USA:n GP(ei-keltainen lippu jutustelua)

  • Viestiketjun aloittaja pmv
  • Aloituspäivämäärä

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Jälkeenpäin naurattaa Montoyan arvelut Schumin liian kovista paineista ja hermoiluista.
Monty ilmeisesti yritti lausunnoillaan siirtää omaa painetaakkaansa Schumille, mutta kompastuikin omaan pikku näppäryyteensä.
Harmi sinänsä.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Tossa tupakkamainonnassa on tosiaan joku tollanen raballon kuvaama zydeemi. On se kyllä vaan melkonen ihme kun sääolosuhteetkin näyttää olevan suumahherin puolella ratakaisevilla hetkillä. Toivottavasti vikasta kisasta tulee tapahtumarikas.
Paniks muuten kukaan merkille scumin auton vasemmalla puolella olevan shellitarran tummentumista kisan kestäessä ikäänkuin se lämpiäis; toisellakin puolella oli samaa ilmiötä, muttei yhtä voimakkaana. Muissa autoissa ei vastaavaa ainakaan näkynyt, onks toi vaan rengas ym skeidaa joka ferrarissa aerodynamiikan takia kerääntyy tonne? Vai kenties jonkun renkaan jälkiä? Tai jotain muuta, ehkä UFO?
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Off-Topic:

Paniks muuten kukaan merkille scumin auton vasemmalla puolella olevan shellitarran tummentumista kisan kestäessä ikäänkuin se lämpiäis; toisellakin puolella oli samaa ilmiötä, muttei yhtä voimakkaana. Muissa autoissa ei vastaavaa ainakaan näkynyt, onks toi vaan rengas ym skeidaa joka ferrarissa aerodynamiikan takia kerääntyy tonne? Vai kenties jonkun renkaan jälkiä? Tai jotain muuta, ehkä UFO?
David yritti osua, vaan puolitiehen jäi sekin skotilta. Mutta ei Davidkään molemmin puolin kolhinut joten toisen ponttoonin selitys jää vielä auki.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
On Davidilla sitten sihdissä vielä parannettavaa ens kisaa varten.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Tuli tuossa kisan jälkeen mieleen että minkälainen keli pitää olla että mikään talli ei hyödy renkaista toista enenpää :confused: Joka kisan jälkeen on sanottu että sillä oli paremmat renkaat kuin meillä ja toisin päin :confused:

Onko semmosta keliä edes olemmassa :confused:

Mutta tuo Montoyan rangaistus oli aivan turha koska siinä meni jo rellut ohi ja muutenkin se näytti tavalliseslta kilpailu tilanteelta.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Juu siitä jäljestähän mietittiin jo tuolla toisella puolella jo kisan aikana. Ihan kuin ois tullut jonkun toisen renkaasta, tossahan niitä selityksiä on jo esitetty.

Sekin ihmetyttää, että en aikakaan kisan aikana huomannut Schumin jäähdyttävän renkaitaan pääsuoran kostealla uralla, vaikka yritin sitä seurata. Vastaavasti ainakin Heidfeld harrasti tätä suuresti.

Selostajiakin on syytä haukkua. Jos vastaavan tasoiset uutistenlukijat olisivat seitsemän uutisissa, nehän ois jo potkittu aikoja sitten pois. Harmi kun JJ ei ollut kopissa. Helvetin Pulkkinenkin sai taas selostaa. Livetiming-palvelu oli eilen aika käyttökelpoinen, vaikka kone kaatu siinä just tiukalla hetkellä sateen alettua toisen kerran.

Renkaisiinhan tämä mestaruus lopulta sitten ilmeisesti ratkesi, tosin aivan toisella tavalla kuin aiemmin spekuleerattiin.

Iltapäivälehtien otsikot julistivat suuresti formulaa. Hassua oli vain että toinen tuomitsi Schumacerin rangaistuksen antamatta jättämisen, kun toisessa lehdessä toimittajat olivat ilmeisesti seuranneet kisaa televisiosta ja pitäneet vielä silmätkin auki, ja kertoivat että Schumi oli selvästi ohi ennen keltaista lippua.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Ahaa hieman asiallisempi otsikko.
Voisiko modet olla ystävällisiä ja muuttaa mun topicien paikkaa, tai äh teen sen itse.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
GC Rabella:
Tolerantti:
Miksi muuten auton kyljessä sai lukea West ja Mild Seven, mutta ei Marlboro tai Lucky Strike? Eikö ensin mainittuja myydä Amerikan maalla?
Amerikan maalla (vai Indianassa) on jokin hassu tupakkamainontalaki, joka sallii mainostamisen "yhdessä tapahtumassa", Marlboroa ja Lucky Strikeä kai mainostetaan jossain jenkkisarjassa (CART?), jolloin niitä ei saa mainostaa F1-GP:ssä. Tarkentakaa/korjatkaa.
Marlboroa mainostetaan IRL-sarjassa ja Lucky Strike en nähnyt eilen missään Cart-autossa jaten sitänkin varmaan mainostetaan siellä tai NASCAR:ssa.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Näin:

Jaahas kommentoidaanpas mielenkiintoista kisaa, joka ei tosin allekirjoittaneen mielestä päätynyt kovinkaan hyvin.

Alku sujui Kimin kannalta ihan mukavasti, mutta Montoiyan tippuminen ja Schumin nouseminen eivät olleet hyviä juttuja. Harmitti se Montoyan tippuminen taaemmaksi taisteltuaan Barichellon kanssa, miksi vitussa siitä piti antaa rangaistus.
Uusimpien tietojen mukaan Cutilla ja Schumilla oli aika hyvää taistelua siinä alussa, sillä ne Schumin autossa olleet renkaan jäljet olivat tulleet McLarenista. Näin jälkeenpäin sanottuna, mitäpä oltaisiin sanottu tilanteesta, jossa Coulthard olisikin tönäissyt Schumin ulos. Olisi tullut pikkaisen erilainen jännitys Japaniin.

Kun tihkusade alkoi, ja Schumi tippui taaemaksi tiesin että ei päästänyt tahallaan ohitseen, koittihan se itse ohittaa takaisin, esim. Alonsoa. Eikä päästänyt Trullia enää kuivuvalla radalla edelleen.
Bridgen kuivankelin renkaiden huonoudesta sateella on enemmänkin esimerkkejä. Itävalta tänä vuonna ja Silverstone viime vuonna. Kun sade alkoi toisen kerran olin hyvilläni, tehden johtopäätökset edellisestä sateesta. tämänhän menee loistavasti. Kimi johtaa, Montoya kolmas ja Schumi kuudes. Mutta sitten kaikki kaatui.

Schumi nousi voittoon, tiesihän sen jo siinä vaiheessa kun sade yltyi niin kovaksi, että vaihdettiin renkaita. En ollut enemmän hyvilläni Buttonin, Frentzenin ja Wilsonin kärkipaikoista, koska en ketään heistä juuri kannata. Ja Montoyan päivän pilasi rangaistus. Jos olisi heti päässyt vaihtamaan sadenakkeja päälle (nyt joutui drive-trhougin jälkeen ajamaan hitaan kierroksen kuivilla, menikö about minuutti ylimäärästä), olisi voinut olla ainakin kolmas.

No, nyt näyttää huonolta MM:n suhteen, ja ainoana toivona oikeastaan onkin tekninen ongelma. Tosin huonommalla tuurilla Schumi olisi voinut keskeyttää sekä monzassa Montoyan toimesta ja Indyssä Cutin, joten jospa kolmas kerta toden sanoo. Ja se tarkoittaa vielä että Kimin on voitettava Williamsit.
Valopilkkuja kuitenkin Frentzenin kolmostila, Trullin nelos ja Fisicon seiskatila. fisi olisi voinut olla kuudes. ellei olisi menettänyt toisella pysähdyksellään kymmentä sekuntia ylimääräistä. Ja ihan hyvähän se on Wilsoninkin tuoda jotain rahaa kotiin.



--------------------
1.9 03
pmv Matti Kyllösestä:
"Matin selostus ei tosiaankaan ollut huonoin kuulemani CART-selostus, sen lajin mestari on Jorma Pulkkinen ja on sula mahdottumuus että Pulkkista heikompaa suoritusta voi yksinkertaisesti olla olemassa."

Vielä kommentoin tuohon Andyn kommentiin. Schumi hyötyi Kimiin nähden aika tavalla, sillä tuli kierrosta aikaisemmin vaihatmaan sadenakkeja, kun Kimi sinnitteli vielä kuivilla Alonson ja Ralfin tapaan. Ei olisi itselle tullut mieleenkään, että ekalla stopilla jotkut vaihtaisivat sadekelin pyöriä, kuten Sauberit, Button ja Fisichella. koska ei tosissaan vielä käytännössä satanut. Tällä kertaa se kääntyi heidän puolelleen.
Yhtä hyvin kisan voittaja olisi voinut olla David Coulthard, joka otti päinvastaisen taktiikan ajamalla slikseilla toivoen sateen loppumista.

[ 29-09-2003, 16:10: Message edited by: Ma ]
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Kommnetoidaanpas kaikki irti mitä löytyy.

Ensinnäkin mainoskatkot. Ei helvetti niitä tuli niin vitun paljon. Koko ajan, ja tärkeillä ja jännittävillä hetkillä. Onneksi kukaan ei mennyt ajamaan ulos silloin.

Toisekseen Tompan huolimattomuus (tosin ei vedä lähellekään vertoja tämän kauden San Marinon GP:lle, jonka katsoin nauhalta) ja Pulkkisen molopäisyys. Jos uusia selostajia ei saada, ja JJ:n ura jatkuu kovaa kyytiä amerikassa, niin pojat kovaan kuriin ja opetukseeen talven ajaksi, ja ensi kaudella toiset otteet.

Mitäs vielä...

Ainiin, siitä Kimin vauhdista ihan alussa. Kimihän onnistui tihkusateen aikana vetästä neljäne sekunni eron Ralfiin ja 7 Montyyn, mutta mitä sitten tapahtui. Kimi jäi todella paljon, sekunnin kierroksella koko kärkiryhmälle, kun rata jälleen kuuvui. Ralf oli myös ottanut ennen tihkusadetta Kimin eroa kiinni, kun Panis oli ollut hidastamassa. Johtuiko vain Kimin raskaasta polttoaine kuormasta (siitä muuten hatun nosto Kimille. Paalupaikka vaikka oli schumin ja Trullin jälkeen kolmanneksi raskain kuorma alla. :) )
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Off-Topic:
Jotenkin tossa varikkotaktikoinnissa ferkun toiminnasta huokuu sellanen itsevarmuus, että muiden taktikointiyritykset näyttää lähinnä naurettavalta räpiköinniltä, amtööritouhulta. On se miihkali kova jätkä, ei siitä mihkään pääse vaikka haluais. Yks hassu piirre noissa on se, että tässä tapauksessa siis välikelillä noi bridgestonen renkaat toimi huomattavasti paremmin minkä takia skummeli voiton helpohkosti nappas. Sen sijaan niissä tapauksissa kun niiden renkaat ei mahdollisesti toimi, ylistetään Montoyan tai Räikkösen taidokuutta michelinit autuaasti unohtaen.
Ensinnäkin mielestäni McLaren taktikoi Kimin kanssa erittäin hyvin, ei jäänyt paljoakaan parannettavan varaa, korkeintaan pari kierrosta koko kisan aikana väärillä kumeilla. Ferrarin taktiikka oli itseasiassa huonompi koska joutuivat tekemään yhden ylimääräisen stopin (Sumi tuli heti hakemaan sadekelin kumit kun oli juuri aikaisemmin saanut kuivan kelin nakit alleen). Ero tuli lähinnä siitä että Michelinejä ja Bridgestoneja käyttävät vaihtoivat eri aikaan kuivan kelin kumeista sadekelin kumeihin.

Ja mitä tulee tuohon renkaiden vaikutukseen ja siihen että Sumin voitto menee Bridgestonen piikkiin mutta Kimin/Juanin voitto ei mene samalla tavalla Michelinin piikkiin: SILMÄ KÄTEEN HYVÄ MIES! Michelinin etu, silloin kun sitä on, on luokkaa muutama kymmenys, parhaimmillaan puolisen sekuntia. Tällöin Ferrari häviää rengaspuolella tuon verran, mutta autopuolella on varsinkin McLarenia paljon enemmän kuin puoli sekuntia edellä, joten kokonaispakettina Ferrari on edellen Mäkkiä edellä. Jos tällöin Kimi on Suumakkerin edellä ei kyseessä voi olla kuin ajajan tai tiimin taidot. Sateella taas Bridgestonen etu Micheliniin nähden on useita SEKUNTEJA, parhaimmillaan jopa 4-5 sekuntia (esim. Kanadan perjantai; Indyssä ero ei ollut aivan niin iso koska rata ei ollut niin märkä, ehkä "vain" 3 sekuntia). Se on niin iso luku että Sauberkin on selvästi parempi auto kuin vaikkapa McLaren niissä oloissa.
 

Kossu

Well-known member
Liittynyt
20.3.2002
Viestit
101
<strong>
RUBENS BARRICHELLO AFTER THE RACE (grandprix.com)

"I did not have a good start as I encountered problems selecting second gear as the automatic upshift was not working and I had to select the gears manually. I lost time and people overtook me as I dealt with the problem. With Montoya, we were running side by side. I thought I had left him enough space, but he touched me and I spun. But on the positive side, this was a great day for the whole team which is now ahead in both championships. I am a little bit disappointed about today, but as I am part of the team I can share the delight at Michael's win."
</strong>Jauhamisen myös montyn rangaistuksesta kait sais jo pikkuhiljaa lopettaa? Rangaistus taisi olla aikalailla turha tuosta tilanteesta.

<small>[ 30-09-2003, 09:30: Message edited by: Kossu ]</small>
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Mistä sä sen renkaiden absoluuttisen nopeuseron tiedät, onko siinä otettu kuljettajien nopeuserot huomioon? Jos onkin niin, että myös Bridgestonen sadekelin kumit olivat hitaammat kuin Michelinin vastaaavat, mutta ei niin paljoa hitaammat kuin kuivan kelin renkaat. Lopun erosta kuroo schumacher taidoillaan, ja tässä tapauksessa jopa käänttä toisinpäin. Tai sitten toisinpäin, noin karkeesti. Sitä et tiedä sinä, enkä tiedä minä, eikä tiedä tuominen plus kumppanitkaan. Muista verenpainelääkkeesi!

Tossa varikkotaktiikan yhteydessä mä puhuin lähinnä itsevarmuudesta jolla ratkaisut tehdään. Siinä ferrarilla vaikuttais olevan ihan selkee yliote muihin talleihin verrattuna. McLarenilla yritetään olla välillä ovelia, mutta aika amatööripuuhastelulta ja hermostuneelta se vaikuttaa. Tossa viime kisassa esimerkiksi Coulthard oli radalla tekemässä Kimille rengastestiä jolla pyrittiin vertaamaan eri rengastyyppien nopeutta ja sen perusteella ajoittamaan vaihtoaika. No samaa dataa ilmeisesti käytti ferrarikin, ja mielestäni paremmin. Se yhden kierroksen ajaminen oli tietysti jälkikäteen virhe, mutta ennustaminen on usein aika vaikeeta. Sekään ei kuitenkaan juuri haitannut.

Enkä ole Schumacher tai Ferrari fani, vaan luonnollisesti kannatan nykyään Räikköstä, talleissa suosikkia ei ole, mutta McLarenin virakmieslaumaa en koskaan oo sympatiseerannut.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
OT taas heittää helpot: mistä sääs noi noin tarkkaan tiedät" ja sitten on heti perään tietämässä vähintäin yhtä tarkkaan kaikenlaista. Ihan hyvinhän tuossa edellä oli NÄKÖKANTA perusteltu.

Mutta tuohon Monty/Barrichello -caseen. Katsokaapa kuinka tuolla Ferrarivastaisuuden otsikossa oldezin linkissä näkyy Barrichellon yritykset kolaroida jo startissa. Ja samten hyvät muistutukset aiemmista Barrichellon kakkoskuskin tehtävistä.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Ei siinä ylhäällä ole perusteltu mitään. Mä pidän sitä kummallisena, että jos joku on selostajan suosikkia nopeempi, niin sille täytyy aina löytää joku ulkopuolinen tekijä mikä mahdollistaa tapahtuneen. Ei tuolla ole mitään yhden tekijän absoluuttisia parhauksia vaan se hyvyys muodostuu kaikilla jokaisen tekijän summasta. Kun se summa on tarpeeks korkee, niin silloin on ykkösenä.

Lisätään nyt vielä vähän näitä kummallisuuksia joita olen havainnut; Räikkösen loistava paineenkesto ja jäämies maine (siis Räikkönenhän on nykykuskeista se mun suosikki, muistattehan)? Mihinhän se perustuu? Miks se on parempi kun vaikkapa Montoyalla tai Schumacherilla? Mun käsittääkseni myös Räikköselle on tapahtunut virhearvioita aivan kun noille kahdelle muullekin, ja yhtä lailla kumpikin noista kahdesta muusta on osoittanut joissain tapauksissa aivan järjettömän hyvää paineensietokykyä.

Mulla ei ole sinänsä myöskään mitään perusteluja tolle ferrarin varikkoparemmuudelle, ja tilastot saattais jopa osoittaa päinvastaistakin. Se on vaan tunne mikä sitä seuratessa mulle tulee, niillä on ote siihen toimintaan vaikka se taktiikka menis sitten persiilleenkin.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Off-Topic:
Lisätään nyt vielä vähän näitä kummallisuuksia joita olen havainnut; Räikkösen loistava paineenkesto ja jäämies maine (siis Räikkönenhän on nykykuskeista se mun suosikki, muistattehan)? Mihinhän se perustuu? Miks se on parempi kun vaikkapa Montoyalla tai Schumacherilla? Mun käsittääkseni myös Räikköselle on tapahtunut virhearvioita aivan kun noille kahdelle muullekin, ja yhtä lailla kumpikin noista kahdesta muusta on osoittanut joissain tapauksissa aivan järjettömän hyvää paineensietokykyä.
Virheitä sattuu jokaiselle niin kimille kuin schumillekin, mutta paineensietokyky ei välttämättä liity siihen millään lailla.
Ja kyllähän tuo kimin paalu kierros oli aika kylmähermoinen temppu ja eipä kisassakaan mitään hermostumista ollut toisin kuin montoyalla jolla palo pelihousut rangaistuksen takia(oletan ainakin näin) ja teki sen jälkeen ralffimaisia virheitä.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Tottakai niitä sattuu jokaiselle, etenkin nopeatemposessa hommassa jossa päätös pitää tehdä mitättömässä ajassa, eikä paluuta ole. Mutta toisten kohdalla nekin on vaan virheitä, ja toisten kohdalla merkkejä huonosta paineen sietokyvystä. Meinaan, että kohtuu hyvä kai se on noilla kaikilla, mutta jostain syystä ja mun mielestä turhaan Kimi on nostettu siinä suhteessa ylivertaiseen asemaan. Tulee mieleen taannnoiset hokemat hyvästä suomalaisesta laadusta ja ahkerista suomalaisista työn tekijöistä joista kanssa jaksettiin jauhaa riittävästi ilman, että sillä juurikaan oli katetta.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Olen ihaillut aina Schumissa hänen hienoa kykyä kontrolloida kilpailua, kun hän ajaa ensimmäisenä viimeistä kolmannesta.

Jos etumatka on riittävä, ero seuraavaan pysyy tosi hyvin muuttumattomana! Tähän ei joka kuski pysty.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Off-Topic:
Ei siinä ylhäällä ole perusteltu mitään. Mä pidän sitä kummallisena, että jos joku on selostajan suosikkia nopeempi, niin sille täytyy aina löytää joku ulkopuolinen tekijä mikä mahdollistaa tapahtuneen. Ei tuolla ole mitään yhden tekijän absoluuttisia parhauksia vaan se hyvyys muodostuu kaikilla jokaisen tekijän summasta. Kun se summa on tarpeeks korkee, niin silloin on ykkösenä.
Renkaiden merkitys näkyi kaikken parhaiten Sauberin suorituksessa, ja myös Buttonin ajossa ennen keskeytystä tekniseen vikaan. Molemmat toki hyötyivät yhden varikkopysähdyksen verran, mutta kierrosajat sateen aikana olivat selvästi parempia, kuin mitä ne olivat kuivalla kelillä. Frentzeniä voi Michealin tapaan pitää kovana sadekelin kuskina, mutta ei se kolmea Bridgestonen autoa kärjessä Ferrarin lisäksi selitä, sitä ihmettä ei olla kauden aikana nähty yhtään missään.

Montoya napsi Fisiä kiinni sellaiset 3 sekunttia kierros kilpailun loppupuolen kuivalla keliällä. Trulli ajoi noin kaksi sekunttia nopeammin kuin Heidfeld ja ohitti hänet kuivalla kelillä. Sateella nopeudet olivat suht. tasoissa.

Tämä siis puhuu sen puolesta, että Bridgestonella yleisesti ottaen oli parempi sadekelin rengas, ja ero oli kovalla sateella yli 2 sekunttia. Lisäksi jokainen näki, ettei Schumin tarvinnut jäähdyttää omaa sadekelinrengasmalliaan. Jos sadekelin rengas olisi ollut vaarassa lässähtää kasaan olisi Ferrarikin varmasti hyödyntänyt ovaalin jäähdytysmahdollisuutta, eikä ottanut riskiä taktisen edun vesittymisestä radan kuivumisen myötä nopeasti etenevästä renkaan pidon heikkenemisestä.

Alun kostealla kelilillä näkyi hetkellisesti myös Michelinin totaalinen ylivoima kuivankelin renkaan pidon osalta kosteissa olosuhteissa Bridgestonen vastaavaan verrattuna. Ei M. Schumacher kärsinyt mistään hetkellisestä rannekrampista, kun Michelinin kuljettajat parin kierroksen ajan lappoivat hänen ohitsee ovaaliosuudella, kyllä tässä oli kysymys ihan puhtaasti kuivan kelin renkaiden ominaisuuksista.

Tietysti joku voi hehkuttaa kisaa saksalaisen sadekelinajamisen taidon esille tulon merkeissä, kun tuo Buttonikin tuosta kärjestä sopivasti katosi lopputuloksia ajatelleen. :rolleyes:

Lisätään vielä se, että ainakin allekirjoittanut on seurannut Sauberin suoritustasoa tällä kaudella, eikä tuo Indianapolisin kisa kyllä ole selitettävissä mitenkään auton kehittyksellä viimeisten 2 vko:n aikana. Mitalisijaan ei autolla itsessään ole nykyisellä aerodynamiikalla mitään asiaa kuivissa olosuhteissa. Sadekelillä suoritustaso suhteessa BAR:iin ja Jordaniin ei parantunut yhtään. McLaren, Williams ja Renault olivat ne tallit, joista Sauber hetkellisesti pääsi edellee sadekelillä. Button-BAR yhdistelmä sen sijaan olisi voinut roikkua hopeasijalla kuivallakin kelillä, etua kuivalla suhteessa Sauberiin oli tullut niin monta sekunttia.

Oma romantisoitu kuvasi f1:stä, joissa yksi tekijä ei koskaan voi merkitä sekunttien etua suhteessa muihin, on siis yksinkertaisesti naivi. Mikään kauden aikana tapahtunut ei tue monien tekijöiden kääntymistä Sauberin eduksi edes yhdessä kisassa. Tallilla ei yksinkertaisesti potku tähän riitä. Tämän lisäksi tulee toinen täysin selväksi kauden mittaan tullut fakta eli se, että Ferrari ajaa aina parhaimmalla mahdollisella Bridgestonen renkaalla, joka sille itselleen on kehitetty. Näin ollen aina kun Sauberilla on rengasetu suhteessa Michelin-talleihin, on tämä etu myös Ferrarilla.
 
Ylös