Unkarin GP 2006

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
pmv sanoi:
Juu, autourheiluun kuuluu tuollainen epäonni olennaisena osana. Alonson keskeytyksessä oli tietysti se juttu, että aluksi vaikutti että kyseessä oli miehen ajovirhe.
Joo... Tosin en tiedä miten muilla mutta ainakin itse huomasin heti ekasta hidastuksesta repsottavan takarenkaan. Lentäviä pultinkappaleita en huomannut kuin itse varsinaisessa "pulttihidastuksesta" mutta repsottavan renkaan kyllä bongasi heti. Toisaalta epäselväksi se siitä jäi että oliko mies jo aikaisemmin ulkoiluttanut autoa, josta sitten ripustukset rikki tms.

Hurmurisija

Well-known member
Matxi sanoi:
Joo... Tosin en tiedä miten muilla mutta ainakin itse huomasin heti ekasta hidastuksesta repsottavan takarenkaan. Lentäviä pultinkappaleita en huomannut kuin itse varsinaisessa "pulttihidastuksesta" mutta repsottavan renkaan kyllä bongasi heti. Toisaalta epäselväksi se siitä jäi että oliko mies jo aikaisemmin ulkoiluttanut autoa, josta sitten ripustukset rikki tms.
Alonso ainakin itse sanoi, että oli huomannut jotain olevan vialla heti varikolta lähdettyä ja puhui jotain halusta mennä takaisin, mutta ei enää pystynyt.

T. Salama

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Hurmurisija sanoi:
Alonso ainakin itse sanoi, että oli huomannut jotain olevan vialla heti varikolta lähdettyä ja puhui jotain halusta mennä takaisin, mutta ei enää pystynyt.
Alonson auto vikuroi ensimmäisessä mutkassa tavalla, joka ei selvästikään johtunut pelkästään märästä radasta.

YoNzZu

Well-known member
Matxi sanoi:

Tuota teoriaa tukis ainakin se, että ruutuun tuli ilmoitus keltaisista noin puolen minuutin päästä siitä ekan mutkan liukastelusta. Juuri tuolla hetkellä näytettiin kuvaa suoraa Briatoresta ja sitten renkaissa olevasta Renaultista. Siis Alonso tuhlasi tuon 20-25s sillä toisella suoranpätkällä, mikä tuntuu aika pitkältä ajalta vaikka ajeliskin hitaasti.

Japapapa

Well-known member
Alonson ongelmanhan huomasi jo varikkokäynnin aikana. ja varsinkin heti liikkeelle lähdettyä.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
YoNzZu sanoi:
Tuota teoriaa tukis ainakin se, että ruutuun tuli ilmoitus keltaisista noin puolen minuutin päästä siitä ekan mutkan liukastelusta. Juuri tuolla hetkellä näytettiin kuvaa suoraa Briatoresta ja sitten renkaissa olevasta Renaultista. Siis Alonso tuhlasi tuon 20-25s sillä toisella suoranpätkällä, mikä tuntuu aika pitkältä ajalta vaikka ajeliskin hitaasti.
Nuo keltaiset tulevat helposti aika isolla viiveellä. Yamamoto hyytyi käsittääkseni ensimmäisen ja toisen mutkan välille, ja siitä huolimatta keltaiset tulivat grafiikkaan vasta siinä vaiheessa, kun kärkiautot olivat yläshikaanissa

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
"Remember to pick up marbles", eli kuminpalasten lisäksi siihen renkaaseen tarttuu aika paljon muutakin roinaa, kuten tv-kuvakin paljastaa kun auto ajetaan sinne karsinaan. :ahem:
Tossa tosiaankin kävi niin, että Kubica amatöörimäisesti unohti kerätä noi romut sieltä radan varrelta mukaan ja ilmeisesti juuri sen vuoksi (ja ehkäpä osin niistä täysin loppuunkuluneista nakeista johtuen) auto oli 2 kg liian kevyt, olkootkin, että kaks kiloa kuulostaa paljolta, mutta kaipa se sitten vaan äkkiä siihen kertyy, about liimaahan ne kuumat ja pehmeet nakit tossa vaiheessa on. Näin ainakin raportoi RTL ja korosti, että normaalisti tosiaankin kaikki kuljettajat tätä harrastavat) sitä lisäpainoa sieltä radan varrelta. Tosin mun mielestä se moga tapahtui kuitenkin ehkä tallin toimesta, kun eivät muistaneet kundille kertoa, että tarttis kerätä vähän kiloja kunniakierroksella. Tai sitten ne kertoi, mutta viesti ei menny perille.

Sue_me

Well-known member
OoPee sanoi:
Tai sitten ne kertoi, mutta viesti ei menny perille.
Tai sitten ne kertoi ja viesti meni perille, mutta selvää alipainoisuutta ei silti pystytty kompensoimaan "roinalla"..

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sue_me sanoi:
Tai sitten ne kertoi ja viesti meni perille, mutta selvää alipainoisuutta ei silti pystytty kompensoimaan "roinalla"..
Mä olin ymmärtävinäni tuosta RTL:n uutisesta, että Kubica todellakaan ei kerännyt niitä romuja vaan ajo sen loppukiekankin ideaalilinjaa pitkin.

Janne A.

Well-known member
Sijainti
Mäntsälä
Olipa kiva kisa katsoa paikan päällä, vaikka satoikin :) . No tärkeää että nappulan eka voitto vihdoin tuli, ja shumin ero lonsoon enää 10 poeng!. Täältä tullaan K-A-H-D-E-K-S-A-S maailmanmestaruus!.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Japapapa sanoi:
Alonson ongelmanhan huomasi jo varikkokäynnin aikana. ja varsinkin heti liikkeelle lähdettyä.
Juu. Ei kummoinen perstuntuma tarvitse olla, että huomaa välittömästi jos renkaissa tai kiinnityksessä on häikkää. Taitaa auto muuttua aika "veteläksi" heti... ;)

DFiaA

I told you so
Matxi sanoi:
Juu. Ei kummoinen perstuntuma tarvitse olla, että huomaa välittömästi jos renkaissa tai kiinnityksessä on häikkää. Taitaa auto muuttua aika "veteläksi" heti... ;)
Sen näki telkkaristakin kun Alonso ajoi varikolta ekaan mutkaan. Toisen takapyörän 'kampperi' muuttuili yli kaikkien toleranssien.