pmv
Well-known member
Vaikka tässä modeja uhkaankin, niin perustanpa otsikon Indianapolisin GP:n todellisille tapahtumille. Kun tuo varsinainen topikki on kääntynyt yhden asian jarnaamiselle, niin kilpa-autoilusta kiinnostunut väki on varmaan halukas keskustelemaan itse kisassa tapahtuneista asioista. Indyn kisa oli ainakin omasta mielestä kauden toiseksi parasta viihdettä heti Silverstonen ohella. Kisa oli aika pitkälle samantyyppinen kuin Brasilian kisa, mutta vähemmän kaaosmainen.
Paljon ohituksia ja vaihtelevuuksia ainakin alkupuolella. Näytti siltä, että sadekelin osalta renkaiden suhteen ei muutosta ole tapahtunut viimeiseen kahteen vuoteen. Misukat on sateella Bridgestoneja hitaammat. Kuitenkin niin, että Michelinin sliksit toimii kostealla kelillä paremmin. Tämä on nähty monessa kisassa. Ilmeisesti Michelin pitää lämpönsä paremmin kuin Bridgestone.
Ferrarin taktiikka toimi hyvin, oli vain hiuskarvan varassa, ettei koko homma olisi päätynyt murskaavaan ylivoimaan. Jos Schumi olisi tullut kierrosta myöhemmin ekaan tankkaukseen olisi sadekelin kumit voitu laittaa surutta alle. Mutta eihän siinä tuollaista etua tarvittu, kun rengas toimi niin paljon Michelinejä paremmin.
Sauber otti todella hyvät sijat ja kuskien vauhti hämäsi moneen otteeseen kierroksella jääviä kärkinimiä. Montoya piti HH:ta takanaan todella rajuin ottein, vaikka oli jäämässä kierroksella. Muutenkin Sauber tarrasi Bridgestonen tarjoamaan oljenkorteen molemmin käsin. Tiimi otti melkoisen riskin ottamalla autot sisälle heti ensimmäisen sadeekuuron aikana.
Kimi ajoi niin hyvän kisan, kun olosuhteisiin nähden vain oli mahdollista. Missään vaiheessa mies ei ollut hätää kärsimässä eikä sortunut yliyrittämiseen. Todella kylmähermoinen ja analyyttinen suoritus Räikköseltä.
Muita hyvin ajaneita oli mielestäni Fisichella ja Wilson. Varsinkin Wilson piti Jaguarin radalla tyyneydellä vaikeissa olosuhteissa slikseillä, kun arvostettu tallikaveri veti seinään. Giancarlon Jordan näytti välillä hälyyttävän heikolta, varsinkin kuivuneella radalla auto meni koko ajan liippeessä.
Paljon ohituksia ja vaihtelevuuksia ainakin alkupuolella. Näytti siltä, että sadekelin osalta renkaiden suhteen ei muutosta ole tapahtunut viimeiseen kahteen vuoteen. Misukat on sateella Bridgestoneja hitaammat. Kuitenkin niin, että Michelinin sliksit toimii kostealla kelillä paremmin. Tämä on nähty monessa kisassa. Ilmeisesti Michelin pitää lämpönsä paremmin kuin Bridgestone.
Ferrarin taktiikka toimi hyvin, oli vain hiuskarvan varassa, ettei koko homma olisi päätynyt murskaavaan ylivoimaan. Jos Schumi olisi tullut kierrosta myöhemmin ekaan tankkaukseen olisi sadekelin kumit voitu laittaa surutta alle. Mutta eihän siinä tuollaista etua tarvittu, kun rengas toimi niin paljon Michelinejä paremmin.
Sauber otti todella hyvät sijat ja kuskien vauhti hämäsi moneen otteeseen kierroksella jääviä kärkinimiä. Montoya piti HH:ta takanaan todella rajuin ottein, vaikka oli jäämässä kierroksella. Muutenkin Sauber tarrasi Bridgestonen tarjoamaan oljenkorteen molemmin käsin. Tiimi otti melkoisen riskin ottamalla autot sisälle heti ensimmäisen sadeekuuron aikana.
Kimi ajoi niin hyvän kisan, kun olosuhteisiin nähden vain oli mahdollista. Missään vaiheessa mies ei ollut hätää kärsimässä eikä sortunut yliyrittämiseen. Todella kylmähermoinen ja analyyttinen suoritus Räikköseltä.
Muita hyvin ajaneita oli mielestäni Fisichella ja Wilson. Varsinkin Wilson piti Jaguarin radalla tyyneydellä vaikeissa olosuhteissa slikseillä, kun arvostettu tallikaveri veti seinään. Giancarlon Jordan näytti välillä hälyyttävän heikolta, varsinkin kuivuneella radalla auto meni koko ajan liippeessä.