Urheiluautot

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374
Koenigsegg CCGT ei kilpaillut koskaan missään kilpa-sarjassa vaikka hieman huhua olikin FIA GT:n liittymisestä vuoden 2007 aikana.

Kyseinen auto oli FIA:n sääntöjen sallima, kunnes FIA päätti uusia sääntöjä.
http://www.menudeimotori.com/english.php?itemid=4870&catid=29
http://koenigsegg.hotcars4.us/koenigsegg-ccgt-competition-coupe-gt/


Venturi Héritage GT3 ei kilpaillut koskaan myöskään missään sarjassa?(olisi pitänyt osallistua FIA GT3 European sarjaan), autolla ajettiin kahdet testit ranskan Dijonissa ja Paul Ricardilla kuljettajinaan Gounon/Beretta/Bouchut.


Gumpert Apollo on saksalaisen Gumpertin ensimmäinen automalli. Kyseinen auto teki debyytin kilparadoilla vuoden 2007 Nurburgringin 24 tunnin ajossa Frentzen/Müller.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374
Koenigsegg CCGT ei kilpaillut koskaan missään kilpa-sarjassa vaikka hieman huhua olikin FIA GT:n liittymisestä vuoden 2007 aikana.

Kyseinen auto oli FIA:n sääntöjen sallima, kunnes FIA päätti uusia sääntöjä.
http://www.menudeimotori.com/english.php?itemid=4870&catid=29
http://koenigsegg.hotcars4.us/koenigsegg-ccgt-competition-coupe-gt/
Kyseistä tiimiä tietääksen silloin olisi pyörittänyt Racing Team Sweden jonka johdossa olisi häärinyt Stanley Dickens.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/uusi-lamborghini-sesto-elemento-alle-1000-kiloa-ja-570-hv.html
http://www.autoblog.com/2010/09/30/paris-2010-lamborghini-sesto-elemento-concept-in-detail/
Uusi Lamborghini Sesto Elemento - alle 1000 kiloa ja 570 hv.

Dramaattisen näköinen auto on kehitetty yhteistyössä amerikkalaisen lentokonejätti Boeingin kanssa. ”Kuudennen Elementin” uskomaton teho-painosuhde muistuttaa enemmän superbike-moottoripyörää kuin autoa.

Painon seurauksena Sesto Elemento tarjoaa sellaista suorituskykyä, jonka vain superbike-kuskit ja Bugatti Veyronin omistajat saattavat tietää. Lamborghini kiihtyy 0-100 km/h 2,5 sekunnissa, ja saavuttaa saman huippunopeuden kuin Superleggera eli 325 km/h.

Varttimailin huhutaan alittavan maagisen 10 sekunnin, mikä pistäisi auton korkeammalle korokkeelle kuin itse mahtavan Veyronin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ai Vectorkin on vielä olemassa. Nuorena tuli kuolattua W1:n ja W2:n perään. Ne olivat niin matalia (jotain 110 cm), että niitä (tai jompaa kumpaa) käytettiin hyppynäytöksiin. Siis paikallaan seissyt kaveri hyppäsi ilmaan ja koukisti polvensa. Vector sitten sujautti täyttä vauhtia siitä miehen alta ennen kuin tämän täytyi palata maan pinnalle.

Tuo Sesto Elemento näyttää Lambon näkemykseltä batmobiilista. ;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo huhuja on ollut jo hetken aikaa, että 6,5 tai 7 litraa, V12, 700hv ja painoa rutkasti vähemmän kuin nykynen Murcíelago.
Mun mielestä hieno homma, että Lambolla ollaan tajuttu tuo paino juttu. Vaikkakin varmasti valmistuskustannukset kasvaa kun hiilikuidulla aletaan leikkiä, mutta se taitaa olla ainoa vaihtoehto, jos paino halutaan tiputtaa.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1016
Sijainti
South Park
Mun mielestä hieno homma, että Lambolla ollaan tajuttu tuo paino juttu. Vaikkakin varmasti valmistuskustannukset kasvaa kun hiilikuidulla aletaan leikkiä, mutta se taitaa olla ainoa vaihtoehto, jos paino halutaan tiputtaa.
Lambohan ei leiki hiilikuidulla vaan täysin uudenlaisella Boeingin kanssa yhteistyössä kehitetyllä materiaalilla. Jutun mukaan lähes yhtä kestävää kuin hiilikuitu mutta maksaa vain kolmasosan siitä.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Lambohan ei leiki hiilikuidulla vaan täysin uudenlaisella Boeingin kanssa yhteistyössä kehitetyllä materiaalilla. Jutun mukaan lähes yhtä kestävää kuin hiilikuitu mutta maksaa vain kolmasosan siitä.
Joo vähän oikasin tossa kohtaa, kun en ihan tarkkaan tiedä mitä ne aikovat, mutta hiilikuituhommista ovat puhuneet. Katsotaan mitä tapahtuu, varsin mielenkiinnolla odotan niin ulkonäköä kuin tekniikankin varmistumista ym.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Pakko se on tyytyä vaan näihin hyllyversioihin, kun aitoja ei oikeen saa mistään ja nekin maksaa sen verran, ettei tässä nyt iha heti varaa ole ostaa.:frown:
 
Ylös