneella on pashanen loppu.
:thumbdown
- Liuzzi
- Kimi
- Rellun mekaanikko
- Ross 'taktiikko' Brawn :rolleyes:

Lisää vaan 2 sekan rangaistuksia ja sadekisoja. :ahem:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mutta oli muuten Ferrarin suoravauhti melkosta...
Vaikka Sumi pääsi kaasulle Ruusua myöhemmin niin silti ei pääsuoralla päässy edes oikeestaan rinnalle... Kyllähän Sumille olis pitäny saada kuivan kelin renkaat...

Aika-ajoissa Ferrareilla oli 3 kmh parempi huippunopeus kuin kolmantena olleella Kimillä... Renuihin eroo oli jo seitsemän kmh!!!!
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Teemu-84 sanoi:
On ollut hyvä, vaan ei voittajakalustoa mielestäni. 2000 Williamsilla kokeneempi tallikaveri Ralfkaan ei pystynyt voittoihin, joihin Ralf on osoittanut pystyvänsä kunhan tarpeeksi hyvä auto on alla (Williams..). 2001 Benetton oli todella syvältä, 2002 Renault oli jo OK muttei aivan voittaja-auto. 2003 olisi ehkä paremmalla tuurilla jonkun kisan jo voittanut. 2004 taisi tulla pari palkintosijaa. 2005 ei oikein mitään ihmeellistä vieläkään voittojen suhteen. Nyt se vihdoin tuli, tosin parin keskeytyksen avustamana.
Niin mitä me näitä kuskeja hehkutetaan, kun se on siitä autosta aina kiinni
 

MattiKyllönen

Well-known member
Liittynyt
27.1.2005
Viestit
111
Sijainti
Suomi Finland Perkele
Teemu-84 sanoi:
On ollut hyvä, vaan ei voittajakalustoa mielestäni. 2000 Williamsilla kokeneempi tallikaveri Ralfkaan ei pystynyt voittoihin, joihin Ralf on osoittanut pystyvänsä kunhan tarpeeksi hyvä auto on alla (Williams..). 2001 Benetton oli todella syvältä, 2002 Renault oli jo OK muttei aivan voittaja-auto. 2003 olisi ehkä paremmalla tuurilla jonkun kisan jo voittanut. 2004 taisi tulla pari palkintosijaa. 2005 ei oikein mitään ihmeellistä vieläkään voittojen suhteen. Nyt se vihdoin tuli, tosin parin keskeytyksen avustamana.
Silti olen sitä mieltä, että joku kovempi kuski olisi ottanut, jollain noista autoista, ainakin sen avausvoiton.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
kouvotsvoni sanoi:
Nii. Ei se Räikkönenkään 2002 voittanut, vaikka alla oli voittaja-auto :eek: :rolleyes:
Mutku olis voittanu mutku ketään ei varottanu öljyistä Adelaidehiusneulassa kuten erästä punaista paholaista kuskaavaa pahaa saksalaista :wink:
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Clarke sanoi:
Eilisestä kisasta voi vetää ainakin yhden pomminvarmasti paikkansa pitävän johtopäätöksen: pitoa pois ja kisoista tulee 500% kiinnostavampia!
Sä oot nero!! Täysin samaa mieltä :thumbup:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Olipa mielenkiintoinen kisa. Vauhdeista ei voi muuta sanoa kuin sen, että onko sellainen sääntö, että kärkikuskit eivät voi säätää autojaan sadekisaa varten mutta taas sitten taaempana olevat kuskit saavat säätää sadetta varten?
Silloin selittyy vauhdit selkeästi Lonson, Schumin, Buttonin ja Pedron osalta.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
MattiKyllönen sanoi:
Silti olen sitä mieltä, että joku kovempi kuski olisi ottanut, jollain noista autoista, ainakin sen avausvoiton.
Ainahan se on mahdollista. Kimi vaikka olisi voinut jo Hondalle voiton tuoda :thumbup: Luulenpa että vaikka Maikkelin tai Alonsonkin ajamana se olisi jo tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Petri

Scuderia Ferrari
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
259
Kubican auto oli kaksi kiloa liian kevyt ja väittivät, että olisi johtunut renkaitten odottamattoman paljosta kulumisesta. Eivät siis osanneet tehdä "Ferrari kikkaa" jossa kisan jälkeen ajellaan reunoja pitkin ja kerätään renkaisiin kumia radalta. Auton paino nousee näin M Salon mukaan 6-7kg.
Schumacher tekee tämän joka kisan lopussa ( tai siis silloin kun pääsee maaliin ).

:nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
DFiaA sanoi:
Ai niin, mutta renkaiden vaihto olisi edellyttänyt ohittelua, ja sitähän Schumi ei halua tehdä, ei edes ylivoimaisella autolla.
Laittaisit edes hymiön kirjoittaessasi puuta heinää. Schumi on tehnyt kolmanneksi eniten kisaohituksia tällä kaudella (yhdessä Nicon kanssa: 13). Edellä ovat vain Ralf (17) ja Fisichella (15).

Näin siis Brian Lawrencen tilastoinnin mukaan. Sehän ei aivan kaikkea sisällä (mm. 1. kierroksen ohituksia ei lasketa, joita Michaelilla oli tässä kisassa 7).
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Petri sanoi:
Kubican auto oli kaksi kiloa liian kevyt ja väittivät, että olisi johtunut renkaitten odottamattoman paljosta kulumisesta. Eivät siis osanneet tehdä "Ferrari kikkaa" jossa kisan jälkeen ajellaan reunoja pitkin ja kerätään renkaisiin kumia radalta. Auton paino nousee näin M Salon mukaan 6-7kg.
Schumacher tekee tämän joka kisan lopussa ( tai siis silloin kun pääsee maaliin ).

:nope:
Paljon on nuorukaisella vielä oppimista :thumbfh:
 

Petri

Scuderia Ferrari
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
259
Ferrarin taktiikan valintaa puoltaa se, että radan kuivumista ei voitu ennustaa ja jos on pelkkä kuiva ajoura, niin ohittaminen on melko hankalaa, varsinkin kuivan kelin renkailla kostealla. Eli yritettiin mieluummin pitää jo saavutettu sija kuin taistella se vielä isommalla riskillä takaisin.


Yksi mikä myös kiinnitti huomiota oli, että Schumi ei jäähdyttänyt renkaita ollenkaan kostealla, vaan paahtoi menemään TÄYSILLÄ kuivaa uraa pitkin.
 

tehy03

Well-known member
Liittynyt
2.6.2004
Viestit
84
Kyllähän tämä kisa osoitti myös, että Massan ja Schumin välillä on huima ero. heti kun auto ei ole aivan täydellinen ja joudutaan painamaan täysillä, niin Massa jää armotta Schumin jalkoihin.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
reason sanoi:
Ulkomaan keskustelupalstoilla oltais jo laittamassa Paffettia Kimin tilalle, kun EI sitä näköjään enää KIINNOSTA tää kausi ja tekee Pablomaisia virheitä.......ja on hidas.......

Kaikilla ei oo sinivalkoisia laseja, ja ne on ihan oikeesti tota mieltä. Ihan yhtä oikeesti kuin suomalaisten mielestä Kimi on paras kuski, vaikka se oliskin välillä hidas ja mokailis.......

Toi ei ollut siis mun mielipide,
Mutta kaikkien todennäköisyyksien mukaanpa kaikille ulkolaisille foorumeille on myös pesiytynyt sitkeä Kimi-fanikerho, joka kisatopikista toiseen pilaa ilon jauhamalla katkerasti sinikeltaisista ja punakeltaisista ja punaisista laseista, heh! F1-Forumin Alonso-fanikerho toimii tässä tietääkseni esimerkkinä koko maailmalle. Ei käy kateeksi ulkolaisia foorumeita.

tehy03 sanoi:
Kyllähän tämä kisa osoitti myös, että Massan ja Schumin välillä on huima ero. heti kun auto ei ole aivan täydellinen ja joudutaan painamaan täysillä, niin Massa jää armotta Schumin jalkoihin.
Mutta ei Schumin suoritus kuitenkaan yltänyt lähellekään Pedro "parempi kuin Räikkönen" de la Rosan tasoa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Suomen Huippu sanoi:
Mutta ei Schumin suoritus kuitenkaan yltänyt lähellekään Pedro "parempi kuin Räikkönen" de la Rosan tasoa.
No joo. Ei sitä aivan niin alas voi rankata. Schumi kuitenkin nousi taistelemaan kärkisijoista ruudusta 11, Roosa kykeni nippa nappa samaan ruudusta neljä :wink:

Mutta vaikka aivan nuori ei enää olekaan, niin onhan espanjalaisella vielä aikaa jotain oppia...
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Thunder sanoi:
Vauhdeista ei voi muuta sanoa kuin sen, että onko sellainen sääntö, että kärkikuskit eivät voi säätää autojaan sadekisaa varten mutta taas sitten taaempana olevat kuskit saavat säätää sadetta varten?
Silloin selittyy vauhdit selkeästi Lonson, Schumin, Buttonin ja Pedron osalta.
Tämä kiinnostais myös meikäläistä. Kertokaapa joku, jos tiedätte asiasta. Aikaisemmin ainakin oli jokin tämäntapainen sääntö(?).
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
GeGe sanoi:
Tämä kiinnostais myös meikäläistä. Kertokaapa joku, jos tiedätte asiasta. Aikaisemmin ainakin oli jokin tämäntapainen sääntö(?).
Kyllä autojen säädöt voi tietääkseni vaihtaa sään muuttuessa. Joskushan epätietoisuus tästä on kostautunut, mm. Schumilla 2003 Brasiliassa, jossa hän ajoi kuivan aika-ajon sadesäädöillä ja oli vasta seitsemäs.

Pedro ja Button olivat kuitenkin aika-ajojen kymmenen parhaan joukossa, joten ei se selitä eroja heidän ja muiden aika-ajon kärjen välillä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Bobakki tuossa aiemmin tiesi kertoa, että mikäli kisan jury julistaa kilpailun ns. sadekelin kisaksi (mikä on varmasti ollut Unkarissa tilanne), niin kaikki saavat halutessaan muuttaa autonsa sadekelin säädöille.
 
Ylös