CARTer
Well-known member
- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestit
- 2315
Champ Car – päälliköiden on tarkoitus äänestää tänään Indianapolisissa mitä he aikovat tehdä jatkon kannalta, joten sikäli Millerin artikkelin ajoitus on omituinen. Miller julisti sunnuntaina Wind Tunnel-ohjelmassa, että mikäli sarjat eivät yhdisty, hän ryhtyy NASCAR-toimittajaksi, eikä enää puhu sanaakaan Amerikan formuloista. Millerin sana on sinänsä arvoton, sillä aiemmin hän lupasi olla kirjoittamatta yhdistymishuhuista taatakseen osapuolille työrauhan. Pokon linkki osoittaa, kuinka hyvin Miller on pitänyt lupauksensa.
CART-sarjan konkurssioikeudenkäynnissä OWRS:n puhemiehenä toiminut Paul Gentilozzi ei pidä todennäköisenä, että hänen Rocketsports-tallinsa siirtyisi IRL-sarjaan, jos Champ Car loppuu. “I can’t make the numbers work.” Rocketsports varmisti aiemmin tässä kuussa uuden pääsponsorin, brasilialaisen Sangarin ja F1-kokemusta omaavan Enrique Bernoldin kuljettajasopimuksen, eikä heistä kumpikaan ole kiinnostunut IRL-sarjan tarjonnasta. Gentilozzin mukaan yksi tallipäällikkö on kertonut hänelle osallistuvansa Indianapolisiin, mutta ei toisi tiimiään muihin IRL-kilpailuihin. Walker on tähän asti ainoa, joka on ilmaissut kiinnostuksensa, mutta hänellä ei ole rahoitusta IRL-sarjaan.
Tony ei näe selvästi, mutta se ei liene kenellekään mikään yllätys. Georgella itsellään on hallussaan virallisesti kymmenen autoa, joita hän olisi halukas myymään tai vuokraamaan – ilmaiseksi hän ei niitä anna kenellekään.
Tony on pysynyt yllättävän hiljaa Japanin vierailunsa jälkeen. Motegin internetsivuilla alettiin myymään lippuja kilpailuun päivä IRL-pohatoiden vierailun jälkeen, joten kilpailu todennäköisesti ajetaan aikataulun mukaisesti.
Toinen ratayhtiö, joka jatkaa suunnitelman mukaisesti on Laguna Secan Mazda Raceway, jonka toimitusjohtaja Gill Campbell vakuutti toukokuussa ajettavan kilpailun järjestelyiden olevan edelleen käynnissä.
Mitä Indianapolisissa tänään päätetäänkin niin Champ Carin David Higdon ei odota asiasta tehtävän minkäänlaista ilmoitusta ainakaan keskiviikkona. Päivä, jonka Miller antoi sarjojen yhteiselle lehdistötilaisuudelle.
Sanotaanko nyt vaikka näin; Vaikka käsitykseni Roger Penskestä on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana melkoisesti, niin yksi asia on pysynyt samana: Kapteeni haluaa Indyn. Penske on vain odottanut tilaisuutta, jolloin joukkoylivoima kukistaa Tonyn. Roger on lähellä, hän omistaa IRL-moottorit toimittavasta Ilmor-pajasta tarpeeksi hallitakseen niitä. Hänellä on myös suuri sananvalta kilpailukalenteria laadittaessa. Ovaaleihin painottuva IRL ei ilman hyvää syytä tuonut kalustoaan Detroitin kaatopaikkasaarelle katukilpailun merkeissä.
Mikäli Champ Car loppuu tähän niin DP01:t luultavasti palaavat Don Panozin tehtaalle ja mitäköhän urheiluautoilun takaisin maailmankartalle tuonut Panoz niillä mahtaisi tehdä...?
IMSA luultavasti ottaisi myös mielellään Champ Car Atlantic-sarjan siipiensä suojaan. IMSA huolehtii jo nyt Star Mazdan järjestelyistä ja Vici O’Connorin johtama sarja tulee hyvin toimeen omillaan, kuten historia on osoittanut.
CART-sarjan konkurssioikeudenkäynnissä OWRS:n puhemiehenä toiminut Paul Gentilozzi ei pidä todennäköisenä, että hänen Rocketsports-tallinsa siirtyisi IRL-sarjaan, jos Champ Car loppuu. “I can’t make the numbers work.” Rocketsports varmisti aiemmin tässä kuussa uuden pääsponsorin, brasilialaisen Sangarin ja F1-kokemusta omaavan Enrique Bernoldin kuljettajasopimuksen, eikä heistä kumpikaan ole kiinnostunut IRL-sarjan tarjonnasta. Gentilozzin mukaan yksi tallipäällikkö on kertonut hänelle osallistuvansa Indianapolisiin, mutta ei toisi tiimiään muihin IRL-kilpailuihin. Walker on tähän asti ainoa, joka on ilmaissut kiinnostuksensa, mutta hänellä ei ole rahoitusta IRL-sarjaan.
Vihjaillun sopimuksen sisällöstähän ei kukaan vielä tiedä mitään, mutta melko varmana pidetään sitä, ettei varsinaista yhdistymistä tapahdu vaan Champ Car sulautettaisiin Indy Racing Liigaan. George ja hänen apurinsa Brian Barnhart väittävät edelleen vakavasti ettei DP01 sovellu ovaaleille. Barnhart myös selittää, että IRL-kalustoa on jo olemassa kuudenkymmenen auton armadan edestä, mutta osa niistä on pakko olla romurautaa. Viime vuonna Richmondissa Tony Kanaanin auton monokokista löytyi halkeama, josta IRL tiettävästi käski talleja vaikenemaan. Viisi vuotta vanhojen autojen kanssa leikkiminen on tulella leikkimistä, eikä Alex Figge ainakaan ole ollut kovinkaan halukas ajamaan autoa, jota hän itse kutsuu ”selänmurskaajavaunuksi.”Astraali sanoi:Mutta miksi vanhat Dallarat? Miksei uudet Panozit?
Tony ei näe selvästi, mutta se ei liene kenellekään mikään yllätys. Georgella itsellään on hallussaan virallisesti kymmenen autoa, joita hän olisi halukas myymään tai vuokraamaan – ilmaiseksi hän ei niitä anna kenellekään.
Tony on pysynyt yllättävän hiljaa Japanin vierailunsa jälkeen. Motegin internetsivuilla alettiin myymään lippuja kilpailuun päivä IRL-pohatoiden vierailun jälkeen, joten kilpailu todennäköisesti ajetaan aikataulun mukaisesti.
Toinen ratayhtiö, joka jatkaa suunnitelman mukaisesti on Laguna Secan Mazda Raceway, jonka toimitusjohtaja Gill Campbell vakuutti toukokuussa ajettavan kilpailun järjestelyiden olevan edelleen käynnissä.
Mitä Indianapolisissa tänään päätetäänkin niin Champ Carin David Higdon ei odota asiasta tehtävän minkäänlaista ilmoitusta ainakaan keskiviikkona. Päivä, jonka Miller antoi sarjojen yhteiselle lehdistötilaisuudelle.
Ja sehän olisikin niiin väärin, koska IRL on itse täydellisyys, joka on ollut olemassa ikuisesti ja pelasti amerikkalaisen formula-autoilun pahojen tallipäälliköiden käsistä.Astraali sanoi:Aiheutuuko tästä kilpaileva sarja jolloin ollaan jälleen tilanteessa jossa meillä on IRL:n lisäksi toinenkin sarja.
Sanotaanko nyt vaikka näin; Vaikka käsitykseni Roger Penskestä on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana melkoisesti, niin yksi asia on pysynyt samana: Kapteeni haluaa Indyn. Penske on vain odottanut tilaisuutta, jolloin joukkoylivoima kukistaa Tonyn. Roger on lähellä, hän omistaa IRL-moottorit toimittavasta Ilmor-pajasta tarpeeksi hallitakseen niitä. Hänellä on myös suuri sananvalta kilpailukalenteria laadittaessa. Ovaaleihin painottuva IRL ei ilman hyvää syytä tuonut kalustoaan Detroitin kaatopaikkasaarelle katukilpailun merkeissä.
Mikäli Champ Car loppuu tähän niin DP01:t luultavasti palaavat Don Panozin tehtaalle ja mitäköhän urheiluautoilun takaisin maailmankartalle tuonut Panoz niillä mahtaisi tehdä...?
IMSA luultavasti ottaisi myös mielellään Champ Car Atlantic-sarjan siipiensä suojaan. IMSA huolehtii jo nyt Star Mazdan järjestelyistä ja Vici O’Connorin johtama sarja tulee hyvin toimeen omillaan, kuten historia on osoittanut.