JoneZi
User
- Liittynyt
- 17.3.2012
- Viestit
- 7599
Eikös ne ole 15 000 rajoitettu? Ei kuulosta siltä, että tuossa videossa kierrätetään loppuun asti.Rajotin tulee melko nopeasti vastaan?
Eikös ne ole 15 000 rajoitettu? Ei kuulosta siltä, että tuossa videossa kierrätetään loppuun asti.Rajotin tulee melko nopeasti vastaan?
Faktahan vain on se, että kellään meistä ei ole faktoja näistä asioista. Eikä ole kellään muullakaan. Ei ole nyt eikä tule koskaan olemaankaan.Faktahan vain on, että Vettel ajaa ylivoimaisella autolla. Vaikka Vettel tosi hyvä kuski onkin niin ei silti Kimin tai Alonson tasolla. Enkä nyt Webberiin vertaisi.
Varmaan siksi kun ei ne tule kiertämään sinne asti, koska polttoainevirran rajoitus. Maksimit varmaan jotain 12 000 rpm.Eikös ne ole 15 000 rajoitettu? Ei kuulosta siltä, että tuossa videossa kierrätetään loppuun asti.
-Onneksi siis suomalaisista räikkönen pääsee ensi kaudeksi tehdastalliin. Bottaksen ja kovalaisen mahdollisesti ensi vuonna päästessäkin kisoissa ajamaan voi heidän menestyksensä olla entistäkin heikompaa.MTV3 F1 sanoi:Tulevalla F1-kaudella uudet V6-turbomoottorit on räätälöity tehdastallien tarpeisiin, kertoo Mercedes AMG:n tallipäällikkö Ross Brawn.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/10/1821421/mersu-pomo-tehdastalleilla-moottorietu-ensi-kaudella
Varmasti kiertää, ku on ollu juttua, että maksimitehot olis 12 krpm:n ympärillä. Eikai moottoria niin tehdä, että vasta rajoittimella moottorista lähtee parhaat tehot/väännöt/tms? Veikkaisin, että viimeistään pitkällä suoralla moottorissa on enemmän kuin 12krmp ku/jos vaihteet loppuu kesken.Varmaan siksi kun ei ne tule kiertämään sinne asti, koska polttoainevirran rajoitus. Maksimit varmaan jotain 12 000 rpm.
Ei tiedä sanoo yhtää, rajotin vai ei.Rajotin tulee melko nopeasti vastaan?
Polttoainevirtausmaksimi on säännöissä määritelty alkamaan 10500 rpm ja siinä on moottorin maksimivääntö ja myös tehohuippu optimiinsa viritettynä. 12K rpm tarvitaan vain sen takia että vetoalue 10500-12K rpm kattaa vaihdevälin ja pysytään koko alue maksimivirtauksen alueella, ainakin aika-ajoissa. Kisassa kierrosaluetta todennäköisesti lasketaan alemmaksi, ehkä 9K-10500 tms. Ylemmäs voi kierrättää jos haluaa tuhlata energiaa mutta kun kyse on käytettävän energiamäärän mahdollisimman hyvästä hyödyntämisestä se olisi vain typerää.Varmasti kiertää, ku on ollu juttua, että maksimitehot olis 12 krpm:n ympärillä. Eikai moottoria niin tehdä, että vasta rajoittimella moottorista lähtee parhaat tehot/väännöt/tms? Veikkaisin, että viimeistään pitkällä suoralla moottorissa on enemmän kuin 12krmp ku/jos vaihteet loppuu kesken.
Edelleen oon se kaveri, joka ei moottoreista mitään tiedä. Mutulla menen ja seison korjattuna mielelläni.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/10/1821509/mercedes-pomo-mclaren-saa-tasavertaisen-kohtelunMTV3 sanoi:Mercedes AMG -tallin urheilujohtaja Toto Wolff tyrmää epäilyt siitä, että McLaren-tallin päätös siirtyä Hondan asiakkaaksi kaudella 2015 vaikuttaisi negatiivisesti yhteistyöhön Mercedeksen kanssa.
naukkiksen selitys + tässä myös hevosen suusta (Renaultin Remi Taffin):Varmasti kiertää, ku on ollu juttua, että maksimitehot olis 12 krpm:n ympärillä. Eikai moottoria niin tehdä, että vasta rajoittimella moottorista lähtee parhaat tehot/väännöt/tms? Veikkaisin, että viimeistään pitkällä suoralla moottorissa on enemmän kuin 12krmp ku/jos vaihteet loppuu kesken.
Edelleen oon se kaveri, joka ei moottoreista mitään tiedä. Mutulla menen ja seison korjattuna mielelläni.
Jep, 70-luvun lopulla Ferrarin V12 kiersi tuon 12 500, kun Cosworthit hikisesti ylitti 10 000 kierrosta (taisi olla 10 500 tienoilla). No, paluuta vanhaanhan tuolla toisaalla on kovasti toivottu, joten silvuplee.Päästään taas samoihin kierroslukuihin, jotka olivat formuloissa 30 vuotta sitten.![]()
Mun pölynimurikin kiertää korkeammalta...![]()
Taidat vaan puhtaasti provota, vai oliko nämä niin arvokkaita kommentteja että ehdottomasti tarvitsi oikein kaksi erillistä viestiä. "Päästään taas samoihin kierroslukuihin, jotka olivat formuloissa 30 vuotta sitten.![]()
Siis häh? Jos hyötysuhde pysyy vakiona, niin 1,5% lisää bensaa tuottaa 1,5% lisää tehoa. Eli 9hv.1,5% enemmän virtausta ei kuitenkaan mitään ihmeellisiä lisätehoja aiheuta. Jos ajatellaan koneen tuottavan noin 600hv 100kg/h virtauksella ja 40% hyötysuhteella, niin tuollainen lisävirtaus toisi alle 4hv lisää.
Vähän eri asia jos V12 moottori kiertää sen 12500rpm.Jep, 70-luvun lopulla Ferrarin V12 kiersi tuon 12 500, kun Cosworthit hikisesti ylitti 10 000 kierrosta (taisi olla 10 500 tienoilla). No, paluuta vanhaanhan tuolla toisaalla on kovasti toivottu, joten silvuplee.![]()