Uuden kauden puheenaiheet

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
World Rally News:

Catalans to stick to the hard stuff 25 Jan
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Loeb on paras kun ajaa kärjessä! Ei tee virheitä ja ajaa tasaisesti. Asfaltilla lyömätön. Mutta auton säätäjänä kuulemma aika onneton. Loeb ja Duval eivät osanneet sanoa mikä autossa on vikana ja Sainz hälyytettiin apuun testaukseen ennen mm-avausta.

Nopeimmat ovat mielestäni Solberg ja Grönholm. Nuo kaksi puristavat autosta kaiken. Soralla nopeimmat. Molemmilla on kuitenkin tapana tehdä virheitä. Tosin silloin kun Bossella on putki päällä virheitä ei satu.

Märtin on myöskin kylmähermoinen. Varma kuljettaja, mutta ei kuitenkaan niin nopea kuin esim Solberg ja Grönholm.

Duvalista on nyt vielä vaikea sanoa yhtään mitään, kuten muistakin lupauksista.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valde sanoi:
Toivottavasti Petteri ei ainakaan voita tänä vuonna mestaruutta. Täytyy myöntää, että en ollut kovin pettynyt Solbergin ulosajosta Montessa.
Mikäs sulla on Petteriä vastaan? Mielestäni vallan mainio persoona. En silti itsekkään toivo Petterille mestaruutta. Vaadin sitä Suomeen. :)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Mikäs sulla on Petteriä vastaan? Mielestäni vallan mainio persoona. En silti itsekkään toivo Petterille mestaruutta. Vaadin sitä Suomeen. :)
Petterillä on hiukan noussut pissa päähän. Tämä on varsin yleinen käsitys kansainvälisillä keskustelufoorumeilla.

Toiseksi Duvalin mainitseminen mestariehdokkaaksi ja Grönholmin mainitsematta jättäminen ei kai voi johtua mistään ihan vilpittömästä syystä
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Valde sanoi:
Grönholmin mainitsematta jättäminen ei kai voi johtua mistään ihan vilpittömästä syystä
Aika vaikea minunkin on Grönholmin mestaruuteen uskoa. Kun hän ei tällä kaudella kaikissa kisoissa yksinkertaisesti voi olla nopein osin kaluston ja osin muiden vuoksi, eikä maltti tai taktinen kypsyys riitä jäännöspisteiden keräämiseen, niin vaikea minun on kuvitella häntä kärkeen. Tilanne on vähän sama kuin Kalle Palanderilla, joka kyllä osaa laskea edelleen nopeasti, mutta ei nyt vain pysty.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Valde sanoi:
Petterillä on hiukan noussut pissa päähän.
Voi olla. Marcus taas on kitissyt ja kiukutellut jo vuosikausia. Luulee kai itsestään vähän liikoja.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Hurmurisija sanoi:
Aika vaikea minunkin on Grönholmin mestaruuteen uskoa. Kun hän ei tällä kaudella kaikissa kisoissa yksinkertaisesti voi olla nopein osin kaluston ja osin muiden vuoksi, eikä maltti tai taktinen kypsyys riitä jäännöspisteiden keräämiseen, niin vaikea minun on kuvitella häntä kärkeen. Tilanne on vähän sama kuin Kalle Palanderilla, joka kyllä osaa laskea edelleen nopeasti, mutta ei nyt vain pysty.
Niin eiköhän Ranskan mies ole suosikki mestariksi, mutta onhan se aika paksua ajatella, että Duval olisi potentiaalisempi mestariksi kuin Grönholm. Solberg oli Norjalaisen lehden haastattelussa maininnut isoimpina uhkina Loebin, Märtinin ja Duvalin. Noh Monte antoi jotain osviittaa siitä, mikä on Marcuksen ja Markkon vauhdillinen ero. Kuka enää muistaa sitä, että Markko oli viime kauden asvalttikuningas? Markko saa Ruotsissakin kylmää kyytiä. Saattaapi olla, että Markkon kohtalona on ajaa burnsimaisesti ja toivoa, että Marcus tekee paljon virheitä. Märtin on tosin jonkin verran monipuolisempi kuin Burns.

Mutta annetaanpa Marcukselle mahdollisuus näyttää mihin kyyti riittää. Ihmiset eivät yleensä näytä ymmärtävän sitä, kuinka raakile 307 oli viime vuonna. Tällä hetkellä on olemassa joitakin viitteitä siitä, että 307 ei ollut viime vuonna edes niin nopea kuin ajateltiin. Nyt kun auto todennäköisesti alkaa olemaan niin luotettavuudelta ja nopeudeltaan kunnossa, voi se heijastua myös Grönholmin suorituksiin.

Asvalttikisoissa Marcuksella ja Pirelli-joukoilla ei ole mitään jakoa: Pirelli cupin voittaja ottanee noin viisi pistettä jokaista asvalttikisaa kohden. Mutta saapa nähdä miten soralla käy. Viime vuonna joissain ralleissa Petter oli aivan suvereeni ja Peugeotilla ja Mitsulla asia on nähty Pirellin eduksi. Jos Pirelliltä ei tule huomattavaa rengasetua useimpiin sorakisoihin, on Peugeotin ratkaisu väärin laskettu.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valde sanoi:
Petterillä on hiukan noussut pissa päähän. Tämä on varsin yleinen käsitys kansainvälisillä keskustelufoorumeilla.

Toiseksi Duvalin mainitseminen mestariehdokkaaksi ja Grönholmin mainitsematta jättäminen ei kai voi johtua mistään ihan vilpittömästä syystä
"Kansainvälisillä foorumeilla"! Niissä on kuule aika paljon mutu tietoa. Väittihän humurisija, että Kimiä ei pidetä ulkomailla kyvykkäänä. Oli saanut tiedon kansainvälisiltä foorumeilta. :D

Toki voi olla tottakin tuo!
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Hurmurisija sanoi:
Aika vaikea minunkin on Grönholmin mestaruuteen uskoa. Kun hän ei tällä kaudella kaikissa kisoissa yksinkertaisesti voi olla nopein osin kaluston ja osin muiden vuoksi, eikä maltti tai taktinen kypsyys riitä jäännöspisteiden keräämiseen, niin vaikea minun on kuvitella häntä kärkeen. Tilanne on vähän sama kuin Kalle Palanderilla, joka kyllä osaa laskea edelleen nopeasti, mutta ei nyt vain pysty.
Miksei pystyisi? Onhan pystynyt ennenkin! Loebin ja Duvalin mahdollisuuksia rasittaa vanheneva kalusto. Solberg on tekee virheitä saman verran kuin Bosse. Märtiniä rasittaa vieras auto.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Miksei pystyisi? Onhan pystynyt ennenkin! Loebin ja Duvalin mahdollisuuksia rasittaa vanheneva kalusto. Solberg on tekee virheitä saman verran kuin Bosse. Märtiniä rasittaa vieras auto.
Märtinin heikko suoritus pistettiin liian nopeasti auton piikkiin. Ehkä Märtinin vauhti kertoo siitäkin siitä että..
- Peugeotin asvalttivauhti ei ole erinomaista.
- Autoa on vaikea viedä rajoilla.
- Marcus ei olekaan niin keskinkertainen asvalttikuski kuin jotkut luulevat.

Aikaisemmin Märtin on sopeutunut varsin nopeasti uuteen autoonsa. 2003 Focus oli täysin eri auto kuin edeltäjänsä, mutta Märtin pystyi vähäisellä testillä heti ekassa rallissa ajamaan Bossen vauhtia keskikisan tienoilla (Uusi-Seelanti). Yhtä hyvin voidaan viitata vaikka Marcuksen vauhtiin viime vuoden alussa autolla, joka yliohjasi toivottoman paljon. Tai miten Juuso Pykälistö ajoi Xsaralla Jyväskylässä vaikka ei ollut testannut nimeksikään.

Vähän on sellainen tutina, että Markko saattaa kokea Burnsin kohtalon. Burns pystyi laittamaan Marcukselle vakavasti kampoihin vain muutamassa sorarallissa. Burns oli maailmanmestari ja arvostetuimpia ajajia ennen Peugeotille menoa. Märtin ei ole maailmanmestari.

Noh sanottakoon, että Märtin tuskin kuitenkaan tulee jäämään yksittäisessä kisassa Marcukselle niin paljon kuin Burns joskus jäi, kun olo ei autossa tuntunut turvalliselta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Aika mielenkiintoinen päättelyketju nousi Monten aikana mieleen:

premissi 1. Märtin ja Duval olivat suurinpiirtein yhtä nopeita asvaltilla ja Montessa - peruste: viime vuoden tulokset.

premissi 2. Märtinin ja Grönholmin välinen vauhdillinen ero oli avauspäivänä - jolloin kaikki puskivat tosissaan - sama, tai jopa isompi, kuin Duvalin ja Loebin.

Looginen seuraus: Grönholm oli vauhdillisesti vähintään samaa tasoa kuin Loeb.

Noh en menisi väittämään Grönholmin olevan Monten kuningasta parempi ko. rallissa, mutta jotain tuo kertoo. Premissin 1. voi kiistää ja varmaankin sen täytyy olla niin, että Duval pystyi sopeutumaan Citroeniin nopeammin kuin Märtin Peugeotiin. Miksi Markko sopeutui huonommin uuteen autoon, vaikka hän on tunnettu nopeana omaksujana (2003 ja Fordiin siirtyminen kesken kauden)?
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
sooda sanoi:
Marcushan on aika hyvä asfalttikuski jos kaikki menee hyvin. Jos vähänkin tökkii, menee kohellukseksi.
Eikös tuo päde Marcukseen yleisesti? Luultavasti sarjan nopein kuski, kun kulkee, mutta sama vika kuin Schumilla, että pitäisi päästä ajamaan kärjessä.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Valde sanoi:
Miksi Markko sopeutui huonommin uuteen autoon, vaikka hän on tunnettu nopeana omaksujana (2003 ja Fordiin siirtyminen kesken kauden)?
Vaikee sanoa, mutta yksi fakta 307:sta on että sekä bosse että Märtin ovat sanoneet että sen kulmia on vaikea hahmottaa kuskin penkiltä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Basti palaamassa :frank:

[20:28] <morfn> ei muute sit taitanu sebastian lindholm lopettaa ajohommia...
[20:29] <salty> mits ni morfn
[20:30] <morfn> salty: soitti pariisin kentältä ja sano tyyliin "kuinka nopeasti saadaan sebateam.fi uusiin kuosiin?"
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
tiimin väliset menee näi

Gröönholmilla on enemmä kokemusta ilmeisestä näkemisen estosta joten Märttiini ehtinee vauhtiin vasta kauen lopussa. Tasavahvoja kuiteski lienenevätykset.
Ranskalaiset veättää Loebin mainetta sillai ettei anna mahixia Duvalille. Joka kyllä onnistuis Loebilta muutenkin, mutt parempi varmistaa ku kansalaisuus o kohillaan.

Muutenkin ranskikset tekevät viisaasti. Michelinit asfaltilla nopeille
ja Pirellit soran kuskaajille.

Ja Sitte! Subarulla ei kerran mestaria haasteta ainaskaan oman tallin toisella autolla mutta tollaset Rådströmmit voi olla noloja Peetterille. Sarrazzin tosiaan varmaan huomaa että Pirellillä meno ei maita ees niinku Minardilla. Mutta siinähän sitä opiskellaan ja ens vuojex sitikalle ajamaan asfalttia. Siitä Australian hemmosta en sano mitään, saako lie parka mahollisuuttakaan sen kummemmin ku Hirvonenkaan?

Fordille tää on kyllä välivuosi mutta ompahan ainaki näläkäset kuskit. Mut kyll pittää eellä mainittujen rankasta itteään jos Garde voittoon mielii, puhumattakaan Krestasta.
Mitsu kans napsii kaikki maholliset pointsit mitä paremmat mokailee mutta Fordin perässä Panizzi asfaltilta ja Rovis soralta. Solasta en tiä, vai kuka se ny oli? Ihan hyvin varmaan...
Skodan germaani häviää 10-0 kaikille tallikavereilleen. Olisha se Montessa näyttäny JOS mutku ei.

Tän voi jakaa ihan kolmeen taistelupariin joita on mielenkiintoista seurata omissa sarjoissaan eli;
Citroen-Peogeot
Subaru-Ford
Mitsubishi-Skoda
Just ton "war of tyres"in vuoksi.

Ja sitten ne privat, ei muuta ku
:alppu:
ja menox!
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Uudessa VM:ssa oli juttua, että ensi vuonnakin ajetaan 307 WRC:llä MM-tasolla, sillä Bozian/Grifone tulee ajattamaan nykyisiä autoja, joita kuuleman mukaan olisi rakennettu tähän mennessä 17 kpl.

Lisäksi Sainz jatkaa Citroenin MM-teamin asiantuntijana ja testaajana.
 
Ylös