Muuttuko muuten toi moottorisääntö sen ekan kisan BAR-pelleilyn jälkeen niin että moottorissa pitää olla jotai vikaa jotta sen saa vaihtaa?Jeeves sanoi:Montyhan saa Mercedeksen uuden kehitysversion Indianapolisiin, joten siinä mielessä vauhti tulee varmasti olemaan kohdallaan. Ainakin kisassa.
Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, sillä Montoya olisi saanut vaihtaa moottorin Indianapolisiin muutenkin kun on ajanut nykyisellä myllyllään kaksi kisaa.Jere1983 sanoi:Mitenköhän tuo sitten toimii Montoyan kohdalla?
Nyt alkaa sinulla menemään säätämisen puolelle . Imolassa BARilla oli uudet koneet, joten kilpailukiellon jälkeen niillä oli jatkettava jos halusi selvitä ilman rangaistusta. Montoya ajoi Nyrrellä ja Kanadassa samalla koneella joten Indyssä hän saa ajaa ihan millä koneella lystää...Bobakki sanoi:Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, sillä Montoya olisi saanut vaihtaa moottorin Indianapolisiin muutenkin kun on ajanut nykyisellä myllyllään kaksi kisaa.
Jos asiaa kuitenkin pitemmälle miettii, niin ei siitä varmaan mitään sanota, mutta FIA:n B.A.R-päätöksen perusteella väittäisin, että joutuisi käyttämään samaa moottoria kuin nyt. Button ja Satohan hylättiin Imolassa, mutta joutuivat Nürburgringilla käyttämään silti samoja, viisi viikkoa käyttämättöminä olleita myllyjä kilpailukiellon jälkeen.
Oli, mutta kyse oli siitä, saako hylkäyksen jälkeen vaihtaa konetta, se loppu oli siis ikäänkön pohdintaa, että mitä tehtäisiin jos tulis tällainen tapaus, että hylkäys tulisi moottorin kestoiän ensimmäisessä kisassa. FIA:n säännöissä muuten lukee, että "perättäisissä kilpailuissa", eivätkä Imola ja Eurooppa sitä mielestäni olleetMoe Szyslak sanoi:Eikös Imola ollut eka kisa Hondan myllyillä.
Kisabensat pitää olla tankissa ennen ku aika-ajo alkaa.Toni_V sanoi:Sinänsä mielenkiintoinen tilanne, että Alonso käy tekemässä kierroksensa jotain 30 minuuttia ennen Kimiä. Aikaa pitäisi olla riittävästi taktiikan pohtimiseen, jos Alonso mokaa, voisi Kimi lähteäkin suuremmalla kuormalla liikenteeseen.
No korkeintaan olin epäselvä, kuten siinä alussa lukee, niin tiedän kyllä, että asia on ihan samantekevä Montoyan kannalta. Jere1983 kysyi, että miten moottorisääntö menee Montoyan tapauksessa ja toisen kappaleen oli tarkoitus selventää, mitä tapahtuisi hylkäystilanteessa yleisesti.Felix sanoi:Nyt alkaa sinulla menemään säätämisen puolelle . Imolassa BARilla oli uudet koneet, joten kilpailukiellon jälkeen niillä oli jatkettava jos halusi selvitä ilman rangaistusta. Montoya ajoi Nyrrellä ja Kanadassa samalla koneella joten Indyssä hän saa ajaa ihan millä koneella lystää...
Jos kyseessä onkin kaksi peräkkäistä kisaa mihin talli osallistuu?Bobakki sanoi:Oli, mutta kyse oli siitä, saako hylkäyksen jälkeen vaihtaa konetta, se loppu oli siis ikäänkön pohdintaa, että mitä tehtäisiin jos tulis tällainen tapaus, että hylkäys tulisi moottorin kestoiän ensimmäisessä kisassa. FIA:n säännöissä muuten lukee, että "perättäisissä kilpailuissa", eivätkä Imola ja Eurooppa sitä mielestäni olleet
Olenko mä tänään jotenkin tavallistakin vaikeaselkoisempi, vai mikähän on... siis tilanne on toki ihan normaali jos kyseessä on peräkkäiset kisat, mutta nyt FIA:n tulkinnan mukaan B.A.R:lle Imola ja Nürburgring olivat peräkkäin myös kun tallilla oli välissä kilpailukielto.Matxi sanoi:Jos kyseessä onkin kaksi peräkkäistä kisaa mihin talli osallistuu?
Juuri näin. No sun viestistä vain jäi sellainen kuva että ihmettelit mistä moinen johtui. No asia lienee nyt sitten selvä mikä on FIA:n tulkinta tuohon sääntöön. Jos se nyt on FIA:lekaan selvä.Bobakki sanoi:Olenko mä tänään jotenkin tavallistakin vaikeaselkoisempi, vai mikähän on... siis tilanne on toki ihan normaali jos kyseessä on peräkkäiset kisat, mutta nyt FIA:n tulkinnan mukaan B.A.R:lle Imola ja Nürburgring olivat peräkkäin myös kun tallilla oli välissä kilpailukielto.
Ahaa, olikin ihan uusi tieto. Oma uskomukseni oli, että tankata saa kierrokselle lähtöön asti.oldez sanoi:Kisabensat pitää olla tankissa ennen ku aika-ajo alkaa.
Indianapolisin alueella sademäärä on suht. suuri. Ehkä enemmän hieman pohjoiseen siitä. Sateita ei tule kovin usein, mutta silloin, kun sataa, tulee usein todella paljon vettä. Esim. katukauppojen tavarat haluavat lähteä kaduille seilaamaan veden mukana. Viime aikoina on todellakin ollut sadekuuroja alueella. Mutta onpa kisoihin vielä aikaa. Tietysti sade voi sotkea aika-ajot, tai sitten ei.Toni_V sanoi:
Sinänsä mielenkiintoinen tilanne, että Alonso käy tekemässä kierroksensa jotain 30 minuuttia ennen Kimiä.
Tietysti jos vaikka sataa, niin hommahan voi pyörähtää miten vain...
Kiitos tästä tiedosta, mutta Vapaassa keskustelusta on toki aiheesta omakin toikkinsamh_84 sanoi:Sori ihan pakko...
Jackson syytön!!!!